Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Re: Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Mitä ihmettä sitä on taas tehty?

-
- 3WD
- Mönkijä:: dinli 450
näyttää aika jännältä lokasuojien kanssa 

kiinalaiseen tulee kyllä enemmän korjaus- kuin ajotunteja
- Alapesukarhu
- 2WD
- Mönkijä:: Bashan 250 TL
Ei hullumman näkönen...Vaikkakin ratkaisu on epäilemättä muutakin kuin ulkonäköperusteinen
.Täytynee apinoida jossakin vaiheessa.

Ideahan lähti kokonaan siitä, että maantiesuolatut ajorytkyt kun ei meinaa puhdistua edes pesukoneessa, niin oli pakko saada noita loskaroiskeita vähemmäksi.Alapesukarhu kirjoitti:Ei hullumman näkönen...Vaikkakin ratkaisu on epäilemättä muutakin kuin ulkonäköperusteinen.Täytynee apinoida jossakin vaiheessa.
Toteutus vasta betatestissä, mutta lopullinen versio ei tule tuosta juurikaan muuttumaan, paitsi kiinnikkeiden osalta.
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
mihin tarkoitukseen tuo maski mahtaa olla?
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Maskin takana lämpö ja volttimittari sekä navigaattori ym. ym. asiallisesti piilossa.
Taas viikonloppuna tuli remppaa tehtyä nyt olis lisävalot keulassa ja uus koson xr-srn mittari kiinni. Mut mittarista sen verra et olisko kellää hyviä ideoita nopeusanturin paikasta nyt kun se on takarattaas nii se lukee koko ajan sitä ilman niitä mangneettejakin. 

- Hartsa24
- 4WD
- Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Voipi olla vähän väärä paikka, mutta koitetaan nyt kummiskin. Ongelmana on Comanche 200cc tieliikkenne crossin levoton käyttäytyminen eli maantiellä kun ajaa niin hakee kokoajan toi ohjaus ja on tosi agressiivinen, välillä tuntuu että lähtee ihan minne sattuu joten ajettavuus on ihan p.... Etupään puslissa ja nivelissä ei välystä, aurausta olen säätänyt muutaman millin. Eilen kyllä huomasin että eturenkaat on eri asennossa vaikka säädöt ovat samassa asennossa eli edestä katsottuna renkaat ovat näin |- -\ tuolla voi kai olla jonkin verran vaikutusta?
Tässäkin topicissa on puhetta tosta etupään geometriasta mutta kerrataampa:Työnnetään rautakanki ylätukivarren etupuolelta alatukivarren takapuolelle pallonivelten läheltä ja väännetään ylätukivartta taaksepäin jotta caster-kulma muuttuu paremmaksi. Itse väänsin niin pitkälle kun meni, siitäkin montaa versiota täällä. Sen jälkeen ne pyörien sivukallistukset lähelle nollaa ja sitten se auraus (itsellä ehkä vähän haritusta). Näiden jälkeen pitäis olla hyvä. Tosin niillä alkuperäisillä eturenkailla se vetelee jonkin verran tuonkin jälkeenHartsa24 kirjoitti:Voipi olla vähän väärä paikka, mutta koitetaan nyt kummiskin. Ongelmana on Comanche 200cc tieliikkenne crossin levoton käyttäytyminen eli maantiellä kun ajaa niin hakee kokoajan toi ohjaus ja on tosi agressiivinen, välillä tuntuu että lähtee ihan minne sattuu joten ajettavuus on ihan p.... Etupään puslissa ja nivelissä ei välystä, aurausta olen säätänyt muutaman millin. Eilen kyllä huomasin että eturenkaat on eri asennossa vaikka säädöt ovat samassa asennossa eli edestä katsottuna renkaat ovat näin |- -\ tuolla voi kai olla jonkin verran vaikutusta?

