Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Onko kukaan keksiny mitään keinoo saada nuita etu renkaita keskitettyä kiristys vaiheessa?

Itselläni ei tahdo onnistua millään vaan aina jää kieroon kiristys vaiheessa.. :evil:

Oliskohan saatavana mistään nuin pieniä kartio muttereita niillä vois onnistuakki,vai?

Rupee vi....taan tuo etu pää jumputus maantie ajossa varsinki nyt kun on katu renkaatki! 8) Kulkee muuten paljo kevyemmin nuilla katu renkaillaki!
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

PItääpä poistaa sitten koko hana.

RATAS: Olen keskittäny eturattaat katsomalla mutterin reunasta keskireiän reunaan. kartio mutterit auttas jos löytyy. Eikö pomppuilu loppunu vaikka uudet katurattaat ? laitoit samat vanteet ? tasapainotitko ? Mulla on etuvanteet ainakin kierot näkee selvästi silmällä.

Tähän mennessä: Pakoputken keskikuristus pois, imukurkku keskitetty, 110 suutin, kaasuvivun muutos luistin kokonaan aukisaamiseksi.
Huippunopeus mittarin mukaan 93 GPS sanoo 83.
ONko joku katsonyt mittarin sisään voiko sitä säätää vai mitääkö anturin paikkaa alkaa muuttelemaan ? (kauemmas akselin keskeltä)
Vielä tekemättä: Katti mötikkä pois pakarista ja välitykset. Muuta ?

Katti sisustaa ei saa pois ehjänä on se sen verran tiiviisti pakattu, pitää poistaa koko paksu osuus ja laittaa 43mm putkea pätkä, samalla tulee korjattua keskiliitos tarpeeksi suoraan. http://bashan-atv.com/Katti_avattuna.jpg
RATAS
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 25 Maalis 2007 11:05
Paikkakunta: P-salmi

Viesti Kirjoittaja RATAS »

Juu samat vanteet on paikoillaan vaikka katu renkaat laitoinki enkä tasa painottanu niitä!

Huomaa hyvin että vanne tai keskitys heittää ku nostaa koko keulan ilmaan ja pyörittää käsin rengasta tulee koko ajan pysty heittoo vai onko oikeesti nuin paljo heittoa vanteessa.. :evil:

Sivuttais heittoa ei ole silmä määräisesti katsoen missään vanteessa!
Bombercat 200 TL. Vähä piristetty ja lisää tulossa!
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Mulla heittää etuvanteet ainaki 5-10mm sivusuunnassa.

Raideleveys kasvaa 30mm etupuolelta kun painaa keulan alas, takapuolelta ei niin paljon joten aurauskulma harittaa enemmän iskarit pohjassa. Siitä varmaan johtuu ohjauksen sieppaus epätasaisella.
poketom
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Huhti 2007 19:17

Viesti Kirjoittaja poketom »

onko kellekkään muulle sattunu semmosta et ku ajaa tiellä ni rupee yth äkkii nykimään.. ja kuulostaa ihan ku ei sais bensaa.. muutaman kerran teki tänään sillai, on hanat ohitettu, isommat suuttimet ja putkesta ylimääräset hilut otettu pois.. eikä ollu ainakaan sillo ku vaihoin suutimen ni kohokammiossakaan mitään sinne kuulumatonta.. ja bensan suodatinkaan ei näyttäs olevan tukossa.
Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

poketom kirjoitti:onko kellekkään muulle sattunu semmosta et ku ajaa tiellä ni rupee yth äkkii nykimään.. ja kuulostaa ihan ku ei sais bensaa.. muutaman kerran teki tänään sillai, on hanat ohitettu, isommat suuttimet ja putkesta ylimääräset hilut otettu pois.. eikä ollu ainakaan sillo ku vaihoin suutimen ni kohokammiossakaan mitään sinne kuulumatonta.. ja bensan suodatinkaan ei näyttäs olevan tukossa.
Jos pääsuutin on liian suuri niin oireilee juurikin noin, taitaa olla 115 max mikä pelaa, mulla 123 ja alkaa nykimään kun on hetken aikaa ajanut kaasu pohjassa, huomenna vaihtuu 115:seen
Falmek Force 415 Pro -08
poketom
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Huhti 2007 19:17

Viesti Kirjoittaja poketom »

Pärde kirjoitti:
poketom kirjoitti:onko kellekkään muulle sattunu semmosta et ku ajaa tiellä ni rupee yth äkkii nykimään.. ja kuulostaa ihan ku ei sais bensaa.. muutaman kerran teki tänään sillai, on hanat ohitettu, isommat suuttimet ja putkesta ylimääräset hilut otettu pois.. eikä ollu ainakaan sillo ku vaihoin suutimen ni kohokammiossakaan mitään sinne kuulumatonta.. ja bensan suodatinkaan ei näyttäs olevan tukossa.
Jos pääsuutin on liian suuri niin oireilee juurikin noin, taitaa olla 115 max mikä pelaa, mulla 123 ja alkaa nykimään kun on hetken aikaa ajanut kaasu pohjassa, huomenna vaihtuu 115:seen

