Hiikeri kirjoitti:Repetti kirjoitti:Laske neulaa.
Kaasari lienee joko 30 tai 34.
Eipä neulan lasku auta koska neulan korkeus vaikuttaa 1/4 - 3/4 kaasulla jolla tuntui jotenkin toimivan ja pääsuutin kun vaikuttaa 3/4 > 4/4 kaasulla jolloin juuri nyt rupeaa röhimään eli huomaan selvästi kun syöttö siirtyy pelkästään pääsuuttimen hartioille.
3:lla rupesi rykimään ~45km/h:ssa ja 4:lla ~65km/h.
Ja jos tossa on kiinteä neula (nämä halpis kaasarit) niin sitä ei edes pysty laskemaan, poppakonsteilla nostamaan kylläkin.
No nämähän ovat ne "teesit":
1. tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa kierrosalueella 0-1/4, tyhjäkäyntiseos vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin.
2. neulan korkeus vaikuttaa alueella 1/4-3/4 mutta bensa tulee sille neulaputkeen pääsuuttimen kautta
3. Pääsuutin vaikuttaa alueella 3/4-4/4 eli neulan ja neulaputken välistä "rakoa" ei pysty enää suurentamaan.
Eli välillisesti pääsuutin vaikuttaa neulan kautta alueelle 1/4-3-4 varsinkin jos kaasuttimessa ei ole seosruuvia, joka yleensä on imukurkun puolella kaasarin alla.
Itselläni on Comanche Bulliin ( 276 cc) "rakennettuna" kaksi kaasaria, "susi" ja "terrieri".
Suden tyhjäkäyntisuutin on 48 ja pääsuutin 160, neulan alla ei yhtään korotusta. Vastaa huonommin kaasuun mutta vääntää ja mennä "jolkottolee" hyvin, sopiva tieajoon.
Terrierin tyhjäkäyntisuutin on 38.5 ja pääsuutin 142. Tällä pystyy sitten vetämään sitä "mustaa rantua" tiehen eli vastaa ärhäkästi kaasuun. Neulan korotuksena kolme prikkaa.
Tämä on sopiva maastomönkimiseen ja ojien ylitykseen, ylävääntö loppuu kesken pienen suuttimen takia ja huiput ovatkin vain 70 km/ h kun ne sudella ovat 85 km/ h (variaattorivehje).
Seosruuvia tässä automaattiryyppyisessä kaasuttimessa ei ole, neula kiinteä.
Eli tarkastappas kuitenkin se neulan laskun mahdollisuus. Pääsuuttimesi tuntuu melko sopivan kokoiselta.
Mutta voinhan olla väärässäkin.