Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mitä ihmettä sitä on taas tehty?
Kuva
Trumppaaja
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Loka 2009 14:53
Mönkijä:: dinli 450

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Trumppaaja »

näyttää aika jännältä lokasuojien kanssa :D
kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
Avatar
Alapesukarhu
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Marras 2009 14:11
Mönkijä:: Bashan 250 TL
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Alapesukarhu »

Ei hullumman näkönen...Vaikkakin ratkaisu on epäilemättä muutakin kuin ulkonäköperusteinen :) .Täytynee apinoida jossakin vaiheessa.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Alapesukarhu kirjoitti:Ei hullumman näkönen...Vaikkakin ratkaisu on epäilemättä muutakin kuin ulkonäköperusteinen :) .Täytynee apinoida jossakin vaiheessa.
Ideahan lähti kokonaan siitä, että maantiesuolatut ajorytkyt kun ei meinaa puhdistua edes pesukoneessa, niin oli pakko saada noita loskaroiskeita vähemmäksi.
Toteutus vasta betatestissä, mutta lopullinen versio ei tule tuosta juurikaan muuttumaan, paitsi kiinnikkeiden osalta.
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja JJP »

mihin tarkoitukseen tuo maski mahtaa olla?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Maskin takana lämpö ja volttimittari sekä navigaattori ym. ym. asiallisesti piilossa.
miigu
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2009 20:43
Paikkakunta: murto

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja miigu »

Taas viikonloppuna tuli remppaa tehtyä nyt olis lisävalot keulassa ja uus koson xr-srn mittari kiinni. Mut mittarista sen verra et olisko kellää hyviä ideoita nopeusanturin paikasta nyt kun se on takarattaas nii se lukee koko ajan sitä ilman niitä mangneettejakin. :doubt:
Avatar
Hartsa24
4WD
Viestit: 135
Liittynyt: 29 Maalis 2010 06:40
Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Paikkakunta: Vaasa

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Hartsa24 »

Voipi olla vähän väärä paikka, mutta koitetaan nyt kummiskin. Ongelmana on Comanche 200cc tieliikkenne crossin levoton käyttäytyminen eli maantiellä kun ajaa niin hakee kokoajan toi ohjaus ja on tosi agressiivinen, välillä tuntuu että lähtee ihan minne sattuu joten ajettavuus on ihan p.... Etupään puslissa ja nivelissä ei välystä, aurausta olen säätänyt muutaman millin. Eilen kyllä huomasin että eturenkaat on eri asennossa vaikka säädöt ovat samassa asennossa eli edestä katsottuna renkaat ovat näin |- -\ tuolla voi kai olla jonkin verran vaikutusta?
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Hartsa24 kirjoitti:Voipi olla vähän väärä paikka, mutta koitetaan nyt kummiskin. Ongelmana on Comanche 200cc tieliikkenne crossin levoton käyttäytyminen eli maantiellä kun ajaa niin hakee kokoajan toi ohjaus ja on tosi agressiivinen, välillä tuntuu että lähtee ihan minne sattuu joten ajettavuus on ihan p.... Etupään puslissa ja nivelissä ei välystä, aurausta olen säätänyt muutaman millin. Eilen kyllä huomasin että eturenkaat on eri asennossa vaikka säädöt ovat samassa asennossa eli edestä katsottuna renkaat ovat näin |- -\ tuolla voi kai olla jonkin verran vaikutusta?
Tässäkin topicissa on puhetta tosta etupään geometriasta mutta kerrataampa:Työnnetään rautakanki ylätukivarren etupuolelta alatukivarren takapuolelle pallonivelten läheltä ja väännetään ylätukivartta taaksepäin jotta caster-kulma muuttuu paremmaksi. Itse väänsin niin pitkälle kun meni, siitäkin montaa versiota täällä. Sen jälkeen ne pyörien sivukallistukset lähelle nollaa ja sitten se auraus (itsellä ehkä vähän haritusta). Näiden jälkeen pitäis olla hyvä. Tosin niillä alkuperäisillä eturenkailla se vetelee jonkin verran tuonkin jälkeen :mrgreen:
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
Avatar
Hartsa24
4WD
Viestit: 135
Liittynyt: 29 Maalis 2010 06:40
Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Paikkakunta: Vaasa

