Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
kiki84
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
Mönkijä:: 350 pikkulohko
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja kiki84 »

Asiasta poiketen

onko kouvolan alueella 300cc comsuja?
janne.n
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Syys 2010 11:39

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja janne.n »

vaappu79 kirjoitti:nää viestit on nyt vähä väärässä paikassa kun tämän ketjun jutut koskee tuota crossimallia jossa on ihan eri motti ja kuten foorumilla on jo moneen otteeseen todettu bashan ja comanche on ihan sama asia
itsekkin ihmettelein vähän kun oli tää munkin juttu siirretty omasta topicista tämän jatkoksi. juurikin kun tarvis tl mallin vinkkejä. no samapa tuo minulle sitten on. luen jostain muualta.
vaappu79
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Kesä 2010 19:17

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja vaappu79 »

no. tuolla putkella et todennäköisesti saavuta mitään muuta kuin isommat äänet. sen putkirahan voipi mielummin laittaa kaasariin. älä osta mitään suoravetoista kaasaria jossa ei ole kiihdytyspumppua. eihän noissa alipainekaasareissakaan mitään vikaa ole jos inasen vakiota suuremman ostaa koska imuaukko on 30mm kuten kaasarikin mutta se kaasuläppä siellä kaasarissa syö sen kurkun tilavuutta. itse pistin omaani mikunin tmr 38 kaasarin joka peräisin hussen 250cc monttupyörästä maksoi käytettynä huimat 90 ekua, ehkä vähän iso mutta toimii hyvin. en voi sanoa että ihan eri vehje mutta vähän auttoi. myös takapönttö on vaihdettu. saapi nähdä mikä sitten vaikutus kun talvella pitäis ottaa kansi irti ja vähän avartaa imupuolta. mutta ei tuosta mitään katurakettia saa sitten millään. ps. jos sulla kerran on se vakiokaasari niin et millään viitsi ottaa mittoja siitä ryypyn patukasta joka on kaasarissa ryyppyvaijerin päässä.
Avatar
PNPN
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Syys 2009 20:13
Mönkijä:: Pau-Pau
Paikkakunta: Akaa

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja PNPN »

vaappu79 kirjoitti:no. tuolla putkella et todennäköisesti saavuta mitään muuta kuin isommat äänet. sen putkirahan voipi mielummin laittaa kaasariin. älä osta mitään suoravetoista kaasaria jossa ei ole kiihdytyspumppua. eihän noissa alipainekaasareissakaan mitään vikaa ole jos inasen vakiota suuremman ostaa koska imuaukko on 30mm kuten kaasarikin mutta se kaasuläppä siellä kaasarissa syö sen kurkun tilavuutta. itse pistin omaani mikunin tmr 38 kaasarin joka peräisin hussen 250cc monttupyörästä maksoi käytettynä huimat 90 ekua, ehkä vähän iso mutta toimii hyvin. en voi sanoa että ihan eri vehje mutta vähän auttoi. myös takapönttö on vaihdettu. saapi nähdä mikä sitten vaikutus kun talvella pitäis ottaa kansi irti ja vähän avartaa imupuolta. mutta ei tuosta mitään katurakettia saa sitten millään. ps. jos sulla kerran on se vakiokaasari niin et millään viitsi ottaa mittoja siitä ryypyn patukasta joka on kaasarissa ryyppyvaijerin päässä.

Saa siitä oikeasti todella nopean mutta paljoa ei alkuperäisosia jää...
kiki84
6WD
Viestit: 315
Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
Mönkijä:: 350 pikkulohko
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja kiki84 »

Kelläs oli niitä 300cc koneen purku kuvia?

MA pitäs tulla startin vapaa kytkin vois jotaa vinkkejä katella millanen homma vaihtaa!!!
u9hajo00
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Maalis 2011 11:16

Pakoputki??

