Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Ite oon viritelly :
Pipercross-vapavirtaus suodatin
Kytkin levyt+jouset
Eturatas 13piikkiä
Timeless Racing ohjaustanko
Vaimennin
150-pääsuutin
Rullakaasu
Kaasuvaijeri uusittu
Lisävalot
Ja sitte kaikkee muuta pientä...
Pipercross-vapavirtaus suodatin
Kytkin levyt+jouset
Eturatas 13piikkiä
Timeless Racing ohjaustanko
Vaimennin
150-pääsuutin
Rullakaasu
Kaasuvaijeri uusittu
Lisävalot
Ja sitte kaikkee muuta pientä...
Viimeksi muokannut Tulppa, 10 Maalis 2009 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Re:
Maastomalli on. Itse oon vähän kahdenvaiheilla, että ostaisko 33mm vai tuon 36 suoraan. muuttuiko tosiaan paljonkin tuon kaasarin vaihdon jälkeen? Tuo 33mm kävis suoraan vakio kurkkuun.. Mites ootteko viilannu pakokanavia sopivamman kokoiseks alkukäyrille? oliko vaikutusta? Näyttäis että joutuu isontamaan kanavaa n.4-5mm että passais hyvin putken kokoon.Hiikeri kirjoitti:Ebayn kautta MotoPowerSportsistaNiskanen kirjoitti:Mistä nettikaupasta tilasit tuon kaasarin?Hiikeri kirjoitti:Nyt on USA:sta tilattu ja maksettu uusi Mikuni TM36-68 kaasutin, saapahan Comukka sitten riittävästi evästä.
- Kaasutin: ~177€
- Käsittely+postikulut: ~20€
- Tulli: ~6€
- ALV: ~45€![]()
Total= ~248€
Silti tuollainen ~50€ säästö, no senkin kun järkevästi sijoittaa muualle, saa esim. 500km ajoihin bensat ..
.. tai itseasiassa menivätkin jo kun innostuin useammatkin tarrat tilailemaan ..
Tuollainen TM36-2 ei olisi jäänyt maksamaan posteineen,tulleineen ja alveineen kuin ~146€ kun laskin ..
On näköjään hinta noussut tuolla 36-68:lla about viis-kybää viime keväästä...36-2 malli on halpa, mutta suunniteltu 2T koneille...
Jos 300 TL (2 tappinen kansi) malliin meinasit niin on "ehkä" aavistuksen liian iso, joku 32-34mm Kiiharipumpullinen riittää varmasti tai sitten normi suoraveto kaasarina ~32-36mm. Bensankulutus nousi mulla kilpipelissä 36-68:lla about 30%, toki tulihan siitä ihan eri laitekkin kun reagoi jo kaasuun.
Ja ainakin kilpipeliin kaasarin hinnaksi tulee lisäksi uuden imukurkun (~25e) hankkiminen sekä uusi ilmanputsari (~25e) eli menee hyvän matkaa yli 300e nykykaasarin hinnalla.
300 Maastomallin 4-tappisen kansi hengittää luonnollisesti paremmin niin siihen toi 36-68 on varmaan aika passeli.
Toi 36-68 kun on tarkoitettu 300-425cc koneille ja Comukat ovat alle kolmisatkut RIL, 27x ja 28x kokoiset (eri koneet kilpi ja maastomalleissa).
http://www.mpt.fi/index.php?productID=27591 tuossa 33mm kaasari. http://www.mpt.fi/index.php?productID=27592 ja 36mm. ja tästä kurkku edelliseen. http://www.mpt.fi/index.php?productID=27621
mielipiteitä: kumpi olis parempi 33 vai 36?
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Jollain pyöreäluistinen pentti-perus suoraveto eli VM34, rikastin mallia 'vipu', ei kiiharipumppua..
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=18744
Tiedä sitten miksi myynnissä liki uusi?
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=18744
Tiedä sitten miksi myynnissä liki uusi?
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Heh, osupa sopivasti tuo Pentti-perusmalliHiikeri kirjoitti:Jollain pyöreäluistinen pentti-perus suoraveto eli VM34, rikastin mallia 'vipu', ei kiiharipumppua..
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=18744
Tiedä sitten miksi myynnissä liki uusi?

