Jos kyse olisi edes etäisesti oikein toimiva jousitus, olisit jopa oikeassa.Emil kirjoitti:Eihän jousta voi jäykistää säädöillä. Esijännityksellä saattaa olla säätö, muttei se säädä jousen jäykkyyttä, vaan maavaraa. Tartuin tähän siksi, että jossain muuallakin tällä foorumilla oli "säädetty jousen jäykkyyttä" esijännityksen säädöllä. Tämmöinen väärä käsitys, tai vääränlainen käännös olisi hyvä karsia pois. Oikea tapa säätää jousituksen jäykkyyttä on vaihtaa jousta.Kimi kirjoitti:jousta vaan jäykemmälle jos rupeaa liian löysältä tuntumaan.
Comanchessa kun taas mikään ei ole, ihan niinkuin insinööri on suunnitellut, "tai sitten on insinööri ollut maistissa" eli maavaraa ei pysty jousen esijännitystä muuttamalla muuttamaan mitenkään, syynä että iskunvaimennin on aina yläasennossa, ja ulosjoustoa ei käytännössä ole lainkaan. Alunalkujaan liian jäykkä jousi, noinkin kevyeeseen laitteeseen.Ja juuri tästä syystä, esijännitystä kiristämällä jäykistyy jousi, " tai oikeammin painuu kasaan, ja on näin ollen entistäkin jäykempi" ja itseasiassa tuo ulosjouston puute aiheuttaa myös sen positiivisen seikan, ettei itse iskunvaimentimella ole juurikaan mitään virkaa, ihan sama toimiiko se tai ei.
Niinkuin aikaisemmin mainitsin, omassa Comanchessa toinen iskunvaimmennin on antautunut, ja ei toimi enään ollenkaan. Tällä taas ei ole mitään merkitystä, koska jouset ovat jäykät, ja sisäänjoustokin jää normaaliajossa milleihin, eikä minkäänlaista huojumista tai muutakaan eroa tunnu olevan, ehjän ja rikkinäisen iskunvaimentimen välillä.