Comanche Cross 300 tieliikenne
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:16
- Mönkijä:: Comanche Cross 300 TL
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
[quote="iner"]Tänään siirtyi kaasuttimen virkaa toimittamaan mikuni tm36-31.quote]
Tulipa tässä mieleen, että kuinka paljon jouduit köyhtymään kaasarista?
Tulipa tässä mieleen, että kuinka paljon jouduit köyhtymään kaasarista?
Comache Cross 300 TL -09
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Käytettynä löyty edukkaasti... MPT:llä ainakin noita on myynnissä: http://www.mpt.fi/index.php?productID=27592Luke kirjoitti: Tulipa tässä mieleen, että kuinka paljon jouduit köyhtymään kaasarista?
Laitetaas muutama kuva kaasarin vaihdosta ja imukurkun tekemisestä:








Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Tuliko yhtään lisäpotkua??
Can-Am Rene 800
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
Ex.
Can-Am Outlander 400
Can-Am Outlander 800
Linhai 520
Comanche cross 300 TL
Rally 250 TL
Hawaii 200
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Koko alueelle tuli lisää jerkkua ja kaasuun reagointi muuttui todella paljon.niklas kirjoitti:Tuliko yhtään lisäpotkua??
Sisäänajossa vielä uus kone joten ihan hirveästi ei viitsi vielä vinguttaa. Vakio kaasarinen ja muuten samat muutokset omaava comanche jää huomattavasti kiihdytettäessä

Pakoputki pitäisi seuraavaksi rakentaa... Löytäis vaan jostain edukkaasti takapöntön

Outlaw 500 irs TL
Ex. Comanche cross 300 TL
Ex. Comanche cross 300 TL
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:16
- Mönkijä:: Comanche Cross 300 TL
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
On se 280€ silti melkoinen summa kaasarista, vaikka onkin hyvä.
Pitänee ruveta etsimään käytettyä, mistä muuten etsit omaasi?
Jos aluksi laittais putkiston kuntoon kun kerkeää viemään tutun luokse pajalle ja sitten 13 rissa eteen. Muutama muukin modaus/valmistevian korjaus ja sitten tuo kaasutin. Sillä taas pärjäisi hetken...
Pitänee ruveta etsimään käytettyä, mistä muuten etsit omaasi?
Jos aluksi laittais putkiston kuntoon kun kerkeää viemään tutun luokse pajalle ja sitten 13 rissa eteen. Muutama muukin modaus/valmistevian korjaus ja sitten tuo kaasutin. Sillä taas pärjäisi hetken...
Comache Cross 300 TL -09
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Miksi noin pitkä putsarin kaula?
Itselläkin Mikunin suoraveto kaasari ja nehän toimii ihan kun vapaavirtaus suodattimen vaan tökkää kiinni. Nuo kun ei alipainetta tarvitse toimiakseen.
Noin itselläkin vapaavirtaus suodatin on. Turhaan sitä imuilman saantia hidastelee
Voin kuvan ottaa omasta virityksestä, jos kiinnostaa.
Kaasari mulla siis Mikuni TM36-68.
Itselläkin Mikunin suoraveto kaasari ja nehän toimii ihan kun vapaavirtaus suodattimen vaan tökkää kiinni. Nuo kun ei alipainetta tarvitse toimiakseen.
Noin itselläkin vapaavirtaus suodatin on. Turhaan sitä imuilman saantia hidastelee

Voin kuvan ottaa omasta virityksestä, jos kiinnostaa.
Kaasari mulla siis Mikuni TM36-68.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Pitkä imukanava lisää voimaa pienilla kierroksilla.
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Siis imusarja kylläkin?
Koneen ja kaasarin välinen pätkä.
Mutta että imuilman saannin "rajoittaminen" lisäis?
Lisääkö muka tehoa, jos vaikeuttaa koneen ilman saantia?
Koneen ja kaasarin välinen pätkä.
Mutta että imuilman saannin "rajoittaminen" lisäis?
Lisääkö muka tehoa, jos vaikeuttaa koneen ilman saantia?
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Jossakin mopossa, muistaakseni yamahassa, käytetään järjestelyä, jossa suodatinkotelossa on lisätöttöröt läppärunkojeen jatkona. Täyskaasulla jatkotöttöröt nostetaan irti rungoista. Tuosta päätellen vaikutus on vastaavanlainen ennenkin kaasaria.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Pitkä imukurkku lisää low-med alueen vääntöä, kuristaa aavistuksen maksimi tehoista pois.
Siksi esim. F1:ssä on iät-ajat ollut, no ainakin vuosikymmeniä ollut seuraavanlainen systeemi, ja itseasiassa ainakin 2000-luvun alun/puolivälin Alfa-Romeon jossain sporttisessa henkilöautossakin esiteltiin F1:stä alun perin olevaa tekniikkaa eli muuttuva pituuksinen imukaula.
Matalemmilla kierroksilla kurkku on pitempi eli lisää vääntöä ja kierrosten noustessa kurkku lyhenee että saadaan maksimi huipputehot kun kierrokset ovat ylhäällä.
Jos esim. vaihtaa isomman kalvo- eli alipaine kaasarin, se yleensä vaatii pitkän imukurkun että saadaan nostettua alipainetta että luistin nousee herkästi. Esim. tässä Comukan vakiokaasarille samaa alipainetta tekee vakio ilmanputsarin kotelo, toki riittävän herkkä voi olla ilmankin, onhan kaasari "mitoitettu" koneelle, mutta isompi kaasari, ja esim. erivalmistajalta niin kalvo voi olla sen verran jäykempi että ilman jatkoputken lisäämistä itse putsarille jää kaasarin toiminta heikoksi.
X-Race, ettet Yamaha maininnalla sekoita nyt asiaa Yammun 2-tahti krossi pyörien "paisari" säiliöön joka sijaitsi imupuolella?

