4x4 Etuperään liityvät asiat
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Moron. Bull 2 olisi kyseessä ja etuperän öljynvaihto.
Onko täyttöroppu tosiaan se vasemmalla puolella oleva
8 mm kuusiokolokantainen ? Todella alhaalla jotenkin, desin siitä saa menemään ja alkaa valuu pois, paljon
sinne pitäisi mennä, 2 dl ? Mönkkäri kallelleen vai ?
Onko se pollen hilliardkytkimelle tarkoitettu demand drive plus öljy parasta etuperälle vai 15w-40 moottoriöljy, vähän ristiriitaista tietoa asiasta liikkeellä. Kiitos avusta etukäteen.
Onko täyttöroppu tosiaan se vasemmalla puolella oleva
8 mm kuusiokolokantainen ? Todella alhaalla jotenkin, desin siitä saa menemään ja alkaa valuu pois, paljon
sinne pitäisi mennä, 2 dl ? Mönkkäri kallelleen vai ?
Onko se pollen hilliardkytkimelle tarkoitettu demand drive plus öljy parasta etuperälle vai 15w-40 moottoriöljy, vähän ristiriitaista tietoa asiasta liikkeellä. Kiitos avusta etukäteen.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Khyyl. Juurikin se kuusiokoli proppu. Vähän kallelleen konetta tai sit irroitat sen huohotin kumin ja siitä sisään se 2dl.
Kesällä voi käyttää moottoriöljyä, mutta koska siellä on se perinteinen muovihäkki, elä laita talveksi sitä, vaan pollen öljyä.
Itse olen ajanut pollen öljyn tilalla Toyota Typ T-IV automaattivaihteistoöljyä. Hyvin on pelannut. Ei se niinkään se merkki vaan se mitä sen ominaisuudet on....
Kesällä voi käyttää moottoriöljyä, mutta koska siellä on se perinteinen muovihäkki, elä laita talveksi sitä, vaan pollen öljyä.
Itse olen ajanut pollen öljyn tilalla Toyota Typ T-IV automaattivaihteistoöljyä. Hyvin on pelannut. Ei se niinkään se merkki vaan se mitä sen ominaisuudet on....
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Mutta sinänsä jos poiketaan aiheesta vaikka se ei siitä poikkea...
Tämä koko öljynlaatu/viskositeetti homma on ihan puuta heinää muutenkin kun ottaa tosiasiat huomioon. Kyseessä on tarkkuus valetut hammasrattaat, ei ns. oikeat hiotut hammasrattaat.
Takaperä suosituksena sae90 , tähän käy siis esimerkiksi Mobililta 75w90 SHC . Koska kyseessä on kulmavaihde, olisi siihen vieläkin parempi vaihtoehto Saman valmistajan 80w90 SHC-LS ellei jopa castrolin 80w140. Vaikka kyseessä ei ole kitkalukolla varustettu perä, johon SHC-LS on suositeltu , on öljyssä pintapaineen kesto reilusti suurempi, jolloin öljy pysyy metallipinnoilla paremmin hampaiden koskettaessa toisiaan. Eli valitse ´mielestäsi paras öljy.
Etuperä suosituksena sae 15w40sg , tähän käy ihan sama moottoriöljy kuin moottoriin, vaikka se olisi 5w40. Tässäpä se pointti sitten onkin.
Polariksen demand drive plus öljy on erittäin juoksevaa, toisin sanoen litkua. Sen tarkoituksena on että etuperän hilliard systeemi toimisi niin herkästi kuin mahdollista.
Kuitenkin huomioon ottaen perän muun rakenteen, olisi ehdottoman hyvä että koska kyseessä on kulmavaihde, olisi tännekkin suositeltavaa 75w90 , tai siitä suuremman pintapaineen kestävät öljyt. Toki tämä ei taas liity pätkääkään siihen hilliardin toimintaan.
Vaihteisto kuten edellä mainittu , Sae90 , korvaava 75w90SHC tai SHC-LS , ei väliä. Siellä on myös kulmavaihde sisällä, ja ylemmät laakerit on roiskevoitelun varassa ja sen mitä öljy kiipeää rattaita myöten ylös. Tähän olisi jopa suositeltavaa jokin notkeampi öljy vaihteiston toiminnan kannalta.
