Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

bashan kirjoitti:minkäs laisia ketjuja tähän bashaniin nyt yritätte sovitella? vakionahan näissä on 520 ketjut.Itse vaihdoin paremmat 520 ketjut tilalle, kun ei nuo kinkit kestäneet. ja 100€ maksaneet 520 ketjut ovat tuhdimpaa tavaraa (paksumpaa) kuin alkuperäiset ja hyvin mahtuvat pyörimään :D
No just, Comanchen originaaliketju on kylläkin 428 ja voihan siihen sovitella 520 ketjuakin, mutta syöpi kyllä rattaat aika nopeasti. Suosittelisin laadukkaita 428 o-rengasketuja alkuperäisten tilalle.

Olisit samantien avannut uuden topicin kokonaan, kun et edes vaivautunut edellistä viestiä kokonaan lukemaan, siellä kun jo mainitaan mitä ketjua ja ratasta nyt yritetään soveltaa. :twisted:
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

428 ketju? niin pitäisi ola manuaalinkin mukaan, mutta kun ei ole vaan 520 ketju. Joka selviää myös mittaamalla ketju, itse mittasin tuon vanhan alkuperäisen ketjun, kun yritin ensin sovittaa siihen 428 ratasta mutta eipä käynyt ja syy selvisi bashanissa on kuin onkin 520 ketju :shock: jos jollain on 428 ketju? niin aika kumma homma :roll:
Welkku
3WD
Viestit: 79
Liittynyt: 21 Touko 2009 17:11
Mönkijä:: Bashan 200cc
Paikkakunta: Oulu

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Welkku »

Kyllä ainakin kakssatkussa on alunperin 428. Jossei siihen ole sitten joku vaihtanut erilaisia hamppeja jolloin tietenkään ei sovi 428 ketju.
Avatar
Dobermann13
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Huhti 2009 20:45
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B
Paikkakunta: Loimaa

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Dobermann13 »

Welkku kirjoitti:Kyllä ainakin kakssatkussa on alunperin 428. Jossei siihen ole sitten joku vaihtanut erilaisia hamppeja jolloin tietenkään ei sovi 428 ketju.
200cc on 428 ketju ja 250cc 520ketju.Eikös noi kaksisatasen alkuperäset katkennut aika helpolla niin 250cc PARANNELTUUN malliin tuli sitten vahvemmat ketjut :wink:
v.j
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Touko 2009 22:55
Mönkijä:: oli ehkä taas joskus
Paikkakunta: Lieto

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja v.j »

mulla ainakin 250 kuutioisessa ketjut 520 ja takana orkkis 36 piikkinen ja edessä 11piikkinen ja eteen mahtuu myös 12 piikkinen ratas kun hiukan ottaa vinkulla pois kotelosta. stormilta löytyy ainakin tuotenumerolla: 125-jtf270.13 tais olla jokun vanhan hondan ratas.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Dobermann13 kirjoitti:
Welkku kirjoitti:Kyllä ainakin kakssatkussa on alunperin 428. Jossei siihen ole sitten joku vaihtanut erilaisia hamppeja jolloin tietenkään ei sovi 428 ketju.
200cc on 428 ketju ja 250cc 520ketju.Eikös noi kaksisatasen alkuperäset katkennut aika helpolla niin 250cc PARANNELTUUN malliin tuli sitten vahvemmat ketjut :wink:
Voipi olla että 250cc:ssä sitten on 520 ketju, ainakin 200cc 09vuosimalliin vaihdettiin
428 ketju.

Ja siis kiinanketjut kannattaa aina vaihtaa laadukkaimpiin, oli sitten koko mikä tahansa, kun onhan noista 250cc vekottimistakin ketjuja katkeillut, ja toisilla ihan ensimetreillä, oli nyt sitten miten PARANNELTU versio hyvänsä. :D
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Tuli kurkattua eturatasta ja kopan sisustaa ja näyttäisi vahvasti siltä että sinne mahtuisi 3,1mm:ä paksumpi ratas sellaisenaan. Mutta tämähän nyt sitten koskee vain 200cc versiota.
Jos ei kerran 12hampaista isompaa mahdu tuohon 250cc pataan, niin sitten on kopansisustakin varmaan eri?
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja ^badi »

varmaan kopan sisuta on vähän erillainen ja tuo 520 12 piikkinen ratas vastaa kooltaan noin. 15 piikkistä 428 ratasta.
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
wisitor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Heinä 2009 14:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja wisitor »