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
- Hartsa24
- 4WD
- Mönkijä:: Hyosung 450 TE
Kaikki renkaat tuli jo laitettua ku noi alkuperäsen pompitti siihen malliin ettei mitään rajaa.. Pitää koittaa tehä toi homma.hemuli81 kirjoitti:Tässäkin topicissa on puhetta tosta etupään geometriasta mutta kerrataampa:Työnnetään rautakanki ylätukivarren etupuolelta alatukivarren takapuolelle pallonivelten läheltä ja väännetään ylätukivartta taaksepäin jotta caster-kulma muuttuu paremmaksi. Itse väänsin niin pitkälle kun meni, siitäkin montaa versiota täällä. Sen jälkeen ne pyörien sivukallistukset lähelle nollaa ja sitten se auraus (itsellä ehkä vähän haritusta). Näiden jälkeen pitäis olla hyvä. Tosin niillä alkuperäisillä eturenkailla se vetelee jonkin verran tuonkin jälkeenHartsa24 kirjoitti:Voipi olla vähän väärä paikka, mutta koitetaan nyt kummiskin. Ongelmana on Comanche 200cc tieliikkenne crossin levoton käyttäytyminen eli maantiellä kun ajaa niin hakee kokoajan toi ohjaus ja on tosi agressiivinen, välillä tuntuu että lähtee ihan minne sattuu joten ajettavuus on ihan p.... Etupään puslissa ja nivelissä ei välystä, aurausta olen säätänyt muutaman millin. Eilen kyllä huomasin että eturenkaat on eri asennossa vaikka säädöt ovat samassa asennossa eli edestä katsottuna renkaat ovat näin |- -\ tuolla voi kai olla jonkin verran vaikutusta?
- Mattsoni
- 3WD
- Mönkijä:: Bashan 200cc
Morjesta pöytään !
Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ?
Mitä nyt kuvista täällä katsellut niin porukka on vaan kylmiltään hitsannu sen nupin tukivarteen kiinni.. Moinen ei varmaankaan kelpaa katsastuskonttorilla ?

Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ?

Eihän noita varmaan saisi hitsailla ei. Ylätukivarteen ei kyllä tarvi hitsatakaan kun sen saa ihan "pultattua" suoraan kiinni. Alatukivarsi vaatii sitten hitsiä jos ei keksi jotain patenttia. itsellä jos ei mene läpi noi alatukivarret niin hommaan toiset leimalle.Mattsoni kirjoitti:Morjesta pöytään !![]()
Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ?Mitä nyt kuvista täällä katsellut niin porukka on vaan kylmiltään hitsannu sen nupin tukivarteen kiinni.. Moinen ei varmaankaan kelpaa katsastuskonttorilla ?
Järjen käyttö on ihan suotavaa, jopa kiinalaisvalmisteisen ajopelin suhteen. Ei ole mikään pakko hitsata Mersun niveliä tai Ladan rattia ohjaustangon tilalle.Mattsoni kirjoitti:Morjesta pöytään !![]()
Tuossa nyt lueskellut kun mersun nuppeja laitettu comancheen, Mutta kysymys kuuluukin että mun mönkijä pitäisi katsastaa 4 kuukauden päästä ja mietin että ei varmana tule leimaa jos olen mersun nupin hitsannut kiinni ylätukivarteen ?Mitä nyt kuvista täällä katsellut niin porukka on vaan kylmiltään hitsannu sen nupin tukivarteen kiinni.. Moinen ei varmaankaan kelpaa katsastuskonttorilla ?

PS: Olit kuitenkin oikeasta päästä lähtenyt ongelmaa ratkomaan, huomasin tuon topicin Bilhelveten renkaista.

- Mattsoni
- 3WD
- Mönkijä:: Bashan 200cc
Juu renkaat vaihdettu ja luultavasti vielä tasapainotetaan, mutta se on sitte tuonnempana jos edes tarvii koska on kyllä hyvä kyyti nyt
rasvaa laitoin nuppeihin ja laakerien kireyden tarkistin "ei oo liian kireellä" ja muutenkin kaikki nupit kiristin.. Jotenki tuntuu että tuskin vaihdan nuo yläpallot ku vasta kun on tarve, Pyöränlaakerit menee varmuuden vuoks vaihtoon kyllä
Tuntuis siltä että porukka on rikkonu noita nuppeja ja laakereita näillä kinukeilla sillä että on tosin ajanu noilla kuutiomallisilla vakio renkailla jotka vatkas kyllä siihen malliin että tosin ei mitkään laakerit kestä.
EDIT* lisäyksenä tuohon vielä että kyseinen pelihän tulee olemaan ihan katukäytössä vaan töihin/takas käytöllä ettei kyllä tuu hyppyytettyä montulla tämmöstä muovirunkosta kömpijää
EDIT 2, nyt 300km takana kaupungissa enkä yhteen ruuviin oo koskenu, hyvin on pelannu ku vähä jaksoi nähdä vaivaa siihen ennenku alko ajeleen

EDIT* lisäyksenä tuohon vielä että kyseinen pelihän tulee olemaan ihan katukäytössä vaan töihin/takas käytöllä ettei kyllä tuu hyppyytettyä montulla tämmöstä muovirunkosta kömpijää

EDIT 2, nyt 300km takana kaupungissa enkä yhteen ruuviin oo koskenu, hyvin on pelannu ku vähä jaksoi nähdä vaivaa siihen ennenku alko ajeleen

Tuosta muuten järeemmät yläpallot kaikkine kilkkeineen. http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... ts_id=1094