Viesti Kirjoittaja u9hajo00 »

Miten saa lisää tehoa irti 300cc crossista? vaikuttaako ns katalysaattorin poisto jos laittaa tilalle suoraa putkea? huomattava ero ilman änkkää ilmeni yläkierroksilla, ku laitto änkän (600cc honda cpi änkkä) ni ei jaksa yläkierroksilla enään vääntää.. miten sais lisää vääntöä??? :?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Pakoputki??

Viesti Kirjoittaja Kimi »

u9hajo00 kirjoitti:Miten saa lisää tehoa irti 300cc crossista? vaikuttaako ns katalysaattorin poisto jos laittaa tilalle suoraa putkea? huomattava ero ilman änkkää ilmeni yläkierroksilla, ku laitto änkän (600cc honda cpi änkkä) ni ei jaksa yläkierroksilla enään vääntää.. miten sais lisää vääntöä??? :?
Pelkällä putken/äänenvaimentajan vaihdolla, et saa muuta aikaiseksi, kuin seokset poskelleen.
Jos muuttaa putkistoa, on myös kaasarin säädöt muutettava vastaamaan parantunutta hengitystä, eli suurempaa suutinta kehiin.
u9hajo00
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Maalis 2011 11:16

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja u9hajo00 »

Isompi suutin on paikollaan, en kyllä yhtäkkiä muista minkä kokone.. eli suoralla putkella saa jerkkua yläkierroksille??
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Kimi »

u9hajo00 kirjoitti: eli suoralla putkella saa jerkkua yläkierroksille??
Tuskin millään saat jerkkua yläkierroksille, ja miksi pitäisikään?
Parempi kun keskityt alaväännön ja keskialueen optimointiin, koska ei sitä miksikään kierroskoneeksi ole suunniteltu.
Jos haluat yläkierroksille tehoja, niin saat suunnitella ja rakentaa sen koneen uusiksi.
Avatar
Duster
6WD
Viestit: 402
Liittynyt: 02 Loka 2008 20:11
Mönkijä:: Dinli 904 -11
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Duster »

Kunnon kaasari ainakin aluksi, jotta saa sitä soppaa ja ilmaa kulkemaan koneeseen.

Omassa oli huomattava ero kunnon kaasarilla.

Ps: Katso myynti osio Mikunin kaasarista :wink:
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
bone
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:59
Paikkakunta: Tammela

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bone »

Montako massalevyä 300cc crossin kytkimessä on? 5 vai 6?
Cross300
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Kesä 2011 19:08

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cross300 »

Jeps, eli tuli hankittua tällänen Comanche 300CC Crossi kömpijä.

Lueskelin tämän topiikin muutamaan kertaan läpi ja muutama kysymys heräsi.

Eli meneekö esim Suzuki GZ250 Marauder kytkin asetelman jäykemät jouset myös tähän Comancheen? sen tiedän että kytkinlevyt käyvät.

Käykö tähän Mikuni suuttimet? vai joku muu?

13 piikkisen eturattaan tilasin jo tähän. Mitä muuta kannattaa tehdä?
Cross300
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Kesä 2011 19:08

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cross300 »

eli onko näin jos nuo edellä mainitut kyktinlevyt käyvät tähän niin nuo saman laitteen jäykemmät kytkinjouset käyvät myös?
bone
3WD
Viestit: 83
Liittynyt: 07 Huhti 2011 10:59
Paikkakunta: Tammela

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja bone »

Jep, levyt ja jouset (4kpl) sopivat tuosta Suzukista. Massalevyjä on sitten 6kpl crossin koneessa, ja Suzukin paketissa vain 5kpl. Ja mikunin suuttimet sopii.
Cross300
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Kesä 2011 19:08

Re: Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Cross300 »

Ostin tuossa kaksi eri suutinta tuohon eli 140 ja 150 mikunin suuttimet. Kumpiko kannataa laittaa? ja mihinkä kohti tarkalleen nämä asennetaan? siis missä kohti kaasaria on tuo suutin? :)
Vastaa Viestiin