200cc parantelu
Re: 200cc parantelu
väsäsin joutessaan vielä rosterista toisen putken: http://www.retale.net/uusiputki.html
loppussa kuvia siitä
loppussa kuvia siitä
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: 200cc parantelu
Onko tehoihin mitään vaikutusta?retale76 kirjoitti:väsäsin joutessaan vielä rosterista toisen putken: http://www.retale.net/uusiputki.html
loppussa kuvia siitä
Kinroad XT250ATV-C
Re: 200cc parantelu
on. varsinkin jos koneelle on jo muutenkin tehty jotain.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 4WD
- Viestit: 130
- Liittynyt: 08 Helmi 2009 13:33
- Mönkijä:: Polaris predator 500
- Paikkakunta: Kotka
Re: 200cc parantelu
komian putken oot saanu aikaseks!
Kiinasta Japaniin ja sieltä jenkkeihin...
polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
Re: 200cc parantelu
onko ulko vai sisämitta toi 40mm tossa putkessa, lähinnä että kuinka paksu putki pakoaukkoon mahtuu?retale76 kirjoitti:väsäsin joutessaan vielä rosterista toisen putken: http://www.retale.net/uusiputki.html
loppussa kuvia siitä


kun mopo ei oo lähettyvillä ni tarvis tiedon jotta pääsis ostamaan putkea joka mahtuu sopivasti



Re: 200cc parantelu
ulkomitaltaan 40mm. ei enää paksumpaa kannata tai saa sorvailla muttereitakin kanteen..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 4WD
- Viestit: 130
- Liittynyt: 08 Helmi 2009 13:33
- Mönkijä:: Polaris predator 500
- Paikkakunta: Kotka
Re: 200cc parantelu
Pienien ongelmien jälkeen on härveli kuljettanut taas 3 päivää töihin ja takaisin! viri boxistakin tuntuu olevan enemmän apuja mitä korkeemmaksi saa puristuksia!
Nyt eron jopa huomaa kunnolla!
Toivottavasti härveli kestäisi nyt kasassa pitempään kuin 200km!
Retaleelle kiitoksia holkki vinkistä!
Nyt eron jopa huomaa kunnolla!
Toivottavasti härveli kestäisi nyt kasassa pitempään kuin 200km!
Retaleelle kiitoksia holkki vinkistä!
Kiinasta Japaniin ja sieltä jenkkeihin...
polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
Re: 200cc parantelu
juu tuntuu toi holkki kestävän. itellä varmaan jo 500km takana ja todellakin urkuauki työstän menee koko ajan, eikä ou viel veivi paukahtanu pihalle
(näillä on pakko ajaa täysillä et etes joltain tuntus vauhti)

http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: 200cc parantelu
Asensin nyt tuon lämpömittarin retale76 hyvillä ohjeilla, mutta nyt pitäisi saada tietää mikä on tuon koneen normaali lämpötila. 50-60 astetta näyttäisi olevan vaikka miten huuattaa, ehkä tyhjäkäynnillä voi nousta sinne 70c. flekti yllätäin ei toimi. -5 oli pakkasta kun tuossa testailin.
Re: 200cc parantelu
täällä kans kaivattas ohjeita lämpömittari asennukseen lähinnä anturin paikka.hdsdhffsh kirjoitti:Asensin nyt tuon lämpömittarin retale76 hyvillä ohjeilla, mutta nyt pitäisi saada tietää mikä on tuon koneen normaali lämpötila. 50-60 astetta näyttäisi olevan vaikka miten huuattaa, ehkä tyhjäkäynnillä voi nousta sinne 70c. flekti yllätäin ei toimi. -5 oli pakkasta kun tuossa testailin.

Re: 200cc parantelu
mulla lämmöt ajaessa siinä 80 paikkeilla ja jos ilman flektiä jättää tyhjäkäynnille niin lähemmäs 100 menee jo. tosin näissä halpa mittareissa saattaa olla lukemat mitä sattuu.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: 200cc parantelu
Kuullostaa kohtuu oikealta. pitää vielä kokeilla mitata nesteen lämpötila jollain muulla mittarilla. Termostaattikin näytti olevan auki kun sitä ihmettelin, siis kun otin sen pois lämpimästä koneesta. Mutta toisaalta kun tunnustelin vesiletkuja niin ei ne kyllä tosiaankaan kuumia ollut ja jäähdytysnestekkin mitä lensi käsille kuumasta moottorista ei todellakaan ollut kuumaa, vaan sellaista 50-60 asteista ehkäpä. Termostaatin pitäisi auveta 60 asteessa. Ehkäpä ilmauksesta olisi apua, koitin kaikkea räpeltää mutta lopputuloksesta en tiedä 

