Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Minkäs kokonen se nivelen kartio on ala ja yläpäästä?
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Re: Se perskules

Viesti Kirjoittaja Jogi »

ukimasa kirjoitti:oli mielestäni yli kakas ja puoli. Onko mahdollista?
Toki on, ei se niin pilkun tarkkaa ole, haarukka tuossa on aika leveä, periaatteessa pitäisi säätää ns. konekohtaisesti.
Joku ohje oli että laita luisti ruuvista kone käymään n. 1500rmp ja säädä seosruuvista siten että kone käy korkeinta tyhjäkäyntiä mitä saat ja sitten laske luistin säätö ruuvista kiekat n. 1500rpm kohdalle ja toista homma.
Ja tämä vastasi luistiruuvi kyssäriin, eli siitä säädetään että kone käy sen 1500 rpm tyhjäkäyntiä kun seos on kohdillaan.
TL Comanche 200cc..
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

VPx kirjoitti:Nämä teidän tekemät muutokset vaatii jo kuvia ;)
Yläpallot, eli MB w124 raidetangonpäät jäi kauppaan, kun niissä oli liian lyhyt kierre sen kartion jälkeen. Pitää katella toisen valmistajan tekeleet.

No, keskityin sitten perän laskemiseen. Tein iskarin alapäähän kiinnityksen siirtokorvakeet. Ei tarvinnut hitsalla, eikä mitenkään muutenkaan muuttaa alkuperäisiä osia. Kiinanpojalla on vaan erikoinen käsitys iskarin kiinnityksestä. Niillä alumiinipuslilla oli vedetty kaikki niin kireeseen nippuun, ettei iskari tahtonut päästä kääntymään kovakkeiden välissä jouston aikana. Silti iskarin silmukan sisällä oli liukulaakeripusla (12/14mm) ihan kuten pitääkin.
Kuvat korvista, joilla kiinnitys siirtyy 30mm alemmas:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Hyvältä näyttää tuo. Itelle ajattelin tuon ilmanputsarin vaihtaa ku aukasin sen kotelon niin kaikki paskat oli siellä suodattimien kaasarin puolella.
Vois ens viikolla myös käydä hakeen repullisen niitä suuttimia ja alkaa kokeileen että mikä olis paras vaihtoehto.
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Moro,

PK: Meinaatko, että tuo riittää perän laskemiseksi vai meinaatko tehdä muitakin muutoksia?
hippisamuli

Viesti Kirjoittaja hippisamuli »

joo
Viimeksi muokannut hippisamuli, 12 Kesä 2007 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

VPx kirjoitti:Moro,

PK: Meinaatko, että tuo riittää perän laskemiseksi vai meinaatko tehdä muitakin muutoksia?
Toi riittää, jos ei meinaa laskea keulaakin. Pikkasen enemmänkin olisi pystynyt laskemaan, mutta proto on proto. :wink: Ehkä joku 32-35mm reikävälillä vielä sopis paikalleen, ettei ota klikkerin rissaan. Kyllä tuokin jo jotain reilut 5cm laskee sitä perää.
Mutta jos tehdään joku ihan kokonaan matala peli, niin sitten pitää tehdä yläpäähänkin joku patentti. Aika paha ilman hitsailua.
Toi toiseen korvakkeseen hitsatu 12mm tappi on jotain kiillotettua männänvartta -> ei kuluta sitä iskarinkorvan sisällä olevaa helaa läheskään yhtä nopeesti kuin normi tanko.
60x40x6 latanpätkistä saa noi tehtyä. M10x1,25 kierteet väänsin pylväsporassa, että tuli suoraan. Tapin tulppahitsasin porausjigissä, että tuli 100% suoraan.

Edit: Siis eihän noi levyt sitten tarvi tuon muotoiset olla. Mulla vaan sattui olemaan tuon näköiset palikat, enkä jaksanut hioa enempää.
Viimeksi muokannut PK, 19 Touko 2007 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

hippisamuli kirjoitti:mistäs tuohon saa 50 tyhjäkäynti suuttimen? ostin jo yhden väärän :( .. Ei viittis lähtee poraa vjos vaikka löytyis orkkiksena jostain..
Eikös Keihinin tyhjäkäyntisuuttimet pitäisi sopia.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

hippisamuli kirjoitti:mistäs tuohon saa 50 tyhjäkäynti suuttimen? ostin jo yhden väärän :( .. Ei viittis lähtee poraa vjos vaikka löytyis orkkiksena jostain..
Oletko huomannut tarvetta tuolle isommalle tyhjäkäynti suuttimelle?

