Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Asiasta poiketen
onko kouvolan alueella 300cc comsuja?
onko kouvolan alueella 300cc comsuja?
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
itsekkin ihmettelein vähän kun oli tää munkin juttu siirretty omasta topicista tämän jatkoksi. juurikin kun tarvis tl mallin vinkkejä. no samapa tuo minulle sitten on. luen jostain muualta.vaappu79 kirjoitti:nää viestit on nyt vähä väärässä paikassa kun tämän ketjun jutut koskee tuota crossimallia jossa on ihan eri motti ja kuten foorumilla on jo moneen otteeseen todettu bashan ja comanche on ihan sama asia
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
no. tuolla putkella et todennäköisesti saavuta mitään muuta kuin isommat äänet. sen putkirahan voipi mielummin laittaa kaasariin. älä osta mitään suoravetoista kaasaria jossa ei ole kiihdytyspumppua. eihän noissa alipainekaasareissakaan mitään vikaa ole jos inasen vakiota suuremman ostaa koska imuaukko on 30mm kuten kaasarikin mutta se kaasuläppä siellä kaasarissa syö sen kurkun tilavuutta. itse pistin omaani mikunin tmr 38 kaasarin joka peräisin hussen 250cc monttupyörästä maksoi käytettynä huimat 90 ekua, ehkä vähän iso mutta toimii hyvin. en voi sanoa että ihan eri vehje mutta vähän auttoi. myös takapönttö on vaihdettu. saapi nähdä mikä sitten vaikutus kun talvella pitäis ottaa kansi irti ja vähän avartaa imupuolta. mutta ei tuosta mitään katurakettia saa sitten millään. ps. jos sulla kerran on se vakiokaasari niin et millään viitsi ottaa mittoja siitä ryypyn patukasta joka on kaasarissa ryyppyvaijerin päässä.
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
vaappu79 kirjoitti:no. tuolla putkella et todennäköisesti saavuta mitään muuta kuin isommat äänet. sen putkirahan voipi mielummin laittaa kaasariin. älä osta mitään suoravetoista kaasaria jossa ei ole kiihdytyspumppua. eihän noissa alipainekaasareissakaan mitään vikaa ole jos inasen vakiota suuremman ostaa koska imuaukko on 30mm kuten kaasarikin mutta se kaasuläppä siellä kaasarissa syö sen kurkun tilavuutta. itse pistin omaani mikunin tmr 38 kaasarin joka peräisin hussen 250cc monttupyörästä maksoi käytettynä huimat 90 ekua, ehkä vähän iso mutta toimii hyvin. en voi sanoa että ihan eri vehje mutta vähän auttoi. myös takapönttö on vaihdettu. saapi nähdä mikä sitten vaikutus kun talvella pitäis ottaa kansi irti ja vähän avartaa imupuolta. mutta ei tuosta mitään katurakettia saa sitten millään. ps. jos sulla kerran on se vakiokaasari niin et millään viitsi ottaa mittoja siitä ryypyn patukasta joka on kaasarissa ryyppyvaijerin päässä.
Saa siitä oikeasti todella nopean mutta paljoa ei alkuperäisosia jää...
-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Kelläs oli niitä 300cc koneen purku kuvia?
MA pitäs tulla startin vapaa kytkin vois jotaa vinkkejä katella millanen homma vaihtaa!!!
MA pitäs tulla startin vapaa kytkin vois jotaa vinkkejä katella millanen homma vaihtaa!!!
Pakoputki??
Miten saa lisää tehoa irti 300cc crossista? vaikuttaako ns katalysaattorin poisto jos laittaa tilalle suoraa putkea? huomattava ero ilman änkkää ilmeni yläkierroksilla, ku laitto änkän (600cc honda cpi änkkä) ni ei jaksa yläkierroksilla enään vääntää.. miten sais lisää vääntöä??? 

Re: Pakoputki??
Pelkällä putken/äänenvaimentajan vaihdolla, et saa muuta aikaiseksi, kuin seokset poskelleen.u9hajo00 kirjoitti:Miten saa lisää tehoa irti 300cc crossista? vaikuttaako ns katalysaattorin poisto jos laittaa tilalle suoraa putkea? huomattava ero ilman änkkää ilmeni yläkierroksilla, ku laitto änkän (600cc honda cpi änkkä) ni ei jaksa yläkierroksilla enään vääntää.. miten sais lisää vääntöä???
Jos muuttaa putkistoa, on myös kaasarin säädöt muutettava vastaamaan parantunutta hengitystä, eli suurempaa suutinta kehiin.
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Isompi suutin on paikollaan, en kyllä yhtäkkiä muista minkä kokone.. eli suoralla putkella saa jerkkua yläkierroksille??
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Tuskin millään saat jerkkua yläkierroksille, ja miksi pitäisikään?u9hajo00 kirjoitti: eli suoralla putkella saa jerkkua yläkierroksille??
Parempi kun keskityt alaväännön ja keskialueen optimointiin, koska ei sitä miksikään kierroskoneeksi ole suunniteltu.
Jos haluat yläkierroksille tehoja, niin saat suunnitella ja rakentaa sen koneen uusiksi.
- Duster
- 6WD
- Viestit: 402
- Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
- Mönkijä:: Dinli 904 -11
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Kunnon kaasari ainakin aluksi, jotta saa sitä soppaa ja ilmaa kulkemaan koneeseen.
Omassa oli huomattava ero kunnon kaasarilla.
Ps: Katso myynti osio Mikunin kaasarista
Omassa oli huomattava ero kunnon kaasarilla.
Ps: Katso myynti osio Mikunin kaasarista

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Montako massalevyä 300cc crossin kytkimessä on? 5 vai 6?
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Jeps, eli tuli hankittua tällänen Comanche 300CC Crossi kömpijä.
Lueskelin tämän topiikin muutamaan kertaan läpi ja muutama kysymys heräsi.
Eli meneekö esim Suzuki GZ250 Marauder kytkin asetelman jäykemät jouset myös tähän Comancheen? sen tiedän että kytkinlevyt käyvät.
Käykö tähän Mikuni suuttimet? vai joku muu?
13 piikkisen eturattaan tilasin jo tähän. Mitä muuta kannattaa tehdä?
Lueskelin tämän topiikin muutamaan kertaan läpi ja muutama kysymys heräsi.
Eli meneekö esim Suzuki GZ250 Marauder kytkin asetelman jäykemät jouset myös tähän Comancheen? sen tiedän että kytkinlevyt käyvät.
Käykö tähän Mikuni suuttimet? vai joku muu?
13 piikkisen eturattaan tilasin jo tähän. Mitä muuta kannattaa tehdä?
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
eli onko näin jos nuo edellä mainitut kyktinlevyt käyvät tähän niin nuo saman laitteen jäykemmät kytkinjouset käyvät myös?
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Jep, levyt ja jouset (4kpl) sopivat tuosta Suzukista. Massalevyjä on sitten 6kpl crossin koneessa, ja Suzukin paketissa vain 5kpl. Ja mikunin suuttimet sopii.
Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
Ostin tuossa kaksi eri suutinta tuohon eli 140 ja 150 mikunin suuttimet. Kumpiko kannataa laittaa? ja mihinkä kohti tarkalleen nämä asennetaan? siis missä kohti kaasaria on tuo suutin? 