Loppulaskelma. Itse olen vaihteiston huomannut toimivan parhaiten 75w80 öljyllä. Ei ole pakkasella liian nihkeä, toimii hyvin , paras ois 75w90SHC
Takaperä 75w90SHC tai SHC-LS ihan vaan varalta. Etuperä kesällä kohtuu jämäkkää 75w vaihteistoöljyä,talvella ATF Typ T-IV.
Erona etuperässä on että kun ajaa 75w , ei sieltä vaihdon yhteydessä tule niin paljoa "metalli hilettä" mukana, koska öljyssä suurempi pintapaine.
Kuitenkin huomioon ottaen sen seikan että on ihan täyttä paskapuhetta se että väärällä öljyllä hajoittaa häkin. Jos se ei ole liian paksua eikä liian lirua ja sitä on tarpeeksi, hyvä on. Se metallihileen irtoaminen on ihan normaalia tämän tyyppiselle hammasrattaiden valmistustavalle.
The End
Mitä paksumpaa öljy on , sitä paremmin se myös "tukee" häkkiä tiivistäen häkin ja natsojen ja häkin ja ulkopesän välit.
Tämä koko öljynlaatu/viskositeetti homma on ihan puuta heinää muutenkin kun ottaa tosiasiat huomioon. Kyseessä on tarkkuus valetut hammasrattaat, ei ns. oikeat hiotut hammasrattaat.
Takaperä suosituksena sae90 , tähän käy siis esimerkiksi Mobililta 75w90 SHC . Koska kyseessä on kulmavaihde, olisi siihen vieläkin parempi vaihtoehto Saman valmistajan 80w90 SHC-LS ellei jopa castrolin 80w140. Vaikka kyseessä ei ole kitkalukolla varustettu perä, johon SHC-LS on suositeltu , on öljyssä pintapaineen kesto reilusti suurempi, jolloin öljy pysyy metallipinnoilla paremmin hampaiden koskettaessa toisiaan. Eli valitse ´mielestäsi paras öljy.
Etuperä suosituksena sae 15w40sg , tähän käy ihan sama moottoriöljy kuin moottoriin, vaikka se olisi 5w40. Tässäpä se pointti sitten onkin.
Polariksen demand drive plus öljy on erittäin juoksevaa, toisin sanoen litkua. Sen tarkoituksena on että etuperän hilliard systeemi toimisi niin herkästi kuin mahdollista.
Kuitenkin huomioon ottaen perän muun rakenteen, olisi ehdottoman hyvä että koska kyseessä on kulmavaihde, olisi tännekkin suositeltavaa 75w90 , tai siitä suuremman pintapaineen kestävät öljyt. Toki tämä ei taas liity pätkääkään siihen hilliardin toimintaan.
Vaihteisto kuten edellä mainittu , Sae90 , korvaava 75w90SHC tai SHC-LS , ei väliä. Siellä on myös kulmavaihde sisällä, ja ylemmät laakerit on roiskevoitelun varassa ja sen mitä öljy kiipeää rattaita myöten ylös. Tähän olisi jopa suositeltavaa jokin notkeampi öljy vaihteiston toiminnan kannalta.
Loppulaskelma. Itse olen vaihteiston huomannut toimivan parhaiten 75w80 öljyllä. Ei ole pakkasella liian nihkeä, toimii hyvin , paras ois 75w90SHC
Takaperä 75w90SHC tai SHC-LS ihan vaan varalta. Etuperä kesällä kohtuu jämäkkää 75w vaihteistoöljyä,talvella ATF Typ T-IV.
Erona etuperässä on että kun ajaa 75w , ei sieltä vaihdon yhteydessä tule niin paljoa "metalli hilettä" mukana, koska öljyssä suurempi pintapaine.
Kuitenkin huomioon ottaen sen seikan että on ihan täyttä paskapuhetta se että väärällä öljyllä hajoittaa häkin. Jos se ei ole liian paksua eikä liian lirua ja sitä on tarpeeksi, hyvä on. Se metallihileen irtoaminen on ihan normaalia tämän tyyppiselle hammasrattaiden valmistustavalle.
The End
Mitä paksumpaa öljy on , sitä paremmin se myös "tukee" häkkiä tiivistäen häkin ja natsojen ja häkin ja ulkopesän välit.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Kiitti vielä tiedoista, hianoo että tietoa löytyy ja sitä jaetaan 

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Tuli hommattua itselle Buyeng Articom, eli Bull II erillisjousitetulla takapäällä. Vuosimalli siis 2009.
