Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Tulppa
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Kesä 2008 20:40

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tulppa »

Ite oon viritelly :

Pipercross-vapavirtaus suodatin
Kytkin levyt+jouset
Eturatas 13piikkiä
Timeless Racing ohjaustanko
Vaimennin
150-pääsuutin
Rullakaasu
Kaasuvaijeri uusittu
Lisävalot
Ja sitte kaikkee muuta pientä...
Viimeksi muokannut Tulppa, 10 Maalis 2009 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niskanen
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Joulu 2008 18:35

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Niskanen »

Hiikeri kirjoitti:
Niskanen kirjoitti:
Hiikeri kirjoitti:Nyt on USA:sta tilattu ja maksettu uusi Mikuni TM36-68 kaasutin, saapahan Comukka sitten riittävästi evästä.
- Kaasutin: ~177€
- Käsittely+postikulut: ~20€
- Tulli: ~6€
- ALV: ~45€ :evil:
Total= ~248€

Silti tuollainen ~50€ säästö, no senkin kun järkevästi sijoittaa muualle, saa esim. 500km ajoihin bensat ..
.. tai itseasiassa menivätkin jo kun innostuin useammatkin tarrat tilailemaan ..

Tuollainen TM36-2 ei olisi jäänyt maksamaan posteineen,tulleineen ja alveineen kuin ~146€ kun laskin .. :cry:
Mistä nettikaupasta tilasit tuon kaasarin?
Ebayn kautta MotoPowerSportsista
On näköjään hinta noussut tuolla 36-68:lla about viis-kybää viime keväästä...36-2 malli on halpa, mutta suunniteltu 2T koneille...

Jos 300 TL (2 tappinen kansi) malliin meinasit niin on "ehkä" aavistuksen liian iso, joku 32-34mm Kiiharipumpullinen riittää varmasti tai sitten normi suoraveto kaasarina ~32-36mm. Bensankulutus nousi mulla kilpipelissä 36-68:lla about 30%, toki tulihan siitä ihan eri laitekkin kun reagoi jo kaasuun.
Ja ainakin kilpipeliin kaasarin hinnaksi tulee lisäksi uuden imukurkun (~25e) hankkiminen sekä uusi ilmanputsari (~25e) eli menee hyvän matkaa yli 300e nykykaasarin hinnalla.

300 Maastomallin 4-tappisen kansi hengittää luonnollisesti paremmin niin siihen toi 36-68 on varmaan aika passeli.

Toi 36-68 kun on tarkoitettu 300-425cc koneille ja Comukat ovat alle kolmisatkut RIL, 27x ja 28x kokoiset (eri koneet kilpi ja maastomalleissa).
Maastomalli on. Itse oon vähän kahdenvaiheilla, että ostaisko 33mm vai tuon 36 suoraan. muuttuiko tosiaan paljonkin tuon kaasarin vaihdon jälkeen? Tuo 33mm kävis suoraan vakio kurkkuun.. Mites ootteko viilannu pakokanavia sopivamman kokoiseks alkukäyrille? oliko vaikutusta? Näyttäis että joutuu isontamaan kanavaa n.4-5mm että passais hyvin putken kokoon.

http://www.mpt.fi/index.php?productID=27591 tuossa 33mm kaasari. http://www.mpt.fi/index.php?productID=27592 ja 36mm. ja tästä kurkku edelliseen. http://www.mpt.fi/index.php?productID=27621

mielipiteitä: kumpi olis parempi 33 vai 36?
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Jollain pyöreäluistinen pentti-perus suoraveto eli VM34, rikastin mallia 'vipu', ei kiiharipumppua..
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=18744

Tiedä sitten miksi myynnissä liki uusi?
ben shcon
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 20 Elo 2008 13:09
Paikkakunta: KJ

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja ben shcon »

Hiikeri kirjoitti:Jollain pyöreäluistinen pentti-perus suoraveto eli VM34, rikastin mallia 'vipu', ei kiiharipumppua..
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=18744

Tiedä sitten miksi myynnissä liki uusi?
Heh, osupa sopivasti tuo Pentti-perusmalli :D

Myynnissä koska kokeilin hetken jonka jälkeen laitoinkin turbosatsin ja tuo suoraveto sai siirtyä tallin hyllylle (turbossa ei suoravetoinen pelaa). Nyt on turbosatsikin myyty eteenpäin ja tallin lattialla odottelee cebarin 600cc motti.

