Comanche Roadsteri

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
thejuha
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2009 21:50

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja thejuha »

Lähes 200 km ajettu tuolla kamppeella. Jos nyt jotain tuosta kommentoisi.

Renkaat on muuten ok, mutta eturenkaiden takia tuo ravistaa aika paljon. Vauhtia riittävästi ja ajosta tuli suht siedettävää. Pitää koittaa käydä tasapainottamassa renkaat, jos niillä sitten selviäisi jotenkin. Edes sen verran, että saa ajettua tuon ekan rengaskerran loppuun takarenkaina.

Tankki tuossa on suhteettoman pieni, tuolla 8 L tankilla rupeaa pensavalo palamaan suht nopeasti .. tankissa oli silloin vielä 5 L jäljellä. Noh, jatkuvasti valo palaa, kun pensaa vielä noin 4 L.

Tehoja tuossa ei juurikaan ole .. jurruuttaa ja ääni muuttuu .. vaan mitään ei tapahdu .. kiihtyis kampekin vähän eikä vain kuski. Vauhtia keritty noin 95 km/h, kun oikein jaksaa odotella ja makaa tankin päällä. Pitää joskus kokeilla jossain alamäessä ;) Viime viikolla oli tuulinen keli ja vastatuuleen vauhti hyytyi .. täysillä noin 75 km/h. Jep .. ei ainakaan kande moottoritielle lähteä.

Pientä hasardia kokoamisen yhteydessä:
1 - etujarrujen jarrusäiliä yliteytetty, joten se tihkuu .. tankin päälle poistaen siitä maalit.
2 - tukivarsien alla oleva pellit helisee .. ei voi kiristää, kun kierteet hajalla
3 - jarrupolkimen järrusäiliön kansi väännetty tiukalle .. kansi haljennut .. tihkuu siitäkin nesteitä ulos
4 - stonga toiselta puolelta vain yhdellä pultilla kiinni .. laitettu jokin muu lähes sopiva pultti .. jospa tulee oikea jossain vaiheessa

Muuten toi on toiminut ihan ok. Katsotaan sitten muutaman satasen jälkeen millä mielellä. Jos hintaan pitää suhteuttaa, niin kyllä tuo on ihan ok. Hintaa tuolle tuli vain 1999 eur ja mukaan tuli kypärä.

P.S. Juu ja kyllä toi katseita näyttää keräävän. En vain oikein usko niiden olevan ihailevia. Toi porisee ja on hassun näköinen eikä silti kulje kovin kummoisesti. Mutta nuoriso näyttää ihailevan .. jos se jotain kiinnostaan.
thejuha
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2009 21:50

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja thejuha »

Hommat etenee.

Tuli tutustuttua huoltoonkin. Antin Agrihuolto Espoosta tuntuu olevan hyvin tietoinen laitteesta ja sen vioista. Hyvin saatu myös ohjeita säätöjen kanssa, niitä pitää vain nyt lähteä kokeilemaan käytännössä. Ainakin aurauskulmat menee nyt heti uusiksi, kun kuulemani mukaan tuossa pitäisi olla haritusta .. mulla oli aluperin todella rankka auraus .. ei siis ihme, ettei meinannut rompe mahtua edes autokaistalle. Hyviä kommentteja sekä ohjeita tuli jo pelkällä ekalla soitolla. Myyjän lupaamat korjaukset tai osien vaihtamiset sujuu ilman ongelmia .. hienolta näyttää ainakin tässä vaiheessa.

Huolto kertoi, että tuossa laitteessa on ollut paljon ongelmia koko laitteen olemassa oloajan. Selittää varmasti sitä halpaa hintaakin jonkin verran. Toisaalta Antin Agrihuollon lupausten mukaan on maahantuojalla hyvä asennoituminen laitteiden saamiseksi kuntoon. Siten olen jälleen positiivinen tuon laitteen kanssa. Tulevaisuushan tuon sitten näyttää.

