Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Re: Se perskules
Toki on, ei se niin pilkun tarkkaa ole, haarukka tuossa on aika leveä, periaatteessa pitäisi säätää ns. konekohtaisesti.ukimasa kirjoitti:oli mielestäni yli kakas ja puoli. Onko mahdollista?
Joku ohje oli että laita luisti ruuvista kone käymään n. 1500rmp ja säädä seosruuvista siten että kone käy korkeinta tyhjäkäyntiä mitä saat ja sitten laske luistin säätö ruuvista kiekat n. 1500rpm kohdalle ja toista homma.
Ja tämä vastasi luistiruuvi kyssäriin, eli siitä säädetään että kone käy sen 1500 rpm tyhjäkäyntiä kun seos on kohdillaan.
TL Comanche 200cc..
Yläpallot, eli MB w124 raidetangonpäät jäi kauppaan, kun niissä oli liian lyhyt kierre sen kartion jälkeen. Pitää katella toisen valmistajan tekeleet.VPx kirjoitti:Nämä teidän tekemät muutokset vaatii jo kuvia
No, keskityin sitten perän laskemiseen. Tein iskarin alapäähän kiinnityksen siirtokorvakeet. Ei tarvinnut hitsalla, eikä mitenkään muutenkaan muuttaa alkuperäisiä osia. Kiinanpojalla on vaan erikoinen käsitys iskarin kiinnityksestä. Niillä alumiinipuslilla oli vedetty kaikki niin kireeseen nippuun, ettei iskari tahtonut päästä kääntymään kovakkeiden välissä jouston aikana. Silti iskarin silmukan sisällä oli liukulaakeripusla (12/14mm) ihan kuten pitääkin.
Kuvat korvista, joilla kiinnitys siirtyy 30mm alemmas:



Toi riittää, jos ei meinaa laskea keulaakin. Pikkasen enemmänkin olisi pystynyt laskemaan, mutta proto on proto.VPx kirjoitti:Moro,
PK: Meinaatko, että tuo riittää perän laskemiseksi vai meinaatko tehdä muitakin muutoksia?

Mutta jos tehdään joku ihan kokonaan matala peli, niin sitten pitää tehdä yläpäähänkin joku patentti. Aika paha ilman hitsailua.
Toi toiseen korvakkeseen hitsatu 12mm tappi on jotain kiillotettua männänvartta -> ei kuluta sitä iskarinkorvan sisällä olevaa helaa läheskään yhtä nopeesti kuin normi tanko.
60x40x6 latanpätkistä saa noi tehtyä. M10x1,25 kierteet väänsin pylväsporassa, että tuli suoraan. Tapin tulppahitsasin porausjigissä, että tuli 100% suoraan.
Edit: Siis eihän noi levyt sitten tarvi tuon muotoiset olla. Mulla vaan sattui olemaan tuon näköiset palikat, enkä jaksanut hioa enempää.
Viimeksi muokannut PK, 19 Touko 2007 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oletko huomannut tarvetta tuolle isommalle tyhjäkäynti suuttimelle?hippisamuli kirjoitti:mistäs tuohon saa 50 tyhjäkäynti suuttimen? ostin jo yhden väärän.. Ei viittis lähtee poraa vjos vaikka löytyis orkkiksena jostain..
Ja pääsuuttimeen..
Kaveri kokeili 110 suutinta 120:n jälkeen (joka teki liian paksun seoksen täyskaasulla)... 110 vaikutti olevan kohtuullinen mutta ehkä se 115 on sitten sopiva?!
TL Comanche 200cc..
Nänhän se on, niitä on vaan ainakin 2 eri versiota.. paree ottaa malli mukaan jos menee ettimään (hyvä muistikin riittääPK kirjoitti:Eikös Keihinin tyhjäkäyntisuuttimet pitäisi sopia.hippisamuli kirjoitti:mistäs tuohon saa 50 tyhjäkäynti suuttimen? ostin jo yhden väärän.. Ei viittis lähtee poraa vjos vaikka löytyis orkkiksena jostain..