Myynnissä koska kokeilin hetken jonka jälkeen laitoinkin turbosatsin ja tuo suoraveto sai siirtyä tallin hyllylle (turbossa ei suoravetoinen pelaa). Nyt on turbosatsikin myyty eteenpäin ja tallin lattialla odottelee cebarin 600cc motti.
Myynnissä oleva kaasari on kuin uusi.
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
onko kukaan vaihtanut/koittanut viri-syttyboxia? ...ja minkä vehkeen tai merkin? ainakin pyörä puolella kokemukset hyviä 

Scrambler 500 4x4
Access Speed 300 2x4
Access Speed 300 2x4
- Nikke
- 3WD
- Viestit: 92
- Liittynyt: 27 Marras 2008 15:47
- Mönkijä:: Comanche cross 300
- Paikkakunta: Varkaus
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Onkos kukaan tehny comsun nokille mitään? Löytyykö jyrkempiä nokkia? Eikös tässä ole kaks nokka-akselia? Suunnitelmissa madaltaa kantta ja pistää kanavat virtaamaan ja vaihtaa nokat jos vaan sellaset jostain löytyy.
Jos ei muuten niin väkisin sitten.
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Tietääkseni on vain yksi nokka-akseli.
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
- Mönkijä:: xmr650 2014
- Paikkakunta: Nivala
Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
paras viritys ikinä --> ostin 07 Honda TRX450ER, mutta comanchekin toki säilyy pihapiirissä ja on hyvässä iskussa!! 

Mutaa naamaan..
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Omassa Mikuni 38mm tällaisilla sisuksilla:
Luistileikkaus #1.5; neula 6FJ40; neulaputki 159-R0;
pääsuutin #420; tyhjäkäyntisuutin #35.
On ihan normaalin 2-t crossipyörän kaasari,vaimentimena on Kawasaki zx 750r:n vaimennin 10cm lyhennettynä,jossa käyrien liitoksesta änkkärille vaihdettu 42mm putki.
Joka kierrosalueella huomaa eron vakioon.
Luistileikkaus #1.5; neula 6FJ40; neulaputki 159-R0;
pääsuutin #420; tyhjäkäyntisuutin #35.
On ihan normaalin 2-t crossipyörän kaasari,vaimentimena on Kawasaki zx 750r:n vaimennin 10cm lyhennettynä,jossa käyrien liitoksesta änkkärille vaihdettu 42mm putki.
Joka kierrosalueella huomaa eron vakioon.
Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
mä sain juuri 1000sen kikserin pöntön kaverilta, niin sitä pitää koittaa sovitella.. Mulla on siis tuo 2009 tl bashan 300 niin koskeekos nää aiemmat myös tl vehjettä, siis osien sopivuudet, vai onko suurta eroa? Hain pelkän power filtterin ja asensin sen heti, jo pelkästään se oli mukava piriste 3 päivää vanhaan mopoon, 95 motarilla mennessä, 106 paluumatkalla (vieläpä vastatuuleen) , halpa 15 euron pikaviritys stormin pihalla.. ja nyt saa tilaa penkin alle akulle ja jopa pienelle "hanskalokerolle".. pistäkääs lisää hyviä vinkkejä, jotkut ledi vilkut ja ledi lisävalot olisi hakusessa myös.. vinkkejä...

