Fude F200 cc Hornet

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
paltee
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Huhti 2006 10:03
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja paltee »

kyllähän minäkin sen tiedän ettei 10 ole 100 mutta kuitenkin oletin että mönkijä on edes ajokuntoinen kun se asiakkaalle tuodaan. luulisi myyjillä jo olevan senverta itsekritiikkiä ja vastuuntuntoa että huolehtivat vehkeiden yleiskunnosta.
tottakai halppis vehkeitä joutuu korjaamaan niinkuin kalliimpiakin, eihän mikään peli kestä ikuisesti huoltamatta ja halvassa pelissä ei pikku virheet haittaa läheskään niin paljon kuin 10.000e pelissä.
kunhan pääsen kunnolla sinuiksi fuden kanssa en todellakaan aio ensimmäisenä olla itkemässä että nyt se hajos tms, se on vaan otettava avainmet käteen ja pistettävä vehje kuntoon, paras hetkihän on remontin jälkeiset ensi savut. :?

mönkijä on nyt pajalla jossa laittavat paikat kuntoon. huoltopuolen timo myllymäeltä arvasi heti mistä vuoto johtuu, oli tuskin ensimmäinen kerta ja suhtautui tosi asiallisesti tapahtuneeseen, lupasi vielä pientä korvausta ylimääräisestä harmista ajovarusteiden muodossa.
pieni mahdollisuus olisi että saisi jo viikonlopuksi ajoon. :idea:

ps. onneksi on tällaiset sivut mistä etsivä löytää apua ja keskustelukumppaneita alan ihmisistä. :D :)
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

huh... oli alunperin tilauksessa toi Fude Myllymäeltä mut oli näköjään onni et peruttiin se tilaus ja ostettii Comanche muualta.. Comsussa ei oo mitään vikaa ollu. Ostettii se 80km ajettuna ni oli aikasempi omistaja (Jalaco Oy) kyllä vissiin ihan oikeesti luovutushuoltanu sen ja kunnolla, koska mitään ei oo tippunu ja hyvin pelittää, tosin vasta 300km mittarissa :D just meni 300km huoltoon ja siel vähä viel fiksataan :D Tuli samalla ostettu taakse katunakit ku edessä oli jo ostaessa..
saleee
Pärde
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:59
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja Pärde »

Aika kovasti tuntuu myllymäen laitteessa olevan vikoja...Onkohan niin että jos ostaja on tinkinyt hinnan todella alhaalle niin kiinan pojat antavat kakkos laadun koneita?
Falmek Force 415 Pro -08
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Tai kolmos........................................ :shock: :shock: :lol:
Kuva
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 20:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Vee-äM kirjoitti:Tai kolmos........................................ :shock: :shock: :lol:
Kyllä "kolmos III" laatu hyvää on. Joskus jopa nelonenkin kelpaa ;)
Ei pojat mopolla mahottomia.
Quentino
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2007 20:49
Paikkakunta: Lehmo

Viesti Kirjoittaja Quentino »

Ensimmäinen päivä meni laittaessa fudea ajokuntoon.Ketjut tiukalla,takajarru laahas,jarruvalo ei toiminu,tyhjäkäynti huono ja ei pystynyt ajamaan kun ryyppy päällä.Onneks täältä löyty hyvät ohjeet :D .
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Fuden viat kun saapui viimeviikolla:

- tyhjäkäyntiä ei ollut --> ongelmia saada käyntiin
- akku loppui heti parin käynnistysyrityksen jälkeen
- syylärissä ei ollut nimeksikään nestettä
- öljyt oli ihan minimissä
- takajarruvalo jää välillä jumiin
- bensamittarin valo palaa aina kun virrat on päällä
- ketjut todella tiukalla
- jarrut eivät toimineet ollenkaan
- toinen takarengas soikea
- kummatkin etulokarin katteet irti pidikkeestä
- muttereita siellä täällä löysällä
- +muita joita ei jaksa muistaa
- laite toimitettiin laskutusosoitteeseen, eikä toimitusosoitteeseen

Pari tuntia ajoa+laittoa poisti listalta suurimman osan vioista. Takuuhuolto on jo tilattu, mutta sai vasta 15.8 :( Siellä tullaan tarkistamaan/korjaamaan seuraavat:

- syylärin toiminta (välillä kiehahtaa, vaikka syylärissä on oikea määrä nestettä)
- ketjut
- renkaat
- takajarruvalo
- voipi myös olla että tulee tuo 300km tuohon päivään mennessä, joten pitää varmaan samaan tehdä ensimmäinen huolto

Joitain muttereita on hävinnyt matkalla, mutta niitä on korvattu nylokeilla. Rekisterikilvet ja paperit tulivat heti seuraavana päivänä toimituksesta ja kävinkin jo kyselemässä vakuutusyhtiöistä hintaa liikennevakuutukselle. Fennia 175e/v ja Pohjantähti 150e/v. Muista en ole vielä kysynyt. Millä hinnalla olette Fudeen saanut liikennevakuutuksen.

Rakensimme ennen laitteen tuloa n. 1km pituisen metsäreitin ja sitä on tullut ahkerasti ajettua. Hauskaa on ollut. Tiellä tuo perus rengasongelma kismittää sen verran että ei tule ainakaan ennen huoltoa paljoa tiellä ajeltua.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Tuo vikalistahan on kuin minun Fudestani, näitä on siis kloonattu ;)
Ihan samat viat ja vielä lisääkin..

