comanche 4x4

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

ihtellä vilkut toiseen suuntaan ei pelanu joka kerta olleskaan ja vika oli liittimisä, kaikki liittimet niin löysiä toisiinsa nähden ettei ihme jos on välillä häikkää.. onko ajovaloissa ollu vikaa?? omassa toisen puolen parkki pelaa mutta ajo+pitkäpoltin ei aina pala ja välillä himmeästi,johtojen ja liittimien näpräys ei auta, kopautus umpioon joskus auttaa, voisko polttimossa olla se vika???
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Täytyy tarkastaa johtojen liitokset vielä kertaalleen jos siellä olisi vikaa.
Ajovalojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, muuta kuin polttimon vaihdon yhteydessä.
Polttimon kannat ovat niin huonot etten yhtään ihmettele olisiko niissä kosketus häiriöitä. Kannassa olevia kontakti johtimia taivuttamalla, niin että ne painaa polttimoon lujemmin poistui valo ongelmat.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
Harre
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 23 Heinä 2009 01:14
Mönkijä:: Comanche BULL 2
Paikkakunta: E-P

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Harre »

Valot pelaa mulla ihan ok.
etuvilkut ja vilkkureleen nakkasin jo pois koneesta ennenku rikkoutuvat, ei niitä maastomallissa tartte. tuos justihinsa toisesta johtosarjasta merkkailinkin näitä ylimääräisten sähkölaitteiden töpseleitä jotta osaan oikeat raksia pois johtosarjastan parannustyön yhteydessä.

kannattaa sit muuten lisätä muutamia maadotusjohtoja juur akun ja rungon välille kunnon maadotuksen varmistamiseksi. alkuperäsessä johtosarjassa on vain kolme maadoituslenkki pistettä 1.5m2 johdolla: puola, koneen eturunko ja startti. startilta meneekin si jo paksu maadotusjohto akulle.
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

sanokaapa viisaammat että kuinkahan onnistuisi ohittaa tuo että neliveto ei kytkeydy 2wd.lle kun laittaa vaihteen vapaalle,, eteen,taate,eteen,taate jne edestakasessa rynkytyksessä esim kiinni ollessa tuo ei tee varmastikaan etuperälle hyvää... :?: ihtiä ainaki häirihtee tuo kun saa varoen ottaa liikkeelle lähdön aina suunnanvaihdossa.. vai löytyykö jollakulla kampe missä neliveto pysyy päällä myös vaihdevapaalla, itellä ei pysy ja se näkyy myös mittarisa että 2wd kytkeytyy vaihde vapaalla vaikka 4wd kytketty omasta katkasijastaan.. tuon omanmanuaalin sähkökaavio on nii epäselvä että sen perusteella ei saa selkoa mitä lähtis muuttelemaan kytkennöissä.. kommentteja ja apua kaivataan ainaki toistaiseksi.. :!:
Avatar
Harre
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 23 Heinä 2009 01:14
Mönkijä:: Comanche BULL 2
Paikkakunta: E-P

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Harre »

koita ottaa vaihdelaatikon kyljestä ne vaihdevaloantureiden johdot irti. silloin mittari ei saa tietoa vaihteista ja todennäköisesti 4wdkin pelaa kokoajan.
jos neliveto ei pelaa ilman noita anturin johtoja niin tee kytkentä anturin johtoon jotta mittari luulee että on pykälä silmässä.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja VilleM »

joniv kirjoitti:vai löytyykö jollakulla kampe missä neliveto pysyy päällä myös vaihdevapaalla, itellä ei pysy ja se näkyy myös mittarisa että 2wd kytkeytyy vaihde vapaalla vaikka 4wd kytketty omasta katkasijastaan.. tuon omanmanuaalin sähkökaavio on nii epäselvä että sen perusteella ei saa selkoa mitä lähtis muuttelemaan kytkennöissä.. kommentteja ja apua kaivataan ainaki toistaiseksi.. :!:
Kuulosti niin oudolto tuo nelivedon kytkeytyminen, että piti käydä testaamassa omassa mönkijässä. Omassa mönkijässä nelivedon merkkivalo on päällä koko ajan kun katkaisin on 4wd asennossa olipa vaihde sitten mikä vaan.
Eikö tuon nelivedon pitäisi olla automaattinen, elektroniikka tarkkailee etu ja takapyörien nopeus eroa ja kun ero on suuri neliveto kytkeytyy päälle. Tämä tapahtuu vain neliveto asennossa. 2wd asennossa vetää aina taka pyörät eikä neliveto kytkeydy päälle.
Kun ajaa vaikeassa maastossa ja joutuu ottamaan edestakaisin, niin en ole huomannut milloin neliveto kytkeytyy päälle. Vai onko se sitten kokoajan päällä. Mittarissa ainakin 4wd valo loistaa kokoajan.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja qaw »

Siis tuonhan PITÄISI toimia niin että heti kun etu- ja takarenkaat pyörivät samaa vauhtia (tai ei ollenkaan), etuveto putoaa pois pelistä. Kun pyörimiseroa etu- ja takarenkaiden välille taas syntyy (eli takapyörät sutii), lähtee etuveto mukaan. Niin se on suunniteltu ja pääosin niin se ainakin minulla myös toimi.

