Bashan-diileriltä löytyy toki vain niitä alkup. korkkeja, mitkä kilisee ja kolisee ajossa niin maan perhanasti
Joten onko kellään kokemusta, käykö tähän mikään muu korkki? Onko näissä bensatankin korkeissa jotain "standardikokoja" tms. ???
Haussa ois semmonen joku mielellään muovinen + lukollinen korkki.
Vai pitääkö lähteä korkki kourassa sovittelemaan ...?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Noniin... olin öljyjä alkamassa vaihtamaan, niin iloinen yllätys: öljytikku on tippunut "jonnekkin", eli siellähän se tietty jossain konetilassa on...
Onko kokemuksia, tarttuuko se tosiaan magneetilla kiinni niinkun jossain threadissa väitettiin? Kun ihan ku se ois alumiinia se kanta mikä siihen on jääny öljykorkkiin...
Onko muuta vaihtoehtoa kun että kone auki vaan??? Luonnollisestikkaan se ei tee sielä hyvää jos sen antais siellä olla, kone pian leikkaa kiinne...
Mitä tehdä???
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Kyllähän se tikku magneettiin tarttuu... ja just kävin onkimassa onnistuneesti magneettitikulla sen öljytikun pätkän koneen pohjalta. Ai jestas tätä onnistumisen elämystä!
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Onko kukaan vaihtanu tähän kikottimeen sulaketta ???
Mä innoissani ku sain uuen akun, ni iskin piuhat vääriin napoihin kiinne, ja oikoseenhan se tietysti on menny. Yllättäen eipä sit sanonu mitään enää ku virta-avaimesta kääns...
Eli onko kukaan vaihtanu, osaako sanoa millaset sulakkeet tähän menee?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
15A lasiputkisulake, siellä istuimen alla on, ja siinä on myös varasulake. Itse huomasin tämän onnekseni kun kytkin huomiovaloja, eihän se nyt onnistu poltamatta ainakin yhtä sulaketta.
Aloin vaihtamaan takaratasta ja luulin (tässä menin heti vikaan ) että se olisi niin helppo homma, että vas. takarengas vaan pois, ja rattaan 4 kiinnitysmutteria auki... Mutta ei.
Mitenkäs tuo takaratas saadaan vaihdettua? Pitääkö koko taka-akseli irroittaa jotenkin?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Pitääkö sille kierteellä olevalle kiristysrenkaalle tehdä mitään (eli löysätä) vai alanko irroittelemaan jarrusysteemeitä? Onkohan siis oikea takarengaskin otettava irti, vai pystyisikö akselin purkamaan / irroittamaan ilman renkaan irroittamista?
Kävin just autotallissa kattomassa, ja sen jarrulevyn saan sillai löysäks ja liikkumaan sivusuunnassa, ku löysään sen kiristysrenkaan ihan löysälle... mut en kertakaikkiaan tajua miten siitä sit jatkaa, miten taka-akselin saa irti / takarattaan vaihdettua...
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Miksi koko taka-akseli pitää irrottaa rattaan vaihtamiseksi?
Rattaan puolelta löytyy samanlainen lukkorengas mikä on jarrulevyn puolella ja sen irrottamalla lähtee ratas keskiosan kanssa irti. Se jarrulevyn luona oleva iso mutteri pitää tietysti löysätä ja irroittaa vasemman puolen pyörännapa.
Rupesin ihmettelemään pikkasen väljän tuntusta oikeaa etupäätä. No ekana tietty pallonivelten hajoaminen mielessä, mutta syy olikin aivan löysällä olevat pallonivelten kiinnitysmutterit (ne sokalliset siis). Tarkemmin ajatellen, ne oli myös ihan oudossa asennossa. Näinköhän on mitään rasvaakaan sisällä. Ajettavuus parani taas merkittävästi kun tiukkasi nivelet paikalleen.
Sokalliset kun ovat, lienee olleet löysällä Myllymäen kasauksesta lähtien.
Tankkikin alkoi taas vuotaa kun plastic padding petti. Tinasin juotoskolvilla sen polttoaineanturin kiinnityslaipan umpeen ja poistin sen anturin tikun siitä kokonaan (ei edes toiminut). Nyt pysyy taas menovedet sisällä.
Mitähän vielä. Lähes joka paikka onkin jo kohta purettu ja kasattu...