Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Forthest
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Tammi 2008 22:48
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Forthest »

Hieno valinta :D

juuri asensin SUZUKI RM250:sen 13-piikkisen eturattaan ja nyt on välitykset kohdallaan. Pakillakin ajaminen on "inhimillisempää", vaikka harvoin tarvitseekaan. 1 ja 2 vaihteen kanssa puljailu "normalisoitui, eikä niiden kontrasti tehoihin nähden ole enää niin julma.

Tehoputken asennuksen jälkeen alapään vääntö parani ja ylärekisterissä tapahtui myös parannusta.
Comanche Cross 300
Kuva
www.forthest.net/atv.html
kaasari
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Tammi 2008 21:49

Viesti Kirjoittaja kaasari »

Täällä liityn ryhmään rämään...300cc Bombercat tallissa ja heti laitoin tosiaan 150 pääsuuttimen (Mikuni), Pipercross-vapaavirtasuodattimen ja 13h etulätkän (ketjua jouduin lyhentään). Samoten IDIOOTTIMAISEN peukalokaasun korvasin crossikäyttöön tarkoitetulla pikarullakahvalla. Noilla muuttui kömpijän luonne TÄYSIN...vieläkö sais ton "amistuningtakapöntön" ton ahistavan kanisterin tilalla, niin alkaa aluksi passaamaan...

Kyllä tossa vehkeessä on ihan kivasti potenttiaalia, se pitää vain kaivaa ulos...
JP80
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Marras 2007 19:44
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP80 »

Tervetuloa joukkoon :D Suosittelen tekemään heti aluksi siihen takahaarukkaan ne rasvanipat. Itsellä kesti noin 15h ajoa kun rupesi esiintymään välystä. Laakerit oli ruostunut/jumittuneet kiinni ja oli holkit ja laakerit (neula) kuluneet aivan väljiksi. Muuten ihan pätevä peli.
tare72
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Joulu 2007 12:48

Viesti Kirjoittaja tare72 »

härveli tulikin tänään.joten eiku kasattiin se.onkin isompi kooltaan kuin luulin.ja aika jämäkän oloinen vehje.sisään ajot ajan vakiona ja sit trimmaamaan.tehopekalle iso kiitos.tuli aika nopeasti toi mönkkäri.2 päivässä.huomenna pääsee sit testaamaan enemmän.joten juttua lisää silloin.kiitos teille avusta!!!!!!
tare
Forthest
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Tammi 2008 22:48
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Forthest »

Totta, se orkkis-pönttö on todella tukkoinen laippoineen ja jos ei uutta änkkää meinaa hommata, kannattaa ainakin avata alkuperäinen ja poistaa väliseinät hapen saamiseksi.

Kuvia on sivuillani
Comanche Cross 300
Kuva
www.forthest.net/atv.html
MJH
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Joulu 2007 12:56

Re: Uusiksi meni

Viesti Kirjoittaja MJH »

Forthest kirjoitti:...ja niin koitui työkalujen puute (osaamattomuus) kohtaloksi...
Änkkä vaihtui WILEYCOn hiilikuituiseen. Sopi suoraan 300:sen väliputkeen, pienellä asettelulla tosin :)

Laitoin alkuperäisen änkän kiinnikkeillä ja reikä-remmillä kiinni. Väliin kumieristettä tärinän vaimentamiseksi ja a'vot.

Alarekisterillä vääntö parani ja liekö luulosairautta, mutta yläkierroksia jakaa reippaammin.

Siinä siis ainakin yksi hyvä keino parantaa maailmaa :D
Minkä mallin WILEYCOn änkkärin tuohon komiaan crossiin laitoit? Kävin valmistajan sivuilla katselemassa, mutta malleja oli niin monia...

Itsellä on tilauksessa tieliikenne malli tuosta 300cc crossista. Pitäis jo valmiiksi hieman tilailla palikoita. 13 piikkisen rattaan ajon vaihtaa ja Mikunin 150 pääsuuttimen. Tuo änkkärikin on vissiin ihan viisas hankinta. Onko alkuputkessa kuristuksia??
Avatar
Juhniz
6WD
Viestit: 273
Liittynyt: 05 Loka 2006 09:58
Mönkijä:: Terralander 800
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Juhniz »

