Fude F200 cc Hornet

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Bensatankin korkki hajosi, tai siis siitä lähti se suojaläppä irti ajossa ja lensi - johonkin :)

Onko kellään ideaa, mistä / minkälainen uusi korkki tankkiin? Pikaisella etsimisellä ainakaan Motonet, Biltema, Moposport eivät tarjoa ratkaisua.
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Kaikilta Bashanin maahantuojilta varmaan löytyy. Falmekilla ainakin on varastossa noita korkkeja. Hintaa en muista.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Bashan-diileriltä löytyy toki vain niitä alkup. korkkeja, mitkä kilisee ja kolisee ajossa niin maan perhanasti :)

Joten onko kellään kokemusta, käykö tähän mikään muu korkki? Onko näissä bensatankin korkeissa jotain "standardikokoja" tms. :mrgreen: ???
Haussa ois semmonen joku mielellään muovinen + lukollinen korkki.

Vai pitääkö lähteä korkki kourassa sovittelemaan :) ...?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Noniin... olin öljyjä alkamassa vaihtamaan, niin iloinen yllätys: öljytikku on tippunut "jonnekkin", eli siellähän se tietty jossain konetilassa on...

Onko kokemuksia, tarttuuko se tosiaan magneetilla kiinni niinkun jossain threadissa väitettiin? Kun ihan ku se ois alumiinia se kanta mikä siihen on jääny öljykorkkiin...

Onko muuta vaihtoehtoa kun että kone auki vaan??? Luonnollisestikkaan se ei tee sielä hyvää jos sen antais siellä olla, kone pian leikkaa kiinne...

Mitä tehdä???
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Itse itselleni vastaten, ja samalla riemuiten:

Kyllähän se tikku magneettiin tarttuu... ja just kävin onkimassa onnistuneesti magneettitikulla sen öljytikun pätkän koneen pohjalta. Ai jestas tätä onnistumisen elämystä! :mrgreen:
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
kaugoh
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 04 Helmi 2008 09:54
Mönkijä:: Raptor 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kaugoh »

onkos joku nyt lähiaikoina tilannut tuota Fudea??? onko nuo sivuilla 1-9 mainitut lapsen viat saatu uusista vehkeistä karsittua pois :wink:
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Onko kukaan vaihtanu tähän kikottimeen sulaketta ???

Mä innoissani ku sain uuen akun, ni iskin piuhat vääriin napoihin kiinne, ja oikoseenhan se tietysti on menny. Yllättäen eipä sit sanonu mitään enää ku virta-avaimesta kääns... :)

Eli onko kukaan vaihtanu, osaako sanoa millaset sulakkeet tähän menee?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

15A lasiputkisulake, siellä istuimen alla on, ja siinä on myös varasulake. Itse huomasin tämän onnekseni kun kytkin huomiovaloja, eihän se nyt onnistu poltamatta ainakin yhtä sulaketta. :lol:
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Aloin vaihtamaan takaratasta ja luulin (tässä menin heti vikaan :) ) että se olisi niin helppo homma, että vas. takarengas vaan pois, ja rattaan 4 kiinnitysmutteria auki... Mutta ei.

Mitenkäs tuo takaratas saadaan vaihdettua? Pitääkö koko taka-akseli irroittaa jotenkin?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Vasemman pyörän voit antaa olla, mutta oikealta päin tarvii alkaa purkamaan. Koko taka-akseli tarvii tosiaan vetää pois.
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Pitääkö sille kierteellä olevalle kiristysrenkaalle tehdä mitään (eli löysätä) vai alanko irroittelemaan jarrusysteemeitä? Onkohan siis oikea takarengaskin otettava irti, vai pystyisikö akselin purkamaan / irroittamaan ilman renkaan irroittamista?

Kävin just autotallissa kattomassa, ja sen jarrulevyn saan sillai löysäks ja liikkumaan sivusuunnassa, ku löysään sen kiristysrenkaan ihan löysälle... mut en kertakaikkiaan tajua miten siitä sit jatkaa, miten taka-akselin saa irti / takarattaan vaihdettua... :shock:
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Miksi koko taka-akseli pitää irrottaa rattaan vaihtamiseksi?

Rattaan puolelta löytyy samanlainen lukkorengas mikä on jarrulevyn puolella ja sen irrottamalla lähtee ratas keskiosan kanssa irti. Se jarrulevyn luona oleva iso mutteri pitää tietysti löysätä ja irroittaa vasemman puolen pyörännapa.
mönkijätön
kodE
6WD
Viestit: 453
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kodE »

Jep jep, mutta mitenkäs sen rattaanpuoleisen lukkorenkaan saa sieltä näkyviin?
Kun nythän se on siellä ratasta pitävän "putken" sisällä varmaankin.
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Avatar
vk
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2007 17:44
Mönkijä:: TGB Target 325
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vk »

Rupesin ihmettelemään pikkasen väljän tuntusta oikeaa etupäätä. No ekana tietty pallonivelten hajoaminen mielessä, mutta syy olikin aivan löysällä olevat pallonivelten kiinnitysmutterit (ne sokalliset siis). Tarkemmin ajatellen, ne oli myös ihan oudossa asennossa. Näinköhän on mitään rasvaakaan sisällä. Ajettavuus parani taas merkittävästi kun tiukkasi nivelet paikalleen.

Sokalliset kun ovat, lienee olleet löysällä Myllymäen kasauksesta lähtien.

Tankkikin alkoi taas vuotaa kun plastic padding petti. Tinasin juotoskolvilla sen polttoaineanturin kiinnityslaipan umpeen ja poistin sen anturin tikun siitä kokonaan (ei edes toiminut). Nyt pysyy taas menovedet sisällä.

Mitähän vielä. Lähes joka paikka onkin jo kohta purettu ja kasattu...
Vesku
Vastaa Viestiin