Heh, no mikä jottei. Pääsehän siitä varmaan, pitänee katsoa reitti.Tuu Lohjalle, niin alkaa näkymään
eikös siitä Siuntion kautta pääse nopeaan, niin pistetään miitti pystyyn
Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Haen itelleni jossain vaiheessa tällaisen, ja tulee Kirkkonummella pyörittyä. En ole tosin vielä bongannut sua.Jared85 kirjoitti:Aivan loistava vehje, menee mukavasti ja kyllä katseita kääntyy, ei oo meinaan yhtään samanlaista tullut vastaan vielä.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Päivän kysymys, kuka viisas kertoo mikä on se "mutikka" rungon vasemmalla puolella lähekkä syyläriä? siihen tulee letku sylinteristä käyrän vierestä, sekä kaasarin imukaulasta, sekä lähtee yksi letku joka huohottaa taivaan tuuliin. Imukaulan letku ilmeisesti alipaineletku joka avaa tuon huohotus systeemin. Mutta kysymys siis mitä helkuttia se huohottaa pytyn kyljestä vai laskeeko paineita ulos? 

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Olisihan sen nähnyt joka toisesta vanhasta viestistä tai itse järkeilemällä kekannut, mistä on kyse. Systeemi päästää raitista ilmaa kannen pakokanavaan. Katit tykkäävät moisesta touhusta. Jos on joskus astunut ulos ovesta ilman mustia laseja ja valkoista keppiä, ei ole voinut välttyä huomaamasta, että nykyisin moinen systeemi on lähes kaikissa pienikoneisissa ajoneuvoissa. Moposkoottereissa, mopoissa mopoissa, mönkijöissä ja ainakin omassa mopossakin.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Eipä ole osunut asia aikaisemin silmään, joten kiitos valaistuksesta
tuolla ei sitten taida olla enää virkaa kun ei ole kattia enää, kun on tehoputki kiinni
vai tapahtuuko jotain katastrofaalista jos sen ottaa pois käytöstä? (alipaineletku irti ja siihen tulppa) 



- Näätämö
- 2WD
- Viestit: 37
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
- Mönkijä:: Bashan 250-11b
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Lähetin tehopekalle vielä viestiä etteivät yritä apinaa koijata. Ja kysyin vielä kerran ovatko tosissaan...vastaus:
Hei,
Kyllä iskari on pelkkä jousi, siinä ei ole paluuvaimennuksia eikä muitakaan hienouksia eli pomppaa kuin vieteri alhaalta ylös.
Ystävällisin terveisin,
Huolto & varaosat
Tehopekka Oy
Vielä yksi sähköposti ja jos sekään ei auta niin Kone-Glansille soittoo.
Hei,
Kyllä iskari on pelkkä jousi, siinä ei ole paluuvaimennuksia eikä muitakaan hienouksia eli pomppaa kuin vieteri alhaalta ylös.
Ystävällisin terveisin,
Huolto & varaosat
Tehopekka Oy
Vielä yksi sähköposti ja jos sekään ei auta niin Kone-Glansille soittoo.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tuosta iskarista, kyllä se ihan normaali iskari on ja toimii myös sen mukaan, kuten manuaalikin kertoo. tehopekan kanssa on itsellä myös ollut ongelmia takuuasioissa, hoituneet paremmin kone-glanssin kautta suoraan. Manuaalikin piti tilata sieltä kun ei pekka saanut toimitettua edes sitä pyynnöistä huolimatta
ilmeisesti glanssissakin tietävät teho-pekan huollon kädettömyyden/tietämättömyyden
kun takuuasiat hoituu aina heti
kun mainitsee mistä mönkijä on ostettu.



Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Eipä siitä noin mitään hyötyääkään ole. Miksei ilmaa saa mennä putkeen, jos et aio lambda-arvoa mitata, tai värkkejä heittää pois kömpijästä? Luulen, että alipaine imee ilmaa venttiilin läpi ilman alipaineohjaustakin. Ehkä vähän vähemmän kuin alipaineletku kiinni, mutta kuitenkin. Jos systeemistä oikeasti eron haluaa, kannattaa levystä muotoilla sokea laippa kannen kylkeen ja tulpata alipainenippa. Säästyy siinä painoakin jokunen sata gramma. Moposta olen vastaavan systeemin poistanut, mutta mönkijöissä olen antanut olla, koska niissä on katitkin tallella molemmissa. Mopossa systeemissä on järkeä mukana, koska alipaineventiilin tilalla on magneettiventtiili. Siihen joutui pistämään hämäykseksi moottorinohjaukselle vastuksen kelan tilalle, jotta ei antanut virhemerkkiä mittariin.bashan kirjoitti:Eipä ole osunut asia aikaisemin silmään, joten kiitos valaistuksestatuolla ei sitten taida olla enää virkaa kun ei ole kattia enää, kun on tehoputki kiinni
vai tapahtuuko jotain katastrofaalista jos sen ottaa pois käytöstä? (alipaineletku irti ja siihen tulppa)
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ok, en oo hirveesti keskustan tuntumassa ajellut. Siellä ei meinaan älyttömästi just ajoseuraa ole, joten losotan menemään ennemmin hiekkapätkillä hieman sivummalla.Haen itelleni jossain vaiheessa tällaisen, ja tulee Kirkkonummella pyörittyä. En ole tosin vielä bongannut sua.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mnjaaa..
Lähteepi "vähän" erilailla käyntiin tuolla biltsun geeliakulla. Ja ainakin vielä on toiminut (kauemmin kuin siis 30min, niinkuin joku täällä sanoi). Haettiin tänään kaverille motonetistä uusi akku, koska sekin hyytyi
Tuli samalla rasvattua kaikki rasvanipat omasta vessasta. Yllätys yllätys, yksi pääsi katkeamaan. Hemmetin haperoa tavaraa nuo kiiniksen valmistamat nipuskat. No, samalla kun kaveri osti akun motonetistä, niin ostin yhden uuden nipan (50cent). Vanhat nipan jämät kaapisin reijästä ulos ja uusi nipa paikoilleen. Hyvin toimii. Täytyy jossain vaiheessa hakea loput 8 kpl ja vaihtaa noiden kiinalaisten tilalle.
Kuka olikaan etunapoihin vaihtanut skf:än laakerit? Voisko samalla kertoo sen laakerin tuotekoodin, niin haen itselleni vastaavat pari hyllyyn odottamaan noiden kiiniksien kuukahtamista. Ei huvita avaa napaa nyt ja katsoa kokoa, vaan jos joku kertoisi sen tähän suoraan.
Lähteepi "vähän" erilailla käyntiin tuolla biltsun geeliakulla. Ja ainakin vielä on toiminut (kauemmin kuin siis 30min, niinkuin joku täällä sanoi). Haettiin tänään kaverille motonetistä uusi akku, koska sekin hyytyi

Tuli samalla rasvattua kaikki rasvanipat omasta vessasta. Yllätys yllätys, yksi pääsi katkeamaan. Hemmetin haperoa tavaraa nuo kiiniksen valmistamat nipuskat. No, samalla kun kaveri osti akun motonetistä, niin ostin yhden uuden nipan (50cent). Vanhat nipan jämät kaapisin reijästä ulos ja uusi nipa paikoilleen. Hyvin toimii. Täytyy jossain vaiheessa hakea loput 8 kpl ja vaihtaa noiden kiinalaisten tilalle.
Kuka olikaan etunapoihin vaihtanut skf:än laakerit? Voisko samalla kertoo sen laakerin tuotekoodin, niin haen itselleni vastaavat pari hyllyyn odottamaan noiden kiiniksien kuukahtamista. Ei huvita avaa napaa nyt ja katsoa kokoa, vaan jos joku kertoisi sen tähän suoraan.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tässäpä olisi ne etupyöränlaakerit SKF 6003-2RSH, ulkohalkaisija 35mm, sisähalkaisija 17mm leveys 10mm (35x17x10)
Stefat: Isompi 30x40x7 ja pienempi 25x35x5 = 2laakeria ja stefoja 1+1 per napa.
Stefat: Isompi 30x40x7 ja pienempi 25x35x5 = 2laakeria ja stefoja 1+1 per napa.
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Kiitoksia, täytyy jossain vaiheessa ostella.bashan kirjoitti:Tässäpä olisi ne etupyöränlaakerit SKF 6003-2RSH, ulkohalkaisija 35mm, sisähalkaisija 17mm leveys 10mm (35x17x10)
Stefat: Isompi 30x40x7 ja pienempi 25x35x5 = 2laakeria ja stefoja 1+1 per napa.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Cossupoika miten sait sen katkenneen nipan pois?
-
- 3WD
- Viestit: 96
- Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mulla katkes se nipa niin, että se meni ihan tasoihin sen tukivarren kanssa. Otin työkalupakista semmosen ruuvimeisselin, mikä oli just sen nipan kierteen levyinen, eikä yhtään yli. Nipa oli sen verran haperoa kamaa, että vasaralla lyödessä se meisselin kärki uppos nipaan, jolloin sen pystyi kiertämään ulos. Tottakai nipasta jäi rämmäleet sinne, mutta pienellä magneetiilla + ruuvarilla + tehokkaalla märkäimurilla, sain kaikki mujut sieltä pois. Kierteet tukivarressa säilyivät ihan ehjänä, eli kiersin vaan uuden nipan paikoilleen ja kiristin. Sitten rasvanlisäys ja homma valmis. Koko hommaan meni aikaa n 10min. On kyllä perhanan hyvä se bilteman 10,99€ prässi, just sopiva tuohon hommaan, kun mukaan tuli vielä se taipuva letku, jolloin sen takana olevan runkonipankin saa rasvattua.kerppo kirjoitti:Cossupoika miten sait sen katkenneen nipan pois?
Olihan toi kikkailemista, mutta mitään ei tarvinnut irroittaa hommaa tehdessä. Nipa katkesi alatukivarren taaimmaisesta kohdasta.
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
- Mönkijä:: Bashan 250cc -09
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tänää tuli taas räppäiltyä reipas 100km. Pitkin maita ja mantuja. Knummi - Kivenlahti - Espoonlahti - Knummi. Varsin asiallinen setti. Pelaa kuin venäläinen pommikone 

Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!