Jared85 kirjoitti:Tänää tuli taas räppäiltyä reipas 100km. Pitkin maita ja mantuja. Knummi - Kivenlahti - Espoonlahti - Knummi. Varsin asiallinen setti. Pelaa kuin venäläinen pommikone
Mikäs näissä, kun viittii tehä perus"huollot" eli kiristää ja tarkastella ennakoivia arkoja paikkoja
Jostain pitäisi repästä tohon Basukkaan tehoputkea, on muutama paikka mitä on tätä foorumia selaamalla löytänyt. Esim. M-D Comprex tai sitten tuo Ruotsin paikka.
Mietin että olisko joku kimppa tilaus mitään ? Tai jos tietysti jollain olisi myydä tehoputki.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Tarttis melkein koko putkiston sitten, toi kinkkiputki on meinaa 1 liitännällä joka on noin putken keskivaiheissa. Joten joutuisi leikkelemään ja hitsailemaan. Tosin ei ongelma, kamat löytyy siihenkin. Lähinnä ajattelin suoraan ostaa sitten koko putken.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Jared85 kirjoitti:Jostain pitäisi repästä tohon Basukkaan tehoputkea, on muutama paikka mitä on tätä foorumia selaamalla löytänyt. Esim. M-D Comprex tai sitten tuo Ruotsin paikka.
Mietin että olisko joku kimppa tilaus mitään ? Tai jos tietysti jollain olisi myydä tehoputki.
Tuolta M-D Comprex:lta saa täysin samanlaisen putken kuin Motolandista. Tosin Motolandin hinta on kolme kertaa halvempi . Itellä semmonen ja käy täysin bolt-on.
Kävin juuri tekemässä noin 15km lenkin vaikeakulkuisessa maastossa ja loppupätkän asfaltilla.
Asfaltille siirryttyäni ajoin 80-90km/h kun yhtäkkiä kone hyytyi ja sit taas meni vähän matkaa hyvin kunnes hyytyi lopullisesti. Bensa loppu... kurkkasin tankkiin ja siellähän näkyi vielä melko paljon bensiiniä, mietin muut mahdolliset syyt hyytymiseen ja soitin ukolle että tuotko tulppa-avaimen ja bensaa niin eiköhän niillä saada kone käyntiin. Lorautettiin bensaa tankkiin ja starttailtiin niin akku väsähti... Sitte mäkilähdöllä saatiin kone käyntiin ja hyvin tuli kotiin asti.
Ihmetyttää vaan että onko siellä tosiaan niin korkea se pohjaventtiili mistä bensa menee eteenpäin?
Sitte semmonen juttu että kun kaasuttaa oikeen nopeesti pieniltä kierroksilta niin kone sanoo BWOOO ja meinaa sammua ellei laske kaasua äkkiä pois. Saako se liikaa bensaa vai liian vähän?
Cossupoika kiitti neuvoista, tänään tuli sitten poistettua se katkennut nippa ja huomenna ostamaan uusi.
kerppo kirjoitti:Kävin juuri tekemässä noin 15km lenkin vaikeakulkuisessa maastossa ja loppupätkän asfaltilla.
Asfaltille siirryttyäni ajoin 80-90km/h kun yhtäkkiä kone hyytyi ja sit taas meni vähän matkaa hyvin kunnes hyytyi lopullisesti. Bensa loppu... kurkkasin tankkiin ja siellähän näkyi vielä melko paljon bensiiniä, mietin muut mahdolliset syyt hyytymiseen ja soitin ukolle että tuotko tulppa-avaimen ja bensaa niin eiköhän niillä saada kone käyntiin. Lorautettiin bensaa tankkiin ja starttailtiin niin akku väsähti... Sitte mäkilähdöllä saatiin kone käyntiin ja hyvin tuli kotiin asti.
Ihmetyttää vaan että onko siellä tosiaan niin korkea se pohjaventtiili mistä bensa menee eteenpäin?
Sitte semmonen juttu että kun kaasuttaa oikeen nopeesti pieniltä kierroksilta niin kone sanoo BWOOO ja meinaa sammua ellei laske kaasua äkkiä pois. Saako se liikaa bensaa vai liian vähän?
Cossupoika kiitti neuvoista, tänään tuli sitten poistettua se katkennut nippa ja huomenna ostamaan uusi.
Bensahanan/suodattimen tukkoisuus aiheuttaa moista käyttäytymistä. Hanan voi huoletta ohittaa ja uusi "ei kiinalainen" suodatin kannattaa vaihtaa jo ihan varuilta. Ja booaamiseen voisi myös kaasarin neulan nosto auttaa. Ja varmista nyt vielä, ettei kiinanpoika ole taas kerran pistänyt metrin liikaa bensaletkua, joka on sitten solmittu ympäri konehuonetta.
Se on kyllä yllättävän korkea se pohjaventtiili. Mulla ei meinaan startannut millään, hyvä etten rikkonu sitä ku kaikkeni yritin startatakseni. Katsoin tankkiin niin tietysti jos tankissa on bensaa niin että oikein hölskyy, mutta kas kummaa ei pohjaventtiili työntänyt eteenpäin joten lisää gasoa ja matkaan. Toi booaus loppuu mulla ainakin aika nopeasti eikä juurikaan häiritse. Lähinnä kylmänä tekee.
Ei se ole harrastus eikä mikään jos siihen ei mene kaikki rahat!
Jokos joku on keksinyt minkä vehkeen rattaat tähän käy eteen/taakse? eturatasta kaipailen? Tässähän on ymmärtääkseni 520 ketju, vai olenko ihan väärässä? ainakaan 420 ketjun rattaat eivät sovi ketjuun, koitettu on.
Mittaamalla selviää. 520 ketjussa rullien väli 5/8" = 1,588cm, rullien leveys 1/4" = 0,635cm (428 ketjut 1/2" x 5/16", 420 rattat käy myös 428 ketjuun)
Ja tuosta bensan loppumisesta niin eikö hanalla ole vara-asentoa joka imis tankin tyhjäksi?