Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Tuu Lohjalle, niin alkaa näkymään
eikös siitä Siuntion kautta pääse nopeaan, niin pistetään miitti pystyyn
Heh, no mikä jottei. Pääsehän siitä varmaan, pitänee katsoa reitti.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Idromeno
3WD
Viestit: 107
Liittynyt: 16 Maalis 2009 10:24
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Jared85 kirjoitti:Aivan loistava vehje, menee mukavasti ja kyllä katseita kääntyy, ei oo meinaan yhtään samanlaista tullut vastaan vielä.
Haen itelleni jossain vaiheessa tällaisen, ja tulee Kirkkonummella pyörittyä. En ole tosin vielä bongannut sua.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Päivän kysymys, kuka viisas kertoo mikä on se "mutikka" rungon vasemmalla puolella lähekkä syyläriä? siihen tulee letku sylinteristä käyrän vierestä, sekä kaasarin imukaulasta, sekä lähtee yksi letku joka huohottaa taivaan tuuliin. Imukaulan letku ilmeisesti alipaineletku joka avaa tuon huohotus systeemin. Mutta kysymys siis mitä helkuttia se huohottaa pytyn kyljestä vai laskeeko paineita ulos? :shock:
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Olisihan sen nähnyt joka toisesta vanhasta viestistä tai itse järkeilemällä kekannut, mistä on kyse. Systeemi päästää raitista ilmaa kannen pakokanavaan. Katit tykkäävät moisesta touhusta. Jos on joskus astunut ulos ovesta ilman mustia laseja ja valkoista keppiä, ei ole voinut välttyä huomaamasta, että nykyisin moinen systeemi on lähes kaikissa pienikoneisissa ajoneuvoissa. Moposkoottereissa, mopoissa mopoissa, mönkijöissä ja ainakin omassa mopossakin.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Eipä ole osunut asia aikaisemin silmään, joten kiitos valaistuksesta =D> tuolla ei sitten taida olla enää virkaa kun ei ole kattia enää, kun on tehoputki kiinni :lol: vai tapahtuuko jotain katastrofaalista jos sen ottaa pois käytöstä? (alipaineletku irti ja siihen tulppa) :roll:
Avatar
Näätämö
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:51
Mönkijä:: Bashan 250-11b
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Näätämö »

Lähetin tehopekalle vielä viestiä etteivät yritä apinaa koijata. Ja kysyin vielä kerran ovatko tosissaan...vastaus:
Hei,

Kyllä iskari on pelkkä jousi, siinä ei ole paluuvaimennuksia eikä muitakaan hienouksia eli pomppaa kuin vieteri alhaalta ylös.

Ystävällisin terveisin,
Huolto & varaosat
Tehopekka Oy

Vielä yksi sähköposti ja jos sekään ei auta niin Kone-Glansille soittoo.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Tuosta iskarista, kyllä se ihan normaali iskari on ja toimii myös sen mukaan, kuten manuaalikin kertoo. tehopekan kanssa on itsellä myös ollut ongelmia takuuasioissa, hoituneet paremmin kone-glanssin kautta suoraan. Manuaalikin piti tilata sieltä kun ei pekka saanut toimitettua edes sitä pyynnöistä huolimatta :evil: ilmeisesti glanssissakin tietävät teho-pekan huollon kädettömyyden/tietämättömyyden :lol: kun takuuasiat hoituu aina heti =D> kun mainitsee mistä mönkijä on ostettu.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja X-Race »

