comanche 4x4
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: comanche 4x4
Paljonkos olet nyt pyöritellyt Comsullasi?
Onko ilmaantunut millaisia ongelmia?
Miten etuperä?
Kiinnostaa vaan, onko siinnä mitä kaikkea muutettu entiseen verrattuna.
Kukaan ei tunnu tietävän, eikä sitä tunnu monesta paikasta saavankaan!?!
Onko ilmaantunut millaisia ongelmia?
Miten etuperä?
Kiinnostaa vaan, onko siinnä mitä kaikkea muutettu entiseen verrattuna.
Kukaan ei tunnu tietävän, eikä sitä tunnu monesta paikasta saavankaan!?!
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: comanche 4x4
En ole hirveästi kerennyt ajelemaan. Muutaman 6 tuntisen metsäsession ja ainoana tullut aina ehjänä pois metsästä, vaikka olenkin torpannut syvimpään suohon mitä löytyy. Ainakin tullut huomattua, että vari ei ole veden kestävä. Vähän tuppaa vinkumaan, kun suosta nousee
.. Öljyt vaihdoin ja ihmettelin, kun en saanut etuperään sopimaan kuin desin verran, ehkä vähän yli, mutta saman verrran sieltä ulos tuli, ilman metallia. Joten kai sitten riittää.. Laitoin muuten pollen aineet sisään. Neliveto ei ainakaan mene itsestään päälle vaikka kuinka revittelee. Vaihdelaatikko kolahtelee oudosti silloin kuin ajaa moottorijarrulla. Ihan kuin olisi väljää. Ilmeisesti toleranssit sopivan löysät
. Takapää on löystynyt nyt sopivan lullaksi ja alkaa olla mukava ajaa. Etupää kaipaa vielä lisää pehmeyttä. Renkaat on erillaiset kuin vanhemmassa mallissa(vähän kuin bear claw, mutta ei sinne päinkään
), mutta silti pirullinen jumputus kun vauhti nousee yli 50km/h. Joten on toiminut kuin junan vessa
Ihan tyytyväinen olen ollut. Ihmettelen vain kuinka saisin sen vielä kilpiin, kun näyttää olevan E4 hyväsytty runkonumeron mukaan ja valotkin ovat E4 hyväksytyt. Joten en näe mitään syytä miksi ei menisi kilpiin. Pitäisi vain keksiä pitääkö se viedä tullin pihalle näytille vai mitä? Jos joku jotain tietää apu olisi paikallaan. Kaikki viittaisi tieliikennemalliin, koska on kaikki valot ja peilit paikallaan, mutta ei coc todistusta.




Re: comanche 4x4
Kysyppä keskiseltä löytyiskö heiltä coc todistus. Itse tilasin todistuksen sieltä, että sain oman maastomallini kilpiin. coc todistus maksoi muuten 50€ vuosi sitten. Sitten vaan käyt tullissa täyttämässä paperit ja odotat verotuspäätöstä. Maksat verot ja käyt rekisteröinti katsastamassa katsastuskonttorilla mönkijäsi. Konttorilla tarvitset coc todistuksen ja ostokuitin mönkijästäsi.Rhex kirjoitti:Ihmettelen vain kuinka saisin sen vielä kilpiin, kun näyttää olevan E4 hyväsytty runkonumeron mukaan ja valotkin ovat E4 hyväksytyt. Joten en näe mitään syytä miksi ei menisi kilpiin. Pitäisi vain keksiä pitääkö se viedä tullin pihalle näytille vai mitä? Jos joku jotain tietää apu olisi paikallaan. Kaikki viittaisi tieliikennemalliin, koska on kaikki valot ja peilit paikallaan, mutta ei coc todistusta.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
Re:
Noniin nytten tuli laitettua noin malossin rullat vehkeeseen ja voin sanoa että kannatti, kiihtyvyys ja mäkisitkeys parani huomattavasti. Kyllä on kiinan pojat laittaneet surkean painoiset rullat alunperin tohon comsuun. Huiput ei kyllä noussu nimeksikään, mutta vääntö parani reippaasti hitailla nopeuksilla jota itse hainkin.Repetti kirjoitti:No se rullien vaihto:
Tilaa ensin rulat esim Moposportista, 8 kpl - 32 e/ srj + posti. Halk. 20 mm, pituus 12 mm ja paino siis 11 g/ kpl.
