comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Kiertokangen laakerithan ne siellä on palaneet ja luultavasti myös kampuran... :cry:

Kuva
http://a6.vox.com/6a00fa967d4e8c0003011016b86f46860d-pi
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja qaw »

Janishell kirjoitti: Hmm mikäs sen leipos, kun näillä vehkeillä ei ole tapana kovin helposti leipoo kiinni jos kaikkia nesteitä vaan on koneessa on tarpeeksi.
Oiskohan tällä tekemistä asian kanssa:
knot62 kirjoitti:Moottorista lähtevä huohotin iso letku irti putsasrikotelosta ja kotelon reikä tukittu. Letkunpää irtonaisena jossain. Tästä johtuen ei kannata uittaa mönkijää sen syvemmällä. Tyhjäkäynnillä kyllä puhaltaa, mutta kaasuttaessa imee.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja retale76 »

ei ole mitään tekemistä tuolla letkulla kampuran voitelun kanssa, varsinkaan jos suodatin sentään paikoillaan ja ei ole imettänyt vettä öljyn sekaan. mutta en usko jotta knot niin tumpelo olisi ollut..
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Öljyn puute siis tuon teki kun ajelin 60km rajotinta vastaan ja takas päin ajoin noin 5km ja sit hyytys... joku jostain siis joko vuotanut tai jotain... kiinni ei onneksi palanu, mut takuuseen uudet osat ja koneoppia... :D Siis aika yksinkertanen toi moottori, kun ei oo vaihteistookaan...
Viimeksi muokannut knot62, 28 Heinä 2009 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja qaw »

retale76 kirjoitti:ei ole mitään tekemistä tuolla letkulla kampuran voitelun kanssa, varsinkaan jos suodatin sentään paikoillaan ja ei ole imettänyt vettä öljyn sekaan. mutta en usko jotta knot niin tumpelo olisi ollut..
Jaa mikä suodatin? :biggrin:
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja retale76 »

siinä letkussa on semmoinen pieni suodatin välissä. ennen kuin se menee putsariin. musta muovikotelollinen
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

retale76 kirjoitti:siinä letkussa on semmoinen pieni suodatin välissä. ennen kuin se menee putsariin. musta muovikotelollinen
Noups... ei ollu tehtaan jälkeen ainakaan. moottorin huohotinletkusta, kun on kyse nii meni suoraan yläkerrasta putsarin koteloon letku.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja retale76 »

juu aika monesta jättäneet pois. esim omassa 200 oli kun taas kaverin ei mutta sen taas linhaissa oli. shinukan koneissa tuli mukana ihan moinen.
mutta joka tapauksessa suodattimen idea siinä on estää enimpien öljyjen meno ilmanputsariin.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Tarviiko tähän enää lisätä mitään. Kuva kertokoon asiansa :-X Tai no sen verran viellä, että laittakee vaan sen jenkki ohjekirjasen mukaan ölyä EI suomalaisen ohjeen.

Kuva
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

knot62 kirjoitti:Tarviiko tähän enää lisätä mitään. Kuva kertokoon asiansa :-X Tai no sen verran viellä, että laittakee vaan sen jenkki ohjekirjasen mukaan ölyä EI suomalaisen ohjeen.

Kuva
Mitäs öljyy oot käyttäny? Itse käytän Mobil 4t Racing 15w50 täyssynteeettistä, niin ei ole ollu mönkiössä ongelmaa öljyn suhteen.
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... cing4T.asp
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
Harre
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 23 Heinä 2009 01:14
Mönkijä:: Comanche BULL 2
Paikkakunta: E-P

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Harre »

knot62 kirjoitti:Tarviiko tähän enää lisätä mitään. Kuva kertokoon asiansa :-X Tai no sen verran viellä, että laittakee vaan sen jenkki ohjekirjasen mukaan ölyä EI suomalaisen ohjeen.
voisitko selventää tälläsellen newbielle vielä et miten toi jenkkien ohje eroaa suomen ohjeesta?
pistin omaan koneeseen valvoline durablend 4T 10w-40 öljyt
Avatar
riksa
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja riksa »

