Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
- Mönkijä:: comanche 300 roadster
- Paikkakunta: hyrylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Moro.pitkästä aikaan tulin kattelemaan kohtalontovereiden kuulumisia.ja samaan aikaan itsekkin tarvisin roadsterin käynnistymiseen ja tyhjäkäynnin löytämiseen vinkkejä.1,5vuoden seisomisen jälkeen ei millään käyntiin, lopulta annoin tulpan reiästä kasoa tarpeeksi monta kertaa ja heräshän se henkiin, mutta tyhjäkäynti hukassa.putsasin kaasarin omasta mielestä huolella.oisko silti tyhjäkäyntisuutin syynä?Aika hyvin on tullut tutustuttua vehkeeseen, mutta se etupäässä oleva pakosuodatin tai mikä lie on edelleen täysi arvoitus!! Tarviiko sitä välttämättä mihinkään, esim huohotin letku sylinteriltä palaa aina puhki, ja jos se suodatin on tukossa, niin mikä vaikutus on imukaulaan menevälle alipaineletkulle? Kiitos jo etukäteen.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
- Mönkijä:: comanche 300 roadster
- Paikkakunta: hyrylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Yksin keskusteluksi menee,mutta eipä se haittaa kun mönkijä starttas tyhjäkäyntisuuttimen perusteellisen putsauksen jälkeen
imukaulan vaan joutuu vaihtamaan,sitten kovaa ajoa.

imukaulan vaan joutuu vaihtamaan,sitten kovaa ajoa.
- cotcot
- Moderaattori
- Viestit: 2917
- Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
- Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
- Paikkakunta: Hanimaa
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Vaikkakin yksinkeskustelua niin hienoa jotta pidät sitä yllä, koska jollekin kohtalotoverille tästä keskustelusta/tiedosta on vielä joskus apua. 

-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Helmi 2013 21:41
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Imukaulaan menevä pikku letku käyttää alipainepumppua, joka sitten taas hapettaa pakokaasuja paremman palamisen (kat) toivossA. Tuo kannessa oleva letku ei ole huohotin vaan kanava pakokanavaan jota pitkin pumpun olisi tarkoitus ilmaa pakokaasujen sekaan painaa. Pumpulla letkun päässä (muistaakseni) suodattimen näköinen kapseli on tosiasiassa takaiskuventtiili, joka estää pakokaasujen takaisinvirtauksen tuohon letkuun ja aikaansaa kalvopumpun pumppaamisen oikean suunnan. Nyt jos letku palaa, takaisku on mäsä tai ja pumpun kalvo neitsyytensä menettänyt. Järjestelmän voi toki tulpata, tuo takaa sen ettei pääse imemään pikkuletkusta raikasta ja mene tuontakia laihalle. Tulppaa tuolloin myös kannen päästä letku.
R
R
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
- Mönkijä:: comanche 300 roadster
- Paikkakunta: hyrylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
No joo noin kun sen ajattelee niin tuntuu järkevämmältä
eli laitanpa oman roadsterin kanssa painimisen takia jääneitä huomioita.Eli ensin tappelin bensansaannin kanssa kun ei vaan tullu suodattimelle asti tarpeeksi nopeasti.vaihdoin tietysti kunnon isommat letkut ja suodattimen, hana irti rungosta ja suodatin heti tankista tulevaan letkuun ja vasta sitten hana.linjan vedin suoraan tankin alta jottei tule turhia mutkia, sitten on bensaa ollut aina suodatin täynnä.Älä koskaan jätä vanhoja bensoja tankkiin tai ainakaan kaasariin, juuri kahden viikon aikana kuusi kertaa kaasarin purkaneena ja putsanneena voin kertoa ettei kannata
Jos ei millään käynnisty vaikka kipuna tulee ja kaasarille bensa menee niin huomasin, että helpoin konsti on yksinkertaisesti lääkeruiskulla kasoa tulpan reiästä sisään, maltillisesti kuitenkin.jos alkaa lupailemaan tai käynnistyy niin sitten vaan kaasarin purku ja niin palasiksi kun ikinä vaan saa ja vaikka brake cleaner liotus ja paineilmaa perään.jos haluaa helposti tietää tuleeko bensa kaasarille niin kaasarin tyhjennys ruuvia auki vaan(alimmainen ruuvi kaasarissa).tossa nyt päällimmäiset, mutta renkaista vielä sen verran, että maksoin 400e kendan renkaista ja se oli parasta mitä voi tolle tehdä, todella mukava ajettava vaikka orkkis vanteet jättäisikin.ne vakio renkaat tappaa koko roadsterin hetkessä.jos jotai kysyttävää on niin kannattaa todella näillä palstoilla kysyä koska tälläistäkin puupiätä on kärsivällisesti autettu vaikka monen mielestä ongelmat varmasti ollut todella lapsellisia. 