bashan kirjoitti:Eipä ole osunut asia aikaisemin silmään, joten kiitos valaistuksesta =D> tuolla ei sitten taida olla enää virkaa kun ei ole kattia enää, kun on tehoputki kiinni :lol: vai tapahtuuko jotain katastrofaalista jos sen ottaa pois käytöstä? (alipaineletku irti ja siihen tulppa) :roll:
Eipä siitä noin mitään hyötyääkään ole. Miksei ilmaa saa mennä putkeen, jos et aio lambda-arvoa mitata, tai värkkejä heittää pois kömpijästä? Luulen, että alipaine imee ilmaa venttiilin läpi ilman alipaineohjaustakin. Ehkä vähän vähemmän kuin alipaineletku kiinni, mutta kuitenkin. Jos systeemistä oikeasti eron haluaa, kannattaa levystä muotoilla sokea laippa kannen kylkeen ja tulpata alipainenippa. Säästyy siinä painoakin jokunen sata gramma. Moposta olen vastaavan systeemin poistanut, mutta mönkijöissä olen antanut olla, koska niissä on katitkin tallella molemmissa. Mopossa systeemissä on järkeä mukana, koska alipaineventiilin tilalla on magneettiventtiili. Siihen joutui pistämään hämäykseksi moottorinohjaukselle vastuksen kelan tilalle, jotta ei antanut virhemerkkiä mittariin.
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Haen itelleni jossain vaiheessa tällaisen, ja tulee Kirkkonummella pyörittyä. En ole tosin vielä bongannut sua.
Ok, en oo hirveesti keskustan tuntumassa ajellut. Siellä ei meinaan älyttömästi just ajoseuraa ole, joten losotan menemään ennemmin hiekkapätkillä hieman sivummalla.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Mnjaaa..
Lähteepi "vähän" erilailla käyntiin tuolla biltsun geeliakulla. Ja ainakin vielä on toiminut (kauemmin kuin siis 30min, niinkuin joku täällä sanoi). Haettiin tänään kaverille motonetistä uusi akku, koska sekin hyytyi :twisted:
Tuli samalla rasvattua kaikki rasvanipat omasta vessasta. Yllätys yllätys, yksi pääsi katkeamaan. Hemmetin haperoa tavaraa nuo kiiniksen valmistamat nipuskat. No, samalla kun kaveri osti akun motonetistä, niin ostin yhden uuden nipan (50cent). Vanhat nipan jämät kaapisin reijästä ulos ja uusi nipa paikoilleen. Hyvin toimii. Täytyy jossain vaiheessa hakea loput 8 kpl ja vaihtaa noiden kiinalaisten tilalle.

Kuka olikaan etunapoihin vaihtanut skf:än laakerit? Voisko samalla kertoo sen laakerin tuotekoodin, niin haen itselleni vastaavat pari hyllyyn odottamaan noiden kiiniksien kuukahtamista. Ei huvita avaa napaa nyt ja katsoa kokoa, vaan jos joku kertoisi sen tähän suoraan.
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Tässäpä olisi ne etupyöränlaakerit SKF 6003-2RSH, ulkohalkaisija 35mm, sisähalkaisija 17mm leveys 10mm (35x17x10)
Stefat: Isompi 30x40x7 ja pienempi 25x35x5 = 2laakeria ja stefoja 1+1 per napa.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

bashan kirjoitti:Tässäpä olisi ne etupyöränlaakerit SKF 6003-2RSH, ulkohalkaisija 35mm, sisähalkaisija 17mm leveys 10mm (35x17x10)
Stefat: Isompi 30x40x7 ja pienempi 25x35x5 = 2laakeria ja stefoja 1+1 per napa.
Kiitoksia, täytyy jossain vaiheessa ostella.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Cossupoika miten sait sen katkenneen nipan pois?
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

kerppo kirjoitti:Cossupoika miten sait sen katkenneen nipan pois?
Mulla katkes se nipa niin, että se meni ihan tasoihin sen tukivarren kanssa. Otin työkalupakista semmosen ruuvimeisselin, mikä oli just sen nipan kierteen levyinen, eikä yhtään yli. Nipa oli sen verran haperoa kamaa, että vasaralla lyödessä se meisselin kärki uppos nipaan, jolloin sen pystyi kiertämään ulos. Tottakai nipasta jäi rämmäleet sinne, mutta pienellä magneetiilla + ruuvarilla + tehokkaalla märkäimurilla, sain kaikki mujut sieltä pois. Kierteet tukivarressa säilyivät ihan ehjänä, eli kiersin vaan uuden nipan paikoilleen ja kiristin. Sitten rasvanlisäys ja homma valmis. Koko hommaan meni aikaa n 10min. On kyllä perhanan hyvä se bilteman 10,99€ prässi, just sopiva tuohon hommaan, kun mukaan tuli vielä se taipuva letku, jolloin sen takana olevan runkonipankin saa rasvattua.

Olihan toi kikkailemista, mutta mitään ei tarvinnut irroittaa hommaa tehdessä. Nipa katkesi alatukivarren taaimmaisesta kohdasta.
Jared85
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Touko 2009 10:53
Mönkijä:: Bashan 250cc -09
Paikkakunta: Knummi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Jared85 »

Tänää tuli taas räppäiltyä reipas 100km. Pitkin maita ja mantuja. Knummi - Kivenlahti - Espoonlahti - Knummi. Varsin asiallinen setti. Pelaa kuin venäläinen pommikone :D
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Vastaa Viestiin