mutu... voi olla että osa on muutettu comanchessa erimittaiseksi polariksen patentin takiaharrastelija kirjoitti:Edelleenkin odottelen etuperään osia ( muoviholkkia 3vk mennyt ). Soitin gern huoltoon ja sanoivat että voi mennä kuukaus pari...![]()
![]()
Taitaa olla takuu ohi ennenkuin osat täällä.![]()
Kysyin muoviholkin hintaa, mutta ei osannut sanoa kuin koko perä hinnan noin 350eur??? mielestäni halpa. ( noh,eihän romuraudasta voi enempää veloittaakkaan..)
Kävin tänään uudelleen brantilla kyselemässä eri mallien holkkeja ( kiitokset avuliaalle varosamyyjälle).
Siis osat mitkä eivät käy sportsman ( ja moni muu ) osa nro 3234377, holkki oli pidempi.
Hawkey osa nro 3234167 joka muuttui 3234455, oli liian lyhyt.
Varaosa kaveri katsoi kaikki vaihtoehdot mikä keksi ja sitten oli pakko luovuttaa.
Mittasin oman risan holkin pituuden ja se on 81,5mm.
Onkohan siis jossain polariksessa täysin identtinen perä vai vain toimintaperiaate kopioitu= mitat mitä sattuu. FAKTAA!?!?
Taitaa olla lumet sulanut ennen kuin mönkijä kotona.
4x4 Etuperään liityvät asiat
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
ei varmaan jos se ylettää pyörittämään sitä liukupalaa.L7e-pilotti kirjoitti:330 Magnum näyttää identtiseltä, mutta siihen kuuluu tuo -165 loppuinen holkki (237€). Tuo ongelmallinen liukupala maksaisi samaiseen laitteeseen 17€, liekö parempi. Onkohan sitten haittaa, jos tuo holkki on lyhyempi?
Mäkin kävin nyt sitte hakees sitä polariksen etuperä öljyä on aika juoksevaa, kävisköhän sinne etuperään joku hydrauliöljy tai automaatti öljy ainaki ne olis kans aika juoksevaa öljyä



Voihan sinne käydä mikä öljy tahansa. Polaris myyjä puhui jotain lisäaineesta, että tuo rullaholkki etuperä tarvitsisi sellaista öljyä missä olisi lisäainetta ??sku kirjoitti:ei varmaan jos se ylettää pyörittämään sitä liukupalaa.L7e-pilotti kirjoitti:330 Magnum näyttää identtiseltä, mutta siihen kuuluu tuo -165 loppuinen holkki (237€). Tuo ongelmallinen liukupala maksaisi samaiseen laitteeseen 17€, liekö parempi. Onkohan sitten haittaa, jos tuo holkki on lyhyempi?
Mäkin kävin nyt sitte hakees sitä polariksen etuperä öljyä on aika juoksevaa, kävisköhän sinne etuperään joku hydrauliöljy tai automaatti öljy ainaki ne olis kans aika juoksevaa öljyä![]()
![]()
Villiveikkaus, mutta ajattelin etta vaikuttaisko jotenkin liukupalaan voiteluun ja kitkaan tuo lisäaine, jos sitä nyt edes on sitä lisäainetta siinä öljyssä.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
-165 nro?sku kirjoitti:ei varmaan jos se ylettää pyörittämään sitä liukupalaa.L7e-pilotti kirjoitti:330 Magnum näyttää identtiseltä, mutta siihen kuuluu tuo -165 loppuinen holkki (237€). Tuo ongelmallinen liukupala maksaisi samaiseen laitteeseen 17€, liekö parempi. Onkohan sitten haittaa, jos tuo holkki on lyhyempi?
Mäkin kävin nyt sitte hakees sitä polariksen etuperä öljyä on aika juoksevaa, kävisköhän sinne etuperään joku hydrauliöljy tai automaatti öljy ainaki ne olis kans aika juoksevaa öljyä![]()
![]()
En ainakaan noin äkistään löytäny?
