Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Nytkun mönkkäri on telakalla ratkenneen imukaulan takia (tulossa kone-glanssilta), niin päätin ottaa projektiksi maalata vanteet (väriksi tulee st focuksen oranssi) ja vaihtaa samalla skf:fät eteen.
Homma lähti naputtamalla stefat ja vanhat lakrut pois paikoiltaan. Olivat jo tiensä päässä, laakereissa oli reilusti klappia ja olivat jo ehtineet syödä stefoistakin osan pois, kun oli mustaa kumipurua napa täynnä. Oli siis aika tosissaan vaihtaa nuo uusiin. Jostain syystä oli tummunut pirusti tuo yksi laakeri. Ilmeisesti alkanut lämpenemään "hieman" ajossa.

Ei muutakuin uudet paikoilleen ja ja homma alkoi toimimaan. Sama duuni toiselle navalla ja toivottavasti noilla ajelee nyt sitten pidemmän tovin.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin eteen meni seuraavat setit:

- SKF 6003 2RSH 2kpl/napa
- Stefa 30x40x7 1kpl/napa
- Stefa 25x35x7 1kpl/napa

Vaikka tuo vika stefa oli alkuperäselta kooltaan 25x35x5, niin silti tuo 7 meni ihan hyvin paikoilleen eikä haittaa ajossa. Tuo 5 on sen verran laakeripuljun mukaan eksoottinen, että olisi maksanut enemmän eikä olisi saanut jousellisena.

Koko remppa itsetehtynä maksoi n. 60€. Uskon että kannatti jo oman turvallisuuden takia.
miigu
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2009 20:43
Paikkakunta: murto

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja miigu »

Tänää pikku metsä lenkkii ajelles ilmeni taas joku uus pikku vika 200tl :doubt: Ku kaasun löysäs nii sammu pari kertaa,. Ekaks olin et tippuko multa ilmanputsari matkan varrelle mut siellähän se penkin alla vielä talles oli =D> Kumma tyhjäkäynti on kyllä normaali ja pysyy käynnis ja kiekkoo on kyllä sillee et ei se sen takia kyllä sammu. (Pitäs varmaa jo käydä uus bensan suodatin ostaa ja hana). Nii ja miks se auton suodatin ei näissä toimi sitäkin kun kokeilin.?


Mut sit kans huomasin et eihän toi tuuletin pyöri ollenkaa eikä herää henkii vaik pikkusen sitä pyöräyttäs vauhtii.
Nyt sit herääki kysymys et onkohan vaarallista vaik se ei pyöri ? (Melko onneton se kyllä olikin) . Muita ongelmia ei ole ilmennyt tai no kone vähä naputtaa :oops: (laiska ku oon säätelee)

Nii ja koneeseen vaihdettuu osaa on suutin 105 ja seos ruuvvia avattu n3,5 kiekkoo. Nii ja Kummin päin toi seos ruuvvi toimii ? jos vaikka sais ton konee naputtamisen loppumaan..
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei tuo Comucka näytä bensahanaa tarviivan, ja kun se on poissa ahdistamasta niin toimii mikä bensansuodatin tahansa, tai no, omassa Comukassa ainakin. Tietysti samalla kun muistaa oikoa ne bensaletkut ja lyhentää ylimääräiset pois, niin sekin auttaa.

Tuo flekti on kyllä aivan onneton, ja nyt olen jo toista vuotta ajanut ilman flektiä. Tuli kylläkin asennettua lämpömittari ennenkuin raapaisin flektin kuubaan ja eipä ole flektiä kummemmin tarvinnut. Kesähelteellä ruuhkassa seisoen, nousee lämmöt päälle 90, mutta muuten lämmöt pysyy kuuden ja kahdeksankymmenen asteen välillä. Kertaakaan ei ole sataseen asti lämmennyt, mutta lämpömittari kannattaa kyllä asentaa ihan oman mielenrauhan vuoksi.
hdsdhffsh
4WD
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Helmi 2009 20:21
Mönkijä:: comanche 200cc tl
Paikkakunta: Kiiminki
Viesti:

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja hdsdhffsh »

miigu kirjoitti:Tänää pikku metsä lenkkii ajelles ilmeni taas joku uus pikku vika 200tl :doubt: Ku kaasun löysäs nii sammu pari kertaa,. Ekaks olin et tippuko multa ilmanputsari matkan varrelle mut siellähän se penkin alla vielä talles oli =D> Kumma tyhjäkäynti on kyllä normaali ja pysyy käynnis ja kiekkoo on kyllä sillee et ei se sen takia kyllä sammu. (Pitäs varmaa jo käydä uus bensan suodatin ostaa ja hana). Nii ja miks se auton suodatin ei näissä toimi sitäkin kun kokeilin.?