Ostin 10.7.09 bashan 200cc tl mallin ja kerkesin 4 päivää ajaa sitte alko alamäki... ketjunkiristäjä lähti irti ei mikään ihme ku siinä on semmonen halvatun pieni sokka pitämässä sitä kiinni... joten ketjut meni eturattaan ympärille solmuun ja sit tuli öljyt pihalle vettä rupes valuu vesipumpun reijästä ja sitte oli joku unohtanu laittaa paksuimman maa johdon kiinni niin johdot suli... nyt on mönkijä ollu valohoidossa 1 viikon eikä johto sarjaa oo ees vielä tilattu. saatikka sitte voitu kokeilla sitä että mistä se öljy tulee ulos ku kone käy.... menee varmaan noin kuukaus... voi pesä ja kesä on kohta menny...
JA PAIKKAHAN OLI TEHO PEKKA MISSÄ MUN MÖNKKÄRI ON....
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ei mitään hätää. kuhan saat 2kk päästä huolosta niin sitten alkaa tankki vuotamaan. niitä vaihdatat takuusen puolen kymmentä, jolloin jo luultavasti on jokin akseli poikki. sen jälkeen pääset tappelemaan vuotavan syylärin kanssa.

onnea valitsemallasi tielle :)
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No no, eipäs nyt väännetä veistä haavassa! :D

Mutta Tehopekan tietämys on kyllä sillä tasolla, että helpoimmalla selviät ostamalla uuden moottorin 390€ ja parsit itse uudet sähköjohdotukset tuohon aparaattiin. Menetät tietysti vähän rahaa, mutta onpahan sulla sitten varaosakone, tulevaisuutta ajatellen. Jos jätät tuon korjauksen Tehopekan harteille, niin todennäköisesti siinä on sen jälkeen vaihteet yksi eteen ja neljä takapakkia, sekä jotain muuta mystistä. Ei ne osaa näitä edes paketista kasata oikein, niin minä en kyllä antaisi niiden mitään korjaus tai huoltotöitä tehdä. Sitäpaitsi jos Tehopekan henkilökunnalta kysyy jotain teknistä tietoutta, niin ainakin minun pärstä ei pysy peruslukemilla, kuunnellessa kiinalaisen insinöörityön taidonnäytteen huipentuman teknisistä innovaatioista. :mrgreen:
jankemp
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2009 19:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja jankemp »

Onks muilla bensatankin kans samoja ongelmia, vuotaa tankin ja korkin välistä. ensin ajattelin että jos tekis uuden tiivisteen mut ei se mitää auttanut kun tankin reikä on väljä ku vanhal mummol, korkki liikkuu ja tärisee ajaessa. kusee bensaa jos tankki täynnä ja vähän kiihdyttelee :evil: Ja sit viel et mites toi kone glanssin takuu homma pelaa, et jos soitan ja pyydän uuden syylärin niin lähetänkö vanhan niille takas vai voiko sieltä tilailla osia takuu aikana niin paljo ku sielu sietää? :D
bashan
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Touko 2009 08:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja bashan »

Sama ongelma minulla tuon tankin suhteen kusee korkin välistä, tosin viikko sitten rupesi kusemaan myös etukorvakeen juuresta, mutta sehän näissä tuppaa olemaan vikana :D kone glansilta tilattu uusi takuuseen, lupasivat toimittaa, saattaa kyllä kestää kun imukaulakin on ollut tulossa jo reilu kuukauden :shock: siltä pohjalta tein itse uuden isomman tankin kun saatta tankin tulo kestää..... :twisted:
KiNmo
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 23 Marras 2008 19:40

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja KiNmo »

v.j kirjoitti:mulla ainakin 250 kuutioisessa ketjut 520 ja takana orkkis 36 piikkinen ja edessä 11piikkinen ja eteen mahtuu myös 12 piikkinen ratas kun hiukan ottaa vinkulla pois kotelosta. stormilta löytyy ainakin tuotenumerolla: 125-jtf270.13 tais olla jokun vanhan hondan ratas.
:roll: minulla ainakin on omassa 250cc 12 piikkinen eturatas vakiona. Ja luulis siihen menevän ainakin 13 piikkinen..
tyriz
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 20 Huhti 2009 14:48

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tyriz »

minulla ainakin on omassa 250cc 12 piikkinen eturatas vakiona. Ja luulis siihen menevän ainakin 13 piikkinen..
Takarattaaseen kannattaa kyllä ensiksi koskea koska tuon eturattaan väli on niin hemmetin pieni koppaan nähden etten kyllä sitä lähtisi muuttamaan :cry:
Vastaa Viestiin