Mittaristo "boottaa", eli siitä katkeaa virrat hetkellisesti jostakin syystä.matamoto kirjoitti: Kiekkamittari toimii myös oudosti: Pienillä kierroksilla (0-4000) pelaa ok, mutta sitten yhtäkkiä resetoi mittarin ja tulee nopeusnäyttöön 00 11 22 33 44 55 66 77 88 99 ja kiekat käy myös nollassa. Apuja kellään tähän?
Uusi Comanche 250 tilattu, mitä pitäis tietää?
Re: Kinroad xt250atv-c etupyörien kulmat ja muita hyviä neuv
Kinroad XT250ATV-C
- Kinroader
- 2WD
- Viestit: 47
- Liittynyt: 07 Syys 2008 19:49
- Mönkijä:: Dinli DL-904
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Kinroad XT250-C
Ostinpa tällaisen laitteen tässä viikko sitten ja samoihin aikoihin löysin tämän kirjoittelufoorumin. Täällä ei vain ole omaa palstaa meille Kinroad-kuskeille tai näitähän myydään eri nimillä paikasta riippuen, mutta kuitenkin.
Lienee siis syytä aloittaa tällainen, toivottavasti pitkä keskustelu ja ajatusten vaihto kyseisestä vehkeestä.
Rekkakuski toi mönkkärin pihalle ja sitten alkoi rakentelu. Ensinnäkään kone ei meinannut käynnistyä, ei sitten millään. Vasta seuraavana päivänä sain sen hikisesti käyntiin. Kauheeta savua kone yski ja kävi huonosti. Ryyppyä piti pitää päällä kokoajan, muuten olisi sammunut.
Vettä ei ollut syylarissa, mutterit ja pultit irti tai löysällä. Koko etuvalosysteemi irti, satulaa ei saanut kiinni, mittari ei toiminut, vilkkurele kärähti heti, ym. ym..
Nyt reilua viikkoa myöhemmin alkaa vehje olla kunnossa. Kaikki on saanut itse läpikäydä, siis ihan kaikki. Nyt kone lähtee käyntiin kuin palmun alta, liekö silloin alussa seissyt liian pitkään varastossa?
Vieläkin on jotain häslinkiä polttoaineen saannin suhteen, kun kovan ajon jälkeen kone sammuu. Onkohan letkut liian pitkät tai jotain? Bensatankista kuuluu kova sihinä ajon jälkeen, eikö tankki saa korvausilmaa riittävästi? Onko ollut kenelläkään samoja ongelmia?
Näin aluksi, katsotaan mitä tuleva viikko tuo laitteeseen tullessaan? Kirjoittakaa ihmiset...
_________________
Kinroad XT250-C
Lienee siis syytä aloittaa tällainen, toivottavasti pitkä keskustelu ja ajatusten vaihto kyseisestä vehkeestä.
Rekkakuski toi mönkkärin pihalle ja sitten alkoi rakentelu. Ensinnäkään kone ei meinannut käynnistyä, ei sitten millään. Vasta seuraavana päivänä sain sen hikisesti käyntiin. Kauheeta savua kone yski ja kävi huonosti. Ryyppyä piti pitää päällä kokoajan, muuten olisi sammunut.
Vettä ei ollut syylarissa, mutterit ja pultit irti tai löysällä. Koko etuvalosysteemi irti, satulaa ei saanut kiinni, mittari ei toiminut, vilkkurele kärähti heti, ym. ym..
Nyt reilua viikkoa myöhemmin alkaa vehje olla kunnossa. Kaikki on saanut itse läpikäydä, siis ihan kaikki. Nyt kone lähtee käyntiin kuin palmun alta, liekö silloin alussa seissyt liian pitkään varastossa?
Vieläkin on jotain häslinkiä polttoaineen saannin suhteen, kun kovan ajon jälkeen kone sammuu. Onkohan letkut liian pitkät tai jotain? Bensatankista kuuluu kova sihinä ajon jälkeen, eikö tankki saa korvausilmaa riittävästi? Onko ollut kenelläkään samoja ongelmia?
Näin aluksi, katsotaan mitä tuleva viikko tuo laitteeseen tullessaan? Kirjoittakaa ihmiset...
_________________
Kinroad XT250-C
Dinli DL-904
kinroad 250
Oli pakko kirjoittaa jotain. Sain just koottua uudelleen ton 250kinroadin. On nyt siis kax päivää vanha peli.
