comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja qaw »

25" Duro buffalot on vissiin aikalailla saman kokoiset kuin 26" bear clawit. Durot ainakin mahtuu ja toimii todella hienosti, suosittelen. En tiedä kuin karkee kuvio 26" bear clawissa on mutta 25" koossa se on ihan onneton kun Duroihin vertaa...

Kuvassa ne 25" durot.
Kuva
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

pakkimerkkivalo

Viesti Kirjoittaja knot62 »

yhtäkkiä ajossa syttyi pakkimerkkivalo?? Liekö jokin normaali juttu? Valo kumminkin sammui kun pysähdyin ja laitoin 2WD päälle ja jatkoin matkaa.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Re: pakkimerkkivalo

Viesti Kirjoittaja VilleM »

knot62 kirjoitti:yhtäkkiä ajossa syttyi pakkimerkkivalo?? Liekö jokin normaali juttu? Valo kumminkin sammui kun pysähdyin ja laitoin 2WD päälle ja jatkoin matkaa.
Sulla on vaihteiston kyljessä olevassa anturissa häikkää (up tai down en muista kumpi). Voi olla myös että on mennyt anturiin vaihteisto öljyä, kun mönkijä on ollut sopivasti kallellaan joka sitten haitaa sen toimintaa.
Omassa mönkijässäni on pari kertaa syttynyt tuo pakkivalo vaikka pakki ei ole edes päällä. Huono vaan kun valopalaa, niin pakkirajoitin on myös päällä vaikka mennään eteenpäin.
Anturin puhdistamalla tai ottamalla anturista johdot pois (silloin ei pakkirajoitinkaan ole enään toiminnassa) saa tuon vian korjattua.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Olisko joku niin ystävällinen ja mittaisi omasta bullistaan latauksen säätimen arvot niin voisi arpo et toimiiko omani.
jos onnistuu?? Säätimen pohjaan on stanssattu "JPY 2007 04"
Kun ei oikeen lataus laitteessa nääs toimi.

Tai mistä vastaava regulaattori?





EDIT; Juu Vika löytyi! Yksi Regusta tulleesta keltasesta oli sulanut liittimeen niin, ettei yhdistänyt ja näin myös ei lataus toiminut kunnolla.
Syytä sulamseen ei tiedossa. Eipäilen pahasti sitä pikku vesipisaraa joka meni hyvään aikaan väärään paikkaan jo alussa.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
mjl
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 17 Helmi 2007 12:29

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja mjl »

Varin rullia 11g saa muuten täältäkin http://www.easyparts.nl/index.php3 kotiin toimitettuna alle 28€ ja tuli alle viikossa. Sivustot suurimmaks osaks suomenkieliset.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Janishell kirjoitti:
sku kirjoitti:
Janishell kirjoitti:
sain laittaa vakio suuttimet kaasariin kyllä mä olin virinokkaa erittäin tyytyväinen

ostikko ton polinin pytyn se on 287cc
kun taas tuo malossin alumiininen on 287.29
vakio sylinterin halkaisija on 72.5mm ja 276cc
Ton rautasen laitoin tilaukseen, kun ei oikeen tiedä miten toi alumiinen käyttäytyy yhdessä vanhan rautasen kannen kanssa, koska vakio pytty on rautanen myöskin.
Zylinder-Kit 290ccm Polini
http://mopshop.de/shop/product_info.php ... 402d35fcb0
Tuliko sulla bensan hajuseksi pakokaasut kun laitoit virinokan? Itselläni tulee aika kirvelevä bensan katku tolla virinokalla pakokaasuista, kaasarissa on vakio suuttimet ja seos ruuvin säätely ei auta tähän asiaa pahemmin.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Onko sulla venttiilivälykset kohdallaan?
Avatar
riksa
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja riksa »

Nyt laitettu paikalleen Malossin alu sylinterisarja ja malossin variaattori kitti. Lyhyen koeajon n.200m tuntui kuin olisi eri vehkeellä ajanut. huomenna pääsee ajamaan kunnolla eli lisää sen jälkeen. niin ja nokka on jo tilattu :D
Korjaamme kaiken minkä särjemme :D