!!! Niin ja pakko lisätä että se 13 piikkinen RM250n ratas ei ollut sinne päinkään, ei löytynyt stormilta sopivaa, vaikka vei alkuperäisen malliksi.. aamulla pitäisi aloittaa kytkimen vaihto, toivottavasti ne osat edes sopii..
No otin nyt jo öljyt pois, kytkin kopan auki, mutta ne GZ250 kytkinlevyt olivat liian suuret, sekä jouset liian suuret... Voikos paljon enää huonommin alkaa.. Eli nyt kaikki 2009 TL version omaavat, olkaapas ystävällisiä ja laittakaas eturattaan ja kytkinlevyjen mallit tänne, jotta saisin oikeat aamulla stormilta. Ei oikein pysty pitämään toista päivää pidempään mönkkäriä tallissa palasina, kiitoksia jo etukäteen!!
Kyseessä tämä vehje
- Moottori: 289cc, 4-tahti, ilmajäähdytys
- Max.vääntö: 20,0Nm / 6000 rpm
- Max.teho: 14.7kW / 8000 rpm
- Huippunopeus: ≥85km/h
- Ajovalot
- Voimansiirto: ketju
- Käynnistys: sähköstartti
- Vaihteisto: 4 vaihdetta + pakki
- Käynnistys: Sähköstartti + vetonaru
- Sytytysjärjestelmä: CDI
- Mitat (pxlxk): 1850x1200x1160mm
- Akseliväli: 1220mm
- Istumakorkeus: 860mm
- Paino: 190 kg
- Kantavuus: 150 kg
- Jarrut (etu/taka): levy/levy
- Eturipustus: erisllisjousitettu
- Takaripustus: integroitu
- Renkaat (etu/taka): 21x7-10', 20x10-9'
- Polttoainetankki: 10,5 l
- Kääntösäde: 3000mm
- Istumapaikat: 1 hlö
- Takuu 6kk



!!! Niin ja pakko lisätä että se 13 piikkinen RM250n ratas ei ollut sinne päinkään, ei löytynyt stormilta sopivaa, vaikka vei alkuperäisen malliksi.. aamulla pitäisi aloittaa kytkimen vaihto, toivottavasti ne osat edes sopii..
No otin nyt jo öljyt pois, kytkin kopan auki, mutta ne GZ250 kytkinlevyt olivat liian suuret, sekä jouset liian suuret... Voikos paljon enää huonommin alkaa.. Eli nyt kaikki 2009 TL version omaavat, olkaapas ystävällisiä ja laittakaas eturattaan ja kytkinlevyjen mallit tänne, jotta saisin oikeat aamulla stormilta. Ei oikein pysty pitämään toista päivää pidempään mönkkäriä tallissa palasina, kiitoksia jo etukäteen!!


Kyseessä tämä vehje

- Max.vääntö: 20,0Nm / 6000 rpm
- Max.teho: 14.7kW / 8000 rpm
- Huippunopeus: ≥85km/h
- Ajovalot
- Voimansiirto: ketju
- Käynnistys: sähköstartti
- Vaihteisto: 4 vaihdetta + pakki
- Käynnistys: Sähköstartti + vetonaru
- Sytytysjärjestelmä: CDI
- Mitat (pxlxk): 1850x1200x1160mm
- Akseliväli: 1220mm
- Istumakorkeus: 860mm
- Paino: 190 kg
- Kantavuus: 150 kg
- Jarrut (etu/taka): levy/levy
- Eturipustus: erisllisjousitettu
- Takaripustus: integroitu
- Renkaat (etu/taka): 21x7-10', 20x10-9'
- Polttoainetankki: 10,5 l
- Kääntösäde: 3000mm
- Istumapaikat: 1 hlö
- Takuu 6kk
..Miksi rikkinäinen pitäisi mukamas korjata..
Bashan 650i Cross TL '09
Bashan 650i Cross TL '09
Re:
pitäis vaihtaa kaikki osat kytkimeen ot käykö suzukin osat suoraan comancheen 200cc ?Boris kirjoitti:KYTKIN KUNTOON!!! Laittakaa ihmeessä jäykemmät palautin jouset kytkimeen. Olen jo pari settiä levyjä kaivellut koneesta. Kytkin luistaa noilla jousilla vaikka kuin säätäisit.
Suzuki GZ250 Marauder ja GN250 levyt käy tähän vehkeeseen.
Täältä löytyy levyt ja jouset ->
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=8087
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
onko mulla joku maanantai malli kun ei ole käynnistyspoljinta tai vetonarua..
mistä tuossa sädetään seosta, oletetun seosruuvin tilalla on vaan tappi josta ei saa millään kiinni
ei tahdo oikeen jenkaa antavan tarpeeksi.. vai voisiko vastaus löytyä kaasunrajoittajasta?
mistä tuossa sädetään seosta, oletetun seosruuvin tilalla on vaan tappi josta ei saa millään kiinni