Vähän sähköjä korjaillut edellisten omistajien jäljiltä ja tänään pääsi varovaisesti ajelemaan ja testaamaan mekaanista puolta. Löin koneen kettingillä traktoriin kiinni ja aloin sutimaan. Takavedolta nelivedolle siirtyminen kesti yllättävän pitkään. Ehti takapää sutia tovin ennen kuin neliveto kytkeytyi. Huomenna täytyy itsekkin purkaa etuperä irti ja tutustua sen sielunelämään.
Vähän sähköjä korjaillut edellisten omistajien jäljiltä ja tänään pääsi varovaisesti ajelemaan ja testaamaan mekaanista puolta. Löin koneen kettingillä traktoriin kiinni ja aloin sutimaan. Takavedolta nelivedolle siirtyminen kesti yllättävän pitkään. Ehti takapää sutia tovin ennen kuin neliveto kytkeytyi. Huomenna täytyy itsekkin purkaa etuperä irti ja tutustua sen sielunelämään.
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Noniin...
Oma perä tullut aukaistua, putsattua ja kasattua. Ei vaan 4WD silti ota kiinni käsillä pöydällä kardaania pyöritellessä kun virrat on käämillä, eli ns. neliveto kytkettynä.
Mittailin oman käämin vastuksen ja se on n. 24ohm. Kyselin Gern huollosta ja heillä uuden käämin vastus on n. 25.4ohm. Erotus ei siis suuri, ja magneetti pitää kyllä mutta heikosti.
Voisikohan pitkään seisominen / sähköjen sekaisuus olla saanut aikaan sen, että jouset ovat jumittuneet / kangistuneet tuohon asentoon kun nelivetoa ei käytännössä ole käytetty?
Tässä ketjussa aikaisemmin olin maininta että 45-60-8 stefasta passaa jouset, olettaisin siis olevan samaa kireyttä / pituutta kerta toiminta alkuperäistä vastaava.
Mutta entäpä jos ottaakin 46-64-8 tai vaikka 47-62-8 jolloin jousikuorma olisi löysempi ja nelivedon pitäisi kytkeytyä pienemmällä magneetin tehollakin.
Tostahan löytyy sitten millin välein ylöspäin noita vaihtoehtoja. Jousen koko on muutoin sama, mutta halkasija tietysti kasvaa. Stefan numerossahan siis ensimmäinen numero kertoo akselin halkasijan, toinen pesän halkasijan ja kolmas stefan leveyden.
Onko kukaan kokeillut?
Nyt kun ei näimmä perus putsaus + öljynvaihto vaikuttanut itsellä niin ajattelin kokeilla tuota jousien vaihtoa. Jos aluksi vaikka 2mm pidemmillä jousilla eli tuo 47-62-8 stefa ja siitä purkaa jouset.
Sittenpä sen tietää että auttaako + meneekö neliveto automaattisesti (eli väärin) päälle vaikka 2wd valittuna.
Oma perä tullut aukaistua, putsattua ja kasattua. Ei vaan 4WD silti ota kiinni käsillä pöydällä kardaania pyöritellessä kun virrat on käämillä, eli ns. neliveto kytkettynä.
Mittailin oman käämin vastuksen ja se on n. 24ohm. Kyselin Gern huollosta ja heillä uuden käämin vastus on n. 25.4ohm. Erotus ei siis suuri, ja magneetti pitää kyllä mutta heikosti.
Voisikohan pitkään seisominen / sähköjen sekaisuus olla saanut aikaan sen, että jouset ovat jumittuneet / kangistuneet tuohon asentoon kun nelivetoa ei käytännössä ole käytetty?
Tässä ketjussa aikaisemmin olin maininta että 45-60-8 stefasta passaa jouset, olettaisin siis olevan samaa kireyttä / pituutta kerta toiminta alkuperäistä vastaava.
Mutta entäpä jos ottaakin 46-64-8 tai vaikka 47-62-8 jolloin jousikuorma olisi löysempi ja nelivedon pitäisi kytkeytyä pienemmällä magneetin tehollakin.
