4x4 Etuperään liityvät asiat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.

Onko etuperä vaihdettu (takuuseen)

Kyllä, etupää "löi tyhjää"
22
22%
Kyllä, poltti sulaketta (magneettikytkimessä vika)
5
5%
Ei, Kaikki toimii kuin elokuvissa
72
73%
 
Ääniä yhteensä: 99

L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Vaihdoin taas peräöljyt ja hilettä tulee. Uitin magneettia öljyastissa ja hetkessä se oli kuin pieni siili. Milloinhan ne herää tuolla maahantuojalla tähän ongelmaan?
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Itse vaihdoin etuperä öljyt ja kaikki muutkin öljyt ja moskaa sieltä tuli ei ehkä niinpaljon kuin viimeksi, mutta tuli kuitenkin.
Tuosta magneetista tuli mieleeni että onko muilla etuperän propussa magneetti?
minulla ei ole ja ajattelin että se voisi puhdistaa tuota öljyä.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
miksupa
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2008 10:54

Viesti Kirjoittaja miksupa »

L7e-pilotti kirjoitti:Eipä ollut Polariksen maahantuojalla liukupalaa, mutta tilattu on. Saapas nähdä, onko se kuparia vai kuttaperkkaa. Sopiiko Comsuun, saapas nähdä?
Ei ole kuparia eikä kuttaperkkaa vaan terästä niin kuin comanchessa. Tänään kävin hakemassa kyseisen osan ja näyttäisi olevan identtinen comsun liukupalan kanssa joten eipä taida kannattaa 17€ hintaan tilata. Kävin sitten samalla reissulla ostamassa 3mm messinkilevyn 8€:lla, siitä riittää taivutella muutama pala varastoon, eikä tarvii odotella 2 viikkoa. :wink:
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

miksupa kirjoitti:
L7e-pilotti kirjoitti:Eipä ollut Polariksen maahantuojalla liukupalaa, mutta tilattu on. Saapas nähdä, onko se kuparia vai kuttaperkkaa. Sopiiko Comsuun, saapas nähdä?
Ei ole kuparia eikä kuttaperkkaa vaan terästä niin kuin comanchessa. Tänään kävin hakemassa kyseisen osan ja näyttäisi olevan identtinen comsun liukupalan kanssa joten eipä taida kannattaa 17€ hintaan tilata. Kävin sitten samalla reissulla ostamassa 3mm messinkilevyn 8€:lla, siitä riittää taivutella muutama pala varastoon, eikä tarvii odotella 2 viikkoa. :wink:
No hö? Mitäs tässä nyt tehdään? Ei tämä nyt näinkään tule pelaamaan, eikä tuo omavalmiste homma takuuvehkeeseen kuulosta oikein hyvältä. Jotain pitää tehdä, mutta yleensä nämä peräremontit kuuluvat vanhoihin vehkeisiin, ei alle tuhat kilometriä ajettuihin ajoneuvoihin.
miksupa
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2008 10:54

Viesti Kirjoittaja miksupa »

sku kirjoitti:kuvaa ei oo ku ei viitti aukasta toimivaa perää
mut se on kuin siinä su kuvassa se pollen holkki mutta valkonen ja ne pellin palat on korvattu jousella
tuossa osittainen kuva holkista. http://kuvablogi.com/nayta/935972/
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

miksupa kirjoitti:
L7e-pilotti kirjoitti:Eipä ollut Polariksen maahantuojalla liukupalaa, mutta tilattu on. Saapas nähdä, onko se kuparia vai kuttaperkkaa. Sopiiko Comsuun, saapas nähdä?
Ei ole kuparia eikä kuttaperkkaa vaan terästä niin kuin comanchessa. Tänään kävin hakemassa kyseisen osan ja näyttäisi olevan identtinen comsun liukupalan kanssa joten eipä taida kannattaa 17€ hintaan tilata. Kävin sitten samalla reissulla ostamassa 3mm messinkilevyn 8€:lla, siitä riittää taivutella muutama pala varastoon, eikä tarvii odotella 2 viikkoa. :wink:
Onkos tuo sinun kuvissa näkyvä liukupala itsetehty? Luulin, että se on paksumpikin palanen. Kyllähän tuollaisen peltipalan taivuttelee käsistään kätevä iltapuhteina. Milloinkas tulee käyttökokemuksia?
miksupa
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 04 Helmi 2008 10:54

Viesti Kirjoittaja miksupa »

L7e-pilotti kirjoitti:
miksupa kirjoitti:
L7e-pilotti kirjoitti:Eipä ollut Polariksen maahantuojalla liukupalaa, mutta tilattu on. Saapas nähdä, onko se kuparia vai kuttaperkkaa. Sopiiko Comsuun, saapas nähdä?
Ei ole kuparia eikä kuttaperkkaa vaan terästä niin kuin comanchessa. Tänään kävin hakemassa kyseisen osan ja näyttäisi olevan identtinen comsun liukupalan kanssa joten eipä taida kannattaa 17€ hintaan tilata. Kävin sitten samalla reissulla ostamassa 3mm messinkilevyn 8€:lla, siitä riittää taivutella muutama pala varastoon, eikä tarvii odotella 2 viikkoa. :wink:
Onkos tuo sinun kuvissa näkyvä liukupala itsetehty? Luulin, että se on paksumpikin palanen. Kyllähän tuollaisen peltipalan taivuttelee käsistään kätevä iltapuhteina. Milloinkas tulee käyttökokemuksia?
Siinä kuvissa on polariksen ja comanchen liukupala vertailun vuoksi. materiaali niissä on sama, ainoa ero on päätyjen pituus.
http://kuvablogi.com/nayta/938882/ on messingistä tehty viimeistelemätön pala.
Tällä kertaa mä en tehnyt muuta kuin kiillotin lautaspyörän ja vaihdoin polariksen palan. tuossa on vähän huono kuva, mutta siinä on ns. "peilipinta" http://kuvablogi.com/nayta/935984/ ja vertailuna alkuperäinen http://kuvablogi.com/nayta/935973/