Miten sait jarrut pitämään?
Entä miten ne ketjut säädetään? Ihan pihalla.... :(
Noredeasta minä hain Fudelle vakuutuksen sekä osakaskosen
Koko lystille tuli hintaa 174e/v ..
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Nordeasta pitää näköjään itsekkin sitten hakea :)

Tuossa isommassa ketjussa on opastusta miten ketjut saa kiristettyä, mutta yritettiin pähkäillä miten se tehdään, mutta ei heti ymmärretty. Sitten katsoimme kuvia sieltä bashan-sivuilta ja osat olivat mielestäni hieman erilaiset. Ajattelin viedä sen tuonne takuuhuoltoon ja katsoa miten he hoitavat asian.

Jarrut sain toimimaan kun kiristelin niitä vaijereita ja kiertelin painikkeiden päästä niitä "muttereita".
Avatar
vk
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2007 17:44
Mönkijä:: TGB Target 325
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vk »

vaskin kirjoitti: Tuossa isommassa ketjussa on opastusta miten ketjut saa kiristettyä, mutta yritettiin pähkäillä miten se tehdään, mutta ei heti ymmärretty. Sitten katsoimme kuvia sieltä bashan-sivuilta ja osat olivat mielestäni hieman erilaiset. Ajattelin viedä sen tuonne takuuhuoltoon ja katsoa miten he hoitavat asian.
Mulla onnistui ainakin niin, että löysäsin sen taka-akselin laakeripesän kiinnityksen haarukkaan (ne kaksi pitkää pulttia). Sitten ruuvimeisseli takarattaan reiästä sinne laakeripesässä olevaan vastaavassa kohdassa olevaan koloon. Sitten vaan työntelee edes takas niin ketjut kiristyy ja löystyy. Sen laakeripesän reunat on epäkeskot, eli kun se pyörii kiinnityksessään, ketjut kiristyy tai löystyy. Mikähän on oikea kireys kettingeille, kuinka paljon ketjun tulee painua keskeltä painettaessa? 2cm?

Fudeen tuli eilen uusi takarengas kieron tilalle ja vähän vähemmän se nyt vipottaa. Vieläkun keksisi miten nuo eturenkaat saa keskitettyä ilman metalliverstasta laitteesta tulisi todennäköisesti aika paljon parempi ajaa. Nyt ne on selvästi muualla kun keskellä, kun vertaa vannetta pyörän napaan.

Takapään narinoita ihmettelin juuri ja selvisi, että akseli liikkuu takarattaaseen nähden hieman (ja narisee) kun tönii edes takaisin. Onkohan normaalia että kiinnityksessä on tuollainen välys?
Vesku
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Takapään narinoita ihmettelin juuri ja selvisi, että akseli liikkuu takarattaaseen nähden hieman (ja narisee) kun tönii edes takaisin. Onkohan normaalia että kiinnityksessä on tuollainen välys?
Itsellä kolisee kanssa takana ja syynä taitaa olla se jarrusatulahäsmäkkä. Mielestäni lueskelin tuolta isommasta ketjusta että muillakin samaa ongelmaa, koska se on "kelluvaa" mallia. Eli kuuluukin olla hieman irrallaan ja sitten kun painaa jarrun pohjaan niin pitäisi olla jämäkkä :)
Mikähän on oikea kireys kettingeille, kuinka paljon ketjun tulee painua keskeltä painettaessa? 2cm?
Mielestäni 1-2cm on oikea. Niin että ketjunkiristin pääsee nostamaan juuri tuon verran ketjuja ylöspäin.

Vakuutuksen kävinkin hakemassa Tapiolasta ja hintaa tuli n. 160e osakaskolla. Kilometrejä on Fudessa nyt 100. Bensamittarin valo kun palaa kokoajan niin jäin tienreunaankin jo kerran kun bensa loppui :) Soitto veljelle ja matka jatkui. Huippuja olen oman mittarin mukaan saanut 82km/h, mutta en näin sisäänajon aikana ole vielä pahemmin viitsinyt kokeilla. Ajattelin tuon takuuhuollon suorittaa ja sen jälkeen voisi isompaa suutinta hommailla. Mistähän niitä saisi tilattua?
Quentino
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Heinä 2007 20:49
Paikkakunta: Lehmo

Viesti Kirjoittaja Quentino »

Jelppiä tarvittas.En saa millään käymään tyhjäkäyntiä muutakuin ryypyn kanssa.Puhdistin kaasarin(likaa oli kyllä sisällä).Kaikki neulan asennotkin olen käynyt läpi.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Niin, se neulan asentohan ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Ootko puhdistanu sen tyhjäkäyntisuuttimen? Hakua käyttämällä löydät hyvät kaasarin säätöohjeet.

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... yntisuutin
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Jelppiä tarvittas.En saa millään käymään tyhjäkäyntiä muutakuin ryypyn kanssa.Puhdistin kaasarin(likaa oli kyllä sisällä).Kaikki neulan asennotkin olen käynyt läpi.
Itse ainakin säädin ruuvista tyhjäkäynnin. Kun istut päällä niin oikean jalan puolelta löytyy ylhäältä tämä ruuvi. Siinä on sellainen jousi :)
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Ja seosruuvin asento kannattaa tarkistaa ettei ole kierretty ihan auki tai kiinni.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Vastaa Viestiin