paljonko renkaan ympärysmitta kasvoi? ja mitenkä hidas möngintä onnistuu noilla isommilla kumeilla kytkintä liikaa rasittamatta?triippa kirjoitti:Kyllä 27 tuumaset kendan karhuntassut on passelit bulliin kunhan ilmalla kompensoi koko eroa etu- ja takarenkaan välillä eikä sitä nelivetoakaan tarvi enään kokoajanTosi hyvät ajaa maantielläkin,paljon kevyemmin kulkee kuin vanhoilla cf moton kumeilla.
comanche 4x4
Re: comanche 4x4
-
- Noppeli
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03 Joulu 2008 08:23
- Mönkijä:: Cf Moto C-forse 520 EFI EPS
- Paikkakunta: Kälviä
Re: comanche 4x4
Renkaan ympärysmitta pysyi melkein samana kun vertaa nuihin aikaisempiin cf moton kumeihin jotka oli 25/8 ja 25/10 mutta leveyttä tuli sopivasti lisää.Variaattorissa on muistaakseni 11 gramman rullat ja eteenpäin pelaa mun ajossa ainakin,pakkihan on pitkä muutenkin.
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
osaakos kukaan sanoa että mikähän mahtaa olla kun comsulle antaa kierroksia, hetkellisesti käyttää vaikka kaasun melkein tapissa ja saman tien kaasu pois niin meinaa sammua kun kierrokset tippuu tyhjäkäynnille..
voiko olla ilman tai bensan saannissa
tyhjäkäynti normaalisti joku 1200-1400 ja pelaa tosi hyvin mutta kyrpii tuo "tukehtuminen" joka ilmenee vain kun kunnolla kierroksia ja vapauttaa kaasun.. kertokaapas jos on kokemuksia 



Re: comanche 4x4
Juuh itselläkin on samanlaisia käynti ongelmia kun vehjes on sopivan lämpönen. Kaasarin seossäädöt ei pahemmin auttanu ongelmaan. Jotenkin luulen että tuo käynti ongelma liittyy jotenkin kaasariin ja sen ryyppyyn.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
itelläni tekee tuota aina, ei väliä onko kone lämmin vai vähän viileempi, kummiski ootan aina et ryyppy on kytkeytyny pois ennenku rupeen antaan hanaa.. jonku viitisen minsaa annan aina käydä ennen ku rupeen ajeleen.. ja sit samasa kun kaasutat ja kiekat laskee niin joku resonointi kuuluu..kuin tärinää/kolinaa, kuulunu uudesta asti.. sellasen huomion tei ku oli varin kotelo pois että remmi lerpattaa pirusti kun kaasuttaa ja päästää tyhjäkäynnille.. saattaa se mekkala kuulua siitä varin remmistä joka hieman lerpattaa ennenku rauhottuu tyhjäkäynnillä.. löytyykö muilta ylimääräsiä ääniä
sit vielä semmonen homma että alatukivarret hölkkää eteen-taakse suunnassa jonkumillin ehkä 5mm sen verran että kolauksen kuulee ajettaessa huonossa maastossa.. elikkä kokeilkaapas ottaa eturenkaasta kiinni ja liikuta mönkijää eteen-taate kahtomalla sitä alatukivartta?? löytyykö välystä
ihtiäni tuo haittaa, puslat on ok, en tiä kuuluuko tuo välys olla vai onko sieltä jääny jotku prikat pois ku tätä on josaki kasattu.. prikoilla tuon välyksen sais ainaki pois.



Re: comanche 4x4
Vaihdoin variaattoriin kevyemmät rullat, mutta nyt ilmenee ongelma, että vaihteen joutuu laittaamaan päälle kun kone ei ole käynnissä. Ja veto meinaa olla päällä ilman jotta kaasuvipuun koskee. Mitenhän tuo on säädettävissä?
-
- 4WD
- Viestit: 239
- Liittynyt: 15 Loka 2009 21:36
- Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
- Paikkakunta: keskipohjanmaa
Re: comanche 4x4
oisko jotain tullu nyt vähän väärin
ei kokemusta tuollaisesta.

Re: comanche 4x4
Ei oikeinpaljon ole mahdollisuuksia mennä väärin
Kun en irrottanut kuin etuvarin pyörän ja vaihdoin rullat. En tarkalleen ottaen tiedä kuinka kytkin toimii, mutta ongelma on nimenomaan siinä että kytkin ei irrota. kuinkahan leveälle niitä takavarin levyjä pitää oikein levittää kun laittaa remmin paikoilleen? Voisiko vika olla siinä?