Kunhan saa muutaman 100 km ajettua, niin sitten aukaisen uudemman kerran tuon etuperän ja jos se ei vieläkään toimi niin kokeilee sitten tuolla messinkisellä.[-o<
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Paras materiaali liukupalaan varmaankin jokin laakeripronssi, siis sellainen huokoinen öljyä imevä materiaali. Startin helat yms. ovat tällaista ainetta. Odotellaan kokemuksia. Itse olen vaihtanut etuperäöljyt 5 kertaa 10 km välein ja aina vaan metallijauhoa löytyy.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

L7e-pilotti kirjoitti:Paras materiaali liukupalaan varmaankin jokin laakeripronssi, siis sellainen huokoinen öljyä imevä materiaali. Startin helat yms. ovat tällaista ainetta. Odotellaan kokemuksia. Itse olen vaihtanut etuperäöljyt 5 kertaa 10 km välein ja aina vaan metallijauhoa löytyy.
Kaadappa öljyä etuperään niin että pohja roppu on auki ja astia alla. Tulee aika kauan metallihilettä. Itse kaadoin varmaan puolilitraa öljyä, jolloin metallin tulo loppui.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Ei edelleenkään etuperää...
Ei ilmeisesti muillakaan??
Montako meitä odottajia on??
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

L7e-pilotti kirjoitti:Vaihdoin taas peräöljyt ja hilettä tulee. Uitin magneettia öljyastissa ja hetkessä se oli kuin pieni siili. Milloinhan ne herää tuolla maahantuojalla tähän ongelmaan?
Itselläni tuli etuperä kuntoon, kun putsas 4vedon kytkimen hapettumista.
Avatar
Mr D
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Joulu 2007 20:32
Paikkakunta: Rautjärvi

etuperä

Viesti Kirjoittaja Mr D »

Nyt on meikäläisen comsu lakannut polttamasta sulaketta mutta nelikko on muuttunut osa-aikaiseksi. Toissapäivänä en meinannu saaha lumitöitä tehtyä kun ei nelikko kytkeytynyt ja eilen taas toimi kun pitääkin. Silloin kun ei toiminut oli kosteaa, joten epäilin sähköpuolta ja mittailin mutta kaikki näytti toimivan. Mietin vaan jotain hapettumis tai kosteus juttu noihin sähköihin, eli siis jännitteen saisi mitattua mutta liitoksen tai katkaisijan läpi ei kulje tarpeeksi ampeereja. Tuli vaan mieleen kun joskus autosta pimeni keskuslukko ja mittaamalla kaikki ok mutta johto oli kulunut rikki ja enää yhdellä karvalla kiinni, silloin jännite ok mutta ei tarpeeksi ampeereita. Ostin kyllä Polariksen peräöljyt odotteleman öljynvaihtoa.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Varokaapa ettei käy niinkö mulle, eli meni kierteet etuperän tyhjennys propusta ja vielä perän puolelta.
positiivista kyllä ei tullut paljonkaan metallimoskaa öljyn mukana.
Pyöräytin vain M10 jenkatapilla uudet kierteet tyhjennys propun reikään. Sattu löytymään vielä sopiva magneetti proppu. Magneetista ei varmaan haittaakaan ole, kerääpähän ylimääräiset metallimoskat talteen. Magneetti on kuitenkin sen verran heikkotehoinen että tuskin vaikuttaa perän toimintaan mitenkään.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Comssun komentaja
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Maalis 2008 10:42

Viesti Kirjoittaja Comssun komentaja »

Moro gurut !

Tarviis vähän neuvoa, ettei tulis tehtyä turhaa työtä. Eli:

Miten etuperän saa helpoiten irti : Onko kardaanin lukitus sokkatappi vai kuusiokoloruuvit? Mitä kautta perä mahtuu tulemaan ulos ? Mitä muuta pitää irroittaa edestä paitsi vetoakselit ? Antakaa myös muita hyödyllisiä vinkkejä irroitukseen.

Olenko ymmärtänyt oikein, jos etuperä paukkuu vedätettäessä takaveto päällä, onko siellä tämä muoviholkki mennyt ?
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Comssun komentaja kirjoitti:Moro gurut !

Tarviis vähän neuvoa, ettei tulis tehtyä turhaa työtä. Eli:

Miten etuperän saa helpoiten irti : Onko kardaanin lukitus sokkatappi vai kuusiokoloruuvit? Mitä kautta perä mahtuu tulemaan ulos ? Mitä muuta pitää irroittaa edestä paitsi vetoakselit ? Antakaa myös muita hyödyllisiä vinkkejä irroitukseen.

Olenko ymmärtänyt oikein, jos etuperä paukkuu vedätettäessä takaveto päällä, onko siellä tämä muoviholkki mennyt ?
Uteliaana kysyn mistä oot saanu uuden muoviholkin, edelleen ootan omaani holkkia tai koko perää....

Kardaanissa on lukitus sokka ( tai 2 sokkaa sisäkkäin).
Vastaa Viestiin