Comanche 200 TL alapallonivelet
Casteria ei sitten kannata laittaa liian paljo jäykkenee liikaa. n. 6-7mm on hyvä.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Ylätukivarren muutos on huomattavasti helpompi toteuttaa. Eikä ole niin kriittinen paikka kestävyydenkään osalta.X-Race kirjoitti:Eli sen verran pitäisi jomaa kumpaa palloniveltä siirtää?
Minä tein niin, että se yläpallon kiinnityspusla siirtyi n.10mm taaksepäin. Jos uudestaan tekisin, niin koittaisin 12-15mm siirtoa.
Etummaisen putken juureen riittää pieni taivutus, eli ei tarvi katkaista kuin takimmaisesta putkesta pala siitä puslan hitsisauman kohdalta. Osaavalle helppo homma, ja ajettavuus paranee kummasti.
Tzorpaksen sivuilla muutama kuva mun ratkaisusta.
Alapallonivelethän pystyy helposti tiivistämään. Kulunut ne ei ole, vaan "suuri maa, suuret toleranssit" -ilmiö pitää korjata tässä pienessä maassa.
En lähtisi vaihtamaan niihin palloja.
- janne75
- 2WD
- Mönkijä:: falmek 200 force pro
kyllä ne alapallot saa toimiin kun viittii vaan naputella ne auki ja tehä ton modauksen. Ja voi vielä laittaa vanhoista yläpalloista sen rasvanipallisen pohja levyn niihin.X-Race kirjoitti:Mielummin vaihtaisin alapallonivelet parempiin. Toisin sanoen en ihan usko, että ne modaamalla hyviksi muuttuisi.
esim.
http://kuvablogi.com/nayta/489364/
Ihanko vaan periaatteesta olet uskomatta ettei niistä saa kunnollisia? Oletko jo avannut ne, ja todennut asian toivottomaksi?X-Race kirjoitti:Mielummin vaihtaisin alapallonivelet parempiin. Toisin sanoen en ihan usko, että ne modaamalla hyviksi muuttuisi.
No, voihan sitä toisaalta samaan lopputulokseen pyrkiä huomattavasti kovemmallakin työllä...

- frosty
- Tracks
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Tuo alapallon tiukennus avaamalla on vallan toimiva ratkasu ja mun mielestä kokonaan toisen pallon käyttöä puolta vain raideleveyden muutos. Muuten en nää tarpeelliseksi ruveta sinne kokonaan toisia palloja väkertämään.
Jos kuitenkin sellaset sinne tekee, niin teke kunnolla. Se kun repee vauhdissa irti, niin vaikeutuu tää harrastus muillakin entisestään kun alkavat viranomaiset näiden perään kyttäilemään. Puhumattakaan siitä jos jollekkin sattuu siinä jotain...
Jos kuitenkin sellaset sinne tekee, niin teke kunnolla. Se kun repee vauhdissa irti, niin vaikeutuu tää harrastus muillakin entisestään kun alkavat viranomaiset näiden perään kyttäilemään. Puhumattakaan siitä jos jollekkin sattuu siinä jotain...
tuoho pitää sanoa vastalause laatu vaihtelee aika lailla näissäfrosty kirjoitti:No eipä kiinanhitsarin päihittäminenkään mikään huippusuoritus tarvii olla. Aika surkeet nuo hitsaukset noissa on jo alkujaan.
mulla ei ole mistään ratkennu vaikka on aikas kovilla ollu välillä
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin
suurimaa suuret toleranssin