Helinät vähentynnet merkittävästi, kun turhat pohjapelti sekä tukivarsien alla olevat pellit poistettu.

P.S. Rungon maalaus on sellaista luokkaa, että jos haluaa tuota edes jonkin aikaa pitää itsellään, kannattaa toi purkaa ja maalauttaa niin koko runko kuin myös tukivarret.
thejuha
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2009 21:50

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja thejuha »

Jonkin verran on nyt ajeltu tuolla lisää. Kokemuksiakin tulee lisää.

Ajettavuus tuntuu olevan suht ok, kun tuossa on hieman haritusta .. alle 10 mm minusta ok. Taka-akseli toimii huonosti mutkissa aiheuttaen tiukoissa mutkissa ikävää yliohjaamista. Vaan eipä tuollainen suora akseli muuta voikkaan aiheuttaa.

Pensaletkujen liittimien kautta ollut hieman pensavuotoja, mutta niistäkin pikkuhijaa päässyt eroon. Jos vuotoja tulee myöhemmin lisää, niin sitten pitää vaihtaa noita ihme lankalemmareita paremmiksi. Pitää mennä pian vaihtamaan se muovinen jarrusäiliön kansi (joka mulla on rikki), kun se ikävästi roiskii lokasuojan päälle.

Vaihteiston osalta ajo selvästi auttaa. Nyt pelaa vaihteet aika kivasti. Joskus tosin pakilta ei meinaa saada pailakkaa kulkemaan eteenpäin. Moottorijarrutuksen aikana vaihteen vaihto tuntuu takeltelevan. Samoin kylmänä tuntuu kytkin luistavan .. toimii ihan ok lämpenemisen jälkeen.

Lopuksi vielä todettava, että keulan jousista pitää vähentää esijännitystä. Vaikka näyttää aika hassulta, kun kierrettä on jäljellä vain noin 1cm. Iskarin säätö tuntuu ihan vitsiltä. Noh, ovat vramaan aika halvat juu.

Kivasti tuo kulkee .. gps mukaan 95 km/h meni rikki. Eikä ollut alamäkeä ei. Tosin seuraavana päivänä luulin tuon olevan rikki, kun se kulki "täysii" noin 75 kh/h, mutta vastatuuli on paha vihulainen tuolle.

P.S. Katseita keräillään juu. Ei noita roadstereita ole vielä kertaakaan tullut vastaan .. saa nähdä milloin ekan kerran näin tapahtuu.
MRP_78
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Heinä 2009 14:24

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja MRP_78 »

MRP_78 kirjoitti:
gini kirjoitti:Kangasalan Tokmannissa on vielä yksi sininen roadster 2000 euroa, seissyt siinä aika pitkään eli vois saada tingattua halvemmallakin.
Kahden-kolmen viikon odottelun jälkeen sain vihdoin tuon mallikappaleen pois luovutushuollosta. Säädettävää vehkeessä on, mutta eiköhän siitä ihan ok tule. Uudet renkaatkin on jo melkein tilauksessa ja kahvakaasu olisi tarkoitus asentaa ja samoin uudet yläpallot, kun alkuperäisistä on suojakumit hapertuneet rikki. Laitehan on siis Bashan BS300S-18 eli käsittääkseni sama kuin Comanche Roadster. Jos noissa on jotain muuta eroa kuin nimi niin kertokaahan.

Tuo laite on ollut nyt kohta kolme viikkoa ja vajaa 100 km mittarissa. Torstaina vien sen huoltoon, jossa saavat antaa koneelle tai pikemminkin sen käynnille tuomion. Ainakin se käy aivan liian laihalla. Nyt sentään käy paremmin tyhjäkäyntiä, mutta kone pitää sellaista "kilkatusta" tyhjäkäynnillä, että kaikki ei voi olla kunnossa. Korkeammilla kierroksilla ok ja vehje kulkeekin ihan hyvin. Kunhan tuon koneen ongelma on ratkaistu ja takuukorjaukset tehty (uudet alapallot=kumit hapertuneet, raidetangon päässä väljää=täristäminen väljistänyt ja vuotava jarrusäiliö korjattu, tankkikin on vaihtokunnossa kun jarrunestettä on päässyt valumaan). Muuten laitteessa ei hintaan nähden ole valittamista. Saa nähdä tuleeko kuntoon. Jos ei niin seuraava homma on kaupan purku...
asentaja
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
Mönkijä:: comanche 300 roadster
Paikkakunta: hyrylä