Myynnissä oleva kaasari on kuin uusi.
Avatar
pekuna
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 16 Loka 2007 20:44
Paikkakunta: heinola

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja pekuna »

onko kukaan vaihtanut/koittanut viri-syttyboxia? ...ja minkä vehkeen tai merkin? ainakin pyörä puolella kokemukset hyviä :)
Scrambler 500 4x4
Access Speed 300 2x4
Avatar
Nikke
3WD
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Marras 2008 15:47
Mönkijä:: Comanche cross 300
Paikkakunta: Varkaus

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Nikke »

Onkos kukaan tehny comsun nokille mitään? Löytyykö jyrkempiä nokkia? Eikös tässä ole kaks nokka-akselia? Suunnitelmissa madaltaa kantta ja pistää kanavat virtaamaan ja vaihtaa nokat jos vaan sellaset jostain löytyy.
Jos ei muuten niin väkisin sitten.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Tietääkseni on vain yksi nokka-akseli.
TontoRacer
3WD
Viestit: 98
Liittynyt: 28 Syys 2007 11:58
Mönkijä:: xmr650 2014
Paikkakunta: Nivala

Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja TontoRacer »

paras viritys ikinä --> ostin 07 Honda TRX450ER, mutta comanchekin toki säilyy pihapiirissä ja on hyvässä iskussa!! :D
Mutaa naamaan..
200tq
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:15
Paikkakunta: heinävesi

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja 200tq »

Omassa Mikuni 38mm tällaisilla sisuksilla:
Luistileikkaus #1.5; neula 6FJ40; neulaputki 159-R0;
pääsuutin #420; tyhjäkäyntisuutin #35.
On ihan normaalin 2-t crossipyörän kaasari,vaimentimena on Kawasaki zx 750r:n vaimennin 10cm lyhennettynä,jossa käyrien liitoksesta änkkärille vaihdettu 42mm putki.
Joka kierrosalueella huomaa eron vakioon.
Nälkä lähtee syömällä,eukko juomalla
Avatar
petepoika
4WD
Viestit: 142
Liittynyt: 06 Touko 2009 17:55
Mönkijä:: 650 Cross TL
Paikkakunta: Turku

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja petepoika »

mä sain juuri 1000sen kikserin pöntön kaverilta, niin sitä pitää koittaa sovitella.. Mulla on siis tuo 2009 tl bashan 300 niin koskeekos nää aiemmat myös tl vehjettä, siis osien sopivuudet, vai onko suurta eroa? Hain pelkän power filtterin ja asensin sen heti, jo pelkästään se oli mukava piriste 3 päivää vanhaan mopoon, 95 motarilla mennessä, 106 paluumatkalla (vieläpä vastatuuleen) , halpa 15 euron pikaviritys stormin pihalla.. ja nyt saa tilaa penkin alle akulle ja jopa pienelle "hanskalokerolle".. pistäkääs lisää hyviä vinkkejä, jotkut ledi vilkut ja ledi lisävalot olisi hakusessa myös.. vinkkejä... 8) =D> :doubt:

!!! Niin ja pakko lisätä että se 13 piikkinen RM250n ratas ei ollut sinne päinkään, ei löytynyt stormilta sopivaa, vaikka vei alkuperäisen malliksi.. aamulla pitäisi aloittaa kytkimen vaihto, toivottavasti ne osat edes sopii..

No otin nyt jo öljyt pois, kytkin kopan auki, mutta ne GZ250 kytkinlevyt olivat liian suuret, sekä jouset liian suuret... Voikos paljon enää huonommin alkaa.. Eli nyt kaikki 2009 TL version omaavat, olkaapas ystävällisiä ja laittakaas eturattaan ja kytkinlevyjen mallit tänne, jotta saisin oikeat aamulla stormilta. Ei oikein pysty pitämään toista päivää pidempään mönkkäriä tallissa palasina, kiitoksia jo etukäteen!! :) :)

