juuri asensin SUZUKI RM250:sen 13-piikkisen eturattaan ja nyt on välitykset kohdallaan. Pakillakin ajaminen on "inhimillisempää", vaikka harvoin tarvitseekaan. 1 ja 2 vaihteen kanssa puljailu "normalisoitui, eikä niiden kontrasti tehoihin nähden ole enää niin julma.
Tehoputken asennuksen jälkeen alapään vääntö parani ja ylärekisterissä tapahtui myös parannusta.
Täällä liityn ryhmään rämään...300cc Bombercat tallissa ja heti laitoin tosiaan 150 pääsuuttimen (Mikuni), Pipercross-vapaavirtasuodattimen ja 13h etulätkän (ketjua jouduin lyhentään). Samoten IDIOOTTIMAISEN peukalokaasun korvasin crossikäyttöön tarkoitetulla pikarullakahvalla. Noilla muuttui kömpijän luonne TÄYSIN...vieläkö sais ton "amistuningtakapöntön" ton ahistavan kanisterin tilalla, niin alkaa aluksi passaamaan...
Kyllä tossa vehkeessä on ihan kivasti potenttiaalia, se pitää vain kaivaa ulos...
Tervetuloa joukkoon Suosittelen tekemään heti aluksi siihen takahaarukkaan ne rasvanipat. Itsellä kesti noin 15h ajoa kun rupesi esiintymään välystä. Laakerit oli ruostunut/jumittuneet kiinni ja oli holkit ja laakerit (neula) kuluneet aivan väljiksi. Muuten ihan pätevä peli.
härveli tulikin tänään.joten eiku kasattiin se.onkin isompi kooltaan kuin luulin.ja aika jämäkän oloinen vehje.sisään ajot ajan vakiona ja sit trimmaamaan.tehopekalle iso kiitos.tuli aika nopeasti toi mönkkäri.2 päivässä.huomenna pääsee sit testaamaan enemmän.joten juttua lisää silloin.kiitos teille avusta!!!!!!
Totta, se orkkis-pönttö on todella tukkoinen laippoineen ja jos ei uutta änkkää meinaa hommata, kannattaa ainakin avata alkuperäinen ja poistaa väliseinät hapen saamiseksi.
Forthest kirjoitti:...ja niin koitui työkalujen puute (osaamattomuus) kohtaloksi...
Änkkä vaihtui WILEYCOn hiilikuituiseen. Sopi suoraan 300:sen väliputkeen, pienellä asettelulla tosin
Laitoin alkuperäisen änkän kiinnikkeillä ja reikä-remmillä kiinni. Väliin kumieristettä tärinän vaimentamiseksi ja a'vot.
Alarekisterillä vääntö parani ja liekö luulosairautta, mutta yläkierroksia jakaa reippaammin.
Siinä siis ainakin yksi hyvä keino parantaa maailmaa
Minkä mallin WILEYCOn änkkärin tuohon komiaan crossiin laitoit? Kävin valmistajan sivuilla katselemassa, mutta malleja oli niin monia...
Itsellä on tilauksessa tieliikenne malli tuosta 300cc crossista. Pitäis jo valmiiksi hieman tilailla palikoita. 13 piikkisen rattaan ajon vaihtaa ja Mikunin 150 pääsuuttimen. Tuo änkkärikin on vissiin ihan viisas hankinta. Onko alkuputkessa kuristuksia??
Morjesta vaan kaikille karvasille ja karvattomille! Onko joku vaihtanu rullakaasua omaan comancheensa? Että jos olis jotain kahvaa suositella? vai onko ne kaikki samanmoisia.. Se nyt päällimmäisenä askarruttaa että täytyykö kaasuvaijeri vaihtaa kanssa, vai pääseekö pelkällä kahvan vaihdolla. Mettämallissa pekkukaasu oli ihan omiaan, mut nytte kun joutuu/saa noitten vaihteitten kans pelailla, niin rullakaasu tuntus paremmalta. Ja jotenkin on etujarrunki painaminen vähän vauhdikkaammassa ajossa hankalaa.. (kait siihenki tottuis)
Eturattaan ja ketjut päivitin samantien uusiin, ja lisävalot laitoin keulille että näkis hiukan edes eteensä
Tänään täytyy ottaa pönttö mukaa työmaalle ja availla se, niin jos tulis taas hiukan lisää menohaluja kinuskille.
no niin.nyt on kokeiltu eka kerta.tosin lumisella ja märällä montulla,vielä pimeessä.aika positiivinen tunne jäi.tehoja löytyi ja kun rattaan vaihtaa niin on varmasti parempi.renkaat piti yllättävän hyvin lumella.hyvä ajettava ja hyvän kokoinen.peukalokaasu oli kyllä tosi jäykkä.valot näytti kohti taivasta.hommaa tulee kyllä riittämään.nyt rasvasin kaikki nipat ja ennen seuraavaa ajoa pitää kiristellä kaikki mutterit ja pultit.suosittelen sitä kaikille jo ennen eka ajoa.rasvanipat joutuu varmaan vaihtamaan ja joitakin pultteja ja muttereita.tohon hintaan ihan hyvän tuntunen vehje.EI MUUTA KU KOVAA AJOA.
Forthest kirjoitti:...ja niin koitui työkalujen puute (osaamattomuus) kohtaloksi...
Änkkä vaihtui WILEYCOn hiilikuituiseen. Sopi suoraan 300:sen väliputkeen, pienellä asettelulla tosin
Laitoin alkuperäisen änkän kiinnikkeillä ja reikä-remmillä kiinni. Väliin kumieristettä tärinän vaimentamiseksi ja a'vot.
Alarekisterillä vääntö parani ja liekö luulosairautta, mutta yläkierroksia jakaa reippaammin.
Siinä siis ainakin yksi hyvä keino parantaa maailmaa
Minkä mallin WILEYCOn änkkärin tuohon komiaan crossiin laitoit? Kävin valmistajan sivuilla katselemassa, mutta malleja oli niin monia...
Itsellä on tilauksessa tieliikenne malli tuosta 300cc crossista. Pitäis jo valmiiksi hieman tilailla palikoita. 13 piikkisen rattaan ajon vaihtaa ja Mikunin 150 pääsuuttimen. Tuo änkkärikin on vissiin ihan viisas hankinta. Onko alkuputkessa kuristuksia??
RS 46 änkkä (hiilikuituinen) on itselläni kiinni. Käy alkup. alkutorveen kuin isä äitiin.
No minä laitoin tarvike rullakaasun (Stormilta) ja piti uusi vaijeri tehdä. Fillarin jarruvaijerista tulee hyvä, hommaat vaan reilun metrin kuorta,päätyholkit ja itse vaijerin+irtonipan...hyvä tulee!