Irroita sivumuovi.
Irroita varin kotelon ruuvit, itse koteloa ei tarvitse poistaa kokonaan.
Irroita pulttipyssyllä se etumaisen variaattorin keskiruuvi ja vedä variaattori kokonaisuudessaan ulos.
Irroita ne pikkuruuvit (3 tai 4 kpl), jotka pitävät variaattoria paketissa.
Avaa variaattori. Vaihda rullat, JA MUISTA PANNA VASELIINIA REILUSTI niihin rullien uriin, muuten rolina on ajaessa ihan sietämätön.![]()
Kiinnitä variaattori, äläkä anna sen liukua yhtään auki, kiinnitys pulttipyssyllä.
Ja sitten koppa paikoilleen, sivumuovi paikoilleen ja hanaa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: comanche 4x4
Ja melkeinpä suurin etu tuosta on se, että hihna kestää sen jälkeen. Ei luista eikä savua, itselläni ei ainakaan kertaakaan tuon jälkeen. Vaikka sillä kyllä tuli vedetyksi rankoja pahoistakin paikoista!
Uudella omistajalla edelleen sama alkuperäinen hihna paikoillaan.
Vari nappaa sen kyllä kiinni niin että pysyy.

Uudella omistajalla edelleen sama alkuperäinen hihna paikoillaan.
Vari nappaa sen kyllä kiinni niin että pysyy.

Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: comanche 4x4
Kyllä se mulla vinkasee, mutta ainoastaan todella pahoissa paikoissa missä mennää vetokyvyrajoilla mateluvauhdissa esim jyrkässä ylämäessä, mutta silloin on jo muutenkin parempi päästää kaasusta kun ulvahdus kuuluu. Joo todellakin vanhoilla rullilla toi ulinan tuli paljon helpommin.Repetti kirjoitti:Ja melkeinpä suurin etu tuosta on se, että hihna kestää sen jälkeen. Ei luista eikä savua, itselläni ei ainakaan kertaakaan tuon jälkeen. Vaikka sillä kyllä tuli vedetyksi rankoja pahoistakin paikoista!![]()
Uudella omistajalla edelleen sama alkuperäinen hihna paikoillaan.
Vari nappaa sen kyllä kiinni niin että pysyy.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: comanche 4x4
Minulla vinkuu comanche aina liikkeelle lähdettäessä. Luulen että se johtuu keskipakokytkimestä, mutta voin olla väärässä. Ostin moposportista 11g rullat ja tuontitukusta uuden kytkimen ja remmin. Luulisi noilla vinkumisen loppuvan.Janishell kirjoitti:Kyllä se mulla vinkasee, mutta ainoastaan todella pahoissa paikoissa missä mennää vetokyvyrajoilla mateluvauhdissa esim jyrkässä ylämäessä, mutta silloin on jo muutenkin parempi päästää kaasusta kun ulvahdus kuuluu. Joo todellakin vanhoilla rullilla toi ulinan tuli paljon helpommin.Repetti kirjoitti:Ja melkeinpä suurin etu tuosta on se, että hihna kestää sen jälkeen. Ei luista eikä savua, itselläni ei ainakaan kertaakaan tuon jälkeen. Vaikka sillä kyllä tuli vedetyksi rankoja pahoistakin paikoista!![]()
Uudella omistajalla edelleen sama alkuperäinen hihna paikoillaan.
Vari nappaa sen kyllä kiinni niin että pysyy.
Jatketaampa tähän kun ei ole muut kirjoitellu.
Elikkä nyt on comanchessa uudet rullat, kytkin ja remmi. Muuttui kyllä reilusti parempaan suuntaan. Liikkeellelähtö tapahtuu suuremmilla kierroksilla eli vääntää paremmin. Huippunopeus pieneni 5km/h, joka ei minua haittaa
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
Re: comanche 4x4
Onkos kukaan löytänyt tähän Comancheen parempia raidetangonpäitä? Tuntuu olevan noi alkuperäiset raidetangonpäät aika hepposia ja helposti väljistyviä.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: comanche 4x4
Mikäs merkitys tällä pikkujousella on variaattorissa? http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Itseltäni toi jousi irtosi ja se jousi sitten pomppiessaan lohkas pienen palan variaattorin jaahdytys rivasta
Kun noita näyttää olevan erivärisiä niin onko ne eri jäykkyyksisiä jousia ja mitä noista hyötyy käytännössä?
Voisko joku heittää lisää hyviä linkkejä hyviin kauppoihin josta noita malossi virivariaattori osia saisi ostettua jotka sopivat tähän comancheen?
Itseltäni toi jousi irtosi ja se jousi sitten pomppiessaan lohkas pienen palan variaattorin jaahdytys rivasta

Voisko joku heittää lisää hyviä linkkejä hyviin kauppoihin josta noita malossi virivariaattori osia saisi ostettua jotka sopivat tähän comancheen?
Viimeksi muokannut Janishell, 12 Maalis 2009 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: comanche 4x4
Nuohan ovat kytkimen jousia.
Eri värit eri jäykkyisiä.
Mitä herkempi jousi, sen herkemmin kytkin luistaa. Noin yleensä ottaen.
Eri värit eri jäykkyisiä.
Mitä herkempi jousi, sen herkemmin kytkin luistaa. Noin yleensä ottaen.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: comanche 4x4
Joo sieltä kytkimestä toi pikku jousi irtos vielä on mysteeri miksi kyseinen jousi vaan irtos. Sitten kun saan purettua ton takavarin niin eiköhän se selviä. Veto jäi pääle vehkeessä vaikka vehje kävi tyhjäkäynillä kun toi vika tuli, ellikkä kytkin ei toiminu enään kunnolla.Repetti kirjoitti:Nuohan ovat kytkimen jousia.
Eri värit eri jäykkyisiä.
Mitä herkempi jousi, sen herkemmin kytkin luistaa. Noin yleensä ottaen.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: comanche 4x4
Jäykemmillä jousilla kytkin tarttuu isommilla kierroksilla.
Re: comanche 4x4
Onkos porukka ostannu comsuun tämän viri varin tästä malossi sarjasta?
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Eikös tuohon sarjaan pidä ostaa myöskin tämä varin jäähdytysritilä kiilapyörä jos se hihna nousee korkeemalle tolla virivari paketilla?
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Onko tossa Yamaha Majesty 250 LC 4T samanlainen moottori kuin Comanche 300 4x4:sessa? kun noi jotkut varaosat näyttää sen verran samanlaiselta kuin comancessakin on.
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Eikös tuohon sarjaan pidä ostaa myöskin tämä varin jäähdytysritilä kiilapyörä jos se hihna nousee korkeemalle tolla virivari paketilla?
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Onko tossa Yamaha Majesty 250 LC 4T samanlainen moottori kuin Comanche 300 4x4:sessa? kun noi jotkut varaosat näyttää sen verran samanlaiselta kuin comancessakin on.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: comanche 4x4
Kannattaako ostaa ?
Etkös pääse melkein samaan kun vaihdat ne varin rullat samanpainoisiin ja takavariin jäykemmän jousen ?
Comsun ja Linhain koneet taitavat olla kopioita tuosta Yamaha Majesty 250 LC 4T: n koneesta.
Etkös pääse melkein samaan kun vaihdat ne varin rullat samanpainoisiin ja takavariin jäykemmän jousen ?
Comsun ja Linhain koneet taitavat olla kopioita tuosta Yamaha Majesty 250 LC 4T: n koneesta.
Yleisistä mielipiteistä syntyvät totuudet!
Re: comanche 4x4
Mulla on jo noi Malossin kevyemmät rullat tossa Comsussa, mutta välitys olis mukava saada isommaksi kovemmissa nopeuksissa "elikkä nopeutta lisää". Kytkimen jarrukenkä on hajonnu jousipitimen reiästä, sen takia se jousi on karannu. Joutuu miettimään tosissaan mistä saisi kestävemmästä materiaalista valmistetut kytkin jarrukengät että ei tapahtuis uudestaan samaa vahinkoa.Takavarin iso jousi on kylläkin vakio, en tiiä hyötyykö sen vaihtamisessa mitenkään?Repetti kirjoitti:Kannattaako ostaa ?
Etkös pääse melkein samaan kun vaihdat ne varin rullat samanpainoisiin ja takavariin jäykemmän jousen ?
Comsun ja Linhain koneet taitavat olla kopioita tuosta Yamaha Majesty 250 LC 4T: n koneesta.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012