Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Jäi sitte virittämättä. Muuttui rahaksi tänään ja Bashan jatkaa uuden omistajan kanssa seikkailuja. Kiva päristin, mutta crossipärrä ennemmin maastoon.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tietääkö kukaan, minkälainen homma on muuttaa Bashan BS250S-5 SHAFT välityksiä? Kyseessä on siis kardaaniakselilla oleva tieliikennemönkijä. Pitäisi saada vähän lisää nopeutta, koska ei tuolla aja hullukaan vähänkään pidempiä matkoja kun huiput on 65 km/h.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Yllättävän kestävä runko. Ei mennyt muuta rikki ku takakate oikean puolen olka akseli ja raidetanko. Vauhtia 60-70 ja sit hilpastiin ojaan. Itselle viikko saikkua ja selkä ja olkapää kipeeks. 

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Kertokaapas, mikä oli kun vaihdoin öljyt koneeseen. Ajoin jonkun parin tunnin lenkin. Katsoin öljyt uudestaan ja ne oli ruskeasta vähän vetisemmän väriset ja oloiset. Vedet kuitenkaan ei ollut häipynyt syyläristä eikä vesiä laskiessani pois näkynyt öljyä seassa, joten tuskin siitä on kyse.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Auttakee hölmöä... Eipä lähde tuo mystinen 4 koloinen mutteri auki millään...nuusk1s kirjoitti:Siltävaralta että jonkun muunkin tulee tarvetta vaihdella kytkinlevyjä niin ehkäpä seuraava ohje helpottaa:
Laske koneesta öljyt ja halutessasi jäähdytinnesteet ulos.
Avaa vesipumpun kotelon kolme 8 millin kuusiokantaa.
Vesipumpun ratas lähtee 12mm hylsyllä kun toisella räikällä pitää magneeton puolelta kiinni, näin ikään :
Avaa kytkinpuolen poski ja irrota kytkin vaijeri ja nosto koppa syrjään.
Avaa kytkin alaoikealla olevan kotelon 3 ristipää ruuvia ja poista kotelon kansi:
Seuraavaksi piti patentoida avain tuolle mutterille että tuon kopan saa irti, itse uhrasin yhden 23mm hylsyn ja veistelin rälläkällä sopivan avaimen:
Mutteri siis tämän näköinen:
Nosta kytkimen akselilta laakeri pois, avaa kytkimestä nuo kuusi 8mm pulttia,
Nosta jouset ja tuo kytkimen päällimmäinen osa pois, ota kytkimen akselilla oleva c-sokka pois ja tämän jälkeen koko kytkin paketti tulee vetämällä pois.
Vaihda levyt tai koko kytkin paketti ja kasaa käänteisessä järjestyksessä.
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Tuotanoinnii, semmosta vaan kysäsen että ei kellää ois jääny bashan 200cc konetta lojumaan minnekkää ylimääräsenä, osina tai kokonaisena?
tarvitsisin: lohkot, kampiakselin, sylinterin, männän ja kannen
ilmotelkaa jos löytyy
tarvitsisin: lohkot, kampiakselin, sylinterin, männän ja kannen
ilmotelkaa jos löytyy

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Se mutteri kyllä pitäs aueta kun tekee vaan avaimen siihen... Mulla kytkin ei irrottanu enää ollenkaan kun vaihdoin öljyt koneeseen. No purin kytkimen, mutta levyissä oli vielä palat tallella. Kytkinpakka on pikkasen väljä siinä akselillaan. Muuten tuo kytkimen irrotusohje niin mulla ainakin oli tuon rattaan jälkeen semmonen 4mm:n rikka välissä? Oon kokeillu motul 4t 15w 50 öljyillä, mutta kytkin ei vaan irrota? ens viikolla pitää tilata uudet levyt niin jos se auttas sitten. Mitä öljyjä ootte käyttäny?
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Hei mistäs kuulkaas löytyis Comanche Crossiin (200cc sinikone) tuo öljynsuodatin? Kävin jo yhden paikallisesta puljusta hakemassa, mutta oli liian suuri halkaisijaltaan, ei mahdu kytkinkoppaan. Tämä oli tarkoitettu S-7 Bashaniin. Eli tällänen oli osa jonka hain --> Klik, on myynnissä jos jaku haluaa ostaa, 17 euroa posteineen.
Osan pitäis olla halkaisijaltaan noin 61mm... Mistään ei tunnu tälläistä löytyvän.
Osan pitäis olla halkaisijaltaan noin 61mm... Mistään ei tunnu tälläistä löytyvän.
Viimeksi muokannut louccu, 11 Maalis 2013 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mulla olis koko päpätin myynnissä auran ja muun kaluston kanssa..pjh kirjoitti:Tuotanoinnii, semmosta vaan kysäsen että ei kellää ois jääny bashan 200cc konetta lojumaan minnekkää ylimääräsenä, osina tai kokonaisena?
tarvitsisin: lohkot, kampiakselin, sylinterin, männän ja kannen
ilmotelkaa jos löytyy
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
-
- 3WD
- Viestit: 71
- Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
- Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
- Paikkakunta: Elimäki
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Mistä saisi uuden kampiakselin stefan magneeton puolelle? Yritin googletella crankshaft gasketilla mut ei tärpänny
- Puuhis83
- Tracks
- Viestit: 4385
- Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
- Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Entäs jos kaivelis grease seal -hakusanalla?
edit
Tai vanhasta mitat ja: http://www.kentso.fi/prebeo/group/aksel ... e-50-mm/69
edit
Tai vanhasta mitat ja: http://www.kentso.fi/prebeo/group/aksel ... e-50-mm/69
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Soita menopelimarkettii
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
- Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
- Paikkakunta: salahmi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
minkä takia bashan bs200 bensaletkusta tulee liruttamalla bensaa
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
Varmaan tankki täys moskaa.. Perus ongelma. Bensat pois ja perusteellinen putsaus. Myös letkut ja varsinki hana. Jos on jo putsattu tai ei voi olla skeidaa, hana ahdistaa ainanki. Pois vaan tai sit isompaa tilalle. Myös se filtteriksi kuviteltu mäkeen...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
-
- 2WD
- Viestit: 44
- Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
- Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
- Paikkakunta: salahmi
Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit
täytyy kokeilla vaihtaa letku ja sit ohittaa bensahana. tankin tyhjennin kun entisellä omistajalla oli vettä kertynyt tankkiin.Saminiki kirjoitti:Varmaan tankki täys moskaa.. Perus ongelma. Bensat pois ja perusteellinen putsaus. Myös letkut ja varsinki hana. Jos on jo putsattu tai ei voi olla skeidaa, hana ahdistaa ainanki. Pois vaan tai sit isompaa tilalle. Myös se filtteriksi kuviteltu mäkeen...