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Hartsa24 »

hemuli81 kirjoitti:
Hartsa24 kirjoitti:Voipi olla vähän väärä paikka, mutta koitetaan nyt kummiskin. Ongelmana on Comanche 200cc tieliikkenne crossin levoton käyttäytyminen eli maantiellä kun ajaa niin hakee kokoajan toi ohjaus ja on tosi agressiivinen, välillä tuntuu että lähtee ihan minne sattuu joten ajettavuus on ihan p.... Etupään puslissa ja nivelissä ei välystä, aurausta olen säätänyt muutaman millin. Eilen kyllä huomasin että eturenkaat on eri asennossa vaikka säädöt ovat samassa asennossa eli edestä katsottuna renkaat ovat näin |- -\ tuolla voi kai olla jonkin verran vaikutusta?
Tässäkin topicissa on puhetta tosta etupään geometriasta mutta kerrataampa:Työnnetään rautakanki ylätukivarren etupuolelta alatukivarren takapuolelle pallonivelten läheltä ja väännetään ylätukivartta taaksepäin jotta caster-kulma muuttuu paremmaksi. Itse väänsin niin pitkälle kun meni, siitäkin montaa versiota täällä. Sen jälkeen ne pyörien sivukallistukset lähelle nollaa ja sitten se auraus (itsellä ehkä vähän haritusta). Näiden jälkeen pitäis olla hyvä. Tosin niillä alkuperäisillä eturenkailla se vetelee jonkin verran tuonkin jälkeen :mrgreen:
Kaikki renkaat tuli jo laitettua ku noi alkuperäsen pompitti siihen malliin ettei mitään rajaa.. Pitää koittaa tehä toi homma.
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Morjesta pöytään ! :D
Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ? :lol: Mitä nyt kuvista täällä katsellut niin porukka on vaan kylmiltään hitsannu sen nupin tukivarteen kiinni.. Moinen ei varmaankaan kelpaa katsastuskonttorilla ?
Miku
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Heinä 2009 14:36

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Miku »

Mattsoni kirjoitti:Morjesta pöytään ! :D
Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ? :lol: Mitä nyt kuvista täällä katsellut niin porukka on vaan kylmiltään hitsannu sen nupin tukivarteen kiinni.. Moinen ei varmaankaan kelpaa katsastuskonttorilla ?
Eihän noita varmaan saisi hitsailla ei. Ylätukivarteen ei kyllä tarvi hitsatakaan kun sen saa ihan "pultattua" suoraan kiinni. Alatukivarsi vaatii sitten hitsiä jos ei keksi jotain patenttia. itsellä jos ei mene läpi noi alatukivarret niin hommaan toiset leimalle.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mattsoni kirjoitti:Morjesta pöytään ! :D
Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ? :lol: Mitä nyt kuvista täällä katsellut niin porukka on vaan kylmiltään hitsannu sen nupin tukivarteen kiinni.. Moinen ei varmaankaan kelpaa katsastuskonttorilla ?
Järjen käyttö on ihan suotavaa, jopa kiinalaisvalmisteisen ajopelin suhteen. Ei ole mikään pakko hitsata Mersun niveliä tai Ladan rattia ohjaustangon tilalle. :evil: Alkuperäiset pallonivelet ja raidetangonpäät kestävät kyllä, kunhan alkuperäiset kananmunan muotoiset renkaat on vaihdettu pyöreisiin ja etuvanteiden kiinnitys toteutettu kartiomuttereita käyttäen. Jos renkaat ja vanteet vispaa alkuperäiseen malliin, on ihan sama vaikka vaihdat RollsRoycen nivelet alkuperäisten tilalle, ja nekin hajoaa hetkessä.
PS: Olit kuitenkin oikeasta päästä lähtenyt ongelmaa ratkomaan, huomasin tuon topicin Bilhelveten renkaista. =D>
Avatar
Mattsoni
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 27 Huhti 2010 09:12
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Kokkola

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Mattsoni »

Juu renkaat vaihdettu ja luultavasti vielä tasapainotetaan, mutta se on sitte tuonnempana jos edes tarvii koska on kyllä hyvä kyyti nyt :D rasvaa laitoin nuppeihin ja laakerien kireyden tarkistin "ei oo liian kireellä" ja muutenkin kaikki nupit kiristin.. Jotenki tuntuu että tuskin vaihdan nuo yläpallot ku vasta kun on tarve, Pyöränlaakerit menee varmuuden vuoks vaihtoon kyllä :mrgreen: Tuntuis siltä että porukka on rikkonu noita nuppeja ja laakereita näillä kinukeilla sillä että on tosin ajanu noilla kuutiomallisilla vakio renkailla jotka vatkas kyllä siihen malliin että tosin ei mitkään laakerit kestä.

EDIT* lisäyksenä tuohon vielä että kyseinen pelihän tulee olemaan ihan katukäytössä vaan töihin/takas käytöllä ettei kyllä tuu hyppyytettyä montulla tämmöstä muovirunkosta kömpijää :badgrin:

EDIT 2, nyt 300km takana kaupungissa enkä yhteen ruuviin oo koskenu, hyvin on pelannu ku vähä jaksoi nähdä vaivaa siihen ennenku alko ajeleen 8)
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Tuosta muuten järeemmät yläpallot kaikkine kilkkeineen. http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... ts_id=1094
Vastaa Viestiin