Kyseessä tämä vehje
Kuva- Moottori: 289cc, 4-tahti, ilmajäähdytys
- Max.vääntö: 20,0Nm / 6000 rpm
- Max.teho: 14.7kW / 8000 rpm
- Huippunopeus: ≥85km/h
- Ajovalot
- Voimansiirto: ketju
- Käynnistys: sähköstartti
- Vaihteisto: 4 vaihdetta + pakki
- Käynnistys: Sähköstartti + vetonaru
- Sytytysjärjestelmä: CDI
- Mitat (pxlxk): 1850x1200x1160mm
- Akseliväli: 1220mm
- Istumakorkeus: 860mm
- Paino: 190 kg
- Kantavuus: 150 kg
- Jarrut (etu/taka): levy/levy
- Eturipustus: erisllisjousitettu
- Takaripustus: integroitu
- Renkaat (etu/taka): 21x7-10', 20x10-9'
- Polttoainetankki: 10,5 l
- Kääntösäde: 3000mm
- Istumapaikat: 1 hlö
- Takuu 6kk
..Miksi rikkinäinen pitäisi mukamas korjata..

Bashan 650i Cross TL '09
harriea
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Huhti 2009 10:11

Re:

Viesti Kirjoittaja harriea »

Boris kirjoitti:KYTKIN KUNTOON!!! Laittakaa ihmeessä jäykemmät palautin jouset kytkimeen. Olen jo pari settiä levyjä kaivellut koneesta. Kytkin luistaa noilla jousilla vaikka kuin säätäisit.

Suzuki GZ250 Marauder ja GN250 levyt käy tähän vehkeeseen.

Täältä löytyy levyt ja jouset ->

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=8087
pitäis vaihtaa kaikki osat kytkimeen ot käykö suzukin osat suoraan comancheen 200cc ?
torre
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Tammi 2010 19:11

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja torre »

onko mulla joku maanantai malli kun ei ole käynnistyspoljinta tai vetonarua..
mistä tuossa sädetään seosta, oletetun seosruuvin tilalla on vaan tappi josta ei saa millään kiinni :D
ei tahdo oikeen jenkaa antavan tarpeeksi.. vai voisiko vastaus löytyä kaasunrajoittajasta?
janne.n
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Syys 2010 11:39

comanche cross 300cc tl

Viesti Kirjoittaja janne.n »

tuli hommattua tommonen 2010 tl mönkkäri ja tehoa se vähän vaatisi lisää.
hakua tullut käytettyä jonkun verran. eli täytyis se 13 piikkinen ratas hommata ja sorvata se prikka sinne alle, suutin onkin jo vaihdettu. jotenkin tuntuis että kulkee kylmänä paremmin, saisko sitten vähän liikaa bensaa kun lämpenee. tiedä häntä.
nyt kuitenkin kiinnostaa pari asiaa mitä en ole oikein löytänyt. eli onko joku ostanut tommosta tehoputkee : http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... 126b595a82

ei ois järin kallis ja näyttää ainakin paremmalta kun orkkis putki.
ja sitten tuosta kaasarista. eli onko joku vaihtanut esim dellorton tai jonkun muun merkkistä kaasaria näihin, tietty sitä litteä luistista kaasaria on käytetty mutta näkisin että ne vähän kalliita. sais kuitenkin huomattavasti halvemmalla pyöreä luistisen kaasarin, ei vaan viittis turhaa sellasta hommata jos joku on havainnut ettei toimi näissä vehkeissä.
TeponNoukka
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 10 Syys 2010 22:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja TeponNoukka »

Mä hain kans paikallisesta motoliikkeestä RM250 eturattaan, mutta eipä sopinut. (Bashan TL) Näköjään Comanchessa ja Bashanissa on jotain eroja, jos kerta jotku on saanu RM;n rattaan sopimaan Comancheen.
Ainut samanlainen ratas oli 125cc YZ jammus. Siis niinku booreiltaa. Siihen vaan pitää tehä jostain se alulevy, että mutterin saa kiristettyä.
vaappu79
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2010 19:17

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja vaappu79 »

nää viestit on nyt vähä väärässä paikassa kun tämän ketjun jutut koskee tuota crossimallia jossa on ihan eri motti ja kuten foorumilla on jo moneen otteeseen todettu bashan ja comanche on ihan sama asia
Vastaa Viestiin