Comanche 200cc etu hammasratas ?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

käge kirjoitti:ite täs ihmettelen et millaset välitykset pitäs laittaa... onko mahollista saada kulkemaan 80km/h sellasilla kierroksilla ettei tarvi konetta hajottaa + että pääsis mettää viel ajaa? ja mettässähän sen ei tarvi kovaa kulkea. ja mitkähän ois sopivat välitykset tollasee käyttöön? 17-3X?
Ei semmoisia välityksiä ole olemassakaan. ](*,)
Kyllä realiteetit huomioon ottaen, on vaan pakko valita kumman haluat, metsään vaiko tielle.

Jos on pakko "tai siis haluaa välillä" poiketa skutsin puolelle, niin kannattaa jättää välitykset vakioksi, siinä menettää maantienopeudet ja mukavuuden , mutta ei tarvitse kytkinremppaan ruveta, joka reissun jälkeen. Mutta jos aikoo maantietä taivaltaa, niin sitten välitykset mallia 17/32 ja metsään ei ole sitten mitään asiaa! Pienen koneen/väännön takia, on vaan pakostakin valittava, maantie/metsään.
käge
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Heinä 2011 21:50

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja käge »

noin vähä ajattelinkii... mut nykysellää ku ei oikee viitti ees taajamassa ajaa ku alkaa huutaa liikaa... :( ja ku ei tarvi ees ku 2 ja 4 :P
joutuu tunkee sit noi pitkät välitykset... mietin tossa sitä et mites mahtais toimii jos heitän 32 piikkisen tai 35piikkisen taakse ja 17 etee ku ajan tiellä ja sit jos mettähallituksen puolelle on menossa nii vaihtais etee vaikka 13 ku siinä ei menis kauaa vaihtaa toisin ku taka rattaassa?
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Comanche 200cc etu hammasratas ?

Viesti Kirjoittaja Kimi »

käge kirjoitti:noin vähä ajattelinkii... mut nykysellää ku ei oikee viitti ees taajamassa ajaa ku alkaa huutaa liikaa... :( ja ku ei tarvi ees ku 2 ja 4 :P
joutuu tunkee sit noi pitkät välitykset... mietin tossa sitä et mites mahtais toimii jos heitän 32 piikkisen tai 35piikkisen taakse ja 17 etee ku ajan tiellä ja sit jos mettähallituksen puolelle on menossa nii vaihtais etee vaikka 13 ku siinä ei menis kauaa vaihtaa toisin ku taka rattaassa?
Kokeilemalla se selviää, miten helppoa/vaikeaa toi ratastus on.
Ainakin ketjut saa olla aika lyhkäisiksi mitoitettu, jos meinaat että kiristysvara riittää 4hamppia pienemmälle eturattaalle. :roll:
Vastaa Viestiin