4x4 Etuperään liityvät asiat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.

Onko etuperä vaihdettu (takuuseen)

Kyllä, etupää "löi tyhjää"
22
22%
Kyllä, poltti sulaketta (magneettikytkimessä vika)
5
5%
Ei, Kaikki toimii kuin elokuvissa
72
73%
 
Ääniä yhteensä: 99

harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

mckc kirjoitti:Onko toi Comanchen ja Pollen etuperä sama kuin Linkku 300:sessa?
Eikös linhaissa ole kitkalukko.
Ja nelivedon kytkentä tapahtuu pinioni pyörän luona. Joko sähköisesti tai vivulla ( vanhemmat mallit)
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

harrastelija kirjoitti:
mckc kirjoitti:Onko toi Comanchen ja Pollen etuperä sama kuin Linkku 300:sessa?
Eikös linhaissa ole kitkalukko.
Ja nelivedon kytkentä tapahtuu pinioni pyörän luona. Joko sähköisesti tai vivulla ( vanhemmat mallit)
...eikä helppoo oo Linkkumiehilläkään, kun lukee etuperäkokemuksia Linkkuosiosta.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Näyttäis muuten olevan kuparia tuo liukupala Comanchen oman varaosakatalooginkin mukaan. Näin ei vaan taida olla? Onkohan Kiinalaiset nyt menneet parantamaan tuota osaa, mutta on menty väärään suuntaan. Toivottavasti löytyy kuparinen tai messikinen liukupala jostain. Tärkeintä myös on, että tuo vastinpinta on sileä. Jos liukapala on kulunut piloille, niin saattaa vastinpintakin olla raastinrauta. Täytyy ensiviikolla soitella Gern-huoltoon ja kysellä, ovatko tehneet asialle mitään.
miksupa
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2008 10:54

Viesti Kirjoittaja miksupa »

L7e-pilotti kirjoitti:Näyttäis muuten olevan kuparia tuo liukupala Comanchen oman varaosakatalooginkin mukaan. Näin ei vaan taida olla? Onkohan Kiinalaiset nyt menneet parantamaan tuota osaa, mutta on menty väärään suuntaan. Toivottavasti löytyy kuparinen tai messikinen liukupala jostain. Tärkeintä myös on, että tuo vastinpinta on sileä. Jos liukapala on kulunut piloille, niin saattaa vastinpintakin olla raastinrauta. Täytyy ensiviikolla soitella Gern-huoltoon ja kysellä, ovatko tehneet asialle mitään.
Luulisi valmistajankin olevan tietoinen tuosta ongelmasta. Onkohan maahantuoja ollut yhteydessä tehtaaseen jos vaikka olisivat korjanneet tuon.
Repetti
6WD
Viestit: 348
Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
Mönkijä:: Honda 350 FM
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Ja...a, ongelmia oli etuperän kanssa. Löi kiinni 2 wd:llä kun takaset sutivat. Ja paukehhan oli aikamoinen.

Mutta onneksi oli sitkeä takuukorjaamo. Soittelivat moneen kertaan Gernille ja tarkistivat (nekin moneen kertaan) sähkökytkennät, eikä vikaa sieltä löytynyt.

Vaihtoivat ensin etuperään 15-40 öljyt, ei korjaantunut. Seuraavaksi vaihtoivat Hondan etuperäöljyt, ei korjaantunut.

Sitten korjaamon työnjohtaja meni Jokikoneelle (Polaris-liike) ja toi sieltä Polariksen erikoisöljyä etuperään (nimeä en muista) ja HUPSIS, kaikki alkoi tosiaan pelata kuin elokuvissa! :D

Saa 2 wd: llä, takaset ilmassa antaa kierroksia niin paljon kuin irti saa, eikä etuperä meinaakaan lähteä mukaan. 4wd:llä taas pelaa kuin ajatus, hienosti ja pehmeästi. :D

Kasatessa saisivat tarkistaa myös sulakkeet, siellä on (oli) sisällä aivan vääränkokoiset sulakkeet ja kiinalaiset sulakkeet - ainakin comsussa - olivat kyllä ihan hengettömiä. :shock:
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Kyllä vaan joskus ottaa etusetkin mukaan takavetoasennossakin, vaikka polaris oljyt onkin. Niin tekee Polariskin, joten tyypillistä on. Uutena vaikuttaa asiaan "uutuuden jäykkyys" ja vanhemmiten kytkentälevyn magnetisoituminen. Ei taida tuo jälkimmäinen koskea näita Kiinalaisia, kun taitaa perät vaihtua aika tiuhaan.
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Jännä nähä mitä kolmas kerta tuo tullessaan..

Ekassa sai suditella 2wd:llä miten halusi ja ikinä ei ottanut 4wd. kiinni.
Toka perä kytki kokoajan 4wd:tä vaikka oli nelivedon sulake palanut niin silti pienellä viiveellä neljä pyörää veti.

Perässä täytyy kitkan muuttua jolloin muoviholkki ei yhtäherkästi pyöri mukana = kytkee nelivedon päälle. Tai sitten "magnetoituminen" jarruttaa hieman mukana pyörivää levyä.
Avatar
erika82
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Helmi 2008 14:39
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja erika82 »

Repetti kirjoitti:Ja...a, ongelmia oli etuperän kanssa. Löi kiinni 2 wd:llä kun takaset sutivat. Ja paukehhan oli aikamoinen.