Tostahan löytyy sitten millin välein ylöspäin noita vaihtoehtoja. Jousen koko on muutoin sama, mutta halkasija tietysti kasvaa. Stefan numerossahan siis ensimmäinen numero kertoo akselin halkasijan, toinen pesän halkasijan ja kolmas stefan leveyden.
Onko kukaan kokeillut?
Nyt kun ei näimmä perus putsaus + öljynvaihto vaikuttanut itsellä niin ajattelin kokeilla tuota jousien vaihtoa. Jos aluksi vaikka 2mm pidemmillä jousilla eli tuo 47-62-8 stefa ja siitä purkaa jouset.
Sittenpä sen tietää että auttaako + meneekö neliveto automaattisesti (eli väärin) päälle vaikka 2wd valittuna.
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
No eipä prkl auttanut jousien vaihto...
Jousina nyt 55mm akselille sopivan stefan jouset. Jousen paksuus ohuempi kuin alkuperäisten, mutta laitoin silti testiksi paikoilleen.
Virrat perälle ja käsin pyörittelin kardaania -> ei napannut neliveto kiinni.
Häkki ja rullat kunnossa, häkin ulkokehän halkaisija on 62mm, jouset omissa urissaan joiden syvyyttä ei tullut mitattua. Jousi tuntui kireydeltään selvästi löysemmälle mitä alkuperäiset jotka olivat jo vääntyneet muotoonsakin.
Kun perä oli pöydällä halkinaisena, niin käsin pyöritellessä kyllä sai rullat nappaamaan. Eli nyt selvästi taitaa magneetin teho olla riittämätön jarruttamaan riittävästi.
Jousina nyt 55mm akselille sopivan stefan jouset. Jousen paksuus ohuempi kuin alkuperäisten, mutta laitoin silti testiksi paikoilleen.
Virrat perälle ja käsin pyörittelin kardaania -> ei napannut neliveto kiinni.
Häkki ja rullat kunnossa, häkin ulkokehän halkaisija on 62mm, jouset omissa urissaan joiden syvyyttä ei tullut mitattua. Jousi tuntui kireydeltään selvästi löysemmälle mitä alkuperäiset jotka olivat jo vääntyneet muotoonsakin.
Kun perä oli pöydällä halkinaisena, niin käsin pyöritellessä kyllä sai rullat nappaamaan. Eli nyt selvästi taitaa magneetin teho olla riittämätön jarruttamaan riittävästi.
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
On törmätty jo aiemmin tähän. magneetti ei tarpeeksi tehokas. Liekkö käämi vikaa sisäisesti vai....
Uusia se päätylevy. Ja totta, siihen käy myös stefojen jouset. oisko 48 stefasta itekki sillon aluksi ottanut. Pelas ihan ku normaaleilla.
Uusia se päätylevy. Ja totta, siihen käy myös stefojen jouset. oisko 48 stefasta itekki sillon aluksi ottanut. Pelas ihan ku normaaleilla.
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Juu näin se on tullut itsekkin pääteltyä.
Toisaalta en tiedä varmaksi pitäisikö tuon perän lukittua ihan käsinpyöritysnopeudellakin, mutta uskoisin kyllä.
Viikonlopulla voisi tuon käämin irroitella ja lisäillä siihen muutaman metrin käämilankaa ja kokeilla siten uusiksi. Ei se ota jos ei annakkaan kun tarvikkeet kaik löytyy jo nurkista.
Gernhuollossa Joulukuun ajan varaosat -15% niin tässä on hyvää aikaa vielä tilailla uusi poski + sormilevy/kytkentälevy jos ei omat kikkailut auta.
Toisaalta en tiedä varmaksi pitäisikö tuon perän lukittua ihan käsinpyöritysnopeudellakin, mutta uskoisin kyllä.
Viikonlopulla voisi tuon käämin irroitella ja lisäillä siihen muutaman metrin käämilankaa ja kokeilla siten uusiksi. Ei se ota jos ei annakkaan kun tarvikkeet kaik löytyy jo nurkista.
Gernhuollossa Joulukuun ajan varaosat -15% niin tässä on hyvää aikaa vielä tilailla uusi poski + sormilevy/kytkentälevy jos ei omat kikkailut auta.
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Noniin vastaillaas tänne...
Tänään otin jälleen etuperän auki ja purin käämin irti poskesta.
Vastushan mulla oli vanhoilla johdoilla + käämillä n. 24,1ohm. Gernhuolto kertoi uudessa poskessa olevan käämin vastuksen olevan 25,4ohm.