mulla ei 115 toiminu ei sitte mitenkää ja nyt on niinku 110.. aikasemmin tuntu toimivan ihan hyvin..
Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Pärde kirjoitti:
Jos pääsuutin on liian suuri niin oireilee juurikin noin, taitaa olla 115 max mikä pelaa, mulla 123 ja alkaa nykimään kun on hetken aikaa ajanut kaasu pohjassa, huomenna vaihtuu 115:seen
Moni varmaan tietää tämän, suuttimissa numerointi "hämää" eli jos vaihdat vaikka 110 -> 120 niin bensamäärän kasvu on noin 20% ja 100 -> 120 huimat 44% (reijän pinta-alan kasvun verran..)
TL Comanche 200cc..
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

pitkäaikaisen harkinnan ja tutkiskelun jälkeen olen päättänyt tilata Motorfinland Oy:ltä http://www.nettimoto.com/simple_dealer/ ... ike=336169 tommosen crossimallin. toivottavasti saa pian... sit alkaa armoton vääntäminen että saa vehkeen asianmukaiseen kuntoon :D kai ne toimitta sen tänne pohjoiseen :roll:
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

jalu78 kirjoitti:pitkäaikaisen harkinnan ja tutkiskelun jälkeen olen päättänyt tilata Motorfinland Oy:ltä http://www.nettimoto.com/simple_dealer/ ... ike=336169 tommosen crossimallin. toivottavasti saa pian... sit alkaa armoton vääntäminen että saa vehkeen asianmukaiseen kuntoon :D
Osta tämä -> http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=466949 valmiiksi tehty paranteluitakin.
Kiina ihmeellä mennään...
Simo S
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Joulu 2006 22:09

Viesti Kirjoittaja Simo S »

Onko kukaan irrottanut takahaarukkaa comanchestaan? Irrotin tänään omastani, kun tuntu heiluvan sivuttais suunnassa. Sieltä löyty molemmille puolille akselia omat pulsansa, jotka koostuvat metallisesta ulkokuoresta, keskellä oli jotain muovin tapaista ja sisäpuoli, joka tulee siis sitä akselia vasten, oli metallia. Toisen puolen pulsan muovi oli aivan lopussa, siis kulunut/painautunut aivan muodottomaksi, ja toinen pulsa taas oli tullut 1cm ulos takahaarukan kolostaan. :Hangman:

Aattelin korvata noi pulsat laakereilla, joten löytyiskö tietoa myykö joku paikka Helsingissä sopivia urakuulalaakereita? Vai olisiko joku toinen laakerityyppi tai muu ratkaisu parempi tuohon niveleen?
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Simo S kirjoitti:Onko kukaan irrottanut takahaarukkaa comanchestaan? Irrotin tänään omastani, kun tuntu heiluvan sivuttais suunnassa. Sieltä löyty molemmille puolille akselia omat pulsansa, jotka koostuvat metallisesta ulkokuoresta, keskellä oli jotain muovin tapaista ja sisäpuoli, joka tulee siis sitä akselia vasten, oli metallia. Toisen puolen pulsan muovi oli aivan lopussa, siis kulunut/painautunut aivan muodottomaksi, ja toinen pulsa taas oli tullut 1cm ulos takahaarukan kolostaan. :Hangman:
Minkäs ikäinen & paljon ajettu laite kyseessä?? Saksan foorumilla oli joku myös kokenut saman kohtalon, jokunen kuvakin löytyi.
TL Comanche 200cc..
Simo S
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Joulu 2006 22:09

Viesti Kirjoittaja Simo S »

Jogi kirjoitti: Minkäs ikäinen & paljon ajettu laite kyseessä?? Saksan foorumilla oli joku myös kokenut saman kohtalon, jokunen kuvakin löytyi.
Pari viikkoa vanha ja mittarissa 1100km. :?
lottesse1
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Huhti 2007 20:11

Viesti Kirjoittaja lottesse1 »

Pärde kirjoitti:
poketom kirjoitti:onko kellekkään muulle sattunu semmosta et ku ajaa tiellä ni rupee yth äkkii nykimään.. ja kuulostaa ihan ku ei sais bensaa.. muutaman kerran teki tänään sillai, on hanat ohitettu, isommat suuttimet ja putkesta ylimääräset hilut otettu pois.. eikä ollu ainakaan sillo ku vaihoin suutimen ni kohokammiossakaan mitään sinne kuulumatonta.. ja bensan suodatinkaan ei näyttäs olevan tukossa.
Jos pääsuutin on liian suuri niin oireilee juurikin noin, taitaa olla 115 max mikä pelaa, mulla 123 ja alkaa nykimään kun on hetken aikaa ajanut kaasu pohjassa, huomenna vaihtuu 115:seen

se paperi sisuksinen ilmanputsari alkaa turpoamaan kosteudesta pesun yhteydessä tai sitten huohottimesta tulevien höyryjen takia ja ilma ei pääse kulkeen eli menee rikkaalle ja alkaa nykiin.tarvii ostaa kunnollinen power filtter stormilta.
poketom
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Huhti 2007 19:17

Viesti Kirjoittaja poketom »

se paperi sisuksinen ilmanputsari alkaa turpoamaan kosteudesta pesun yhteydessä tai sitten huohottimesta tulevien höyryjen takia ja ilma ei pääse kulkeen eli menee rikkaalle ja alkaa nykiin.tarvii ostaa kunnollinen power filtter stormilta.[/quote]

jeps.. mulla oli vähä jotain tommosta mielessä ku on tullu aikamoisessa paskassa ajeltuu.. pitääpä tilata uus filtteri..
Poketom
BomberCat 200/BombarDier 600H.O Näillä pärjää kesät talvet
Vastaa Viestiin