-
- 2WD
- Viestit: 58
- Liittynyt: 19 Helmi 2013 21:41
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Heitetään nyt samalla vinkkiä, tehdassettinä thjäkäyntisuutin pikkuisen liian pieni. Tuo kannattaa vaihtaa pari pykälää suuremmaksi niin on seosruuvillakin tehtävänsä kun ei käytännössä täysin auki. Putki putsaamalla , vallankin alkukäyrä, ja takapöntön vaihto, suuttimen vaihto, sekä rajoittimen piuhan katkaisu cdiltä (en tiedä onko kaikissa)... antaa koneelle rikkoontumiseen johtavan käytöalueen ja hulvattoman suorituskyvyn. Omani sai kelailtua huimiin 110-115 tasamaa nopeuksiin noinkin maltillisilla sävellyksillä ja kiihtyvyys tuonne 80 vauhteihin perheautoluokkaa
Enää en suuttimien kokoja varmaksi muista, olisko pääsuutin ollu 140 ja tyhjäkäyntisuuttimesta ei ihan tarkkaa tietoa kun avarsin kartioterällä himpun.

Enää en suuttimien kokoja varmaksi muista, olisko pääsuutin ollu 140 ja tyhjäkäyntisuuttimesta ei ihan tarkkaa tietoa kun avarsin kartioterällä himpun.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
- Mönkijä:: comanche 300 roadster
- Paikkakunta: hyrylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Onko kellään tietoa mistä löytäis oikeella kierteellä tyhjäkäynti ja vaikka pääsuutintakin? Tilasin jotain suuttimia , mutta niissä liian iso kierre.Niin ja jos joku tietää sen tyhjäkäyntisuuttimen koon ni ois kiva.Yritän taas ennen seuraavaa mökkireissua haalia varaosia mukaan.
Viimeksi muokannut cotcot, 06 Kesä 2014 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainaus poistettu.
Syy: Turha lainaus poistettu.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
- Mönkijä:: comanche 300 roadster
- Paikkakunta: hyrylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Make82 kirjoitti:Morjesta! Täytyy se kait tänne ilmoittautua kun tuli tuommoinen hankittua.
Sattuisko kellään olemaan omistajan käsikirjaa kyseiseen vehkeeseen?
Löysittekö omistajan käsikirjan?Mulla löytyy eng kielinen paperiversio.imukaula saapui hintaan 46€ Stoewer Quad verkkokaupasta,aika suolanen hinta,mutta ei auta kun on aika rajallinen tarjonta.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
- Mönkijä:: comanche 300 roadster
- Paikkakunta: hyrylä
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Morjesta pöytään.Tuli taas löydettyä yx syy siihen miksi roadster kierroksia annettaessa alkaa röpöttämään,ei tyhjällä,mutta ajossa.Eli availin taas kaasarin,mutta puhas oli.tulpan vaihdolla ei vaikutusta.sitten tutkin tulpanjohtoa ja sieltä erkanee yksi johto puolalle tai vastaavalle,kun liitin oli pohjassa asti niin oli hieman heiluvan oloinen,pieni puristus liittimeen ja takas kiinni,eikä pätki enää.En tiedä mistä johtuu mutta kyseisen operaation jälkeen intoutui kulkemaan sillä seurauksella että meni mittari ympäri 

Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Olisi joutinaana kaksi Roadsterin vannetta alkuperäiskumeilla. Olleet edessä. Setillä ajettu noin 1500 km eli hyvässä kunnossa ovat. Yksityisviestillä voipi tarjota. Mieluiten noutu Masku / Naantali.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
Tässä vielä linkki myynti-ilmoitukseen: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 76#p463676maggot kirjoitti:Olisi joutinaana kaksi Roadsterin vannetta alkuperäiskumeilla. Olleet edessä. Setillä ajettu noin 1500 km eli hyvässä kunnossa ovat. Yksityisviestillä voipi tarjota. Mieluiten noutu Masku / Naantali.
Re: Comanche Roadster 300cc teknistä tietoa
onko tämä sama peli kuin Bashan ATV300S-18
Sportman 570 t3b -18