En tiedä, ymmärränkö tekstisi oikein mutta ilman sormilevyä ja magneettikäämiä päällä on aina 2 veto, eikä 4 wd ole edes mahdollista kytkeä päälle.
Puhutaanko me samasta asiasta????

Jaa, minä oletin sinun tietävän asian.L7e-pilotti kirjoitti:Niin, magneetti vetää sormilevyä? Mikä on sormilevyn tehtävä? Olen jotain kuvitellut, mutta miten se oikeasti toimii?
No siinnähän on se putkisokka, millimäärää en muista (8 mm???).Janishell kirjoitti:Milläs konstilla te ootte saanu ton etukardaanin lukitustapin irti? Vasaralla ruuvari yhdistelämällä? On vaan aika tiukassa kun olen yrittänyt sitä lyödä irti. Pitäiskö etuvetarit irrota ihan itsestään etuperästä kunhan vaan ottaa vetarin kumit irti etumurikasta ja nostaa etumurikan pois sieltä koneen rungosta?
Onkos sullakin jo Bull II ?Rhex kirjoitti:Uudemmassa mallissa(Bull II) oli ainakin etuperän puolella rengas sokat jotka pitävät etuakselit etuperässä kiinni. Oli meinaan pirun tiukka ottaa pois ja laittaa takaisin kun vetarin kumia vaihdoin oksan jäljiltä...
Panitkos uuden sormilevyn?Janishell kirjoitti:Purin etuperän palasiksi ja laitoin uuden laahainpellin koska vanha oli kulahtanut puhki, vaihdoin uuden muoviholkin koska se oli murskana. Kiilotin etuperän päärattaan että ei kulahda enään niin nopeasti tämä laahainpelti, laitoin takaisin nippuu ja säädin etuperän välykset kohdilleen. Saas nähdä kuinka paljon pidempää tämän rempan jälkeen etumurikka kestää. Nytten on käytössä Täyssynteettiset 5w40 moottori öljyt etuperässä, maahantuojan mukaan tuo polariksen etuperäöljy ehkä ei olekkaan parasta tässä Comsun etumurikassa koska se on liian lirua.
Jos se sormilevy on se pelti joka ottaa mangeettiin kinni niin vaihdoin joo myöskin sen, unohtu vaan tosta listasta.Repetti kirjoitti:Panitkos uuden sormilevyn?Janishell kirjoitti:Purin etuperän palasiksi ja laitoin uuden laahainpellin koska vanha oli kulahtanut puhki, vaihdoin uuden muoviholkin koska se oli murskana. Kiilotin etuperän päärattaan että ei kulahda enään niin nopeasti tämä laahainpelti, laitoin takaisin nippuu ja säädin etuperän välykset kohdilleen. Saas nähdä kuinka paljon pidempää tämän rempan jälkeen etumurikka kestää. Nytten on käytössä Täyssynteettiset 5w40 moottori öljyt etuperässä, maahantuojan mukaan tuo polariksen etuperäöljy ehkä ei olekkaan parasta tässä Comsun etumurikassa koska se on liian lirua.
Itsellä on nyt 15-45 mineraaliöljy etuperässä. Kestämisen kannalta Pollen öljy ei varmaankaan ole paras sillä se on todella ohutta. Mutta sillä ei tuo etuperä mene itsestään päälle 2 wd: llä.
No miksei olisi? Sehän on suosittu neliveto kinuski.qaw kirjoitti:Kattelin tuossa äänestyksen tuloksia ja mietiskelin että ihan hyvinhän tuo on jos 70%:lla toiminut hienosti.
Sitten rupesin ajattelemaan että onko ihan oikeasti tämän foorumin käyttäjillä yhteensä 57kpl Comanche Bulleja![]()
![]()
Liukupala toimii roiskevoitelulla. Jos haluat upottaa liukupalan öljyn alle niin joutus etuperän täyttämään yli puolenväliin öljyllä. Suurin syy varmaan on näissä Comsujen etuperä rikkoutumisessa on se että kun neliveto ei ole kytkeytyny kunnolla ja kun etuperään tulee yhtääkkisesti isot voimat niin se hajoittaa etuperän muoviholkin. Elikkä kun kytket nelivedon päälle paikallaan ollessasi, niin kannattaa varmistaa että neliveto on varmasti kunnolla kytkeytynyt päälle (esim lähtee liikkeelle rauhalliset ja ajelee parinmetrin matkan että etuperä kytkeytyy kunnolla) ennen kuin alkaa kunnolla revittelemään.L7e-pilotti kirjoitti:Liruahan tuo Polaris-öljy on. Toisaalta samanlainenhan Polariksenkin perä on. Liukupalan kannalta 80W-90 lukkoperäöljy olis parasta. Mitenkä sitten kylmänä toimii? Tuo öljyn määrä vähän ihmetyttää. Liukupala on lähinnä roiskevoitelun varassa, vai jääkö se pinnan tason alapuolelle? Jos laittaisi öljymäärän vetarien tasolle, niinkuin autoissakin...???