Re: roadsteri

Viesti Kirjoittaja asentaja »

mäkkäri kirjoitti:Vähän väliaikatietoa kiinnostuneille. Omalla reilussa kuukaudessa n. 1300km takana. Yläpallot vaihdettu täristävien renkaiden vuoksi uusiin,samalla Kendan Roadgo-kumit alle eteen kokoa 21x7x10 uusille aluvanteille- ei sitten täristä enään. Taka-akselilla alkuperäisistä tasaisimmin pyörivät. Eteen vaihdoin 15 piikkisen 14 piikkisen vakion tilalle ja taakse 39.n 42 tilalle. Nyt moottorin kierrokset 80km/h marssinopeudessa n.5500 rpm, vakiona huusi 7000 rpm,mikä ihan liikaa! Mikään ei ole vielä särkynyt.......ihme kyllä ja peli lähes joka päivä tien päällä :D ja eiku kovaa ajoa.
Mistä löytyis 15 piikkinen omaan roadsteriin? nii ja kyllähän takakiekonki vois varuiks ostaa.kiitos.
asentaja
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
Mönkijä:: comanche 300 roadster
Paikkakunta: hyrylä

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja asentaja »

Päätin kanssa kirjotella roadsteri kokemuksia,vaikka niitä vähän vasta onkin kertyny.N:200km takana,renkaat vaihdoin kendoihin 30km kohdalla ku ei pysyny duunimatkan jälkeen kaljapullo kädessä!!! Takajarrusatulan kiinnityslevyn alle laitoin tiivistenauhaa ettei kolise,toimii toistaiseksi mutta osavan paksunen pelti on varmaan kestävämpi ratkaisu.Ennen ensi kokeilua kiristelin mutterit ja ruuvit(n.joka toinen löysä ja joka viides puuttui).sitten oli vuorossa aurauskulmien säätö,en viitti ees valittaa miten oli säädetty! Yhteenvetona täytyy sanoa,että jos näin pienillä korjauksilla selviää ni on kyllä hintansa väärti.Joku aikasemmin jo kirjotti ettei ole ujon pojan laite ja se pitää paikkansa,kyllä päät kääntyy ja naapuritkin on oppinu heräämään kello kuus :D
Rattaita tai jotain muita varaosia löytäneet ilmotelkaa,olisin todella kiitollinen :D
thejuha
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Heinä 2009 21:50

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja thejuha »

Nyt on kampe huollossa.

Sovittu, että laitetaan uudet (ja toimivat) renkaat. Vuotava jarrusäiliö (tai siis tarkemmin sanottuna se jarrusäiliön kumi) korjataan sekä takana olevan jarrusäililn kansi. Seokset säädellään kuntoon ja samalla käydään läpi noita letkuja sekä liittimiä. Etuiskarit huolletaan ja säädellään paineita, nyt toi keula on ihan liian kova normaaliin ajoon. Aurauskulmat laitetaan kuntoon, kun keulaa säädelty ja renkaat vaihdettu. Muoviosia vaihdellaan, kun tankin ympäriltä jarruneste vienyt maalit mennessään.