-03 magnumun lyhyempi holkki: http://www.partsland.com/index.cgi?N=12 ... NT-HOUSING
7
-06 pidempi(uudempi): http://www.partsland.com/index.cgi?N=12 ... SING-FRONT
Liukupalahan ei osu holkkiin vaan lautaspyörään. (tai siis siihen mihin lautaspyörä tulee kiinni!!)
Jos holkki on liian lyhyt niin ei osu.uudemman mallin kuvassa nro 26 (3234101 ARMATURE PLATE), Ja neliveto ei kytkeydy lainkaan.
Magneetti kytkin siis "pysäyttää" levyn. Levy kiinnittyy väkäsillä holkkiin joka pysyy ( tai yrittää pysyä paikallaan). Silloin rullat siirtyvät lautaspyörän ulkokehältä nro 9 ( johon ne normaalisti painavat holkin jousten voimasta), lautaspyörän reunaan (rullien kolo kovera kuten laittamistani kuvista näkyy) = kosketuksiin myöskin osaan 7 eli vetoakseleille meneville "rattaille".
Näin olen tuon toiminnnan "pienissä päissäni" päätellyt.
Korjatkaa jos olen väärässä!?!?
siinä osa nro 26 on ne pellinpalat jotka on käännetty niin ne menee sen osa nro 10 uriin eli jos se osa nro 26 ylettää myös pollen lyhyemmäs holkis niihin uriin niin pitäs toimia.harrastelija kirjoitti:-165 nro?sku kirjoitti:ei varmaan jos se ylettää pyörittämään sitä liukupalaa.L7e-pilotti kirjoitti:330 Magnum näyttää identtiseltä, mutta siihen kuuluu tuo -165 loppuinen holkki (237€). Tuo ongelmallinen liukupala maksaisi samaiseen laitteeseen 17€, liekö parempi. Onkohan sitten haittaa, jos tuo holkki on lyhyempi?
Mäkin kävin nyt sitte hakees sitä polariksen etuperä öljyä on aika juoksevaa, kävisköhän sinne etuperään joku hydrauliöljy tai automaatti öljy ainaki ne olis kans aika juoksevaa öljyä![]()
![]()
En ainakaan noin äkistään löytäny?
-03 magnumun lyhyempi holkki: http://www.partsland.com/index.cgi?N=12 ... NT-HOUSING
7
-06 pidempi(uudempi): http://www.partsland.com/index.cgi?N=12 ... SING-FRONT
Liukupalahan ei osu holkkiin vaan lautaspyörään. (tai siis siihen mihin lautaspyörä tulee kiinni!!)
Jos holkki on liian lyhyt niin ei osu.uudemman mallin kuvassa nro 26 (3234101 ARMATURE PLATE), Ja neliveto ei kytkeydy lainkaan.
Magneetti kytkin siis "pysäyttää" levyn. Levy kiinnittyy väkäsillä holkkiin joka pysyy ( tai yrittää pysyä paikallaan). Silloin rullat siirtyvät lautaspyörän ulkokehältä nro 9 ( johon ne normaalisti painavat holkin jousten voimasta), lautaspyörän reunaan (rullien kolo kovera kuten laittamistani kuvista näkyy) = kosketuksiin myöskin osaan 7 eli vetoakseleille meneville "rattaille".
Näin olen tuon toiminnnan "pienissä päissäni" päätellyt.
Korjatkaa jos olen väärässä!?!?
sitä yritin selittää
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
[size=0]
Mietin vain, että lyhyempi holkki pääsee "seilaamaan" perän sisällä = kynnet eivät riittävän pitkät lyhyemmässä holkissa. Sitten pitäisi myöskin rullat vaihtaa. ( puhutan siis samasta asiasta, eri lähestymistapa.
)
Ei kai auta muutakun odottaa että se jalaton kiinalaispappa sellaisen sorvailee.