Tuon ohittaminen vaatisi mekaanisia muutoksia etuperään...
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

pistokkeen irrotuksen myötä tomii kuten omasta mielestä on paras..täytyy tehdä uudenlainen kytkös tonne.. mielipiteitä voi olla monta mutta niinpä näissä comsuissa tuo nelivedon toimintakin on ollu sitä sun tätä.. keskustelujen mukaan yhellä jos toisella se toimii aivan erillälailla.. itellä tota yhtä pikkupulmaa lukuunottamatta mikä ei tiesti edes vika ole niin neliveto pelaa kuten pitää. ja parempien rattaiden avulla menee hyvin.. vakio maastorenkaat ei oo mistään kotosin milläänlailla eikä myöskää pidoltaan. ja renkaita vaihdellessa varmaa hyvä pitää mielesä ettei ne koko erot edessä/takana oo mitä sattuu..
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

qaw kirjoitti:Siis tuonhan PITÄISI toimia niin että heti kun etu- ja takarenkaat pyörivät samaa vauhtia (tai ei ollenkaan), etuveto putoaa pois pelistä. Kun pyörimiseroa etu- ja takarenkaiden välille taas syntyy (eli takapyörät sutii), lähtee etuveto mukaan. Niin se on suunniteltu ja pääosin niin se ainakin minulla myös toimi.

Tuon ohittaminen vaatisi mekaanisia muutoksia etuperään...
tuon mukaan sen etupään saa vetämään sitten koko ajan(4wd kytkettynä) etupään rengaskokoa muuttamalla jolloin pyörintä nopeudet ja erot muuttuu...
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

Kun ajaa vaikeassa maastossa ja joutuu ottamaan edestakaisin, niin en ole huomannut milloin neliveto kytkeytyy päälle. Vai onko se sitten kokoajan päällä. Mittarissa ainakin 4wd valo loistaa kokoajan.[/quote]

mulla sen ainaki huomaa ja en tiä johtuko tämä siitä että kun mittarin mukaan on 2wd vaihdevapaalla vaikka neliveto onkin kytketty... ja hokasin tämän aika äskettäin ja en oo aivan varma onko mulla ollu näin aina..vähän epäilen koska oisin kiinnittäny tohon huomiota jo aikasemmin.. 200km mittarissa ja muistaakseni rapiat 20tuntia. ja nyt kun se neliveto pysyy päällä myös vapaalla ainakin mittarinkin mukaan niin edestakas meno oli ihan erilaista ei huomaa sitä kytkeytymistä kun se ei välisä kytkeydy pois. tämä on mun näkökanta ja mielipide.
Nitro75
2WD
Viestit: 44
Liittynyt: 25 Huhti 2007 23:16

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja Nitro75 »

Poiketaan vähän aiheen sivuun. Onko teillä minkälaisia renkaita orkkis renkaiden tilalla. Tarvis olla hyvät ajaa asfaltillakin, joten esim. Kendan bear claw on jo turhan raakakuvioinen. Kattelin Maxxis big horneja, mutta onkohan se tieliikennehyväksytty?
joniv
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja joniv »

itellä maxxis sur trak. en ota kantaa minälaiset maantiellä kun vähän tarvii sielä ajaa, pito maastossa on hyvä.. asfaltti tietäki tulee joku pätkä ajettua mut nopeus joku 60km/h ja nuo peltivanteet on nii heiveröistä värkkiä ettei ne voi olla suorat tai sinne päinkään joten tuntuu vippaavan sama mikä kumi on alla.. (ajo kuitenkin parantu kumien myötä vaikka vanteet samat paskat) ja alkuperäsinä kumeina maastonappulat.. kumeja vaihtaessa koitin pikku näpäytyksen antaa kumivasarasta niin heti oli vanteen reuna rutusa.. eli nuo ei hääviä tökkäsyä tuon perusteella maastosa vaadi tai katukiveen tökkäsyä niin varmasti on kaikkea muuta kuin "suorat"..
triippa
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2008 08:23
Mönkijä:: Cf Moto C-forse 520 EFI EPS
Paikkakunta: Kälviä

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja triippa »

Kyllä 27 tuumaset kendan karhuntassut on passelit bulliin kunhan ilmalla kompensoi koko eroa etu- ja takarenkaan välillä eikä sitä nelivetoakaan tarvi enään kokoajan. :mrgreen: Tosi hyvät ajaa maantielläkin,paljon kevyemmin kulkee kuin vanhoilla cf moton kumeilla.
triippa
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2008 08:23
Mönkijä:: Cf Moto C-forse 520 EFI EPS
Paikkakunta: Kälviä

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja triippa »

Kyllä 27 tuumaset kendan karhuntassut on passelit bulliin kunhan ilmalla kompensoi koko eroa etu- ja takarenkaan välillä eikä sitä nelivetoakaan tarvi enään kokoajan :mrgreen: Tosi hyvät ajaa maantielläkin,paljon kevyemmin kulkee kuin vanhoilla cf moton kumeilla.
Avatar
qaw
6WD
Viestit: 872
Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: comanche 4x4

Viesti Kirjoittaja qaw »

25x8-12 / 25x10-12 Duro Buffalot oli omassani nappivalinta. Mukavasti isompi ja karkeampi kuin vakio, mutta silti e-hyväksytty ja "vakiokokoa", joten posliineillakaan ei nokan koputtamista. Painavaksihan näitä haukutaan, mutta en huomannut sen suhteen koskaan mitään ongelmaa.

Kuva
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Vastaa Viestiin