rulez kirjoitti:
Hieman sivusta seuranneena herää kysymys vieläkö voit väittää vastaan
Ehkä sun kamppeesta puuttuu joku elintärkeä sokka jonka varkaat veivät virtalukon mukana
Ja totta vieköönhän osat liikkuu jos ruuvit löysälle jättää
Suosittelisin opettelamaan lukemaan, ja sitten yrität vielä opetella ymmärtämään lukemasi, niin ehkä sitten kommenttisikin saisivat jonkun sisällön ja painoarvon.
Kimi kirjoitti: Kuvassa näkyy selvästi että se jarrulevyn holkki ei ole lähellekkään taka-akselin laakeria, ja mutteria kiristämällä se holkki etääntyy entisestään laakerista.
Nää Kimi kiristät sitä mutteria väärään suuntaan, siitä se on kiinni.
It is just a fleshwound...
-Comanche Cross 200 TL-
Kimi kirjoitti: Kuvassa näkyy selvästi että se jarrulevyn holkki ei ole lähellekkään taka-akselin laakeria, ja mutteria kiristämällä se holkki etääntyy entisestään laakerista.
Nää Kimi kiristät sitä mutteria väärään suuntaan, siitä se on kiinni.
Eipä mene ääriasennossakaan holkki edes lähelle taka-akselin laakeria, ja sokat on paikallaan kummassakin holkissa.
rulez kirjoitti:
Hieman sivusta seuranneena herää kysymys vieläkö voit väittää vastaan
Ehkä sun kamppeesta puuttuu joku elintärkeä sokka jonka varkaat veivät virtalukon mukana
Ja totta vieköönhän osat liikkuu jos ruuvit löysälle jättää
Suosittelisin opettelamaan lukemaan, ja sitten yrität vielä opetella ymmärtämään lukemasi, niin ehkä sitten kommenttisikin saisivat jonkun sisällön ja painoarvon.
Jaa taitanee olla tuo ymmärtämisen taito uupua kun lukea kyllä osaan sujuvasti tosin kommentien tarkoitus ei ollut saadakkaan mitään painoarvoa vaan herättää keskustelua mutta itse sen sille annoit
Jotain outoa häikkää siinä perässä täytyy sitten olla vikana. Laakereissa on niin väljä sovitus ettei akseli pysy kyllä hetkeäkään niiden varassa paikollaan.
nooh en puutu asiaan sen enempää koska olen kaikkeni jo antanut asialle
retale76 kirjoitti:Jotain outoa häikkää siinä perässä täytyy sitten olla vikana. Laakereissa on niin väljä sovitus ettei akseli pysy kyllä hetkeäkään niiden varassa paikollaan.
nooh en puutu asiaan sen enempää koska olen kaikkeni jo antanut asialle
Eipä tuo laakerisovite kovinkaan väljältä omassa Comukassa tunnu. Ketjut löysällä ja perä ilmassa, joutuu vielä kumivasaralla takomaan, ennenkuin se liikkuu. Ja on tuo nyt yli 5000km tuommoinen ollut, ja vieläkin toimii. Mittailin tuossa huvikseni, säätö tapissaan ja sentti tyhjää holkin ja taka-akselin laakerin välissä.
juu sinulla on käynyt flaksi. omistat yksilön jossa akseli pysyy paikoillaan ilman kuin se on suunniteltu. mut mitäpä se minulle kuuluu mut kiinnostas vain et mikähän siinä on vitullaan kun noin on?
pitää tarkistaa seuravan kerran ku puran tuon akselin et onko sokan urat samoissa kohin. et käykö akseli kumminpäin vain. tuli vaan mileen et jos se onkin väärinpäin kasattu.
Olikos siellä sen hammasrattaan puolella samanlainen kiristysmutteri? Onko siellä varaa säätää sitä akselia vasemmallepäin jolloin toiselta puolelta se laakerin ja lukitussokan väli pienenisi?
EDIT, ei sillä puolella tainnu olla, ulkomuistista huono heitellä töissä ollessa.
It is just a fleshwound...
-Comanche Cross 200 TL-
pitää tarkistaa seuravan kerran ku puran tuon akselin et onko sokan urat samoissa kohin. et käykö akseli kumminpäin vain. tuli vaan mileen et jos se onkin väärinpäin kasattu.
mäpä mittaan ne illalla, mulla on vielä levällään se akseli
purin äsken jarrupuolen kun kolissu jo pitkänaikaa se jarrurauta. ilman mittailuja ainakin tulin siihen tulokseen ettei sokat ole symmetriset akselilla, vaan just jos akseli on väärinpäin niin jää jarrupuoli suunnilleen sentinverran väljäks! joten käännäpä akseli oikein päin niin saat laidasta laitaan seilaamattoman värkin
joo no eipä tuota tarttenu mittailla että silmämääräisesti arvioiden se toinen sokkaura tosiaanki on sen pari senttiä ulompana kuin se toinen, muutenhan se akseli on symmetrinen. liekkö toi sitte mahdollista kasata väärinpäin??