Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Niikuin täällä on monesti todettu renkaat soikeat, vanteet kierot ja napa ei ole keskittävä joten vanne ei pysy keskellä 8mm pulteilla.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
On kyllä huonoja kokemuksia kiina renkaista, kolmannet renkaat menossa. alkuperäiset oli mahdottomat, seuraavaksi king tire eturenkaat ei ollu kelvolliset nyt on kendat ja toimii. Keskittämis ongelman ratkaisin 5mm laipalla vanteen ulkopuolella 174mm laippa jossa kartiot 4x88 jaolla.
Viimeksi muokannut Tzorbas, 06 Elo 2007 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Joihinkin ihan topikin ekoihin jokelluksiin kommenttia
Iso bensansuodatin ei toimi, koska muodostuu ilmalukko. Suodattimessa itsessään ei ole mitään vikaa, mutta on joutunut aivan väärään paikkaan.
Mitään pakokaasun takaisinkierrätystä ei vekottimessa ole, tai ainakin hurjasti ihmettelen, jos on. Näyttäisi olevan alipaineesta aukeava venttiili, jonka auetessa (imutahdilla) päästää raikasta ilmaa pakoputkeen. Silloin pakotahdilla liikkeelle lähtenyt paineaalto on jo liikkeellä kohti takaoikeaa, eli ei ainakaan haitaksi ole virtauksille, vaikka putken alkupäähän pääsee ilmaa. Mainio systeemi kunhan ei tarvi lamdalla mitata seoksia. Katti toimii paremmin ja takki ei haise.
Huomasin myös, että joku oli rikkonut etutukivarsien ja takahaarukan puslat poraamalla niihin reiät. Reikien tukkeeksi oli sentään laittanut rasvanipat. Tuota temppua en keksi järkeväksi. Puslan ei kuulu pyöriä sisäholkin läpi menevän pultin ympäri, vaan tukivarsien liikkeet perustuvat kumin kimmoisuuteen. Rasvalla saa vain pilattua kumin, jos sattuu olemaan sellaista sorttia. Olennaisempaa on, että kiristää puslat oikeassa asennossa.
Joku oli myös vaihtanut palloniveliä jonkun auton raidetangon päihin. Missä autossa on samat kartiot kuin bashanin etunavoissa? Ja onko muuten edes ylhäällä ja alhaalla sama?
Mitään pakokaasun takaisinkierrätystä ei vekottimessa ole, tai ainakin hurjasti ihmettelen, jos on. Näyttäisi olevan alipaineesta aukeava venttiili, jonka auetessa (imutahdilla) päästää raikasta ilmaa pakoputkeen. Silloin pakotahdilla liikkeelle lähtenyt paineaalto on jo liikkeellä kohti takaoikeaa, eli ei ainakaan haitaksi ole virtauksille, vaikka putken alkupäähän pääsee ilmaa. Mainio systeemi kunhan ei tarvi lamdalla mitata seoksia. Katti toimii paremmin ja takki ei haise.
Huomasin myös, että joku oli rikkonut etutukivarsien ja takahaarukan puslat poraamalla niihin reiät. Reikien tukkeeksi oli sentään laittanut rasvanipat. Tuota temppua en keksi järkeväksi. Puslan ei kuulu pyöriä sisäholkin läpi menevän pultin ympäri, vaan tukivarsien liikkeet perustuvat kumin kimmoisuuteen. Rasvalla saa vain pilattua kumin, jos sattuu olemaan sellaista sorttia. Olennaisempaa on, että kiristää puslat oikeassa asennossa.
Joku oli myös vaihtanut palloniveliä jonkun auton raidetangon päihin. Missä autossa on samat kartiot kuin bashanin etunavoissa? Ja onko muuten edes ylhäällä ja alhaalla sama?
tuli tänään itsekkin perehdyttyä tuohon kiinankiitäjään. bensahanan reiän porasin isommaksi, mutta sille suodatin ongelmalle en keksiny vastausta, nimittäin sinnekkin tuppaa jäämään jonkinlainen ilmalukko eikä bensa pääse kulkemaan kaasarille asti. senkin huomasin ettei kaasarin kohokammio pääse hengittämään kunnolla mitään kautta kun ei ole ylivuotoputkia/letkuja, kaasarissa oli painetta kun valutin bensat pois sieltä 

Se letku kannattaa lyhentää ettei tuu turhia mutkia. Kaasarin pohjasta lähtee kohokammion ylivuotoletku.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Tänään mönkkäri sai uuden värin pintaan ja tekaisin etu iskareille madallushässäkän
Eihän se ole yhtähyvä kuin ostais valmiina mut eipä tullutkaan maksamaan mitään
Nyt vaan puhumaan velipojalle jos kehtais maalailla kynäruiskulla jonkun kuvan pintaan
http://kuvablogi.com/blog/6220/4/