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI

Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

X-Race kirjoitti:Onko sulla venttiilivälykset kohdallaan?
On Imu 0,1mm ja pako 0,15mm. mutta luulen että imupuolen ventiilivarrenkumi vuotaa, kun se oli aika löysä kiinityskohdasta sentakia kun jouduin sen kerran irroittamaan kun asensin sen sinne paikoilleen ja reipas desi on kadonnu öljyä koneesta 20km ajon aikana ja nokea tulee putkesta kun antaa reippaasti kieroksia.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Imupuolelta jos vuotaa venttiilivarren kumi, pitäisi moottorijarrutuksessa tupruttaa pirusti. Tai sitten viimeistään moottorijarrutuksen jälkeen kaasua avatessa. Saattaa pakokaasun hajukin parantua, kun pysyy öljy poissa palotilasta. Tuskin se ainakaan auttaa bensankaan palamista.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

EI ventiili varren kumit vuotanu. Nyt epäilen männänrenkaita koska katkos kohdat voivat olla asetettu liianlähekkäin vaikka ne eivät kylläkään ole samassa linjassa, miten nuo männänrenkaat pitäisi nelitahtisessa asettaa katkos kohdat?

Olisko toi hyvä järjestys?
Kuva
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ei mitään merkitystä, koska pyörivät siellä urassaan kuitenkin. mielen lämmikkeeksi voi kasatessa laittaa vastakkaisille puolille. ennemmin vaihtaisin sinuna uudet renkaat. öljyrenkaat kulahtaneet/kuoleutuneet
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Tolla Polinin pytyllä männällä ja männänrenkailla ei ole ajettu kuin 50km niin epäilen että männänrenkaat olisivat kuoleentuneet.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja retale76 »

alussahan ennekuin sylinteri hioutuu, voi kuluttaakkin öljyä jopa reilustikkin. itselläkin uusi pata söi alussa hieman öljyä ja tasaantu kyllä sitten ajan kanssa. öljy merkinkin vaihto voisi olla suositeltavaa. koneille tuntuu motonetin 4.90e/l öljy kelpaavan juomaksi kun taas teboilin 10.90e/l öljy pysyy koneessa mallikkaasti.

tosin jos sitä ihan "litra" tolkulla alkaa menee niin jotain kyllä on pahasti vialla

oliko polinin pytyssä öljykanava täsmälleen samassa kohdassa alkuperäiseen sylinteriin verrattuna? jottei pääse sieltä fuskaamaan?
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

retale76 kirjoitti:alussahan ennekuin sylinteri hioutuu, voi kuluttaakkin öljyä jopa reilustikkin. itselläkin uusi pata söi alussa hieman öljyä ja tasaantu kyllä sitten ajan kanssa. öljy merkinkin vaihto voisi olla suositeltavaa. koneille tuntuu motonetin 4.90e/l öljy kelpaavan juomaksi kun taas teboilin 10.90e/l öljy pysyy koneessa mallikkaasti.

tosin jos sitä ihan "litra" tolkulla alkaa menee niin jotain kyllä on pahasti vialla

oliko polinin pytyssä öljykanava täsmälleen samassa kohdassa alkuperäiseen sylinteriin verrattuna? jottei pääse sieltä fuskaamaan?
Mittailin männänrenkaiden välykset, ylimmällä renkaalla on 0,3mm ja lopuilla renkailla 0,4mm. Hyvin oli pysyny samassa kohtaa kun aikasemmin olin jättänyt asennuksessa ylin ja keskimmäinen männärengas että ei ne männänrenkaat hirveesti liiku tässä vehkeessä. Männänrenkaiden katkokset olivat asennossa ylin klo 12.00 keskimmäinen klo 15.00. Klo 12.00 on pakoaukon suunta.

Joo pytyn kanavat ovat samanlaiset kuin alkuperäisessä, 2dl/10km vie öljyä että aikapaljon.
Viimeksi muokannut Janishell, 14 Touko 2009 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Vastaa Viestiin