Tarviis vähän neuvoa, ettei tulis tehtyä turhaa työtä. Eli:
Miten etuperän saa helpoiten irti : Onko kardaanin lukitus sokkatappi vai kuusiokoloruuvit? Mitä kautta perä mahtuu tulemaan ulos ? Mitä muuta pitää irroittaa edestä paitsi vetoakselit ? Antakaa myös muita hyödyllisiä vinkkejä irroitukseen.
Olenko ymmärtänyt oikein, jos etuperä paukkuu vedätettäessä takaveto päällä, onko siellä tämä muoviholkki mennyt ?
Uteliaana kysyn mistä oot saanu uuden muoviholkin, edelleen ootan omaani holkkia tai koko perää....
Kardaanissa on lukitus sokka ( tai 2 sokkaa sisäkkäin).
En ole vielä mitään osia hommannut, tarkastetaan perä ensin...
Laitoin tänään nuo polariksen öljyt sisään, katsotaan hävisikö oireet !
Viime viikolla sain Comanchen huollosta. Olivat vaihtaneet siihen kokonaan uuden etuperän ja kardaanin.
Takuuta on jatkettu sillä 2 kuukaudella minkä se oli siellä huollossa.
Sinne etuperään pitäis mennä 2dl öljyä, mutta sen täyttöpropun(kuusiokolo) kautta sinne ei mene kun 1 dl ja sitten öljyt rupee valumaan ulos.
Vai oletteko te täyttänyt sen perän huohotinletkun kautta?
Mites teillä muuten on toi etukartaani? Onko Tämä tässä kuvassa näkyvä rasvanippa oikeessa paikassa? Takakartaanissa rasvanipan tilalla on tälläinen lukitusruuvi
Siis onko toi rasvanippa väärässä paikassa vai mitä? Ainakin toi ristikko heiluu vähän turhan paljon..
Enempää laitteesta tiedä, mutta hullun näkösessä paikassa on. Akselin tuskin kuuluu pituussuunnassa liikkua, eli rasvanipalle ei tuossa paikassa ole tarvetta.
Jarppaz kirjoitti:Mites teillä muuten on toi etukartaani? Onko Tämä tässä kuvassa näkyvä rasvanippa oikeessa paikassa? Takakartaanissa rasvanipan tilalla on tälläinen lukitusruuvi
Siis onko toi rasvanippa väärässä paikassa vai mitä? Ainakin toi ristikko heiluu vähän turhan paljon..
Samalla lailla on minullakin.
Onhan kardaanin jomman kumman pään päästävä liikkumaan, kun moottori/vaihteisto hieman heiluu. Eikös takakardaanikin ole sokalla kiinni akselissa vain toisesta päästä.
Samalla laillahan autoissa kardaani liukuu joko vaihteiston sisään tai kardaanin putket sisäkkäin.
quattro kirjoitti:
Sinne etuperään pitäis mennä 2dl öljyä, mutta sen täyttöpropun(kuusiokolo) kautta sinne ei mene kun 1 dl ja sitten öljyt rupee valumaan ulos.
Vai oletteko te täyttänyt sen perän huohotinletkun kautta?
Ei sinne sitä luvattua määrää saa menemään. Gern-huollosta sanoivat muistaakseni 1,5dl, mutta siitäkin osa taitaa tulla lattialle.
no niin.n.900 km takana ja nyt SE sitten hajos.etuperä meinaan.ilmoitin huoltoon ja soittivatkin 3:n päivän päästä että uusi perä on tullu.muovikruunua mä kyllä vaan halusin.innolla kamat kantoon ja vaihtamaan.olikin tullut takaperä!!!nyt sitten ollaan jonossa oottelemassa sitä möykkyä tai kruunua.ajan lasku alkaa tänään.
Tänään soittelin Gern huoltoon ja kyselin joko kuorma kiinasta olisi saapunut.
Vastaus oli: KYLLÄ
Noh nyt odottelemaan josko pääsis pääsiäisenä ajelemaan (eihän se vielä tänävuonna ajossa ole ollutkaan....)
