Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
mönkkäri55
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Touko 2007 16:01

Viesti Kirjoittaja mönkkäri55 »

Mistä Johtuu kun comanche 200:sta kuuluu tussahtelevia vaimeita "pamauksia" ja käynti on epätasaista pienillä kierroksilla,etenkin tyhjä käynnillä. Ääni tuntuu kuuluvan sylinterin kaasuttimen puolelta.

Vika on ollut uudesta lähtien mutta kuului aluksi vain kylmäkäynnistysten yhteydessä kun yritti vähentää ryyppyä nykyään tussahtelee lämpimänäkin. Tulppa on vaihdettu (NGK DR8EA)
Onko muilla?mikä avuksi?

:(
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

juhakone kirjoitti:Minä laskin omasta hawaistani kantta 0.85mm, kun ei enempää oikein voinut ottaa. Siltikin joutui palotilan raunoja vingulla hiomaan kun mäntä otti niihin kiinni. Samalla kaveri avarsi ja siloitteli kanavia. Myös venttiilejä muotoiltiin. Ero ei ollut niin suuri kuin olisi odottanut. Äänet muuttui hieman kireämmiksi. Luultavasti tuon puristusten nousun takia. Hieman paremmin kiihtyi ja väätö lisääntyi. Pitkää mäkeä nelosella ylös ajaessa ennen hyytyi ni tuon muutoksen jälkeen jaksoi kiihtyä kokoajan :) Muutoksen jälkeen toimi pienemmällä suuttimella, kun kansi virtasi paremmin.
Olisko minkäänlaisia kuvia jäänyt tuosta kannen muokkauksesta?
mönkijätön
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

comanche vaihettu kelkkaan saa onnitella
Kuva :D
mönkkäriksi tulossa mahdollisesti tuliterä Yamaha grizzly 700 8)
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Mikä vikana kun Comanche ei ota kierroksia?
Kierroksia tasasesti joku tonni mut sitten alkaa armoton röpötys.
Ihan samat kierrokset paikallaan kuin vedon kanssa ajaessa..

CDI BOXI?
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Tarkisteleppa ensin kaasutin, ettei ole vettä kohokammiossa.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Frostylle pisteet!
Vettä kaasarissa ei ollut mutta pääsuutin oli täynnä moskaa.
Tuo 88 suutin on siis turhan pieni kun moskaakaan ei päästä läpitte ;)

Nyt pelittää hyvin ja on paljon villinpi kuin omistusaikana konsanaan..
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Tuossa muutama kuva. Tuossa yhdessä näkyy kuinka ylös mäntä tulee ni ei voi paljoa laskea ettei ala venttiilit ottamaan mäntään.. Kuvassa mäntä ei ole vielä ihan ylimmässä asennossa, tulee tasalle.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
dille85
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Elo 2007 17:58

suutin

Viesti Kirjoittaja dille85 »

tohon comancheen käy kaiketi keihin suutin mutta minkälainen sen pitää olla oliskos jollain kertoo jotain tyyppi numeroo tai jotain
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Eipä siihen ainakaan kovin paljoa suurempia venttiilejä näytä sopivan. Itselle on tuo kanavien muokkaus "kyntämätöntä peltoa" ja siksi olen jotain kansifirmaa etsinyt muutokset suorittamaan. Kantta varmaan voisi laskea enemmän, kun tekisi venttiileille suuremmat kolot mäntään.
Voisiko olla että tuo alkuperäinen kaasari ei ruoki tarpeeksi kansimuutosten jälkeen? Itsellä ainakin ollut suunnitelmissa samalla vaihtaa suurempi kaasari.

Kiitokset "juhakone" kuvista.
mönkijätön
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Eikös se ole kerralla puolet putken halkasijasta tiessään kun ton lambdan sinne tökkää?

