Comanche 200 TL alapallonivelet

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Alkoi nyt kovasti kiinnostaa tuo caster muutos. Eikös ideana ole siirtää alaniveltä eteenpäin tai ylä- taaksepäin? Asiallisen näköisesti totetutettu kuvassa. Paraniko ajattavuus?
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Casteria ei sitten kannata laittaa liian paljo jäykkenee liikaa. n. 6-7mm on hyvä.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Eli sen verran pitäisi jomaa kumpaa palloniveltä siirtää?
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

X-Race kirjoitti:Eli sen verran pitäisi jomaa kumpaa palloniveltä siirtää?
Ylätukivarren muutos on huomattavasti helpompi toteuttaa. Eikä ole niin kriittinen paikka kestävyydenkään osalta.
Minä tein niin, että se yläpallon kiinnityspusla siirtyi n.10mm taaksepäin. Jos uudestaan tekisin, niin koittaisin 12-15mm siirtoa.
Etummaisen putken juureen riittää pieni taivutus, eli ei tarvi katkaista kuin takimmaisesta putkesta pala siitä puslan hitsisauman kohdalta. Osaavalle helppo homma, ja ajettavuus paranee kummasti.
Tzorpaksen sivuilla muutama kuva mun ratkaisusta.

Alapallonivelethän pystyy helposti tiivistämään. Kulunut ne ei ole, vaan "suuri maa, suuret toleranssit" -ilmiö pitää korjata tässä pienessä maassa.
En lähtisi vaihtamaan niihin palloja.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Mielummin vaihtaisin alapallonivelet parempiin. Toisin sanoen en ihan usko, että ne modaamalla hyviksi muuttuisi.
Avatar
janne75
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 17 Tammi 2007 20:22
Mönkijä:: falmek 200 force pro
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja janne75 »

X-Race kirjoitti:Mielummin vaihtaisin alapallonivelet parempiin. Toisin sanoen en ihan usko, että ne modaamalla hyviksi muuttuisi.
kyllä ne alapallot saa toimiin kun viittii vaan naputella ne auki ja tehä ton modauksen. Ja voi vielä laittaa vanhoista yläpalloista sen rasvanipallisen pohja levyn niihin.

esim.
http://kuvablogi.com/nayta/489364/
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

X-Race kirjoitti:Mielummin vaihtaisin alapallonivelet parempiin. Toisin sanoen en ihan usko, että ne modaamalla hyviksi muuttuisi.
Ihanko vaan periaatteesta olet uskomatta ettei niistä saa kunnollisia? Oletko jo avannut ne, ja todennut asian toivottomaksi?
No, voihan sitä toisaalta samaan lopputulokseen pyrkiä huomattavasti kovemmallakin työllä... :wink:
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

12mm siirron ajattelin tehdä alapallonivelille. Nivelet on jo hankittu ja niiden kiinnitystä varten holkit 16mm:n reiällä. Tarvis rakentaa jonkilaiset jigit holkkien hitsausta varten ja saada vielä joku tekemään hitsaus.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Tuo alapallon tiukennus avaamalla on vallan toimiva ratkasu ja mun mielestä kokonaan toisen pallon käyttöä puolta vain raideleveyden muutos. Muuten en nää tarpeelliseksi ruveta sinne kokonaan toisia palloja väkertämään.

Jos kuitenkin sellaset sinne tekee, niin teke kunnolla. Se kun repee vauhdissa irti, niin vaikeutuu tää harrastus muillakin entisestään kun alkavat viranomaiset näiden perään kyttäilemään. Puhumattakaan siitä jos jollekkin sattuu siinä jotain...
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Niin kunnolla tuo on tarkoitus tehdä kuin se vain on mahdollista. Pallonivelet ovat M16 kierteellä, eli luulisin niidenkin varren kestävän. Hitsauksen teetän hitsaajalla, koska tiedän, että oikeasti en osaa hitsata.
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

No eipä kiinanhitsarin päihittäminenkään mikään huippusuoritus tarvii olla. Aika surkeet nuo hitsaukset noissa on jo alkujaan.
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

frosty kirjoitti:No eipä kiinanhitsarin päihittäminenkään mikään huippusuoritus tarvii olla. Aika surkeet nuo hitsaukset noissa on jo alkujaan.
tuoho pitää sanoa vastalause laatu vaihtelee aika lailla näissä
mulla ei ole mistään ratkennu vaikka on aikas kovilla ollu välillä
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Vastaa Viestiin