Mutta onneksi oli sitkeä takuukorjaamo. Soittelivat moneen kertaan Gernille ja tarkistivat (nekin moneen kertaan) sähkökytkennät, eikä vikaa sieltä löytynyt.

Vaihtoivat ensin etuperään 15-40 öljyt, ei korjaantunut. Seuraavaksi vaihtoivat Hondan etuperäöljyt, ei korjaantunut.

Sitten korjaamon työnjohtaja meni Jokikoneelle (Polaris-liike) ja toi sieltä Polariksen erikoisöljyä etuperään (nimeä en muista) ja HUPSIS, kaikki alkoi tosiaan pelata kuin elokuvissa! :D

Saa 2 wd: llä, takaset ilmassa antaa kierroksia niin paljon kuin irti saa, eikä etuperä meinaakaan lähteä mukaan. 4wd:llä taas pelaa kuin ajatus, hienosti ja pehmeästi. :D

Kasatessa saisivat tarkistaa myös sulakkeet, siellä on (oli) sisällä aivan vääränkokoiset sulakkeet ja kiinalaiset sulakkeet - ainakin comsussa - olivat kyllä ihan hengettömiä. :shock:
Voiko se särkyä, vaikka ajaa 2wd :wink:
Minä suunnittelin ainakin säästäväni ja tulen ajamaan vain pakon sanelemana 4wd:ll., jotta kestää kauemmin... kun kerta särkyyvät :cry:
quattro
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 25 Maalis 2007 12:11
Mönkijä:: Myyty
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quattro »

Ohjekirjassa nelivetoa suositellaan käytettäväksi ainoastaan maastoajossa(Suomenkielisessä). Englanninkielistä en löytänyt mitään mainintaa tästä.

Eipä kyllä koskaan tullu ajeltuukaan 4WD päällä tiellä. Ei se mun etuperä ainakaan sen takia ole menny rikki.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

quattro kirjoitti:Ohjekirjassa nelivetoa suositellaan käytettäväksi ainoastaan maastoajossa(Suomenkielisessä). Englanninkielistä en löytänyt mitään mainintaa tästä.

Eipä kyllä koskaan tullu ajeltuukaan 4WD päällä tiellä. Ei se mun etuperä ainakaan sen takia ole menny rikki.
Mielestäni aika turha tuo 2wd/4wd nappi. itselläni lähes kokoajan 4wd asennossa. Sitten kun tarvii nelivetoa niin se menee automaattisesti päälle. En tiedä sitten onko vaikutusta, mutta etuperän sisuskaluthan pyörii vaikka neliveto ei olisi kytkettynäkään (ainakin vetarit ja kardaani pyörii) niin että tuskin vaikuttaa kestävyyden kannalta mitenkään.
Tiedä sitten laahanin eli tämä ongelma tapaus, että miten se on jos neliveto ei ole kytkettynä laahaa varmaan silloinkin.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Soitto Gern-huoltoon kertoi seuraavaa:
-Perän osia odotellaan
-teräs liukupalan ja teräs vetopyörän toisiinsa sopivuus oikella öljyllä toimiva (?)
-Toiminnan kannalta paras öljy Polariksen peräöljy
-Liukupalan keston kannalta paras öljy gl-5
-Magneetin tuhoaa käämin lämpeäminen ja oikosulkuun meneminen

Ei minun näkökantaa perän materiaalivirheisiin kyllä poissuljettukkaan, mutta sain sen käsityksen, ettei perät ole mikään ongelma. Pyydettiin vaihtelemaan öljyä, jotta perä varmasti puhdistuisi. Täytyy näin tehdä vaikka 10 km välein, kun ei tuo metallihile varmaankaan hyvää tee perän sisuksille. Takuusta sen verran, ettei se perän osalta puoleen vuoteen pysähdy. Kyllähän sille kohtuullinen ikä on jotain ihan muuta. Asialliselta tämä takuukäsittely siellä tuntuu, mutta osien odottelu varmaan alkaa sapettamaan niitä, jotka kävelevät pitkin mönkijäreittejä.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Toivottavasti maahantuoja varautuisi peräongelmiin.
Itse olen vaihtanut öljyt noin 50km välein etuperään ja sekin tuntuu liian pitkältä ajalta, kun öljyssä on metalli hilettä aikapaljon.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Noniin nytten mullakin lopetti etuperä toimisen yhtääkkiä, että voihan pee. No eipä auta kuin soitella takuu huoltoon.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Eipä ollut Polariksen maahantuojalla liukupalaa, mutta tilattu on. Saapas nähdä, onko se kuparia vai kuttaperkkaa. Sopiiko Comsuun, saapas nähdä?
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Eipä taida ihan lähiaikoina periä tulla... :(

Soittelin tänään gern huolton ja eivät olleet saaneet kiinanpäästä edes vahvistusta että osat olisivat Kiinasta tännepäin lähteneet.....

Silloin kun meni kone huoltoon, niin vitsailin että saankohan täksi talveksi takas... Ei ollu näköjään vitsi.
Vastaa Viestiin