Noista kanavan työstökuvista näyttäs kun pakokanava ois tehty väärinpäin. Ihan ko virtaus olis siinä sisäänpäin. :D
eltore
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 10 Syys 2007 02:49
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja eltore »

Mulla on tällänen ongelma:
Eli Bashanin 200cc tl malli onko tuo nyt catbrier sitten.
Ajoin päälle 80km/h kunnes rupes yhtäkkiä tehot hiipuun. Kun antoi kaasua rupes heti booaan. Pääsin kotio ja pyörä seiso 2vk ulkona myös sateessa. Sitten pääsin viemään talliin ja kaasari irti putsasin (oli likaa tyhjäkäynnin venttiilis) otin ilmanputsarin irti kans ja putsasin sen paineilmalla ja bensiinillä joka oli kait virhe. Kuivasin sen kyllä ennen kiinni laittoa. Ilmanputsarin päästä lähtee koneeseen putki jonka puoles välin o musta mötikkä? Onko se leveämpi reuna tarkoitus olla ylös vai alaspäin? Ohitin samalla bensahanan. Nyt mönkkärini lähtee käymään hyvin kun antaa kaasua ja ottaa kierroksia sinne 10k tienoille asti ilman mitään kummempia. Äänet ovat mielestäni samanlaiset kuin ennenkin. Mutta kone ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan. Ei jaksa pyörittää. Bensaa pitäisi tulla tarpeeksi. Nostin kohokammion bensantasoa, ei vaikutusta. Olen väännellyt tyhjäkäynnin ruuvia ja seos ruuvia ettien oikeata kohtaa. Jos tyhjäkäynnin ruuvi ei ole pohjassa ei pysy ns "yhtään" tyhjäkäynnillä. Tänään avasin "vaihdetapin" puoleisen kotelon koneesta missä on magneetit niin kuuluuko sieltä löytyä öljyä? Samalla avasin startin mistä löytyi kanssa öljyä jota ihmettelin kyllä kummasti... EI varmaan kuulu olla? Välillä kun kone sammahtaa kuuluu vasemmalta puolelta kovahko naksahdus, mutta ei aina. Neulaakin olen muuttanu joka kohtaan jolla ei tunnu tosiaan olevan vaikutusta tyhjäkäynnin kanssa. Jollain jotain ideoita? Ps. Sori tästä romaanista...
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Joo ei siihen kyllä montaa milliä isompia venttiileitä voi laittaa. Se mäntä otti tuohon reunukseen mikä näkyy vielä hiomattomana tuossa kuvassa. Pitäis männästä ottaa reunaa ja muokata tuota palotilaa jos vielä laskisi. Siinä fude "elämysautossa" oli mulla 150cc puhallinjäähdytteinen kone ja siitä laskin kantta muistaakseni yli 1,5mm. Siinä lisääntyi vääntö ainakin puolella :o Oli kuin ihan eri moottori muutosten jälkeen.

En osaa sanoa noista kanavista, että minne päin ne on viilattu. Kaveri on työstänyt kymmeniä jokkis autojen kansia ja sen mielestä tulj hyvä :roll:

Hän oli samaa mieltä että parhaiten tuosta sais tehoa jos kaasarin laittas kiihdytyspumpullisen ja muutaman millin isomman. Kireempi nokka, johon nostoja sen verran kun sopii. Nämä noitten avarrusten kanssa ni vois tulla lisää tehoa. Nii ja se "tehosyttyboksi"..
MaKat
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 20 Elo 2007 23:38
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800xt + 400xt

Viesti Kirjoittaja MaKat »

Onko kukaan asentanut tohon keulalle vinssiä?
Itte aattelin tollasen bilteman halppis vinssin laittaa. http://www.biltema.fi/
Tuotenro 15360
Riittääköhän virta tohon?
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja frosty »

Eltore, vaikuttas että sulla on imuvuotoa siinä. Tarkistappa se kuminen imukurkku ja sen kiinnitys.
Vastaa Viestiin