Mitäköhän maksaisi teettää esim alumiinista vastaava? Ainakin kestäisi..
[/size]sku kirjoitti:harrastelija kirjoitti:sku kirjoitti:
ei varmaan jos se ylettää pyörittämään sitä liukupalaa.
Mäkin kävin nyt sitte hakees sitä polariksen etuperä öljyä on aika juoksevaa, kävisköhän sinne etuperään joku hydrauliöljy tai automaatti öljy ainaki ne olis kans aika juoksevaa öljyä![]()
![]()
-165 nro?
En ainakaan noin äkistään löytäny?
-03 magnumun lyhyempi holkki: http://www.partsland.com/index.cgi?N=12 ... NT-HOUSING
7
-06 pidempi(uudempi): http://www.partsland.com/index.cgi?N=12 ... SING-FRONT
Liukupalahan ei osu holkkiin vaan lautaspyörään. (tai siis siihen mihin lautaspyörä tulee kiinni!!)
Jos holkki on liian lyhyt niin ei osu.uudemman mallin kuvassa nro 26 (3234101 ARMATURE PLATE), Ja neliveto ei kytkeydy lainkaan.
Magneetti kytkin siis "pysäyttää" levyn. Levy kiinnittyy väkäsillä holkkiin joka pysyy ( tai yrittää pysyä paikallaan). Silloin rullat siirtyvät lautaspyörän ulkokehältä nro 9 ( johon ne normaalisti painavat holkin jousten voimasta), lautaspyörän reunaan (rullien kolo kovera kuten laittamistani kuvista näkyy) = kosketuksiin myöskin osaan 7 eli vetoakseleille meneville "rattaille".
Näin olen tuon toiminnnan "pienissä päissäni" päätellyt.
Korjatkaa jos olen väärässä!?!?
siinä osa nro 26 on ne pellinpalat jotka on käännetty niin ne menee sen osa nro 10 uriin eli jos se osa nro 26 ylettää myös pollen lyhyemmäs holkis niihin uriin niin pitäs toimia.
sitä yritin selittää
Mietin vain, että lyhyempi holkki pääsee "seilaamaan" perän sisällä = kynnet eivät riittävän pitkät lyhyemmässä holkissa. Sitten pitäisi myöskin rullat vaihtaa. ( puhutan siis samasta asiasta, eri lähestymistapa.

Ei kai auta muutakun odottaa että se jalaton kiinalaispappa sellaisen sorvailee.
Mitäköhän maksaisi teettää esim alumiinista vastaava? Ainakin kestäisi..
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
Olen koittanut kysellä liukupalan materiaalista Polaris-osaston kautta, mutta turhaan. Joissain työkoneissa on vastaavanlainen säädettävä liukupala isoa vetopyörää vasten. Niissä materiaalina on messinki tai pronssi. Eihän laakeroinneissakaan yleensä käytetä kahta samaa metallia vastakkain (vrt. laakeriholkit), mutta comancen perässä näin on. Mitähän materiaalia on tuo Polariksen liukupala? Täytyy varmaan tilata se 17€ hintaan, niin selviää. Soittelin Gern-huoltoon ja pyysin heitä ottamaan tämän ongelman nyt oikeasti esille. Ehdottivat uutta perää, mutta mitä se auttaa jos liukupala kuluu loppuun muutaman sadan kilometrin jälkeen.
-
- 4WD
- Viestit: 210
- Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
- Paikkakunta: Pöljä
ei magnetoidu mutta alumiini on aika haurasta ja jos siitä lähtee palasia ja pääsee osa nro 2 niin sille saa heittää hyvastitharrastelija kirjoitti:Eihän alumiini magnetoidu....sku kirjoitti:se vois olla se alumiini kovasana taas jos siitä lähtee alumiini palasia niin tervemenoa magneettikytkin
Onko jossain kuvaa "paremmasta" mallista?