Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

Jogi kirjoitti:Ihan vaan yleisenä bongauksena, joku myy ebayssa tämmöstä (etupään) madalluspatenttia... pari kuvaa lisää löytyy myös saksan bashan foorumilta.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1

http://www.bashan.de/components/com_joo ... C00518.JPG
ei näy olevan kuumonen räpöstys :lol:
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Tzorbas kirjoitti:Cooleri kun se oiski niin yksinkertaista, siinä on ilmansaanti letku joka on auki.
Niinhän niissä yleensä on ilmansaantiletku, mutta korkissa itsessään on yleensä vielä sellainen kalvo, jossa on pienet reiät jotka menee tukkoon..Otin pois itseltäni koko kalvon niin ei ole sen jälkeen ollut tuollaisia ongelmia..
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

nyt sippas akku...latasin yön yli eikä pidä virtoja ja lämpenee. Onko muilla menny? Pitäskait sen mennä takuuseen...
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Aika lussulta vaikuttaa ainakin meikäläisen akku (5kk), kohta pian varmaan sanoo sopimuksen irti..

Vaihdoin tänään 120 suuttimen, muutin kaasun aukeamaan loppuun asti, poistin egr:n ja otin pakarista kavennuksen pois.. Vähän parani mutta eipä tuolla nyt kuuhun vieläkään mennä.. :P

Toisaalta noilla ajo-ominaisuuksilla ei paljon yli 70km/h voi ajaakkaan, pitäis tasapainottaa renkaat (maxxis katu) ja tehdä jonkin moiset keskitysrenkaat.. + madaltaa alusta.

Onkos näihin jotain "teho" putkea olemassa? ebayssa näytti ainakin olevan tiiviste sarjaa myynnissä, niin voi ottaa kannen työn alle..

Penkittämässä käyn varmaan ens viikolla tuon "vakion", saa nähdä mitä irtoaa.. :)
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Jetman kirjoitti: Vaihdoin tänään 120 suuttimen, muutin kaasun aukeamaan loppuun asti, poistin egr:n ja otin pakarista kavennuksen pois.. Vähän parani mutta eipä tuolla nyt kuuhun vieläkään mennä.. :P

Penkittämässä käyn varmaan ens viikolla tuon "vakion", saa nähdä mitä irtoaa.. :)
Katin otit varmaan myös pois? Jos mahdollista, niin kokeile myös 110 suuttimella ennen penkitystä.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Olette varmaan huomanneet että löytyy myös 112,5 ja 117,5 koot keihinin suuttimista.

Ite laitoin omaani 112,5 ja tuntuisi toimivan hyvin. Kuristukset poistettu, neula nostettu ylimpään asentoon ja ilmanputsarin muovikoppa poistettu, ei muita muutoksia...

Olen juuri rakentelemassa takahaarukan madallusta, jotta madallus onnistuisi fiksusti ja toimisi myös pienen eturattaan kanssa päätin nostaa takahaarukan etupään kiinnityspistettä => ketjut eivät ota moottorijarrutuksessa kiinni.

Kiinnityspisteen muutos onnistuu helposti; tarvitsee vain huolellisuutta, 14mm poranterän ja 10,5mm paksut prikat/holkit, joissa on 14mm reikä.

Ai niin ja vielä kolmas asia; Yamaha DT 50 takaratas pitäisi sopia comancheen, isoin 0n 49-piikkinen (jtr833.49)
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

^^eli onko sulla sokka alimmassa asennossa? mullon just samat hommelit paitsi powerfilsu ja tuntuu ettei kierrä aivan loppuun asti että alkas vähä pätkiin...vetoja ja kulkuja kyllä on mutta luulen että se "loppurutistus" puuttuu... pitää seuraavaksi vetää kokonaan uus bensaletku kiinalaisen lakunauhan tilalle :D
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

PK kirjoitti:Katin otit varmaan myös pois? Jos mahdollista, niin kokeile myös 110 suuttimella ennen penkitystä.
En ottanut, ei löytynyt yhtäkkiä 32mm sisä halkaisijalla olevaa putkea, jolla katin korvata.. Ja 120 suutin toimii kyllä niin hyvin, että saatan kokeilla jopa suurenpaa..

Ja tuohon ilmanpuhdistin koteloon, minä oon vastaavasti miettinyt parempaa/isompaa ja tiiviimpää kotelointia, lähinnä noiden järkyttävien imuäänien peittämiseksi/koteloimiseksi.. :oops:
Viimeksi muokannut Jetman, 13 Heinä 2007 07:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Joo eli neulassa prikka alimmassa hahlossa + simmiprikka alla, tänään havaitsin että vähän paukuttelee putkessa tasakaasulla, ensimmäistä kertaa maltoin ajella tasakaasulla, kun poliisiauto ajeli perässä :)

Kannattaa vaihtaa bensaletku uuteen ja samalla laittaa uusi filtteri, mulla oli 150km ajelun jälkeen filtteri ihan täynnä mustaa ryjää.


Autotarvikeliikkeistä saa 32mm suoraa putkea ja 45-asteen mutkia tilaamalla. Hyllystä ei yleensä löydy alle 2,5" putkea, tästäkin saa tunareita syyttää...

Tänään ajelin ekaa kertaa 110mm maavaralla ja etuiskarit kireällä... kivasti kulkee asfaltilla, ihan kuin olis sinne säädetty. Voi ajella yhdellä kädellä ja hetkittäin myös ilman käsiä :)

Ketjunkiristinkin toimii ok, madalluksesta huolimatta. Jousta joutui vähän taivuttelemaan viilapenkissä.

Tarttee hankkia ketjun katkaisin, jotta voi laittaa alle 14-piikkisen eturattaan.
Nyt 14-piikkisellä eturattaalla ekalla vaihteella ketjun saa hyppäämään päältä (ekalla kerralla kun tämä tapahtui, sitä vähän säpsähti...)

Onko muut saaneet jostain hankittua 12- tai 13-piikkiseen eturattaaseen sopivan "pienempi jakoisen" lukituspellin??

Jo 13-piikkisellä eturattaalla ja vakio lukkopellillä ketjut pumppaa kireelle-löysälle, koska ketjut ottavat lukitusruuvien kantoihin...
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

TL200CC kirjoitti: Olen juuri rakentelemassa takahaarukan madallusta, jotta madallus onnistuisi fiksusti ja toimisi myös pienen eturattaan kanssa päätin nostaa takahaarukan etupään kiinnityspistettä => ketjut eivät ota moottorijarrutuksessa kiinni.

Kiinnityspisteen muutos onnistuu helposti; tarvitsee vain huolellisuutta, 14mm poranterän ja 10,5mm paksut prikat/holkit, joissa on 14mm reikä.
Paljonko nostit takahaarukkaa? (Uuden ja vanhan reiän reikäväli?)
Ja miten/mistä mitoitit aloituspisteet sivusuunnassa kohdalleen?

Porasit varmaan ensin parilla pienemmällä terällä esireiät? Noiden uusien reikien tekohan on tehtävä tarkkuudella, johon ei yleensä käsiporalla pääse. Jos toisen puolen reikä on vaikka vaan 0,5mm taaempana kuin toinen, niin se tekee jo taka-akselilla aika paljon... Eli taka-akseli on reippaasti vinossa, ja akseliväli toisella puolella eri, kuin toisella.
(Toisaalta... Saattaahan se olla hiukan "sinnepäin" jo vakionakin, eli voi tulla säkällä parempikin. 8)

Itsellä ollut pidemmän aikaa sama operaatio mielessä, mutta jäänyt toistaiseksi tekemättä.
Ne tukipuslat pitäisi kyllä mielestäni hitsata sinne runkoon kiinni.

Entäs miten muuten madalsit? Perinteisesti iskarin alapäätä ulommas siirtäen vai?
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Kenenkäs tämä on?
http://bashan-atv.com/cpg1410/thumbnail ... upby&uid=9
Hienosti ja nopeasti toteutettu?
(Saisko lisää kuvia yksityiskohdista??)

Ps. sama nimimerkki tänne ja Tzorpaksen sivustoille auttaisi yhdistämisessä. :wink:
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Nostin 32mm takahaarukkaa. Mitoitin aloituspisteen sivusuunnan sen lattaraudan reunasta (työntömitalla pystyviiva samalle linjalle kuin orggis reiän keskipiste)

Suosittelen että kannattaa nostaa enemmän esim. 35mm voisi olla hyvä.

Pelkäänpä että 12-piikkisellä eturattaalla voi ottaa vielä ketjut kiinni siihen rajoitinkumiin...

-Pistepuikolla paikat
-keskiöporalla läpi
-6mm poralla
-9mm poralla
-1/2" poralla
-14mm poranterällä

jokaisen välivaiheen jälkeen mittaus että menikö metsään...

Tuohon nimimerkkiin; kolmannella yrittämällä onnistui vasta tänne rekisteröityminen!!

Kahdella ensimmäisellä kerralla ei tullut ikinä perille rekisteröintisähköpostia => vasta 3. käyttäjätunnus toimi
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
paltee
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Huhti 2006 10:03
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja paltee »

oletteko muuten huomanneet että nettimoto:ssa joku kiinalainen yritys ilmoittelee ja myy suoraan juuri näitä vehkeitä. 200cc tl-malli näky olevan 800e ja 250cc krossi 650e, minimi tilausmäärä 5kpl suoraan suomeen. kuka uskaltaa tilata ekana :?

samassa paikassa myy atv&kone team madallus ja viritys sarjoja. virisetissä näkyi olevan juurikin tuo 112.5 suutin ja ohjeet kurien poistoon.

kyllä odottavan aika on pitkä, fudea odotellaan.
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

Tuo kiinalainen ilmoitus on kyllä tullut huomioitua, mutta kun toimitusajasta / -varmuudesta ei ollut tietoa, päätin ostaa omani paikallisesta myymälästä kasattuna (tosin on tullut jo pariinkin otteeseen atomisoitua mönkijä tallissa).

Vähän jouduin maksamaan enemmän kasatusta, mutta saapahan ainakin ajella kesäkelilläkin hetken :)

Tuo virityssarja / madallussarja onpi mielestäni "hyvin hinnoiteltu".

Oletteko löytäneet jonkun kaasuvaijeri-mallin joka sopisi suoraan orggiksen tilalle? Siis sellainen jossa olisi myös pituuden säätö??
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
sle
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 19 Maalis 2007 20:26
Mönkijä:: TL C-A Renegade 800R Xxc
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja sle »

TL200CC kirjoitti:Joo eli neulassa prikka alimmassa hahlossa + simmiprikka alla, tänään havaitsin että vähän paukuttelee putkessa tasakaasulla, ensimmäistä kertaa maltoin ajella tasakaasulla, kun poliisiauto ajeli perässä :)

Kannattaa vaihtaa bensaletku uuteen ja samalla laittaa uusi filtteri, mulla oli 150km ajelun jälkeen filtteri ihan täynnä mustaa ryjää.


Autotarvikeliikkeistä saa 32mm suoraa putkea ja 45-asteen mutkia tilaamalla. Hyllystä ei yleensä löydy alle 2,5" putkea, tästäkin saa tunareita syyttää...

Tänään ajelin ekaa kertaa 110mm maavaralla ja etuiskarit kireällä... kivasti kulkee asfaltilla, ihan kuin olis sinne säädetty. Voi ajella yhdellä kädellä ja hetkittäin myös ilman käsiä :)

Ketjunkiristinkin toimii ok, madalluksesta huolimatta. Jousta joutui vähän taivuttelemaan viilapenkissä.

Tarttee hankkia ketjun katkaisin, jotta voi laittaa alle 14-piikkisen eturattaan.
Nyt 14-piikkisellä eturattaalla ekalla vaihteella ketjun saa hyppäämään päältä (ekalla kerralla kun tämä tapahtui, sitä vähän säpsähti...)

Onko muut saaneet jostain hankittua 12- tai 13-piikkiseen eturattaaseen sopivan "pienempi jakoisen" lukituspellin??

Jo 13-piikkisellä eturattaalla ja vakio lukkopellillä ketjut pumppaa kireelle-löysälle, koska ketjut ottavat lukitusruuvien kantoihin...
12 piikkinenkin sopii tonne eteen pienen muokkauksen jälkeen. Pitää vain pienentää lukituspeltiä ja kaventaa ruuvinreikiä kapeammalle, vaihtaa vakiopultit kuusiokolopultteihin ja hieman hioa ulkokehää pulteista pienemmäksi ettei ketjut ota kiinni niihin toimii kuin unelma sen jälkeen.
Vastaa Viestiin