Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ihme juttu.Itellä on 200cc bashan ja nyt oli seissu noin 2 viikkoo kylmässä tallissa ja kävin kokeilee käyntiin niin ei lähteny millään.Kokeilin ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa ei lähteny.Lämmitin puhaltimella konetta ei lähteny.Sit laitettii auton perään hinaukseen alussa pätki ja yritti käyntiin mut ei.Sit lopulta hörähti hinauksella tulille.Onhan nää kiinanvehkeet vaikeita lähtee tulille mut näillä keleillä jo välittää niin mites sit kun pakkasta -30.Onko mitään niksiä millä lähtee paremmin käyntiin.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Kyllä pitäs tuon seisomisen jälkeen lähtee kevyesti, -30c pakkasesta en tiedä kun ei sillä pakkasella mitään kiinnosta tehdäBashan07 kirjoitti:Ihme juttu.Itellä on 200cc bashan ja nyt oli seissu noin 2 viikkoo kylmässä tallissa ja kävin kokeilee käyntiin niin ei lähteny millään.Kokeilin ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa ei lähteny.Lämmitin puhaltimella konetta ei lähteny.Sit laitettii auton perään hinaukseen alussa pätki ja yritti käyntiin mut ei.Sit lopulta hörähti hinauksella tulille.Onhan nää kiinanvehkeet vaikeita lähtee tulille mut näillä keleillä jo välittää niin mites sit kun pakkasta -30.Onko mitään niksiä millä lähtee paremmin käyntiin.

Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tai sitten on kyse kosteudesta ja huonoista sähkökontakteista. Itse kävisin ensin läpi johtoliitokset ja virtalukon sekä starttireleen.
Varsinkin virtalukko ja starttirele saattaa imaista vettä sisäänsä ja oireet voi olla mitä vaan, kipinäkin saattaa tulla mutta ei vain käy.
Varsinkin virtalukko ja starttirele saattaa imaista vettä sisäänsä ja oireet voi olla mitä vaan, kipinäkin saattaa tulla mutta ei vain käy.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Startatessa pössäytteli vaan putkesta.Ei tulvi kaasari mut oisko siellä joku jääny jumiin kaasarissa et syötti pirusti bensaa.Bensa haisi.Kyll startata jaksoin mut kun ei ees lupaillu.Kesällä toiminu hyvin.Lähteny ilman ryyppyäkin hyvin tulille.Aamulla kävin kokeilee käyntiin ja hyvin lähti.Pitää antaa seista taas muutama viikko ja kokeilla sit lähteekö käyntiin vai tuleeko sama ongelma.
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
http://www.youtube.com/watch?v=qamGGoj-_8MKimi kirjoitti:Tai sitten on kyse kosteudesta ja huonoista sähkökontakteista. Itse kävisin ensin läpi johtoliitokset ja virtalukon sekä starttireleen.
Varsinkin virtalukko ja starttirele saattaa imaista vettä sisäänsä ja oireet voi olla mitä vaan, kipinäkin saattaa tulla mutta ei vain käy.
Kimi is BACK!!

Back to Topic: Oisko mahdollista että kaasari on vain ollut tukossa??
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Miten voi olla mahdollista et basukka kulkee 81km/h välityksillä 11/42 ???? Ei kai sen noilla välityksillä pitäis noin hyvin kulkea? Kyseessähän 200cc -07 TL malli. Ostin kapistuksen pari viikkoa sitte ja edellinen omistaja sanoi et on "tehty" kaikkea. Mukamas Kantta laskettu, 300cc kaasari, itse tehty putki alusta loppuun. Bensaletkut oli originaalit mut vaihdoin ne nylon vahvistettuihin 8mm letkuun. orkkis suodatin välissä. Oilit vaihdoin eilen. Nyt odotan postista 17 piikkistä eturatasta. Saa nährä mitä kulkee sit. Kaikkee mahdolllista tehty et saanu turvalliseks. Madallus osat teossa. Meidän remonttimmies "leikkaa liimaa ja askartelee" ne. Sähkövikoja ei viel oo ollu. Ainoo et masiinasta ei löydy bensavalon liitintä eikä flektiä vakiona. nekin saanu itte väkertää. Jos jollain ylimääräisenä flektejä niin oisin kiinnostunu ostamaan. toinen mikä vaatii uutta on mittari. Nopeusnäytössä sen verta kuolleita pikseleitä et ei kunnolla saa selvää nopeudesta. Oon avannu mittarin ja juotellu uusiks liitokset ja massannu näytön kiinni ettei enää irtoile.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Varmasti kulkee paremmin isommalla rattaalla, joku on kyllä laittanu taas aika järjettömät välitykset. Saat kyllä vielä laittaa pienemmän takarattaankin jos kadulla ajelet. 80km/h vaudissa olis hyvä jos kierrosmittari näyttää jotain 6000-7000 rpm.
Sitä flektiä se kone ei tarvii, paitsi jos haluaa madella metsikössä. Katuajossa jäähtyy liikaakin kun flekti paikallaan.
Sitä flektiä se kone ei tarvii, paitsi jos haluaa madella metsikössä. Katuajossa jäähtyy liikaakin kun flekti paikallaan.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Nyt on 17 piikkinen edessä ja 99 näytti mittari??? varmaan mittari kökkönä ku eihä tuo VOI kulkee noin kovaa... Noh nyt sit taka-akselista, jarrusta, ketjuista tai jostain kuuluu mystinen ääni. ihan ku jarrupalat narahtais kiinni vaik jarruu ei paina...? otan satulan pois ja tarkistan kivet yms paskat...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Joo ei se mittari todellista nopeutta näytä, riippuu tietysti takarenkaiden koosta. Sen takapään kolinan aiheuttaa se jarrusatulan kiinnitysrauta joka hakkaa siihen ohjaintappiin. Kolina loppuu kun tekee kierteet siihen tappiin ja laittaa mutterin. Ongelmaksi muodostuu O-rengas ketjuilla ainakin, joita ei tarvii ikinä näillä tehoilla kiristää
, että se rauta tarttuu niin kiinni siihen akselin keskiöön että saa sitten rost-offia ja vasaraa tarjota tosissaan kun kiristys on ajankohtainen. Kannattaa myös katella löytyiskö jostain uudemman mallin taka-akselia, se kestää huomattavasti paremmin kuin se vanha malli.
Mut enivei, se mopo kulkee sitä kovempaa, mitä harvempaa välitystä löytyy jos kone yhtään modattu oikein.