Morjesta vaan kaikille karvasille ja karvattomille! Onko joku vaihtanu rullakaasua omaan comancheensa? Että jos olis jotain kahvaa suositella? vai onko ne kaikki samanmoisia.. Se nyt päällimmäisenä askarruttaa että täytyykö kaasuvaijeri vaihtaa kanssa, vai pääseekö pelkällä kahvan vaihdolla. Mettämallissa pekkukaasu oli ihan omiaan, mut nytte kun joutuu/saa noitten vaihteitten kans pelailla, niin rullakaasu tuntus paremmalta. Ja jotenkin on etujarrunki painaminen vähän vauhdikkaammassa ajossa hankalaa.. (kait siihenki tottuis)
Eturattaan ja ketjut päivitin samantien uusiin, ja lisävalot laitoin keulille että näkis hiukan edes eteensä :)
Tänään täytyy ottaa pönttö mukaa työmaalle ja availla se, niin jos tulis taas hiukan lisää menohaluja kinuskille.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Mistä noita tl -malleja saa ja mihin hintaan?
tare72
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Joulu 2007 12:48

Viesti Kirjoittaja tare72 »

tiemalleja löytyy ainakin tehopekalta hinta 3490
tare
MJH
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Joulu 2007 12:56

Viesti Kirjoittaja MJH »

http://www.suoratuonti.com Tuolta löytyy Comanche jälleenmyyjät.
tare72
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Joulu 2007 12:48

Viesti Kirjoittaja tare72 »

no niin.nyt on kokeiltu eka kerta.tosin lumisella ja märällä montulla,vielä pimeessä.aika positiivinen tunne jäi.tehoja löytyi ja kun rattaan vaihtaa niin on varmasti parempi.renkaat piti yllättävän hyvin lumella.hyvä ajettava ja hyvän kokoinen.peukalokaasu oli kyllä tosi jäykkä.valot näytti kohti taivasta.hommaa tulee kyllä riittämään.nyt rasvasin kaikki nipat ja ennen seuraavaa ajoa pitää kiristellä kaikki mutterit ja pultit.suosittelen sitä kaikille jo ennen eka ajoa.rasvanipat joutuu varmaan vaihtamaan ja joitakin pultteja ja muttereita.tohon hintaan ihan hyvän tuntunen vehje.EI MUUTA KU KOVAA AJOA.
tare
Forthest
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Tammi 2008 22:48
Paikkakunta: Nummela
Viesti:

Re: Uusiksi meni

Viesti Kirjoittaja Forthest »

MJH kirjoitti:
Forthest kirjoitti:...ja niin koitui työkalujen puute (osaamattomuus) kohtaloksi...
Änkkä vaihtui WILEYCOn hiilikuituiseen. Sopi suoraan 300:sen väliputkeen, pienellä asettelulla tosin :)

Laitoin alkuperäisen änkän kiinnikkeillä ja reikä-remmillä kiinni. Väliin kumieristettä tärinän vaimentamiseksi ja a'vot.

Alarekisterillä vääntö parani ja liekö luulosairautta, mutta yläkierroksia jakaa reippaammin.

Siinä siis ainakin yksi hyvä keino parantaa maailmaa :D
Minkä mallin WILEYCOn änkkärin tuohon komiaan crossiin laitoit? Kävin valmistajan sivuilla katselemassa, mutta malleja oli niin monia...

Itsellä on tilauksessa tieliikenne malli tuosta 300cc crossista. Pitäis jo valmiiksi hieman tilailla palikoita. 13 piikkisen rattaan ajon vaihtaa ja Mikunin 150 pääsuuttimen. Tuo änkkärikin on vissiin ihan viisas hankinta. Onko alkuputkessa kuristuksia??
RS 46 änkkä (hiilikuituinen) on itselläni kiinni. Käy alkup. alkutorveen kuin isä äitiin.
Comanche Cross 300
Kuva
www.forthest.net/atv.html
kaasari
2WD
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Tammi 2008 21:49

Viesti Kirjoittaja kaasari »

No minä laitoin tarvike rullakaasun (Stormilta) ja piti uusi vaijeri tehdä. Fillarin jarruvaijerista tulee hyvä, hommaat vaan reilun metrin kuorta,päätyholkit ja itse vaijerin+irtonipan...hyvä tulee!
tare72
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Joulu 2007 12:48

Viesti Kirjoittaja tare72 »

löytyykö tietoo 300 crossin tappokatkasimesta.ei lähe mönkijä käyntiin.kuitataanko se jotenkin?
tare
JP80
Noppeli
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Marras 2007 19:44
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JP80 »

Ootko katsonut ettei siitä vasemmasta kahvasta se sammutus katkaisin ole off asennossa.
Vastaa Viestiin