Ajattelin että ei se ota, jos ei annakkaan kerta tarpeet on kaikki tarjolla.
Putsailin käämiä, juotin vanhat johdot irti. Sytkärillä polttelin suojalakat irti käämilangasta ja tinasin n. 2m pätkän lisää käämilankaa, eristelin, käämitin yms. ja pakkailin takaisin nippuun.
Vaihdoin johdon samalla uuteen. Valmistuttuaan johdon päästä vastus 26.1ohm eli kokonaisvastus nousi mulla 2ohm verran.
Paketti nippuun, testi ja prkl SE TOIMI! Nyt mulla perässä normaalia löysemmät jouset paikassa, joten täytyy vielä tutkistella ja testailla miten käy kun ajelee takaveto päällä eli nappaako itsekseen nelivetoa.
Tätä on helppo sitten hienosäätää vaihtamalla jousia kireämmäksi. Nyt siis käytössä 55mm ja 51mm akselille sopivan stefan jouset. Tiedän että olisi hyvä molemmat jouset olla samaa jäykkyyttä, samanlaisista stefoista mutta
nyt ei ollut saatavilla. Täytyy käydä noukkimassa 2kpl saman merkin ja koon stefoja kun ensin tällä hieman testailee ja selviää tarvitaanko niitä jäykempiä jousia vai ei.
Yhtäkaikki... Kyllä sen kelan voi itsekkin korjailla...
Videota ja pohdintaa asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=_cwTHHIU9AI
https://www.youtube.com/watch?v=bRRfDipwP70
https://www.youtube.com/watch?v=HSQxWNcANh4
Tänään otin jälleen etuperän auki ja purin käämin irti poskesta.
Vastushan mulla oli vanhoilla johdoilla + käämillä n. 24,1ohm. Gernhuolto kertoi uudessa poskessa olevan käämin vastuksen olevan 25,4ohm.
Ajattelin että ei se ota, jos ei annakkaan kerta tarpeet on kaikki tarjolla.
Putsailin käämiä, juotin vanhat johdot irti. Sytkärillä polttelin suojalakat irti käämilangasta ja tinasin n. 2m pätkän lisää käämilankaa, eristelin, käämitin yms. ja pakkailin takaisin nippuun.
Vaihdoin johdon samalla uuteen. Valmistuttuaan johdon päästä vastus 26.1ohm eli kokonaisvastus nousi mulla 2ohm verran.
Paketti nippuun, testi ja prkl SE TOIMI! Nyt mulla perässä normaalia löysemmät jouset paikassa, joten täytyy vielä tutkistella ja testailla miten käy kun ajelee takaveto päällä eli nappaako itsekseen nelivetoa.
Tätä on helppo sitten hienosäätää vaihtamalla jousia kireämmäksi. Nyt siis käytössä 55mm ja 51mm akselille sopivan stefan jouset. Tiedän että olisi hyvä molemmat jouset olla samaa jäykkyyttä, samanlaisista stefoista mutta
nyt ei ollut saatavilla. Täytyy käydä noukkimassa 2kpl saman merkin ja koon stefoja kun ensin tällä hieman testailee ja selviää tarvitaanko niitä jäykempiä jousia vai ei.
Yhtäkaikki... Kyllä sen kelan voi itsekkin korjailla...
Videota ja pohdintaa asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=_cwTHHIU9AI
https://www.youtube.com/watch?v=bRRfDipwP70
https://www.youtube.com/watch?v=HSQxWNcANh4
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Helmi 2016 19:24
- Mönkijä:: Comanche 550 ja Polaris 550xp
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Ja etuperä pöydällä ja jostain syystä ei vetarit lähteneet irti mutta mahtu puoliskot pesukoneeseen vetareineen.
Pari Kysymystä:
1. Onko muilla tuo ilmeisesti välys säätö prikka kulunut puhki?
http://www.gernhuolto.fi/0915-0916-0953 ... kuperainen
2. actionmanilla oli pilletti häkki laitettuna niin ilmeisesti tällainen kyseessä:
http://quad-logic.com/products/sportsma ... roll-cage/
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Sp ... 7&_sacat=0
Mitä katsoin niin kaksi varaosa numeroa mitkä täsmää näkyvät ylemmässä linkissä
3. Onnistuin hukkaamaan nastan joka painaa säätö levyä niin olisko jollakin perä levällään että saisi paksuuden varmistettua?