Mut enivei, se mopo kulkee sitä kovempaa, mitä harvempaa välitystä löytyy jos kone yhtään modattu oikein.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Riittää tääki vauhti mulle. Työmatka-ajoon ostin ja 7km/suunta. 70 max rajoitus alueella.... eipähän huuda kone ku välitykset kohillaan.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mikä rauta tarttuu kiinni mihin??hemuli81 kirjoitti:Joo ei se mittari todellista nopeutta näytä, riippuu tietysti takarenkaiden koosta. Sen takapään kolinan aiheuttaa se jarrusatulan kiinnitysrauta joka hakkaa siihen ohjaintappiin. Kolina loppuu kun tekee kierteet siihen tappiin ja laittaa mutterin. Ongelmaksi muodostuu O-rengas ketjuilla ainakin, joita ei tarvii ikinä näillä tehoilla kiristää, että se rauta tarttuu niin kiinni siihen akselin keskiöön että saa sitten rost-offia ja vasaraa tarjota tosissaan kun kiristys on ajankohtainen. Kannattaa myös katella löytyiskö jostain uudemman mallin taka-akselia, se kestää huomattavasti paremmin kuin se vanha malli.
Mut enivei, se mopo kulkee sitä kovempaa, mitä harvempaa välitystä löytyy jos kone yhtään modattu oikein.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
hemuli81 kirjoitti:Joo ei se mittari todellista nopeutta näytä, riippuu tietysti takarenkaiden koosta. Sen takapään kolinan aiheuttaa se jarrusatulan kiinnitysrauta joka hakkaa siihen ohjaintappiin. Kolina loppuu kun tekee kierteet siihen tappiin ja laittaa mutterin. Ongelmaksi muodostuu O-rengas ketjuilla ainakin, joita ei tarvii ikinä näillä tehoilla kiristää, että se rauta tarttuu niin kiinni siihen akselin keskiöön että saa sitten rost-offia ja vasaraa tarjota tosissaan kun kiristys on ajankohtainen. Kannattaa myös katella löytyiskö jostain uudemman mallin taka-akselia, se kestää huomattavasti paremmin kuin se vanha malli.
Mut enivei, se mopo kulkee sitä kovempaa, mitä harvempaa välitystä löytyy jos kone yhtään modattu oikein.
Takarenkaat on 20-11-10 sellaset nappulat
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Ne matalat kierrokset onkin se tavoite jos ei erityisesti tykkää kansiremonteistaSaminiki kirjoitti:Riittää tääki vauhti mulle. Työmatka-ajoon ostin ja 7km/suunta. 70 max rajoitus alueella.... eipähän huuda kone ku välitykset kohillaan.

Laita käsijarru päälle ja liikuta mopoa edestakaisin niin pitäis selvitä mikä rauta kyseessä (laittasin kuvan jos pystyisin)Saminiki kirjoitti:
Mikä rauta tarttuu kiinni mihin??
Tuskin mittari valehtelee enempää kuin +10Saminiki kirjoitti:
Takarenkaat on 20-11-10 sellaset nappulat
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ex: Comanche 200
Ex: Comanche 200
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Joo selvis se rautahommeli. Tein läkkipellistä(ohuesta) sinne sokan taakse renkaan niinku jossain oli mainittu. Tuo nopeus on kyl tarkistettava jollain gps laitteella...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Jos jollakulla löytyis nurkista pienempi takaratas ku tuo orkkis niin voisin EDULLISESTI ostaa. Sellain mikä käy suoraan heittämällä paikalleen ja olis suora. En millään jaksais sorviin viritellä mitään tee se itse mallia.... YV:nä vois laitella
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL