Eikös linhaissa ole kitkalukko.mckc kirjoitti:Onko toi Comanchen ja Pollen etuperä sama kuin Linkku 300:sessa?
Ja nelivedon kytkentä tapahtuu pinioni pyörän luona. Joko sähköisesti tai vivulla ( vanhemmat mallit)
...eikä helppoo oo Linkkumiehilläkään, kun lukee etuperäkokemuksia Linkkuosiosta.harrastelija kirjoitti:Eikös linhaissa ole kitkalukko.mckc kirjoitti:Onko toi Comanchen ja Pollen etuperä sama kuin Linkku 300:sessa?
Ja nelivedon kytkentä tapahtuu pinioni pyörän luona. Joko sähköisesti tai vivulla ( vanhemmat mallit)
Luulisi valmistajankin olevan tietoinen tuosta ongelmasta. Onkohan maahantuoja ollut yhteydessä tehtaaseen jos vaikka olisivat korjanneet tuon.L7e-pilotti kirjoitti:Näyttäis muuten olevan kuparia tuo liukupala Comanchen oman varaosakatalooginkin mukaan. Näin ei vaan taida olla? Onkohan Kiinalaiset nyt menneet parantamaan tuota osaa, mutta on menty väärään suuntaan. Toivottavasti löytyy kuparinen tai messikinen liukupala jostain. Tärkeintä myös on, että tuo vastinpinta on sileä. Jos liukapala on kulunut piloille, niin saattaa vastinpintakin olla raastinrauta. Täytyy ensiviikolla soitella Gern-huoltoon ja kysellä, ovatko tehneet asialle mitään.
Voiko se särkyä, vaikka ajaa 2wdRepetti kirjoitti:Ja...a, ongelmia oli etuperän kanssa. Löi kiinni 2 wd:llä kun takaset sutivat. Ja paukehhan oli aikamoinen.
Mutta onneksi oli sitkeä takuukorjaamo. Soittelivat moneen kertaan Gernille ja tarkistivat (nekin moneen kertaan) sähkökytkennät, eikä vikaa sieltä löytynyt.
Vaihtoivat ensin etuperään 15-40 öljyt, ei korjaantunut. Seuraavaksi vaihtoivat Hondan etuperäöljyt, ei korjaantunut.
Sitten korjaamon työnjohtaja meni Jokikoneelle (Polaris-liike) ja toi sieltä Polariksen erikoisöljyä etuperään (nimeä en muista) ja HUPSIS, kaikki alkoi tosiaan pelata kuin elokuvissa!![]()
Saa 2 wd: llä, takaset ilmassa antaa kierroksia niin paljon kuin irti saa, eikä etuperä meinaakaan lähteä mukaan. 4wd:llä taas pelaa kuin ajatus, hienosti ja pehmeästi.![]()
Kasatessa saisivat tarkistaa myös sulakkeet, siellä on (oli) sisällä aivan vääränkokoiset sulakkeet ja kiinalaiset sulakkeet - ainakin comsussa - olivat kyllä ihan hengettömiä.
Mielestäni aika turha tuo 2wd/4wd nappi. itselläni lähes kokoajan 4wd asennossa. Sitten kun tarvii nelivetoa niin se menee automaattisesti päälle. En tiedä sitten onko vaikutusta, mutta etuperän sisuskaluthan pyörii vaikka neliveto ei olisi kytkettynäkään (ainakin vetarit ja kardaani pyörii) niin että tuskin vaikuttaa kestävyyden kannalta mitenkään.quattro kirjoitti:Ohjekirjassa nelivetoa suositellaan käytettäväksi ainoastaan maastoajossa(Suomenkielisessä). Englanninkielistä en löytänyt mitään mainintaa tästä.
Eipä kyllä koskaan tullu ajeltuukaan 4WD päällä tiellä. Ei se mun etuperä ainakaan sen takia ole menny rikki.