Madallus on tehty, mallia paljon. Eteen jousen alapään kiinnikkeen siirto ulommas 3cm.
Madeltui noin 4cm edestä siis.
Taakse jousen rungon lyhennys 4cm, jousen alakiinnikkeen siirto taakseppäin noin 9cm.
Lopputulos taka haarukka jatkuu suoraa rungon alalinjaa seuraten.
siis matalalla mennään. Mitä tulee jousituksen jäykkyyteen. Ei muuten nyöki mihinkään päin, muistuttaa kivirekeä.
Eli kun jousi kulma muuttuu ne myös jäykistyy.
Niin ja mutokset ei maksanu rahallisesti mitään.
Niin ja pakko mainita huiput 95km/h.
Vakio peli vielä.
Madallus on tehty, mallia paljon. Eteen jousen alapään kiinnikkeen siirto ulommas 3cm.
Madeltui noin 4cm edestä siis.
Taakse jousen rungon lyhennys 4cm, jousen alakiinnikkeen siirto taakseppäin noin 9cm.
Lopputulos taka haarukka jatkuu suoraa rungon alalinjaa seuraten.

Eli kun jousi kulma muuttuu ne myös jäykistyy.
Niin ja mutokset ei maksanu rahallisesti mitään.
Niin ja pakko mainita huiput 95km/h.

Re: kinroad 250
Oma meni jotain muistaakseni 115km/t 17 piikkisellä eturattaalla. Sitten huomasin, että mittarin anturi oli kiinni jarrulevyssä. Laitoin rakoa pari milliä ja huippunopeus putosi reiluun seitsemäänkymppiin. GPS pudotti sitten maanpinnalle ja todelliset huiput olivat 73km/t.jcl1 kirjoitti: Niin ja pakko mainita huiput 95km/h.Vakio peli vielä.
Höpön höpön tuo sinun 95...vakiona menee n. 65 todellista kunnes kierrosrajoitin iskee peliin.
Kinroad XT250ATV-C
Re: kinroad 250
Svingi kiinnikkeen nosto tai lisäketjurulla tarvii laittaa ettei ketjut laahaa svingiä. Biliksessä joku vitosen maksaa lisärulla kuulalaakeroituna. Löytyy muuten isoa ja pientä käykääs hakemas varastoon kun orggis rulla sanoo omasta kohta ittensä irti. 2150km ajettuna. Tyytyväinen oon ollu ei suuria murheita ole ollut enää ja hauskaa riittää joka päivälle.jcl1 kirjoitti:Taakse jousen rungon lyhennys 4cm, jousen alakiinnikkeen siirto taakseppäin noin 9cm.
Lopputulos taka haarukka jatkuu suoraa rungon alalinjaa seuraten.
Ainiin laitoin myös lisäpitkän ajokkiin kun nämä iltahämärät. Kuvan voin laittaa kun kerkeen...
EDIT:
Nyt jopa näkee pimiällä eteensä


Pitäs huomata että jouset on eripäin. En oo jaksanu vaihtaa samoinpäin. sokeat kiinalaiset kenties kasanneet heh.
Viimeksi muokannut knot62, 12 Syys 2008 14:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Re: kinroad 250
Tuntuu kaikilla olevan sama kuvio. Laite itsessään toimii hyvin, mutta kokoonpano täysin ala-arvoinen ja joka paikka reuhottaa.knot62 kirjoitti:Tyytyväinen oon ollu ei suuria murheita ole ollut enää ja hauskaa riittää joka päivälle.
Kinroad XT250ATV-C
Re: kinroad 250
Niin ja pakko mainita huiput 95km/h.Vakio peli vielä.
Oma meni jotain muistaakseni 115km/t 17 piikkisellä eturattaalla. Sitten huomasin, että mittarin anturi oli kiinni jarrulevyssä. Laitoin rakoa pari milliä ja huippunopeus putosi reiluun seitsemäänkymppiin. GPS pudotti sitten maanpinnalle ja todelliset huiput olivat 73km/t.
Höpön höpön tuo sinun 95...vakiona menee n. 65 todellista kunnes kierrosrajoitin iskee peliin.

Kunhan kerkeän niin GPS mukaan ja kylille.
Mittari pitää siis kalibroida. Eihän toi muute pelaa.
