Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
eltore
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 10 Syys 2007 02:49
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja eltore »

K thanks. Olin kyllä katsovinani ettei siinä ollu mitään nuolta. Mut sattuuhan näitä.
Avatar
Jappe
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Elo 2007 21:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tötterö kirjoitti:Pitäiskö noissa 200 olla ilmatäytettävät etutolpat?
Vai onko ne vaan muodon vuoksi?
Eilen kun availin korkkeja totesin että venttiilit on liimattu ja sinne ei pääse lisäämään mitään?
Säiliön alapuolelta lähtee venttiilinsuojus ja laippa pois, jonka jälkeen sinne saa lisää painetta helposti. Säiliö on tosi pieni, eli paineen testauskin tyhjentää sen jos on varomaton :wink:
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

Pärde kirjoitti:Joo tankki on kyllä liian pieni, 100km ja tankille. Hankala on löytää tilaa varatankille, penkin allekin sopii 1/2L limsapullo juuri ja juuri. Pitää vissiin vaan suunnitella ajot tankkauspaikkojen mukaan

Kenelläkään tietoa onko 300cc comanchessa isompi tankki ja onnistuiskohan sovittaa 200cc tl comancheen.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

On 300:ssa isompi tankki, mutta tuskin sopii 200:een
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Minkä kokonen tankki comanchessa on?
Mulla on tuossa whississä ainaki 8ltr.
kadet89
6WD
Viestit: 505
Liittynyt: 15 Kesä 2007 23:23

Viesti Kirjoittaja kadet89 »

300cc on 10-11L tankki.
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

veltsu_ kirjoitti:Kenelläkään tietoa onko 300cc comanchessa isompi tankki ja onnistuiskohan sovittaa 200cc tl comancheen.
Varmaan raptorin tankki lähempänä kun ton 300cc comanchen..
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Joo vanhalla kannentiivisteellä kasasin. Irroitin vaan varovasti ettei vääntynyt ni hyvin tuntui pitävän..
MaKat
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 20 Elo 2007 23:38
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800xt + 400xt

Viesti Kirjoittaja MaKat »

HUOM HUOM !!!!!!!!!!!!!!

Kannattaa tarkistaa kaikkien ruuvien, muttereiden ja pultien kireys.
Itsellä meinas käydä köpelösti kun n.50 vauhista raidetangon sisäpään mutteri lähti lentoon ja toinen eturatas kesken vauhin poikittain. Mentiin metsään, mut onneks ei ollu isompia puita kohilla. Siinä oli sokkakin mut ei ollu enää :?
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

MaKat kirjoitti:HUOM HUOM !!!!!!!!!!!!!!

Kannattaa tarkistaa kaikkien ruuvien, muttereiden ja pultien kireys.
Itsellä meinas käydä köpelösti kun n.50 vauhista raidetangon sisäpään mutteri lähti lentoon ja toinen eturatas kesken vauhin poikittain. Mentiin metsään, mut onneks ei ollu isompia puita kohilla. Siinä oli sokkakin mut ei ollu enää :?
Onneks ei pahemmin käyny..
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

MaKat kirjoitti:HUOM HUOM !!!!!!!!!!!!!!

Kannattaa tarkistaa kaikkien ruuvien, muttereiden ja pultien kireys.
Itsellä meinas käydä köpelösti kun n.50 vauhista raidetangon sisäpään mutteri lähti lentoon ja toinen eturatas kesken vauhin poikittain. Mentiin metsään, mut onneks ei ollu isompia puita kohilla. Siinä oli sokkakin mut ei ollu enää :?
Mulla ohjaus putken alapäästä oli kans sokka ja mutteri kadonnu onneksi hoksasin sen tuossa pihalla etten kauemmas kerenny
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Raidetangon päät??

Viesti Kirjoittaja rammer »

Onko kukaan keksinyt comanche 200TL malliin vaihtoehtoisia raidetangon päitä?? Orkkikset on jo melko väljät 500km ajettuina. käykö jostain autosta tai moottorikelkasta suoraan?
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
jappes
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 10 Syys 2007 19:05
Paikkakunta: Nouste...Dinli 450tl--EscoCossu--

Viesti Kirjoittaja jappes »

Morjensta vaan.
Nyt tuli tovi sitten itsekkin ostettua Falmek Force 200 maastomalli.Tietoa löytyi täältä kiitettävän paljon ja jotain parannusjuttujakin tän mukaan tullut tehtyä jo.Samat murheet ollet, kun teillä muillakin.
Kaasari tulvinut(johtui suurimmaksi osaksi paskasta kaasarissa/tankissa)
Vapaakytkin startissa kesti päivän.
Pallonivelet väljät pahasti.
Mutta todella hyvin toiminut osien saatavuus takuuna--Kiitos Motolandille.

Modauksia tullut tehtyä omaksi huvikseen ja ajettavuutta parantaen.
Tuli muuten mielestäni etupäästä mukavan pyöreä, kun muutin sen "karjapuskurin" kiinnityksiä vähän, niiden hajottua tärinästä.
Tiputin palikoilla vähän tonttiin mönkijää, mutta kun metsässä suurimman osan ajan niin maltillisesti sen tein ja viellä rumasti.Pyörän kulmiakin tullut muutettua aika paljon.
Akun muutin penkin alle ihan huvikseni pois kuraryöpyistä.

Tuplat melkein tuntui tulevan ainakin vääntöä lisää kaikilla "virityksillä" ja rullakaasu sopii käteen mopoilu taustan takia, joten sellaisen laitoin myös.

Ajovalot näyttävät todella alas, joten siihen tulee muutosta myös viellä suuntaukseen ja nyt laitoin jo vakio umpioon 55w polttimon toiseksi.
Viellä kestänyt umpiokin.
Ohjausakselin yläkiinnike löystyi myös kokoajan ja aiheutti pientä vahinkoa kuskille radalla, mutta uusilla toimivilla lukkomuttereilla homma korjaantuu.
Tuolla kuvia muutaman, toteutuksesta http://kuvablogi.com/nayta/652637/
dille85
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Elo 2007 17:58

Viesti Kirjoittaja dille85 »

tulipahan kaaduttua nyt tänään ekan kerran pistin hiekka parkkipaikalla
sonta rinkiä ja kas yhtäkkiä otti pitoa ja sitten mentiin kippas kyljelleen ja käsijarrukahva ihan solmuun!
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Nyt olis kone taas kasassa. En yhtään ihmettele kommentteja kanavien huonoudesta vakiona, kyllä ne niin kamalilta näytti vaan ei näytä enää.:wink:
Puristuksia en lähtenyt nostamaan johtuen mäntä kansi ongelmasta, kanavat ja venttiilit muotoilin.

Kaasariksi tuli mikunin 32mm kumikurkulla. Kumikurkkujakin löytyi stormilta lähes suoraan sopivia. Kaasarissa nyt 195 suutin eikä pikku testien perusteella ainakaan liian suuri ole.
Kiihtyvyys parani huomattavasti, nyt vaan meinaa välit loppua. Vielä tarvii ilmanputsari kehitellä ja ryyppyvaijeri kaasariin.

Ne ketkä tuon huohottimen ovat ulkoilmaan laittaneet. Mihin letkun pää kannattaa laittaa? Vai onko joku laittanut letkun päähän suodatinta?
mönkijätön
Vastaa Viestiin