Pari Kysymystä:
1. Onko muilla tuo ilmeisesti välys säätö prikka kulunut puhki?
http://www.gernhuolto.fi/0915-0916-0953 ... kuperainen
2. actionmanilla oli pilletti häkki laitettuna niin ilmeisesti tällainen kyseessä:
http://quad-logic.com/products/sportsma ... roll-cage/
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=Sp ... 7&_sacat=0
Mitä katsoin niin kaksi varaosa numeroa mitkä täsmää näkyvät ylemmässä linkissä
3. Onnistuin hukkaamaan nastan joka painaa säätö levyä niin olisko jollakin perä levällään että saisi paksuuden varmistettua?
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Helmi 2016 19:24
- Mönkijä:: Comanche 550 ja Polaris 550xp
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
ETUPERÄ Räjäytys kuva Suuntaa antava!!!
http://www.polarisatvforums.com/forums/ ... k-awd.html
http://www.polarisatvforums.com/forums/ ... k-awd.html
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero

Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Kulutusosiahan tuo on eli kilometrit kuluttaa... Jos on öljynvähyyttä/pitkä vaihtoväli ja liikakireyttä ollut niin kuluu nopeammin.Haaparanta kirjoitti: 1. Onko muilla tuo ilmeisesti välys säätö prikka kulunut puhki?
http://www.gernhuolto.fi/0915-0916-0953 ... kuperainen
Tuota nappia tässä muutama päivä tuli pyöriteltyä kun oli perä halki. Koko napin paksuus n.5mm, ruuville pieni upotus.Haaparanta kirjoitti: . Onnistuin hukkaamaan nastan joka painaa säätö levyä niin olisko jollakin perä levällään että saisi paksuuden varmistettua?
Kasaile perä ilman tuota nappia muutamalla ruuvilla kiinni, kiristä välykset pois pelkällä kierretapilla, aukaise perä ja mittaile paljonko nappiin kaivataan paksuutta. Senhän olisi hyvä olla kokoajan hieman siinä omassa upotuksessaan.
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Helmi 2016 19:24
- Mönkijä:: Comanche 550 ja Polaris 550xp
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Näyttää siltä että kolmen kirjoitteluksi menee mutta saattaahan näitä joku muukin lukea...
Onkohan tuo planeettapyörän välyksen säätö millaista puuhaa?
Sorvissa pyöräytin prikan ja huomenna saapuu osat niin pääsee kasamaan etu perän.
Meinasin mutuilla hammas välystä sormi kireydellä ja katsoa mikä oli. huomasin myös että lukko ei pidä vaikka MUOVINEN häkki oli ehyt.
Varmaan samaa vikaa kuin Tumphulla mutta kytkee vielä sen verran että saapi olla. tilaa käämin kun lakkaa kokonaan kytkemästä.
Nyt kun pesin niin metalli hilua oli siellä messinki levyn alla mikä on magneetin ja kytkentä "haarukan" etu puolella. Voi kytkemis vika olla myös siinä.
Jostain syystä en saanut vetareita etuperästä irti mutta eipä ne ole kuin tukena kun puolikkaita kasailee. ilmeisesti liian vähän voimaa ja liikaa ymmärrystä vetareiden irroittelussa....

Onkohan tuo planeettapyörän välyksen säätö millaista puuhaa?
Sorvissa pyöräytin prikan ja huomenna saapuu osat niin pääsee kasamaan etu perän.
Meinasin mutuilla hammas välystä sormi kireydellä ja katsoa mikä oli. huomasin myös että lukko ei pidä vaikka MUOVINEN häkki oli ehyt.
Varmaan samaa vikaa kuin Tumphulla mutta kytkee vielä sen verran että saapi olla. tilaa käämin kun lakkaa kokonaan kytkemästä.
Nyt kun pesin niin metalli hilua oli siellä messinki levyn alla mikä on magneetin ja kytkentä "haarukan" etu puolella. Voi kytkemis vika olla myös siinä.
Jostain syystä en saanut vetareita etuperästä irti mutta eipä ne ole kuin tukena kun puolikkaita kasailee. ilmeisesti liian vähän voimaa ja liikaa ymmärrystä vetareiden irroittelussa....