Re: kinroad 250
Mistä ostit lisäpitkät? Tuliko tuo teline mukana vai onko omavalmiste?knot62 kirjoitti:Svingi kiinnikkeen nosto tai lisäketjurulla tarvii laittaa ettei ketjut laahaa svingiä. Biliksessä joku vitosen maksaa lisärulla kuulalaakeroituna. Löytyy muuten isoa ja pientä käykääs hakemas varastoon kun orggis rulla sanoo omasta kohta ittensä irti. 2150km ajettuna. Tyytyväinen oon ollu ei suuria murheita ole ollut enää ja hauskaa riittää joka päivälle.jcl1 kirjoitti:Taakse jousen rungon lyhennys 4cm, jousen alakiinnikkeen siirto taakseppäin noin 9cm.
Lopputulos taka haarukka jatkuu suoraa rungon alalinjaa seuraten.
Ainiin laitoin myös lisäpitkän ajokkiin kun nämä iltahämärät. Kuvan voin laittaa kun kerkeen...
EDIT:
Nyt jopa näkee pimiällä eteensäJa tollanen toinen ois myytävänä. Jos nappaa niin priva.
Pitäs huomata että jouset on eripäin. En oo jaksanu vaihtaa samoinpäin. sokeat kiinalaiset kenties kasanneet heh.
Re: kinroad 250
Biltemastahan ne. Mukana tuli joten sovelsin äkkiä. siinä on toisen lampun kiinnike yläpuolella jotta puristuu tuohon väliin. Jonkun latikan missä on sopiva reikä laitan jos ostaja toiselle lyhdylle löytyy. Tuota siis käytän "lähivalona" kun kuuta ei tarvitse alkuperäsellä soihdulla valasta kun se hohkaa ihan itestäänkin. Pitkät toimii edelleen kuunvalaisuun ,mutta en sitä tarvitse juuri ollenkaan kun näkee tuolla ihan riittävästi. Ja jos joku rutisee siitä niin saa rutista ,mä haluun nähdä eteenpäin.teenepa kirjoitti:Mistä ostit lisäpitkät? Tuliko tuo teline mukana vai onko omavalmiste?
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Biltemasta tilattiin kasa roinaa ja siinä sivussa myös mönkkärin tuunaustarvikkeita.
Vaihdoin akkukaapelit 16mm^2 johtoihin (yhteensä siinä 10€), sillä alkuperäiset 6mm^2 piuhat ovat lähinnä auton lisävaloille tarkoitetut. Shineray stixe-ketjussa joku oli sulattanut kuoret startatessa alkuperäisistä piuhoista. Enää ei kakistele startatessa, vaan jaksaa puöräyttää puristuksen yli ilman ongelmia alkuperäiselläkin akulla. Tallissa on motskarista jäänyt pari vuotta vanha Yuasa YTX12-BS vartoomassa, mutta akkukoteloa pitää vähän levittää. Kylmäkäynnistysvirta reippaasti päälle 100A, joten luulisi kiinalaisen pyörivän pakkasellakin.
Ketjut tilasin myös ja enskamiehet ovat menestyksellä käyttäneen Bilteman ketjuja. Kullanväriset ovat bling, mutta se ei toki vaikuttanut asiaan
Vedenlämpömittari pitää myös asennella ja merkkivaloledi flektille.
Kin(g Of The )road toimii edelleen kuin sveitsiläinen kello, kun vain sai sätöstykset ojennukseen.
Vaihdoin akkukaapelit 16mm^2 johtoihin (yhteensä siinä 10€), sillä alkuperäiset 6mm^2 piuhat ovat lähinnä auton lisävaloille tarkoitetut. Shineray stixe-ketjussa joku oli sulattanut kuoret startatessa alkuperäisistä piuhoista. Enää ei kakistele startatessa, vaan jaksaa puöräyttää puristuksen yli ilman ongelmia alkuperäiselläkin akulla. Tallissa on motskarista jäänyt pari vuotta vanha Yuasa YTX12-BS vartoomassa, mutta akkukoteloa pitää vähän levittää. Kylmäkäynnistysvirta reippaasti päälle 100A, joten luulisi kiinalaisen pyörivän pakkasellakin.
Ketjut tilasin myös ja enskamiehet ovat menestyksellä käyttäneen Bilteman ketjuja. Kullanväriset ovat bling, mutta se ei toki vaikuttanut asiaan

Kin(g Of The )road toimii edelleen kuin sveitsiläinen kello, kun vain sai sätöstykset ojennukseen.
