Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
xtc
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Touko 2008 22:10

Viesti Kirjoittaja xtc »

En löytänyt haulla mutta onko kenelläkään ollut semmosta ongelmaa että vehje lähtee kylmänä käyntiin aivan hyvin mutta kuumana ei ollenkaan? Ei auta vaikka sahaa, antaa kaasua tai ryyppyä. Pääsuutin on vaihdettu 115 mutta muuten vakio 200cc.
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Kuristaakos näissä ilmanputsari paljoo? Ainakin monissa mopoissa kuristaa.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tollainen lämpömittari viritelmä tuli laitettua koneen keitettyä.. :D Ei mikään maailman kaunein, mutta toimiva ja halpa. Anturillekin löytyi paikka ihan termari kotelosta, kunhan jaksoi reiän porata ja kierteen tehdä. Ja loppuenlopuksi tosi helpolla. Aluksi oli tarkoitus laittaa ylävesiletkuun, mutta tuoltahan se paikka sitten löytyikin. Mittari motonetistä, oliko jotain 15€ + 1,5m johtoa, suora +12v haaroitettiin jarrukahvalta. Suosittelen!!!

Kuva

Kuva
Kulkine hakusessa
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

xtc kirjoitti:En löytänyt haulla mutta onko kenelläkään ollut semmosta ongelmaa että vehje lähtee kylmänä käyntiin aivan hyvin mutta kuumana ei ollenkaan? Ei auta vaikka sahaa, antaa kaasua tai ryyppyä. Pääsuutin on vaihdettu 115 mutta muuten vakio 200cc.

Mulla melkein saman tapaista. Lämpimänä ei lähde ikinä käyntiin ilman kaasua. En tiiä, mikä liene syypää tuohon, mutta itselläni vielä siedettävissä rajoissa... Ei vois olla, et ryyppy jumittais jotenkin??? Miten toimii tyhjäkäynti lämpimänä??
Kulkine hakusessa
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Huomasin tänää termarikotelon ja syylärin alapään välisen ohuen letkun vuotavan molemmista päistä. PUR -letku varmaankin kestää jäähdytysnestettä? Jos pistäisin sellasen siihen.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Nyt olisi tarjolla melkein kaikki tässäkin topicissa hyviksi havaitut muutokset samassa paketissa:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 831#155831
ozzone
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Touko 2008 22:21
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja ozzone »

opcaravan, Kuin syvän reiän tuohon uskaltaa porata missä sulla tuo anturi on kiinni? onko se umpinaista tavaraa siinä kohtaa vai tuleeko sieltä reikää vastaan ? itse ostin vastaavan tapaisen mittarin Honkitonki (hong kong) tavaratalosta ja ois tarkotus koittaa jos sen kanssa sais vältettyä jo kerran tehdyn kansipahvin vaihdon... :)
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Onko kellään muistissa takaiskarin mittoja?
Jos kattelis tilalle hiukan lyhempää niin sais ton perän vähän fiksummalle korkeudelle.
mönkijätön
koopra
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Heinä 2008 23:10

Viesti Kirjoittaja koopra »

onko kukaan tota taka iskaria käyttäny huollossa?(en ainakaan haulla löytäny mitään juttua siitä!!)itellä ei vaimennus pelaa kunnolla...ku painasee perän nopeesti alas ni ei mitään vaimennusta oo alussa mut sit lopussa pikkusen!! :?
aattelin kyl käyttää liikkeessä että kattovat meneekö takuuseen, kunhan vaan etuvanteet tulis että kehtais ton 30 km päristellä kaupunkiin...