Mut sit kans huomasin et eihän toi tuuletin pyöri ollenkaa eikä herää henkii vaik pikkusen sitä pyöräyttäs vauhtii.
Nyt sit herääki kysymys et onkohan vaarallista vaik se ei pyöri ? (Melko onneton se kyllä olikin) . Muita ongelmia ei ole ilmennyt tai no kone vähä naputtaa :oops: (laiska ku oon säätelee)

Nii ja koneeseen vaihdettuu osaa on suutin 105 ja seos ruuvvia avattu n3,5 kiekkoo. Nii ja Kummin päin toi seos ruuvvi toimii ? jos vaikka sais ton konee naputtamisen loppumaan..
Ilman flektiä lämmöt hitaassa mönginnässä nousee 120c ja sen jälkeen on jo pakko sammuttaa. Onneksi on tuo lämpötilamittari niin tietää milloin on liikaa lämpöä. 120c on varmasti jo aika maximi, sen jälkeen rupeaa jo keittämään tai jtn. 2kertaa on posahtanut vesiletku (ei alkuperäiset), kun on ollut niin kuumana kone. Meinaan tuolla hitaalla ajolla suomönkimistä.
^badi
4WD
Viestit: 123
Liittynyt: 18 Elo 2008 23:02
Paikkakunta: kajaani

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja ^badi »

^ei taida olla kaikki ihan kohdillaan jos nuin korkealle nostaa lämmöt. muutaman kerran kun tuonne nousee lämmöt ja aina sammutat niin varmasti vääntää kannen kieroon. :roll:
comanche big bore "Kamikaze" kuva
Can Am outlander 400
Yamaha Raptor 700 vm.10
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Voihan se ilman fööniä, hillittömässä rasituksessa nostaakkin lämpöjä? Mutta kun nää on niin yksilöitä, nää kiinanihmeet. Toisilla nostaa lämpöjä toisilla ei, toisilla kestää toisilla ei, toisilla kulkee toisilla ei. Kuitenkin 99% näitä haukkuu kelvottomiksi. Ihmettelen vaan, kuka siloposki kuvittelee saavansa 1500€:lla 10990€:n kapistuksen??? :mrgreen:

Pientä maalais/kaupunkilaisjärkeilyä käyttäen, voi jokainen kuitenkin nauttia mutkattomasta ja ongelmattomasta mönkkäröinnistä.

Jos ostat kirotun kiinanihmeen, niin ei kannata ensimmäisen pultin irrottua ottaa pulttia, vaan työkalupakin kouraan. Ja jos taas tuntuu siltä, ettei tiedä mikä työkalupakki on, niin maksa itsesi kipeäksi, ja osta suosiolla laadukas merkkipeli!

Meni aavistuksen aiheen sivuun, mutta lämpömittari kannattaa kuitenkin asentaa, se on kuitenkin paras henkivakuutus koneelle, varsinkin jos ei fööni ole toiminnassa.
wisitor
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Heinä 2009 14:13

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja wisitor »

17 mahtuu pyörimään edessä jos sen pujottaa kun on koppa paikoillaan... mistä pienempi takaratas...
miigu
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 09 Elo 2009 20:43
Paikkakunta: murto

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja miigu »

Millanen toimen pide asentaa lämpö mittari ? Ei oo koskaa tullu laitettua.

Tosin jos kävis ostaa ja ottas ens viikonlopun aikaa laittaa :badgrin: Nii eiköhän se toimimaan sais.

Mut jos jollain kokemusta nii saa avautua ja Neuvoa. :roll:


Taka ratas mahtaa löytyä Esim:Stormilta ,Emc tai moposportista

Suoraa käypää ei tainnu olla et olikohan et keski reikä liian iso, mut kaipa se siel pyörii kuiteskin. JA SAATAN MUISTAA VÄÄRIN. :lol:
HS200S
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Elo 2008 22:01
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja HS200S »

miigu kirjoitti:Millanen toimen pide asentaa lämpö mittari ? Ei oo koskaa tullu laitettua.
Eipä se oo kummonen homma, joko vesiletkun väliin esim. sopiva vesiputki T-haara anturille tai sitä varten tarkoitettu liitin esim. koso.
Tai jos termostaatin vieressä on valmis paikka anturille niin kun mun zongzen (vai mikä se oli) koneessa oli.
Jos laittaa vesiputken väliin täytyy muistaa maadottaa anturi kun se ei saa maata rungosta.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Tuo on tosiaan helppo tuo lämpömittarin asennus. Itse ostin Biltemasta mittarin ja vesiletkun väliin asennettavan anturiliittimen. Asennukseen saa tärvättyä korkeintaan puoli tuntia, letku poikki, anturisovitin väliin, ja muutama johdon asennus ja mittari stongaan kiinni.

200cc:n takaratasaihioita löytyy mm. moposportista, ja siihen joutuu kyllä poraamaan pultinreijät uusiksi ja keskireikä on tosiaan isompi.

Jos taas kyseessä 250cc, niin sitten menee teetättämiseksi.
Skf
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Heinä 2009 21:37

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Skf »

Nyt minäkin sain satasen rikki 250 basukalla. Mittarinopeus oli suoralla 110-111 . Ja virit olivat isompi suutin , viri cdiboksi , pienenmpi takaratas ja powerfilter. :D
Skf
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Heinä 2009 21:37

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Skf »

Hei Stormila löytyy nyt 250 bashaniin kunnon ketjut . On poistossa superrengasketjut 520-94 , ketjulukko on niitattava . Vakioketjussa on 92 lenkkiä joten näitä joutuu vähän lyhentämään.
kerppo
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 19 Maalis 2009 23:17
Mönkijä:: Bashan BS250S-11B

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kerppo »

Tulipa tässä illan suussa kaiveltua tuo mönkijä pitkän tauon jälkeen tuolta ulkovarastosta. Akku jaksoi muutaman kerran pyöräyttää mutta sitten simahti... -> 40 minuutin lataus ja uusi yritys niin lähti kun palmujen alta :D .

Kävin juuri tekemässä semmosen 15-20 kilsan lenkin metsässä/mettätiellä. Kyllä se vaikeelta tuntu se meno noilla kumeilla tuolla lumessa joten ketjuja tai teloja huutais. Kukaan vielä ostanut ketjuja omaansa? Mistähän sais (bashan kuskin kirous) "halvat ja hyvät" ketjut? Biltemaa ja motonettiä vähän ajattelin itse mutta kellään kokemuksia niiden ketjuista? Onko ketjuissa olemassa mitään eroja muuta kuin koko? bilteman ja motonetin nettisivuilta kurkkasin ja siellä ainakin näytti olevan niitä myynnissä.

Mites muilla on vehkeet pelanneet näillä pakkasilla? mulla pelas yhtä hyvin kun kesälläkin.
hannj3t
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Marras 2009 20:46
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Kirkkonummi, Laajakallio

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja hannj3t »

tyytyväinen bashanin omistaja, ny meni 200 km mittaris rikki. huomen koko mönkkäri palasiks ja sitten todella paljon nylokki muttereita kasattaessa ja rasvaa jne... ni johan pysyy kiinan ihme kasas ku purkka tukas. Tähän mennessä vaihdettu ketjunkiristin, tulppa ja pari kertaa öljyt. muuten on vehe toiminu tosi hyvin...!!!
Paree koittaa eka ja haukkuu sit myöhemmi...
cossupoika
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 26 Huhti 2009 10:21

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja cossupoika »

Huhuh, vihdoin pääsin eroon tästä ihmeestä. Ei pahemmin moitittavaa ekaks mönkkäriks, tosin parannuksia tuli tehtyä runsaasti. Hyvin tuli opeteltua tälläisellä halvalla pelillä, nyt taas viisaampi joka asiassa. Eikun kauppaan hakemaan uutta ja parempaa. Ei kyllä tällä kertaa mitään C:eellä tai B:eellä alkavaa :lol:
Vastaa Viestiin