ei tahdo oikeen jenkaa antavan tarpeeksi.. vai voisiko vastaus löytyä kaasunrajoittajasta?
comanche cross 300cc tl
tuli hommattua tommonen 2010 tl mönkkäri ja tehoa se vähän vaatisi lisää.
hakua tullut käytettyä jonkun verran. eli täytyis se 13 piikkinen ratas hommata ja sorvata se prikka sinne alle, suutin onkin jo vaihdettu. jotenkin tuntuis että kulkee kylmänä paremmin, saisko sitten vähän liikaa bensaa kun lämpenee. tiedä häntä.
nyt kuitenkin kiinnostaa pari asiaa mitä en ole oikein löytänyt. eli onko joku ostanut tommosta tehoputkee : http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 126b595a82
ei ois järin kallis ja näyttää ainakin paremmalta kun orkkis putki.
ja sitten tuosta kaasarista. eli onko joku vaihtanut esim dellorton tai jonkun muun merkkistä kaasaria näihin, tietty sitä litteä luistista kaasaria on käytetty mutta näkisin että ne vähän kalliita. sais kuitenkin huomattavasti halvemmalla pyöreä luistisen kaasarin, ei vaan viittis turhaa sellasta hommata jos joku on havainnut ettei toimi näissä vehkeissä.
hakua tullut käytettyä jonkun verran. eli täytyis se 13 piikkinen ratas hommata ja sorvata se prikka sinne alle, suutin onkin jo vaihdettu. jotenkin tuntuis että kulkee kylmänä paremmin, saisko sitten vähän liikaa bensaa kun lämpenee. tiedä häntä.
nyt kuitenkin kiinnostaa pari asiaa mitä en ole oikein löytänyt. eli onko joku ostanut tommosta tehoputkee : http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 126b595a82
ei ois järin kallis ja näyttää ainakin paremmalta kun orkkis putki.
ja sitten tuosta kaasarista. eli onko joku vaihtanut esim dellorton tai jonkun muun merkkistä kaasaria näihin, tietty sitä litteä luistista kaasaria on käytetty mutta näkisin että ne vähän kalliita. sais kuitenkin huomattavasti halvemmalla pyöreä luistisen kaasarin, ei vaan viittis turhaa sellasta hommata jos joku on havainnut ettei toimi näissä vehkeissä.
-
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 10 Syys 2010 22:35
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Mä hain kans paikallisesta motoliikkeestä RM250 eturattaan, mutta eipä sopinut. (Bashan TL) Näköjään Comanchessa ja Bashanissa on jotain eroja, jos kerta jotku on saanu RM;n rattaan sopimaan Comancheen.
Ainut samanlainen ratas oli 125cc YZ jammus. Siis niinku booreiltaa. Siihen vaan pitää tehä jostain se alulevy, että mutterin saa kiristettyä.
Ainut samanlainen ratas oli 125cc YZ jammus. Siis niinku booreiltaa. Siihen vaan pitää tehä jostain se alulevy, että mutterin saa kiristettyä.
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
nää viestit on nyt vähä väärässä paikassa kun tämän ketjun jutut koskee tuota crossimallia jossa on ihan eri motti ja kuten foorumilla on jo moneen otteeseen todettu bashan ja comanche on ihan sama asia