http://kuvablogi.com/blog/6220/4/
X-race: mersun w124 raidetangon päässä on sama kartio kuin bashanin yläpallossa, bashanin alkuperäiset yläpallot ovat jo uutena väljät.
Alapallo on prässätty/hitsattu alatukivarteen, joten sitä tuskin on kukaan vielä vaihtanut...
Etupyörän laakereiksi sopii esim. SKF 6003, ulkohalkaisija 35mm, sisähalkaisija 17mm leveys 10mm.
Ite olen jo vaihtanut kahdesti oikean etufillariin sisemmän pyöränlaakerin, koska pyörän navassa laakerin sovite on ollut liian tiukka, kaksi kertaa ennen laakerin asennusta olen hionut himpan laakeripesää isommaksi jotta laakeri menisi "helpommin" paikoilleen ja pyörisi takkuamatta. (Tässä pyörännavassa oli alkuperäinen ahdistus laakerille 0,15-0,2mm, uuden laakerin kun painoi pesään laakeri ei pyörinyt
)
Jos eturenkaat vipattaa kannattaa tarkistaa kuinka suora on renkaan kiinnityspinta navassa, sillä itelläni oli kiinnityspinnassa heittoa! Sorvaamalla 0,3mm pois pyörän kiinnityspinnasta, siitä tuli hjyvä.
Eturenkaat eivät suostu pysämään paikoillaan pelkillä 8mm laippamuttereilla. Etuvanteisiin porataan isolla poranterällä 12-13mm halkaisijaiset kartiot ja 8mm jatkomuttereista saa sorvaamalla sopivat kartiomutterit.
Siinäpä vähän kootusti infoa etunavoista/-pyöristä.
Bashanista saa soivan pelin jos omistaa porakoneen ja sorvin (ei saa olla kiinalaisia
)
Alapallo on prässätty/hitsattu alatukivarteen, joten sitä tuskin on kukaan vielä vaihtanut...
Etupyörän laakereiksi sopii esim. SKF 6003, ulkohalkaisija 35mm, sisähalkaisija 17mm leveys 10mm.
Ite olen jo vaihtanut kahdesti oikean etufillariin sisemmän pyöränlaakerin, koska pyörän navassa laakerin sovite on ollut liian tiukka, kaksi kertaa ennen laakerin asennusta olen hionut himpan laakeripesää isommaksi jotta laakeri menisi "helpommin" paikoilleen ja pyörisi takkuamatta. (Tässä pyörännavassa oli alkuperäinen ahdistus laakerille 0,15-0,2mm, uuden laakerin kun painoi pesään laakeri ei pyörinyt

Jos eturenkaat vipattaa kannattaa tarkistaa kuinka suora on renkaan kiinnityspinta navassa, sillä itelläni oli kiinnityspinnassa heittoa! Sorvaamalla 0,3mm pois pyörän kiinnityspinnasta, siitä tuli hjyvä.
Eturenkaat eivät suostu pysämään paikoillaan pelkillä 8mm laippamuttereilla. Etuvanteisiin porataan isolla poranterällä 12-13mm halkaisijaiset kartiot ja 8mm jatkomuttereista saa sorvaamalla sopivat kartiomutterit.
Siinäpä vähän kootusti infoa etunavoista/-pyöristä.
Bashanista saa soivan pelin jos omistaa porakoneen ja sorvin (ei saa olla kiinalaisia

Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
X-race: Tieliikennemalliin ei tuollaista alapallon vaihtoa tohdi tehdä, koska katsastuksessa saattaa tulla ongelmia (vuonna 2010). Tukivarsiin ei saisi tehdä muutoksia/olla itsevalmistetut, näin ainakin autopuolella ja autoalan katsurithan nuo tulee tarkastamaan... Tartteis tutustua millainen tuo W124 alapallonivel on, että onko sama kartio kuin raidetangon päässä.
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Et ole avannu kohokammiota näköjään, sieltä pohjalta nousee poistopilli kammion yläosaan joten se on ylivuoto letku.se on bensan poisto letku, eikä ylivuotoletku. ylivuotoletku sijaitsee yleensä kaasarin "kyljessä", mutta tässä kiinan mallissa ne oli valettu umpeen.. kiitoksia tuosta bensaletkuvinkistä, täytyypi kokeilla..
TL200CC
Mistä kohdasta kiinnitit sorvin pakkaan ?Sorvaamalla 0,3mm pois pyörän kiinnityspinnasta, siitä tuli hjyvä.
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
En viitsi murehtia joutavista, jos ajattevuus paranee. Katsastussedätkin ovat kyllä ihmisiä ja ymmärtävät.TL200CC kirjoitti:X-race: Tieliikennemalliin ei tuollaista alapallon vaihtoa tohdi tehdä, koska katsastuksessa saattaa tulla ongelmia (vuonna 2010). Tukivarsiin ei saisi tehdä muutoksia/olla itsevalmistetut, näin ainakin autopuolella ja autoalan katsurithan nuo tulee tarkastamaan... Tartteis tutustua millainen tuo W124 alapallonivel on, että onko sama kartio kuin raidetangon päässä.
Mutta eivät luota itse "tekemiisi luujuuslaskelmiin"... Jos hyväksyvät, niin rikkovat lakia.X-Race kirjoitti:En viitsi murehtia joutavista, jos ajattevuus paranee. Katsastussedätkin ovat kyllä ihmisiä ja ymmärtävät.TL200CC kirjoitti:X-race: Tieliikennemalliin ei tuollaista alapallon vaihtoa tohdi tehdä, koska katsastuksessa saattaa tulla ongelmia (vuonna 2010). Tukivarsiin ei saisi tehdä muutoksia/olla itsevalmistetut, näin ainakin autopuolella ja autoalan katsurithan nuo tulee tarkastamaan... Tartteis tutustua millainen tuo W124 alapallonivel on, että onko sama kartio kuin raidetangon päässä.