Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Ihan vaan vihjeenä:
Koko tuo minun moottorinvaihto ja tekniikan päivitys homma lähti liikenteeseen siitä, että vehje ei kestänyt oikeastaan miltään osin edes yhtä kunnon crossireissua. Aina jäi läjä korjattavaa jokaiselta reissulta. Siistillä ajolla noi on varmaan ihan mukavia pelejä. ;) Varmaan vika on vain minun ajotyylissä. (Yamahan Bigbear kesti piristettynä n. 6 vuotta ja käytössä edelleen) Tuon Falmekin crossin runko otti pikkasen siipeensä ja "siitä se ajatus sitten lähti". :roll: Olisi todella mielenkiintoista nähdä, millaista jälkeä nuo etunapojen rikkoutumiset on saaneet aikaan... Jos jollain löytyy kuvia, please laittakaa jakoon :)
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Täälläkin kiinnostaa miten ja missä olosuhteessa etunapa hajos. On se niin heikko ettei varmaan kestä laittaa isompia pultteja ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

elikkäs napa meni poikki suht rivakassa ajossa eka 5km soratietä
ja sitten semmoselle kivikko polulle ja naps

Kuva

Kuva
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

TL mallissa on kuvasta päätellen erilainen napa. Valuosaltaan muuten ohuempi :roll:
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Avatar
VPx
4WD
Viestit: 236
Liittynyt: 11 Huhti 2007 10:05
Mönkijä:: 4 kpl
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Kiitos kuvista!

Näyttää siltä, että on parempi alkaa heti väsäilemään tuota etupäätä uusiksi. Olithan muuten tarkastanut noiden etunapojen kireyden heti uudesta kömpijästä? Meinaan, että itellä piti kiristellä kaikki mahdolliset pultit ja mutterit heti alkajaisiksi.... nylockkeja tuli vaihdettua aika moneen paikkaan. :) Toisaalta aikas tasaltaan oli näköjään menny tuo napa poikki. Eli kiinan hiiliteräs on taas osoittanut luotettavuutensa. :lol:
Arctic Cat 500 4x4 Automatic -07, piristetty kiinan ihme YZF750r, Honda TRX250R, Comanche 90cc (poijan)
http://www.kainuunmoottorikerho.fi, Kainuun moottorikerho ry
Avatar
Celcon
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Huhti 2007 12:40
Paikkakunta: Salo Yamaha Raptor 350R-W

Viesti Kirjoittaja Celcon »

whisky kirjoitti:asiasta käpyyn. Laittokos joku teistä tähän topicciin vähän aikaa sitten jonkun linkin,jossa oli kuva tuunatusta bashanista. Oli räyhä maalaus,jne. Oliko se saksassa tai jotain?vai olenko nähnyt unta...mutta jos en niin linkki ois kiva saada uudestaan...
Tällainen oli ainakin joskus.
Kuva
Aina roiskuu kun rapataan.
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

VPx kirjoitti:Kiitos kuvista!

Näyttää siltä, että on parempi alkaa heti väsäilemään tuota etupäätä uusiksi. Olithan muuten tarkastanut noiden etunapojen kireyden heti uudesta kömpijästä? Meinaan, että itellä piti kiristellä kaikki mahdolliset pultit ja mutterit heti alkajaisiksi.... nylockkeja tuli vaihdettua aika moneen paikkaan. :) Toisaalta aikas tasaltaan oli näköjään menny tuo napa poikki. Eli kiinan hiiliteräs on taas osoittanut luotettavuutensa. :lol:
joo kyllä mie oon niitä kiriny mutta tuntuu jotenki että se sinku ku aina oli löysällä vaikka sokka oli paikoillaan
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
jadge
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Elo 2007 16:03

Viesti Kirjoittaja jadge »

Moro. onko kellään tietoa että voisiko bombercatin moottorissa olla 5 vaihdetta? ajelin mettätiellä ja vaihdoin kolmoselta neloselle niin siihe digi mittariin tuli 5. että olisko se 5 vaihde vaan rajoitettu jollain vai vetelöökö mun mittari vain omiansa. jos jollain on moottori paloina nin voisi kertoa. minkä kopio tämä lisenssi kone on?
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Ei ole vitosta. Sulla alkaa varmaan näyttö irtoamaan piirilevystä. Koneen levityskuvat löytyy allekirjoituksen osoitteesta imurointi osastolta.
Viimeksi muokannut Tzorbas, 03 Elo 2007 17:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

jadge kirjoitti:minkä kopio tämä lisenssi kone on?
onko se jostai hondan moottorista kopio vai onko siinä muuta hondaa ku eturissan boorit :roll: kertokaa joku joka tietää!
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Ainoa hieno osa koko fudessa on juuri tuo mittaristo ja moottori..
Muuta hyvää siinä ei sitten värin lisäksi olekaan :(
Avatar
pro x 550
3WD
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007 19:02
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja pro x 550 »

mie tutkin tuota etunapaa ja se onkin kartiolla kiinni rungossa eli sen vois periaatteessa sorvata uuden paremmasta aineesta :roll:
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin :lol:
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

1000km ja alapallo vasemmalta väljä. Sain ihan myönteisen kuvan tuosta keskisen takuuasioiden hoitamisesta. Soitin sinne ja lähettivät postissa uuden alatukivarren. Tuli seuraavana päivänä soitosta. :shock:
Ainoa ongelma tuli siitä että kiinan pojat oli laputtanut tukivarren väärin ja se oli oikean puolen, vaikka tarran mukaan oli vasen.:lol: Tänään soittelin uudestaan keskiselle ja lupasivat postitella tällä kertaa ihan oikeasti vasemmanpuoleisen tukivarren.

Kertokaas löytyykö comanchen etulampusta mitään säätöä korkeussuuntaan? Nyt näyttää lyhkäsillä ylös ja pitkillä tosi ylös.
mönkijätön
paltee
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Huhti 2006 10:03
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja paltee »

onkos tötterölläkin ollu jotain ylimääräisiä ongelmia fuden kanssa?

minullahan ne alkoivat jo ennen ensimmäistäkään ajettua metriä. fude on edelleen huollossa kun eivät olleet saaneet uutta tankkia vuotavan tilalle. ihan periaatteeesta en rupea itse korjailemaan takuun alaista uutta vehjettä vaikka tuskin siitä enää huonompaa saisi. kunhan nyt vain pääsisi ajamaan niin näkisi millainen peli se oikeasti on, ulkoasuhan on todella räyhäkkä.
tarkoitushan olisi ajaa sillä työmatkaa n10km päivässä joten luottoa ja toimivuutta haluaisin enemmän kuin rakettimaisia tehoja. jotta tuon haaveen saisi toteutettua joutunee fudea korjailemaan ja parantelemaan varmasti monta kertaa, toivottavasti saan pelistä vielä mieleiseni.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Heti kun fude tuli tontille niin oikea etupallo väljä.
Ihmetystä herätti myös se että kumit ovat jo hauraat (nivelien) vaikka ovat "uusia"

Mittaristo on sökö, käsijarrukahvan säätö on jengoistaan rikki.
Ravistus on niin kauhea etten ajaisi 10km työmatkaa, jos omaisin hiukankin itsesuojeluvaistoa. :D

Mikä helvet*i sitä laitetta ravistaa? Kierot vanteet jo uutena?
Kulmien säädöt ja mitkä?

Todellinen löytö oli :lol:
Vastaa Viestiin