Siksi esim. F1:ssä on iät-ajat ollut, no ainakin vuosikymmeniä ollut seuraavanlainen systeemi, ja itseasiassa ainakin 2000-luvun alun/puolivälin Alfa-Romeon jossain sporttisessa henkilöautossakin esiteltiin F1:stä alun perin olevaa tekniikkaa eli muuttuva pituuksinen imukaula.
Matalemmilla kierroksilla kurkku on pitempi eli lisää vääntöä ja kierrosten noustessa kurkku lyhenee että saadaan maksimi huipputehot kun kierrokset ovat ylhäällä.
Jos esim. vaihtaa isomman kalvo- eli alipaine kaasarin, se yleensä vaatii pitkän imukurkun että saadaan nostettua alipainetta että luistin nousee herkästi. Esim. tässä Comukan vakiokaasarille samaa alipainetta tekee vakio ilmanputsarin kotelo, toki riittävän herkkä voi olla ilmankin, onhan kaasari "mitoitettu" koneelle, mutta isompi kaasari, ja esim. erivalmistajalta niin kalvo voi olla sen verran jäykempi että ilman jatkoputken lisäämistä itse putsarille jää kaasarin toiminta heikoksi.
X-Race, ettet Yamaha maininnalla sekoita nyt asiaa Yammun 2-tahti krossi pyörien "paisari" säiliöön joka sijaitsi imupuolella?
Viimeksi muokannut Hiikeri, 27 Maalis 2009 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Muuttuvapituuksista imusarjaa on monessakin melko tuoreessa henkilöautossa. Jotakin melko uutta jamahan muoviluotia ajattelin. Olisikohan em. järjestely ollut ihan rykkösessä.
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Juu, voi olla aika jokapaikan hommeleita kalliimmissa nykyautoissa toi muuttuva pituuksinen imusarja/-kurkku.
-
- Noppeli
- Viestit: 23
- Liittynyt: 23 Maalis 2009 20:16
- Mönkijä:: Comanche Cross 300 TL
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Ja sitten vähän eri aiheesta:
eli kaikissa TL malleissa on jalkajarru, joka ottaa myös eteen. Ite oon ainakin huomannu, että melko hengenvaarallinen viritelmä, ku liukkaalla/soralla tulee vähän liian lujaa ja yrittää jarruttaa niin, että ohjattavuus säilyy edes hiukan. Sitten menee eturattaat lukkoon ja puskee, meinasin jo kerran vetästä pöpelikköön tämän vuoksi.
Onko kukaan deaktivoinu sitä etujarrua ohjaavaa sydeemiä jalkajarrulta? Ite ajattelin ottaa kyllä sokat pois ja välikappaleen irti niin, että ei toimis se etujarru sieltä jalan kautta.
Onko kenelläkään muulla kokemuksia/vihjeitä asiaan liittyen?
eli kaikissa TL malleissa on jalkajarru, joka ottaa myös eteen. Ite oon ainakin huomannu, että melko hengenvaarallinen viritelmä, ku liukkaalla/soralla tulee vähän liian lujaa ja yrittää jarruttaa niin, että ohjattavuus säilyy edes hiukan. Sitten menee eturattaat lukkoon ja puskee, meinasin jo kerran vetästä pöpelikköön tämän vuoksi.
Onko kukaan deaktivoinu sitä etujarrua ohjaavaa sydeemiä jalkajarrulta? Ite ajattelin ottaa kyllä sokat pois ja välikappaleen irti niin, että ei toimis se etujarru sieltä jalan kautta.
Onko kenelläkään muulla kokemuksia/vihjeitä asiaan liittyen?
Comache Cross 300 TL -09
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
juu ihan välittää ajaa autollakin kun se jalkajarru ottaa myös etusiin..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Re: Comanche Cross 300 tieliikenne
Järjestely on hanurista, mutta ei silti vedä vertoja ideallesi. Parempi vain antaa olla kaikkien jarrujen käytössä. Omassa vehkeessä on MP:n pääsylinteri stongassa vaikuttamassa etujarruihin. Saman systeemin aion tehdä nyt uuteen kakkosmönkijään, koska tuntuu taas ihan järkyttävältä järjestelyltä oudokseltaan alkuperäinen systeemi.Luke kirjoitti:Ja sitten vähän eri aiheesta:
eli kaikissa TL malleissa on jalkajarru, joka ottaa myös eteen. Ite oon ainakin huomannu, että melko hengenvaarallinen viritelmä, ku liukkaalla/soralla tulee vähän liian lujaa ja yrittää jarruttaa niin, että ohjattavuus säilyy edes hiukan. Sitten menee eturattaat lukkoon ja puskee, meinasin jo kerran vetästä pöpelikköön tämän vuoksi.
Onko kukaan deaktivoinu sitä etujarrua ohjaavaa sydeemiä jalkajarrulta? Ite ajattelin ottaa kyllä sokat pois ja välikappaleen irti niin, että ei toimis se etujarru sieltä jalan kautta.
Onko kenelläkään muulla kokemuksia/vihjeitä asiaan liittyen?
Viimeksi muokannut X-Race, 28 Maalis 2009 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.