Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
kalkkuna
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Elo 2012 19:57

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja kalkkuna »

Jäi sitte virittämättä. Muuttui rahaksi tänään ja Bashan jatkaa uuden omistajan kanssa seikkailuja. Kiva päristin, mutta crossipärrä ennemmin maastoon.
Maaorava
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Syys 2012 16:23

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Maaorava »

Tietääkö kukaan, minkälainen homma on muuttaa Bashan BS250S-5 SHAFT välityksiä? Kyseessä on siis kardaaniakselilla oleva tieliikennemönkijä. Pitäisi saada vähän lisää nopeutta, koska ei tuolla aja hullukaan vähänkään pidempiä matkoja kun huiput on 65 km/h.
|Haddi|
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Elo 2012 16:55

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Yllättävän kestävä runko. Ei mennyt muuta rikki ku takakate oikean puolen olka akseli ja raidetanko. Vauhtia 60-70 ja sit hilpastiin ojaan. Itselle viikko saikkua ja selkä ja olkapää kipeeks. :D
STB
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Touko 2012 13:24

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja STB »

Kertokaapas, mikä oli kun vaihdoin öljyt koneeseen. Ajoin jonkun parin tunnin lenkin. Katsoin öljyt uudestaan ja ne oli ruskeasta vähän vetisemmän väriset ja oloiset. Vedet kuitenkaan ei ollut häipynyt syyläristä eikä vesiä laskiessani pois näkynyt öljyä seassa, joten tuskin siitä on kyse.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

nuusk1s kirjoitti:Siltävaralta että jonkun muunkin tulee tarvetta vaihdella kytkinlevyjä niin ehkäpä seuraava ohje helpottaa:

Laske koneesta öljyt ja halutessasi jäähdytinnesteet ulos.

Avaa vesipumpun kotelon kolme 8 millin kuusiokantaa.
Kuva

Vesipumpun ratas lähtee 12mm hylsyllä kun toisella räikällä pitää magneeton puolelta kiinni, näin ikään :
Kuva

Avaa kytkinpuolen poski ja irrota kytkin vaijeri ja nosto koppa syrjään.

Avaa kytkin alaoikealla olevan kotelon 3 ristipää ruuvia ja poista kotelon kansi:

Seuraavaksi piti patentoida avain tuolle mutterille että tuon kopan saa irti, itse uhrasin yhden 23mm hylsyn ja veistelin rälläkällä sopivan avaimen:
Kuva

Mutteri siis tämän näköinen:Kuva

Nosta kytkimen akselilta laakeri pois, avaa kytkimestä nuo kuusi 8mm pulttia, Kuva
Nosta jouset ja tuo kytkimen päällimmäinen osa pois, ota kytkimen akselilla oleva c-sokka pois ja tämän jälkeen koko kytkin paketti tulee vetämällä pois.

Vaihda levyt tai koko kytkin paketti ja kasaa käänteisessä järjestyksessä.
Auttakee hölmöä... Eipä lähde tuo mystinen 4 koloinen mutteri auki millään...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
pjh
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Tammi 2013 20:50

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja pjh »

Tuotanoinnii, semmosta vaan kysäsen että ei kellää ois jääny bashan 200cc konetta lojumaan minnekkää ylimääräsenä, osina tai kokonaisena?

tarvitsisin: lohkot, kampiakselin, sylinterin, männän ja kannen

ilmotelkaa jos löytyy :biggrin:
Tomijii
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Tammi 2013 01:08

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Tomijii »

Se mutteri kyllä pitäs aueta kun tekee vaan avaimen siihen... Mulla kytkin ei irrottanu enää ollenkaan kun vaihdoin öljyt koneeseen. No purin kytkimen, mutta levyissä oli vielä palat tallella. Kytkinpakka on pikkasen väljä siinä akselillaan. Muuten tuo kytkimen irrotusohje niin mulla ainakin oli tuon rattaan jälkeen semmonen 4mm:n rikka välissä? Oon kokeillu motul 4t 15w 50 öljyillä, mutta kytkin ei vaan irrota? ens viikolla pitää tilata uudet levyt niin jos se auttas sitten. Mitä öljyjä ootte käyttäny?
louccu
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Heinä 2012 16:55

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja louccu »

Hei mistäs kuulkaas löytyis Comanche Crossiin (200cc sinikone) tuo öljynsuodatin? Kävin jo yhden paikallisesta puljusta hakemassa, mutta oli liian suuri halkaisijaltaan, ei mahdu kytkinkoppaan. Tämä oli tarkoitettu S-7 Bashaniin. Eli tällänen oli osa jonka hain --> Klik, on myynnissä jos jaku haluaa ostaa, 17 euroa posteineen.

Osan pitäis olla halkaisijaltaan noin 61mm... Mistään ei tunnu tälläistä löytyvän.
Viimeksi muokannut louccu, 11 Maalis 2013 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

pjh kirjoitti:Tuotanoinnii, semmosta vaan kysäsen että ei kellää ois jääny bashan 200cc konetta lojumaan minnekkää ylimääräsenä, osina tai kokonaisena?

tarvitsisin: lohkot, kampiakselin, sylinterin, männän ja kannen

ilmotelkaa jos löytyy :biggrin:
Mulla olis koko päpätin myynnissä auran ja muun kaluston kanssa..
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
tatu77
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 27 Maalis 2009 09:49
Mönkijä:: Bashan BS250-11B RAPTOR
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja tatu77 »

Mistä saisi uuden kampiakselin stefan magneeton puolelle? Yritin googletella crankshaft gasketilla mut ei tärpänny
Avatar
Puuhis83
Tracks
Viestit: 4385
Liittynyt: 15 Maalis 2010 20:15
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901
Paikkakunta: Satakunta

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Entäs jos kaivelis grease seal -hakusanalla?

edit

Tai vanhasta mitat ja: http://www.kentso.fi/prebeo/group/aksel ... e-50-mm/69
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Soita menopelimarkettii
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

minkä takia bashan bs200 bensaletkusta tulee liruttamalla bensaa
Avatar
Saminiki
6WD
Viestit: 590
Liittynyt: 09 Maalis 2012 08:14
Mönkijä:: 850XP T3
Paikkakunta: Heinola

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja Saminiki »

Varmaan tankki täys moskaa.. Perus ongelma. Bensat pois ja perusteellinen putsaus. Myös letkut ja varsinki hana. Jos on jo putsattu tai ei voi olla skeidaa, hana ahdistaa ainanki. Pois vaan tai sit isompaa tilalle. Myös se filtteriksi kuviteltu mäkeen...
"Se oli jo tollanen ku me tultiin tähän..."
Ex. Comanche BS200S-7 TL
Ex. Goes 520 4x4 TL
Ex. Can-Am Outlander 650 HO TL
era-koira
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Joulu 2013 12:13
Mönkijä:: bashan bs200-7 tl
Paikkakunta: salahmi

Re: Bashan/Comanche 200-250 cc crossi/TL 2009 mallit

Viesti Kirjoittaja era-koira »

Saminiki kirjoitti:Varmaan tankki täys moskaa.. Perus ongelma. Bensat pois ja perusteellinen putsaus. Myös letkut ja varsinki hana. Jos on jo putsattu tai ei voi olla skeidaa, hana ahdistaa ainanki. Pois vaan tai sit isompaa tilalle. Myös se filtteriksi kuviteltu mäkeen...
täytyy kokeilla vaihtaa letku ja sit ohittaa bensahana. tankin tyhjennin kun entisellä omistajalla oli vettä kertynyt tankkiin.
Vastaa Viestiin