Niin, lupasi huolto katsella muitakin normivikoja pois. Eli pian pitäisi olla ehta laite käytössä.
asentaja
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
Mönkijä:: comanche 300 roadster
Paikkakunta: hyrylä

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja asentaja »

Onko kellään muulla ollut ongelmana,että päästää bensansuodattimen tyhjäks ja siitä syystä sammuu? mikä noissa määrää sen bensan tulon tahdin? ei kai noissa pumppua oo?
ville86
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Kesä 2009 12:40
Mönkijä:: comanche roadster 300cc
Paikkakunta: espoo

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja ville86 »

itellä oli toi bensan suodatin ongelma... vika löyty tankin korkin alta hilseilevästä maalipinnasta oli maalipinnan paloja ja jotain mujua kulkeutunut kaasarin ja jumitti kohoja silleen et ei oikeen toiminu ja sammu välillä:D
onko kellään haisua tosta koneen oikealla puolella olevasta keskellä koppaan sijaitsevasta ''säätöruuvista'' oli löystynyt ja nyt ei oikein kytkin toimi alkaa luistaa jossain 60km/h nopeudessa eikä kulje lujempaa:( koitan säädellä....
mitään en odottanu ja silti petyin...
asentaja
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
Mönkijä:: comanche 300 roadster
Paikkakunta: hyrylä

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja asentaja »

okei.mut eiks suodattimelle asti pitäs tulla kuitenki kasoa?huomasin kans sen hilseilyn.se ruuvi on just kytkimen säätö,sitä mihin pitää kääntää en oo viel kokeillu.
Avatar
MTT82
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Kesä 2009 02:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja MTT82 »

Näköjään viikon lomareissun aikana on talliin ilmaantunu baskanin 300cc roadsteri.No hetken silmäilyn jälkeen huomasin et imukaula on pykinyt eli uusissa, tankki vuotaa kohonlaipan tiivisteestä ja mittaristossa kosketushäiröä..Takuuseenhan nuo onneks menee kaiketi..Muutama mutteriki näkyy puuttuvan sieltä täältä..Kohtuu hyvä peli ajaa ku ensin säätelee puol päivää alustaa minkä pystyy jottei ihan pulkkana mene sorapätkillä..Ajokalusto ja remontit ei sitten näköjään lopu ihan heti kiitos isän mönkijäkuumeen.Hiukka ot mut jos ketä kiinnostaa ni tallissa nyt siis 200cc maasto ja tiemalli, 110GXT ja nykysin tuo 300roadsteri.
Jos se toimii bensalla ja pärisee, se ei voi olla huono..
Ajopelit:80cc yz ja muutama auto...
asentaja
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Kesä 2009 19:38
Mönkijä:: comanche 300 roadster
Paikkakunta: hyrylä

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja asentaja »

Kertokaa tyhmälle mikä on vikana,kun bensaa tulee letkusta hienosti siihen asti kun sen laittaa suodattimeen kiinni mutta sen jälkeen ei juuri ollenkaan? Voiko bensasuodattimen koko tai letkujen paksuus vaikuttaa?
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja X-Race »

asentaja kirjoitti:Kertokaa tyhmälle mikä on vikana,kun bensaa tulee letkusta hienosti siihen asti kun sen laittaa suodattimeen kiinni mutta sen jälkeen ei juuri ollenkaan? Voiko bensasuodattimen koko tai letkujen paksuus vaikuttaa?
Voi. Mahdollisimman pieni suodatin painovoimalla toimivaan systeemiin. Letkuihin riittää paksuudeksi, kun letkun paksuus on 3* pääsuuttimen halkaisija.
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja retale76 »

eli sillon kun on vaikka satkun suutin ni tankilta kaasarille riittää kolmen satkun letku? ja se riittää vaikka suuttimen läpi kone imee bensaa ja letkusta valuu vain omalla paineella?
just joo..

suosittelen kyllä käyttämään vähintään 5mm sisäröörillä olevaa letkua.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Comanche Roadsteri

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

"Mahdollisimman pieni suodatin painovoimalla toimivaan systeemiin." Tuohon vielä pakko kommentoida, että mulla toimi puol vuotta tuollanen 5cm halkaisijalla oleva bensansuodatin, varmaa isoin mitä osakaupasta löysin :)
Vastaa Viestiin