TL Comanche 200cc..
Bensa loppuu muttei tankista
150km mittarissa ja on alkanut noi bensan loppumiset ottaan päähän. Bensa ei lopu tankista vaan kaasutin ei jostain syystä ota sitä. bensa hana on suurennettu ja letkua lyhennetty, hanaan asti kaikki kunnossa. Suodatin on vaihdettu parempaan ja siitä näkee hyvin jos jotain hämminkiä. monesti muutaman kilometrin jälkeen, kone vaan sammuu ja suodatin on täysin tyhjä. Oisko jollain vinkkiä mikä maksaa, pääsuutin on 110 ja 40 ?
Re: Bensa loppuu muttei tankista
Ihan samaa teki mullakin eiliseen asti. Hanan poraus ei auttanut, ei myöskaan uuden bensansuodattimen asennus. Bensan saanti loppui pari kertaa jopa ihan ykkösellä pintakaasulla sellasta huonoa polkua ajessa.Tzorbas kirjoitti:150km mittarissa ja on alkanut noi bensan loppumiset ottaan päähän. Bensa ei lopu tankista vaan kaasutin ei jostain syystä ota sitä. bensa hana on suurennettu ja letkua lyhennetty, hanaan asti kaikki kunnossa. Suodatin on vaihdettu parempaan ja siitä näkee hyvin jos jotain hämminkiä. monesti muutaman kilometrin jälkeen, kone vaan sammuu ja suodatin on täysin tyhjä. Oisko jollain vinkkiä mikä maksaa, pääsuutin on 110 ja 40 ?
Nyppäsin letkun irti hanasta, ja laitoin sen suoraan tankkiin. Nyt toimii hienosti, ja suodatin on melkein täynnä koko ajan. Kannattaa tehdä toi vasta kun kone on kylmä. Bensaa lentää väkisinkin mihin sattuu...
Tankissa lienee jotain moskaa joka jää jumiin sinne bensahanaan.
Koskaan mulla ei ole se hana kiinni ollut, eli ei uita yli.
94km/h ottaa mittariin. Siinä kohtaa taitaa astua peliin joku rajotin? Suutin 115, tyhjäkäyntisuutin vakio 40, neulan sokka keskellä. Pakoputki on vaihdettu parempaan.
En oo tainnut aikaisemmin varoittaa, mutta nyt tuli mieleen:




Aja peli jyrkkään mäkeen poikittain siten, että syylärin korkki on ylämäen puolella. Ota ylävesiletku pois sieltä tankkimuovin reunan alta, ja asettele se siten, että letkussa ei ole mutkaa ylöspäin, vaan vesi pääsee virtaamaan vapaasti. Kaada sen jälkeen vettä (tai mielummin 50% glygoliseosta) suoraan syyläriin. Vaikka paisuntasäiliössä veden pinta olisikin ok, niin itse kennossa ei vettä välttämättä olekaan. Mulla meni ainakin useampi desi!
Lopuksi peli käyntiin, tarkasta, että vesi kiertää, ja pumppaile letkuja painelemalla loputkin ilmakuplat pois. Sammuta ja lisää kenno täyteen.
Suutin on vaihdettu. Vakiohan on 98. Putki on varta vasten tuohon tehty, kuvia on tämän keskustelun sivulla 15.VH kirjoitti:Sanoit, että sulla on 115 pääsuutin, niin onko vakio vaiko vaihdettu? Niin ja mistä olet paremman putken saanut?
Itse sain muuten oman mallin vetämään aivan mittarin pohjaan eli 99km/h..
Ja olen omasta moposta kans repinyt sen hanan pois. Ei meinaan ollut hienoa kun kone sammui keskellä motaria
Mutta millä ihmeellä olet saanut omasi kulkemaan 99km/h ??
Onko vakiovälitykset? Mitkä suuttimet? Mitä muuta tehty?
(kuka hinas?