-
- 4WD
- Viestit: 201
- Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
- Mönkijä:: comanche 200cc tl
- Paikkakunta: Kiiminki
- Viesti:
Re: 200cc parantelu
Eli ensin pitää etsiä termostaatin kotelo, vasemman käden puolella lähellä bensahanaa, pikkuinen mötikkä mihin tulee 2 paksua vesiletkua ja yksi ohut. Sitten penkki irti niin näet anturin paikan termostaatin kotelossa irroittamatta mitään kaasuttimen vieressä (mönkijästä takaa päin katsottuna vasemmalla kaasarista). Siihen kairaat reiän olikohan se nyt 9millin vai 9.5 terällä ja pyöräytät kierteen rööriin jollakin pultilla tai sitte ihan helpoimman kautta kierresarjalla. Itse laiton vielä liiman tapaista kierteisiin ihan reilusti ettei ala vuotamaan. Kotelo on luultavasti alumiinia niin siihen kyllä tarttuu se anturi kiinni vaikka siellä olisi minkalainen kierre siinä reiässä, väännät vaan kunnolla momenttiin ja bilteman anturi on vielä kartion mallinen niin tulee jämpti. Ja termostaatti kannattaa ottaa pois kotelosta. Ja kotelo irti koneesta.tam74 kirjoitti:
täällä kans kaivattas ohjeita lämpömittari asennukseen lähinnä anturin paikka.
Eli kotelossa on oikea tehastekoinen paikka anturille, mutta reikää siinä ei ole.
Re: 200cc parantelu
250 Kinroadissa (sama kone kuin Shineray STIXE) on anturikin valmiina. Antusrin ohmilukemat eivät kay Bilteman mittarille, mutta Bilteman anturi menee heittämällä tilalle. Syylärissä on flektille termostaatti, mutta termaria ei ole kytketty, vaan flekti on on/off napista kytkettävissä.
Havaintona sellainen, että talvikelillä ja flekti päällä lämmöt eivät nouse kuin sinne 50-60 astetta. Termarin kanssa lämmöt nousevat 90 asteen tuntumaan, jolloin flekti lähtee päälle, ja lämmöt tippuvat nopeasti 70 asteeseen ja flekti sammuu. Talvikelissä flekti ei pyöri kuin lumessa kaasu pohjassa möyriessä pienellä nopeudella. Katuköröttelyyn riittää ajoviima ja lämmöt pysyvät siellä 80 asteen tienoilla. Ainakin Kinroadissa flekti on liian tehokas jatkuvasti päällä pidettäväksi ja kone ei lämpene kunnolla.
Havaintona sellainen, että talvikelillä ja flekti päällä lämmöt eivät nouse kuin sinne 50-60 astetta. Termarin kanssa lämmöt nousevat 90 asteen tuntumaan, jolloin flekti lähtee päälle, ja lämmöt tippuvat nopeasti 70 asteeseen ja flekti sammuu. Talvikelissä flekti ei pyöri kuin lumessa kaasu pohjassa möyriessä pienellä nopeudella. Katuköröttelyyn riittää ajoviima ja lämmöt pysyvät siellä 80 asteen tienoilla. Ainakin Kinroadissa flekti on liian tehokas jatkuvasti päällä pidettäväksi ja kone ei lämpene kunnolla.
Kinroad XT250ATV-C
-
- 4WD
- Viestit: 130
- Liittynyt: 08 Helmi 2009 13:33
- Mönkijä:: Polaris predator 500
- Paikkakunta: Kotka
Re: 200cc parantelu
Jonkin aikaa on nyt härveli kestänyt jo kasassa! Ostin tuossa uudet kumit taakse kokoa 20-11-10! kiihtyvyyteen ei juuri mitään eroa vaikka vanhat oli 22-11-10! huippunopeus laski vaan reilusti! pitää käydä taas etsimässä jostain 17 piikkinen etu ratas, vanha kun tuli lahjoitettua kaverille, kun luulin ettei sitä itse enää koskaan tarvitse...
Kiinasta Japaniin ja sieltä jenkkeihin...
polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc
polaris predator 500cc
ex Raptor 350cc-379cc
ex comanche 200cc-250cc