Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Oma kohtaista kokeilua on, rupesi tökkimään meno vapari suotimella kun pari päivää sellaisella ajelin 1kk sitten.Vonjake kirjoitti:Mutua vai tietoa, pitää vissiin pieraasta ajellessa.
mikäs idea sillä letkulla on, mikä tulee ilmanputsarin koteloon? Huohotin?
Myös vastaavia kokemuksia on voinut lukea tuolla 200cc Comukka alueella.
En ole VÄITTÄNYTKÄÄN että ei luistin nouse, sanoin "välttämättä ei riitä enää alipainetta liikuttamaan luistinta yhtä herkästi" eli kannattaisi lukea ajatuksen kanssa mitä tänne toiset kirjoittelee.FM kirjoitti:jaa vai että ei kaasarin luisti nouse jos ottaa ilmansuodattimen pois
no entäs miten se turbo vehkeessä nousee se luisti ollenkaan jos siellä on ylipainetta kun niitähän täällä on kuitenkin myös rakenneltu.
Vaikken ole turbottanut yhtään vehjettä, niin voin todellakin sanoa että siellä ei ole mitään näitä kumikalvo alipaine kaasareita mieli saada jotain hallittavuutta kaasarin toimintaan. Turboihin suositellaankin omia kaasareitaan.
Viimeksi muokannut Hiikeri, 25 Heinä 2008 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 2WD
- Viestit: 35
- Liittynyt: 05 Elo 2007 23:09
- Paikkakunta: 06-area
Joo tarkista ny ekaks onko piuhat kunnolla kiinni. Näkyy maksavan puola huikeat 39 egeä KLICKS, eli eipä tuossa korkealta tipu vaikka uuden ostais. Tuo puola tosin on crossi versioon joten kannattaa kysyä onko tl:ssä sama puola.Vonjake kirjoitti:
Hmm, liekkö johdot kiinni kunnolla. Huomasin tuossa samalla, kun laitoin akun lataukseen, että puola oudosti roikkumassa, liekkö edes johdot kiinni, en tajunnut tarkistaa. Oli niin paljo muitaki muttereita ja pultteja löysällä, niinku omistajalla konsanaanVoiko tuon puolan toimivuuden testata muuten, kuin vaihtamalla?
EDIT: Ja nyt tajusin, että startatessaki kyllä potki takas! Pitää se varmaan vaihtaa.
Kyllä pystyy kuitenkin ajamaan, mutta ei toimi 100%:sti. Pitää antaa kunnolla aina kaasua, että lähtee varmasti sammumatta. Pitää tänään säätää lisää.
Ja tunnustais, että kylmänä toimii paremmin.
Bomber Cat 300cc
bomber_cat kirjoitti:Joo tarkista ny ekaks onko piuhat kunnolla kiinni. Näkyy maksavan puola huikeat 39 egeä KLICKS, eli eipä tuossa korkealta tipu vaikka uuden ostais. Tuo puola tosin on crossi versioon joten kannattaa kysyä onko tl:ssä sama puola.Vonjake kirjoitti:
Hmm, liekkö johdot kiinni kunnolla. Huomasin tuossa samalla, kun laitoin akun lataukseen, että puola oudosti roikkumassa, liekkö edes johdot kiinni, en tajunnut tarkistaa. Oli niin paljo muitaki muttereita ja pultteja löysällä, niinku omistajalla konsanaanVoiko tuon puolan toimivuuden testata muuten, kuin vaihtamalla?
EDIT: Ja nyt tajusin, että startatessaki kyllä potki takas! Pitää se varmaan vaihtaa.
Kyllä pystyy kuitenkin ajamaan, mutta ei toimi 100%:sti. Pitää antaa kunnolla aina kaasua, että lähtee varmasti sammumatta. Pitää tänään säätää lisää.
Ja tunnustais, että kylmänä toimii paremmin.
Kiitosta linkkivinkistä!! Pitää selvittää yhteensopivuus. Tosin taidan käydä lomalla TERVEHTIMÄSSÄ tuolla etelässä mönkijän myyjää ja hamuamassa osat.
Oli kaikki piuhat kohillaan. Pidensin "kumiletkulla" ilmanputsarin kaulaa jonkin 30-50cm, pitää lähteä montulle kokeilemaan, nyt taas vaihteeksi pelaa kohtuullisesti. Eikös se autossakin lisää alipainetta pidentämällä ilmanputsarin kaulaa, mistä lie tuokin legenda jäänyt päähän.
No ainaki viritys on onnistunut kun on kovemmat äänet!

CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala
Crossin takaiskari huollettu ja shimmitetty, oli purettavaa mallia ja muistutti kuulemma HPG:n iskaria. Kaasuja ei juuri iskarissa ollut, nyt on! ihan vain tiedoksi jos joku haluaa huollattaa omansa! Takalinkun väljyys johtuu minulla ainakin siitä että linkussa olevat neulalaakerit 4kpl joista uloimmat kaksi pyörinyt kuivina ja sittemmin leiponeet kiinni. näyttäs laakerissa lukevan NK 22/20 ja holkki joka on akselin ja neulalaakerin välissä on sille 14mm akselille liian suuri ja siinä myös liikaa väljyyttä! Uudet tiukemmat holkit ja uudet neulalaakerit tulossa.
Edit.... Neulalaakerit löytyi perus laakerikauppiaalta tolla NK22/20 merkinnällä ja hintaa yhdelle laakerille tuli jotain 23€.
Edit.... Neulalaakerit löytyi perus laakerikauppiaalta tolla NK22/20 merkinnällä ja hintaa yhdelle laakerille tuli jotain 23€.
Mutaa naamaan..
Re: Uusiksi meni
noita RS 46 vaimentimiakin on moneen eri malliin ja merkkiin muistatko minkä mallin tuo vaimennin on ja mistä ostit vaimentimen.Meni ilmeisesti alkutorveen helpostiForthest kirjoitti:RS 46 änkkä (hiilikuituinen) on itselläni kiinni. Käy alkup. alkutorveen kuin isä äitiin.MJH kirjoitti:Minkä mallin WILEYCOn änkkärin tuohon komiaan crossiin laitoit? Kävin valmistajan sivuilla katselemassa, mutta malleja oli niin monia...Forthest kirjoitti:...ja niin koitui työkalujen puute (osaamattomuus) kohtaloksi...
Änkkä vaihtui WILEYCOn hiilikuituiseen. Sopi suoraan 300:sen väliputkeen, pienellä asettelulla tosin![]()
Laitoin alkuperäisen änkän kiinnikkeillä ja reikä-remmillä kiinni. Väliin kumieristettä tärinän vaimentamiseksi ja a'vot.
Alarekisterillä vääntö parani ja liekö luulosairautta, mutta yläkierroksia jakaa reippaammin.
Siinä siis ainakin yksi hyvä keino parantaa maailmaa
Itsellä on tilauksessa tieliikenne malli tuosta 300cc crossista. Pitäis jo valmiiksi hieman tilailla palikoita. 13 piikkisen rattaan ajon vaihtaa ja Mikunin 150 pääsuuttimen. Tuo änkkärikin on vissiin ihan viisas hankinta. Onko alkuputkessa kuristuksia??

-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala
Levyjen vaihto on helppoa kauraa. öljyt pois oikean puolen koppa auki ja siinä se kytkin sitten on nokan eessä. sitte siitä kytkimen päältä ne neljä pulttia auki ja sulla on kytkin irti. levyt irti ja vaihtoon, ne kaksi rinkulaa jotka levyjen takana ovat jätin itseltä pois kun en oikein keksinyt niiden tarkoitusta(jos joku tietää niin valaiskoon minua, vielä ei ainakaan haittaa ole ollut) ja päinvastasessa järjestyksessä kone kasaan. Samalla kun kytkin purettuna niin kannattaa vaihtaa ne neljän pultin alle tulevat jousetkin vahvempiin! uudet öljyt sisään ja ajoa!! 

Mutaa naamaan..
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala
Tuskimpa ajatuksen voimalla saat pelit kohdilleen?Tulppa kirjoitti:ei jaksais ruveta säätelemään mitää ni kertokaa te ny viisaammat et mitä kannatais tehä

Uudessa kytkin pakassa kun on levyt "täysmittaiset", tai jopa jtn. kymppejä paksummat niin eipä tohon paljoa muuta tarvitse kun kytkin vaijerin entisillä säädöillä ei kytkin irroita kokonaan.
Eli löysääpäs vaijeria.
Itellä virityksinä kaasarin preppaus ja putkisto.
Putkisto nyt myynnisä muiden juttujen alta pois.
Myynti-ilmo
Putkisto nyt myynnisä muiden juttujen alta pois.
Myynti-ilmo