on muuten heti 100 kertaa parempi ajaa ku madaltaa koko vehkeen!!enää vain hyppii ja pomppii niinku kenguru noiden etuvanteiden ja takaiskarin johdosta! :lol:
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ozzone kirjoitti:opcaravan, Kuin syvän reiän tuohon uskaltaa porata missä sulla tuo anturi on kiinni? onko se umpinaista tavaraa siinä kohtaa vai tuleeko sieltä reikää vastaan ? itse ostin vastaavan tapaisen mittarin Honkitonki (hong kong) tavaratalosta ja ois tarkotus koittaa jos sen kanssa sais vältettyä jo kerran tehdyn kansipahvin vaihdon... :)
ota koko kotelo irti. eli vesiputket irti ja yksi 6mm pultti pois niin vetäisemällä lähtee kokok koppa irti. sit kannattaa ottaa se termarin koppa irti. kahdella 6mm pultilla. muuten saattaa porata vahingossa termostaattiin.

sit eikun anturille reikä. siin on näkösällä ihan paikka mihin porata. aivan sairaan tihee kierre ainakin minun anturissa ja ei löytynyt käypästä kierretappia mistään. no löysin harvakiereteisen 10mm pultin ja sillä raapasin vähä kierteen näköstä siihen ja eikun anturi liiman kanssa paikoilleen. anturi on siis kartio kierteellinen joten kiristyy taatusti vaikka ei kierre sattuskaan kohille. koeta saaha jotain selvää ohjeesta :)

ps: mitään uusia tiivisteitä ei tarvii. ovat o-renkaita
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Tuumanen putkikierre lienee tommosessa anturissa. 1/8 -veikkaan. Kierretappeja kyllä saa alan liikkeistä, mutta maksanee perkeleesti. 100e saattaa maksaa hyvinkin yksi tappi. Huono temppu ei ole ostaa teräksistä samalla kierteellä varustettua nippaa ja viilata siihen leikkuusärmiä.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ei ollu 1/8 kierre. semmonen tappi löyty. vieläkin tiheämpi oli kierre. riippuu varmaan anturistakin.

ps: japanilaisesta/kiinalaisesta jos löydät tuumasella kierteellä olevan jutun niin sen on sinne jonkun muun mualainen laittanut. japan ja kiina ei käytä tuumasta asteikkoa missään.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Avatar
OtiZ
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Heinä 2008 16:23
Paikkakunta: Helsinki

Kinroad

Viesti Kirjoittaja OtiZ »

Morot Äijät ja Muijat !

Oisko tää Kinroad 250cc sama härveli kuin Comanche, messissä tuli ohjekirja- tosin väärän vehkeen mut kone oli siinäkin sama.
Kirjasen kannessa mainittiin ainakin TopTom, Bashan ja tää tekele.
*** #?@%&kele ***
Avatar
B12
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Joulu 2007 19:43

Re: Kinroad

Viesti Kirjoittaja B12 »

OtiZ kirjoitti:Morot Äijät ja Muijat !

Oisko tää Kinroad 250cc sama härveli kuin Comanche, messissä tuli ohjekirja- tosin väärän vehkeen mut kone oli siinäkin sama.
Kirjasen kannessa mainittiin ainakin TopTom, Bashan ja tää tekele.
Kai se aika pitkälle on, mutta erojakin löytyy. Silmiinpistävimmät moottori ja syyläri. Melko samoilla piirustuksilla lienevät tehty. Samat parantelut käyvät yleensä. Syylärissä on minulla ianakin flektin termostaatti valmiina ja termostaattikotelossa valmiina lämpömittarin anturi.

Comanche 200:n on tehnyt Bashan ja Bashanilta löytyy myös 250 malli, joka lienee samanlainen kuin tämä. Kinroadin on tehnyt Kinroad, ei Bashan. Comanche/Bashan 250 mallia ei ole näkynyt Suomessa?
Kinroad XT250ATV-C
Avatar
OtiZ
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Heinä 2008 16:23
Paikkakunta: Helsinki

Kinroad 250-c TL

Viesti Kirjoittaja OtiZ »

Jep mutta eikös noi kaikki oo jostain Xintianilta alunperin, ainaskin toi hyötykäyttö 250cc on sama vehje (se ohjekirja joka tuli mukaan) Bashan TTI & Kinroad - mitä oon tsekkaillut niin jotkut koneetkin on vaan eriposkella missä "valmistajan" logo
*** #?@%&kele ***
Vastaa Viestiin