Re: comanche 4x4
Mullakin on ollu noissa puslissa välystä, mutta prikat sinne väliin niin autto ongelmaanjoniv kirjoitti:itelläni tekee tuota aina, ei väliä onko kone lämmin vai vähän viileempi, kummiski ootan aina et ryyppy on kytkeytyny pois ennenku rupeen antaan hanaa.. jonku viitisen minsaa annan aina käydä ennen ku rupeen ajeleen.. ja sit samasa kun kaasutat ja kiekat laskee niin joku resonointi kuuluu..kuin tärinää/kolinaa, kuulunu uudesta asti.. sellasen huomion tei ku oli varin kotelo pois että remmi lerpattaa pirusti kun kaasuttaa ja päästää tyhjäkäynnille.. saattaa se mekkala kuulua siitä varin remmistä joka hieman lerpattaa ennenku rauhottuu tyhjäkäynnillä.. löytyykö muilta ylimääräsiä ääniä![]()
sit vielä semmonen homma että alatukivarret hölkkää eteen-taakse suunnassa jonkumillin ehkä 5mm sen verran että kolauksen kuulee ajettaessa huonossa maastossa.. elikkä kokeilkaapas ottaa eturenkaasta kiinni ja liikuta mönkijää eteen-taate kahtomalla sitä alatukivartta?? löytyykö välystä
ihtiäni tuo haittaa, puslat on ok, en tiä kuuluuko tuo välys olla vai onko sieltä jääny jotku prikat pois ku tätä on josaki kasattu.. prikoilla tuon välyksen sais ainaki pois.

Viimeksi muokannut Janishell, 13 Joulu 2009 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: comanche 4x4
Ootko varma että etuvari ei ole jumissa, elikkä liikkuuko se etuvari kun kaasuttaa normaalisti?Nitro75 kirjoitti:Ei oikeinpaljon ole mahdollisuuksia mennä väärinKun en irrottanut kuin etuvarin pyörän ja vaihdoin rullat. En tarkalleen ottaen tiedä kuinka kytkin toimii, mutta ongelma on nimenomaan siinä että kytkin ei irrota. kuinkahan leveälle niitä takavarin levyjä pitää oikein levittää kun laittaa remmin paikoilleen? Voisiko vika olla siinä?
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Re: comanche 4x4
Ootko varma että etuvari ei ole jumissa, elikkä liikkuuko se etuvari kun kaasuttaa normaalisti?[/quote]
Se pyörii ihan normaalisti kaasutettaessa.
Se pyörii ihan normaalisti kaasutettaessa.
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: comanche 4x4
Tokihan se pyörii, mutta liikkuuko sivusuunnassa?Nitro75 kirjoitti:Se pyörii ihan normaalisti kaasutettaessa.
Kaverilla oli vastaavanlaista ongelmaa, kun yksi rulla oli kasatessa lipsahtanut poikittain.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: comanche 4x4
Laitoin kyllä huolellisesti uudet rullat paikoilleen, mutta pitääpä tarkastaa asia. Ongelma täytyy kyllä liittyä jotenkin tuohon etuvaariin, kun en takavaria irroittanut ollenkaan.
Re: comanche 4x4
mulla ei oo joniv:n kaltaista sammumista, mikä voipi johtua siitä että mulla tyhjäkäynti on nostettu 2000:iin jotta kävis nätisti eikä sammuilis tyhjäkäynnillä. Nyt on tosin parikertaa tehnyt sen että sammuu suoraan ajosta ja pysähdyttyään startilla lähtee nätisti käyntiin. vaihdoin uuden puolan ja katsellaan miten käy.
toisessa etutukivarressa on myös pitkittäistä väljää sekä tukivarren pulttit hölskyy runkokorvakkeissa pikkasen. takapäässäkin oli alkavaa klappia kun eilen sitä kattelin.
toisessa etutukivarressa on myös pitkittäistä väljää sekä tukivarren pulttit hölskyy runkokorvakkeissa pikkasen. takapäässäkin oli alkavaa klappia kun eilen sitä kattelin.
Viimeksi muokannut Harre, 19 Joulu 2009 23:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: comanche 4x4
HUH, pohjapanssari ois valmis (8mm hd pe). vielä tarvis tehrä etutukivarsisuojat sekä ohjausiskarin asennus, lumiaura+ apurunko jne... kovat ajohalut ois, mutta tehrään kaikki kerralla pois