Siis ainakin muoviholkkeja oli tullut, peristä ei ollut varma kun purkivat konttia...
Sain vihdoin tuon Polariksen liukupalan. Vaikuttaisi teräslevyltä, jonka sisäpinta on messingin värinen. Laahauspinta taas on ruskea. Jonkinlainen pinnoitus siinä siis on. Ei kai näitä Polariksessa mene, kun toimitusaika oli 3 viikkoa.
Jokos Miksupalla on uutta tietoa liukupalakokeiluista?
No nyt se sitten hajos, meinaa etuperä comsusta. Kiitolinja noutaa tällä viikolla ja kiikuttaa Tuuriin. Kuinkas kauan arvon etuperävikaisen Comanshen omistajilla on kulunut aikaa takuuhuollossa? Ihan vaan pitäs tietää et kerkiinkö puut ajamaan kovan maan aikaan vai meneekö syksyn roudalle
Mr D kirjoitti:No nyt se sitten hajos, meinaa etuperä comsusta. Kiitolinja noutaa tällä viikolla ja kiikuttaa Tuuriin. Kuinkas kauan arvon etuperävikaisen Comanshen omistajilla on kulunut aikaa takuuhuollossa? Ihan vaan pitäs tietää et kerkiinkö puut ajamaan kovan maan aikaan vai meneekö syksyn roudalle
Heti tammikuun alussa vein ja vieläkin odottelen
Viimeviikolla lupaili että olisi osat tulleet? vaan eipä näkynyt.
Meni hermo ja siirryin "vihollisen leiriin ( arctic cat 500 ostettu )
Mr D kirjoitti:No nyt se sitten hajos, meinaa etuperä comsusta. Kiitolinja noutaa tällä viikolla ja kiikuttaa Tuuriin. Kuinkas kauan arvon etuperävikaisen Comanshen omistajilla on kulunut aikaa takuuhuollossa? Ihan vaan pitäs tietää et kerkiinkö puut ajamaan kovan maan aikaan vai meneekö syksyn roudalle
Heti tammikuun alussa vein ja vieläkin odottelen
Viimeviikolla lupaili että olisi osat tulleet? vaan eipä näkynyt.
Meni hermo ja siirryin "vihollisen leiriin ( arctic cat 500 ostettu )
Soitin tänään taas gern huoltoon nyt lupasivat laittaa koko etuperän,kun oli aluksi tullut korjaamolle vai osa osista.
Joten nyt etuperiä pitäisi olla niillä joten voit saada mönkijäsi jo ehkä vapuksi
tasan 2 viikkoa kesti etuperän tulo.itte irroitin ja laitan paikalleen.tuli koko möykky takuuseen.tän ajan olen ajellu takavetosena ketjut päällä.hyvin etenee tukkikärrynkin kanssa.
L7e-pilotti kirjoitti:Sain vihdoin tuon Polariksen liukupalan. Vaikuttaisi teräslevyltä, jonka sisäpinta on messingin värinen. Laahauspinta taas on ruskea. Jonkinlainen pinnoitus siinä siis on. Ei kai näitä Polariksessa mene, kun toimitusaika oli 3 viikkoa.
Jokos Miksupalla on uutta tietoa liukupalakokeiluista?
Nyt toimii aivan loistavasti kun kiilloitti tuon lautaspyörän. tänään tuli purettua tuo etuperä ja liukupala ei ole kulunut juuri ollenkaan, tämä siis 15W/40 öljyillä. Tuossa kuva liukupalasta. http://kuvablogi.com/nayta/1003746/.
Viimeksi muokannut miksupa, 07 Huhti 2008 22:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
quattro kirjoitti:Viime viikolla sain Comanchen huollosta. Olivat vaihtaneet siihen kokonaan uuden etuperän ja kardaanin. Takuuta on jatkettu sillä 2 kuukaudella minkä se oli siellä huollossa.