Ja pääsuuttimeen..
Kaveri kokeili 110 suutinta 120:n jälkeen (joka teki liian paksun seoksen täyskaasulla)... 110 vaikutti olevan kohtuullinen mutta ehkä se 115 on sitten sopiva?!
TL Comanche 200cc..
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

PK kirjoitti:
hippisamuli kirjoitti:mistäs tuohon saa 50 tyhjäkäynti suuttimen? ostin jo yhden väärän :( .. Ei viittis lähtee poraa vjos vaikka löytyis orkkiksena jostain..
Eikös Keihinin tyhjäkäyntisuuttimet pitäisi sopia.
Nänhän se on, niitä on vaan ainakin 2 eri versiota.. paree ottaa malli mukaan jos menee ettimään (hyvä muistikin riittää :) )
TL Comanche 200cc..
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Bensa loppuu muttei tankista

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

150km mittarissa ja on alkanut noi bensan loppumiset ottaan päähän. Bensa ei lopu tankista vaan kaasutin ei jostain syystä ota sitä. bensa hana on suurennettu ja letkua lyhennetty, hanaan asti kaikki kunnossa. Suodatin on vaihdettu parempaan ja siitä näkee hyvin jos jotain hämminkiä. monesti muutaman kilometrin jälkeen, kone vaan sammuu ja suodatin on täysin tyhjä. Oisko jollain vinkkiä mikä maksaa, pääsuutin on 110 ja 40 ?
xvillex
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Maalis 2007 23:36
Paikkakunta: Rovaniemi Honda Cb750f -80

Viesti Kirjoittaja xvillex »

Monet on ohittaneet koko bensahanan, se on kuulemma turha kapistus, eikä valskaa kuulemma vaikkei sitä hanaa siinä olisikaan.... Kokeile sitä ensiksi...
If you don't GO, you NEVER know!
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Re: Bensa loppuu muttei tankista

Viesti Kirjoittaja PK »

Tzorbas kirjoitti:150km mittarissa ja on alkanut noi bensan loppumiset ottaan päähän. Bensa ei lopu tankista vaan kaasutin ei jostain syystä ota sitä. bensa hana on suurennettu ja letkua lyhennetty, hanaan asti kaikki kunnossa. Suodatin on vaihdettu parempaan ja siitä näkee hyvin jos jotain hämminkiä. monesti muutaman kilometrin jälkeen, kone vaan sammuu ja suodatin on täysin tyhjä. Oisko jollain vinkkiä mikä maksaa, pääsuutin on 110 ja 40 ?
Ihan samaa teki mullakin eiliseen asti. Hanan poraus ei auttanut, ei myöskaan uuden bensansuodattimen asennus. Bensan saanti loppui pari kertaa jopa ihan ykkösellä pintakaasulla sellasta huonoa polkua ajessa.
Nyppäsin letkun irti hanasta, ja laitoin sen suoraan tankkiin. Nyt toimii hienosti, ja suodatin on melkein täynnä koko ajan. Kannattaa tehdä toi vasta kun kone on kylmä. Bensaa lentää väkisinkin mihin sattuu...
Tankissa lienee jotain moskaa joka jää jumiin sinne bensahanaan.
Koskaan mulla ei ole se hana kiinni ollut, eli ei uita yli.
94km/h ottaa mittariin. Siinä kohtaa taitaa astua peliin joku rajotin? Suutin 115, tyhjäkäyntisuutin vakio 40, neulan sokka keskellä. Pakoputki on vaihdettu parempaan.

En oo tainnut aikaisemmin varoittaa, mutta nyt tuli mieleen:

:!: :!: Tarkastakaapas niistä laitteistanne jäähdytysnesteen määrä :!: :!:

Aja peli jyrkkään mäkeen poikittain siten, että syylärin korkki on ylämäen puolella. Ota ylävesiletku pois sieltä tankkimuovin reunan alta, ja asettele se siten, että letkussa ei ole mutkaa ylöspäin, vaan vesi pääsee virtaamaan vapaasti. Kaada sen jälkeen vettä (tai mielummin 50% glygoliseosta) suoraan syyläriin. Vaikka paisuntasäiliössä veden pinta olisikin ok, niin itse kennossa ei vettä välttämättä olekaan. Mulla meni ainakin useampi desi!
Lopuksi peli käyntiin, tarkasta, että vesi kiertää, ja pumppaile letkuja painelemalla loputkin ilmakuplat pois. Sammuta ja lisää kenno täyteen.
VH
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 10 Touko 2007 07:38

Viesti Kirjoittaja VH »

Sanoit, että sulla on 115 pääsuutin, niin onko vakio vaiko vaihdettu? Niin ja mistä olet paremman putken saanut?
Itse sain muuten oman mallin vetämään aivan mittarin pohjaan eli 99km/h..

Ja olen omasta moposta kans repinyt sen hanan pois. Ei meinaan ollut hienoa kun kone sammui keskellä motaria :evil:
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

VH kirjoitti:Sanoit, että sulla on 115 pääsuutin, niin onko vakio vaiko vaihdettu? Niin ja mistä olet paremman putken saanut?
Itse sain muuten oman mallin vetämään aivan mittarin pohjaan eli 99km/h..

Ja olen omasta moposta kans repinyt sen hanan pois. Ei meinaan ollut hienoa kun kone sammui keskellä motaria :evil:
Suutin on vaihdettu. Vakiohan on 98. Putki on varta vasten tuohon tehty, kuvia on tämän keskustelun sivulla 15.
Mutta millä ihmeellä olet saanut omasi kulkemaan 99km/h ??
Onko vakiovälitykset? Mitkä suuttimet? Mitä muuta tehty?
(kuka hinas? :P )
Vastaa Viestiin