Ainakin omassa commussa oli äsken kone pöydällä ja se magneettokoppaan tuleva stefa oli hapertunut ja sen myötä olisi varmaankin mennyt kampura soseeksi jos olisin ajellut lutu pohjassa. Onneksi ajo oli ollut tätä ennen rauhallista kömpimistä metikössä. Nyt paikallaan uusi stefa ja sen kunto pitänee tarkistaa vuoden välein koska sekin on kinkki versio. En muuten epäilisi kumi osien kestävyyttä mutta , omastani menossa esim 3 kaasarin kurkku kun hapertuneet poikki :)
Korjaamme kaiken minkä särjemme :D

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI

Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

riksa kirjoitti:Ainakin omassa commussa oli äsken kone pöydällä ja se magneettokoppaan tuleva stefa oli hapertunut ja sen myötä olisi varmaankin mennyt kampura soseeksi jos olisin ajellut lutu pohjassa. Onneksi ajo oli ollut tätä ennen rauhallista kömpimistä metikössä. Nyt paikallaan uusi stefa ja sen kunto pitänee tarkistaa vuoden välein koska sekin on kinkki versio. En muuten epäilisi kumi osien kestävyyttä mutta , omastani menossa esim 3 kaasarin kurkku kun hapertuneet poikki :)
Tuolta sivulta tilaamaan osa nro:23 niin pitäisi saada "laatu" stefan koneeseen, koska kyseessä on Yamahan osa.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/251 ... Cover.html
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Harre kirjoitti:
knot62 kirjoitti:Tarviiko tähän enää lisätä mitään. Kuva kertokoon asiansa :-X Tai no sen verran viellä, että laittakee vaan sen jenkki ohjekirjasen mukaan ölyä EI suomalaisen ohjeen.
voisitko selventää tälläsellen newbielle vielä et miten toi jenkkien ohje eroaa suomen ohjeesta?
pistin omaan koneeseen valvoline durablend 4T 10w-40 öljyt
ELikkäs jossain tästä on ollut aiemminkin puhetta.
Suomalaisessa ohjeessa mitataan öljyt kiertämällä mittatikku kierteineen pohjaan ja jenkissä vaan painamaan kierteitä vastaan, Eli jos ajatellaan jenkki ohjeen mukaan niin minulla on ollut kokoajan minimi rajassa öljyt. GOT IT?

Ja muutenkin laittaakaa perä/t sekä voimansiirto öljyt sen jenkkien mukaan, toimii paremmin.

Eli joku sanokoon koneen max ölymäärään millilitroissa ja miten sen mittaan tikulla suhteessa 1/1 :wink:
Kone on sen hassusessa kulmassa ja kun halkasin niin kampikammioon todellakin sitä öljyä kaivataan jenkkiiohjeen mukaan.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Janishell »

knot62 kirjoitti:
Harre kirjoitti:
knot62 kirjoitti:Tarviiko tähän enää lisätä mitään. Kuva kertokoon asiansa :-X Tai no sen verran viellä, että laittakee vaan sen jenkki ohjekirjasen mukaan ölyä EI suomalaisen ohjeen.
voisitko selventää tälläsellen newbielle vielä et miten toi jenkkien ohje eroaa suomen ohjeesta?
pistin omaan koneeseen valvoline durablend 4T 10w-40 öljyt
ELikkäs jossain tästä on ollut aiemminkin puhetta.
Suomalaisessa ohjeessa mitataan öljyt kiertämällä mittatikku kierteineen pohjaan ja jenkissä vaan painamaan kierteitä vastaan, Eli jos ajatellaan jenkki ohjeen mukaan niin minulla on ollut kokoajan minimi rajassa öljyt. GOT IT?

Ja muutenkin laittaakaa perä/t sekä voimansiirto öljyt sen jenkkien mukaan, toimii paremmin.

Eli joku sanokoon koneen max ölymäärään millilitroissa ja miten sen mittaan tikulla suhteessa 1/1 :wink:
Kone on sen hassusessa kulmassa ja kun halkasin niin kampikammioon todellakin sitä öljyä kaivataan jenkkiiohjeen mukaan.
1,5l kun laittaa ölppää koneeseen öljynvaihdon jälkeen niin silloin ei ole ölppää koneessa liikaa ja eikä liian vähän öljyä.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Vastaa Viestiin