Kinroad XT250ATV-C
Ketjut ois nyt vaihdettu. Kullanväriset antavat hiukan näköä ja ovat päällisin puolin huomattavasti järeämpää tekoa alkuperäisiin verrattuna.
Asentelin lämpömittarin myös. Bilteman anturissa on täysin erilaiset ohmilukemat verrattuna kiinalaiseen alkuperäiseen. Bilteman anturi meni heittämällä alkuperäisen tilalle. Flektille laitoin bilteman vihreän merkkivaloledin näyttämään milloin flekti pyörii. Flektinhän laitoin jo aikaisemmin termostaattiohjatuksi ja syylärissähän on termari jo valmiina mutta ei kytkettynä.
Ajossa lämmöt pyörivät nätisti siellä 80 asteen kieppeillä. Flekti lähtee pyörimään siinä 85 asteen paikkeilla ja sammuu 75 asteessa. Lämmöt pysyvät hienosti kurissa ja flekti on reippaasti riittävän tehokas ja lämmöt tippuvat nopeasti kun flekti menee päälle. Kadulla köröttelyssä flekti ei pyöri käytännössä ollenkaan. Hienosti toimii jäähdytys kaikkiaan.
Asentelin lämpömittarin myös. Bilteman anturissa on täysin erilaiset ohmilukemat verrattuna kiinalaiseen alkuperäiseen. Bilteman anturi meni heittämällä alkuperäisen tilalle. Flektille laitoin bilteman vihreän merkkivaloledin näyttämään milloin flekti pyörii. Flektinhän laitoin jo aikaisemmin termostaattiohjatuksi ja syylärissähän on termari jo valmiina mutta ei kytkettynä.
Ajossa lämmöt pyörivät nätisti siellä 80 asteen kieppeillä. Flekti lähtee pyörimään siinä 85 asteen paikkeilla ja sammuu 75 asteessa. Lämmöt pysyvät hienosti kurissa ja flekti on reippaasti riittävän tehokas ja lämmöt tippuvat nopeasti kun flekti menee päälle. Kadulla köröttelyssä flekti ei pyöri käytännössä ollenkaan. Hienosti toimii jäähdytys kaikkiaan.
Kinroad XT250ATV-C
Re: Kinroad XT250-C
Joo, itse vehje jotain ajovalokuoren kiinnitystä lukuunottamatta tuntuu vähintään hintansa väärtille jopa "rakennussarjana".
Oman fiksaukset ennen kuin uskals oikeesti ajella:
etuvalo irti,ryyppy ei toiminut,mutskut löysällä,eripari rengastus takana,vesipumppu asennettu väärinpäin - ei toiminut.
Nesteet koneeseen ja lähin mp huolto kiinnitti kaasarin sisälle ryypyn kii, ulkosesti näytti toimivan : )
n.10kmh kun oli ajanut niin alko pienet savut tulla sulavista johdoista koneen kyljessä ja kannen juuresta vettä ulos - jaaha : ) eikun soitto maahantuojalle, 2 viikkoa yhteensä oli kuljetuksineen korjattavana ja pakko myöntää, huolto ainakin oli helv*tin asiallinen ja kaikki ja paljon muutakin tsekkasivat ja korjasivat - eli jos malttaa odotella niin ainakin kyseisen putiikin kohdalla kannattaa käyttää takuukorjausta mikäli aihetta siihen on.
Oman fiksaukset ennen kuin uskals oikeesti ajella:
etuvalo irti,ryyppy ei toiminut,mutskut löysällä,eripari rengastus takana,vesipumppu asennettu väärinpäin - ei toiminut.
Nesteet koneeseen ja lähin mp huolto kiinnitti kaasarin sisälle ryypyn kii, ulkosesti näytti toimivan : )
n.10kmh kun oli ajanut niin alko pienet savut tulla sulavista johdoista koneen kyljessä ja kannen juuresta vettä ulos - jaaha : ) eikun soitto maahantuojalle, 2 viikkoa yhteensä oli kuljetuksineen korjattavana ja pakko myöntää, huolto ainakin oli helv*tin asiallinen ja kaikki ja paljon muutakin tsekkasivat ja korjasivat - eli jos malttaa odotella niin ainakin kyseisen putiikin kohdalla kannattaa käyttää takuukorjausta mikäli aihetta siihen on.
*** #?@%&kele ***
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Halvimmalla taidat päästä ostamalla esim. nettimotossa myynnissä olevan käytetyn ja valmiiksi parannellun version. Pätee myös muihinkin merkkeihin ja malleihin.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa