Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Tänään sain ilmansuotimen ja ryypyn asennettua. Nyt se olisi valmis. Tuppaa vaan noi työt haittaan vapaa-aikaa niin jäi tuo suurempi testaus vielä suorittamatta.
Tuon suuremman kaasarin ainoa haittapuoli on se ettei pikkukierroksilla kestä suurta kaasua vaan tukehtuu. 4000 jälkeen jo sietää ajaa kaasu pohjassa.
Tässä niitä pyydettyjä kuvia. http://kuvablogi.com/nayta/661532/
Arvostella saa ja pitääkin. Itsellä meni toi kannen työstö ihan fiilis pohjalta. Oli meinaan eka kansi minkä minä työstin.
Tuon suuremman kaasarin ainoa haittapuoli on se ettei pikkukierroksilla kestä suurta kaasua vaan tukehtuu. 4000 jälkeen jo sietää ajaa kaasu pohjassa.
Tässä niitä pyydettyjä kuvia. http://kuvablogi.com/nayta/661532/
Arvostella saa ja pitääkin. Itsellä meni toi kannen työstö ihan fiilis pohjalta. Oli meinaan eka kansi minkä minä työstin.
mönkijätön
jäykistyikö ohjaus paljonkin?X-Race kirjoitti:Vaihdoin alapallonivelet vaihdettaviksi ja samalla siirsin 22,5mm eteenpäin. Parani ajettavuus ihan järjettömästi. Ennnen tuntui kulkevan liian kovaa ja nyt liian hiljaa. Voisin ensiviikolla räpsiä jokusen kuvankin.
Muistelen vaan että siitä varoteltiin tossa ylätukivarsi muutoksen yhteydessä että voisi tulla liian jäykkä jos innostuu liikaa.
Hyvä vaan jos siitä saisi paremmin käyttäytyvän itsellä on madallettu ja vanteet käännetty sekä takana levityspalat mutta toi tukivarsimuutos piti tehdä nyt viikonloppuna.
Mahtaako sitä saada siirrettyä noin paljon vai pitääkö käydä alatukivarren kimppuun?
kerro tuntemuksia niin tietää mihin sen laikkakoneen iskee kiinni!
Meinas unohtua, minkä nivelen laitoit?
Tein myös ton tukivarsimuutoksen, mutta ylätukivarteen ja yli 20mm siirtyi pallo taaemmas.Ohjaus ei kovin paljon mielestäni jäykemmäksi muuttunut. Silti ajattelin tehdä siihen jotain muutosta, koska mielestäni voisi olla löysempi ja hitaampikin vähän.
Näin saisi vetelyä rauhoitettua.
Voisiko joku mitata raidetangonpään kiinnitys pisteen keskiosasta, alapallonivelen pultin keskiosaan matkan.
Eli tietäisi mikä muilla on se raidetangon ero kääntökohtaan.Mulla on Falmekissa 60mm.Tämän mitan muutos pidemmäksi toisi mukavan lisän, vaikka joutuukin rajoittajaa muuttamaan, jotta kääntyy riittävästi.
Oliko riittävän vaikeasti selitetty--eli raidetangon kiinnityspisteen etäisyys olka-akselin keskilinjasta kiinnostaa.
Mitä kauempana on sitä parempi olisi.Jatketaan juttua, kun selviää olisiko jossain näistä malleista pidempi etäisyys.
Näin saisi vetelyä rauhoitettua.
Voisiko joku mitata raidetangonpään kiinnitys pisteen keskiosasta, alapallonivelen pultin keskiosaan matkan.
Eli tietäisi mikä muilla on se raidetangon ero kääntökohtaan.Mulla on Falmekissa 60mm.Tämän mitan muutos pidemmäksi toisi mukavan lisän, vaikka joutuukin rajoittajaa muuttamaan, jotta kääntyy riittävästi.
Oliko riittävän vaikeasti selitetty--eli raidetangon kiinnityspisteen etäisyys olka-akselin keskilinjasta kiinnostaa.
Mitä kauempana on sitä parempi olisi.Jatketaan juttua, kun selviää olisiko jossain näistä malleista pidempi etäisyys.
suora6 kirjoitti:Jappes
Minkäs verran sulla on haritusta? jos sitä koittais pienentää niin sekin vaikuttaa ohjaukseen rauhoittavasti.
Omassa on kaikki nivelet väljinä niin ei uskalla ajaa yli 40kmh eikä siihen paljon säädöt auta.Uudet on tosin tulossa takuuseen (mersun yläpallot toivottavasti)
Mulle tulee nyt viikonloppuna just uudet itsetehdyt tukivarret niil mesen palloilla ja erinlaisilla puslilla ja jos toimivat niin niistä ensiviikolla lisää.Alatukivarsiin vaihdoin yläpallonivelen sisähilut rasvanipalla, jotta sain ne välykset niistäkin pois.Madallettu myös muutama sentti.paljon on jo niillä parantunut.
Joka suuntaan olen koittanut pyörien kulmat ja periaatteessa tossa kuten muissakin ei vetävissä ohjaavissa akseleissa, pitäisi olla kai aurauksella, koska rengas pyöriessään pyrkii suoristumaan ja näin vetämään/painamaan myös välykset varsista pois/toiseen laitaan.Kai!!!!
Eli oikeassa olet tosta harituksen pienentämisestä.Nyt mulla varmaan vähän liikaa harituksella, enkä muista mihin viimeksi ne jätin.
Näyttää olevan eroa puslissa sekä tukivarsissa jonkun verran.Sain toiset takuusta ja ovat ilmeisesti comanchen varret eivätkä paljon täsmää Falmekin varsiin.Pistän niistä vertailukuvia kunhan ehdin.
Pakko väsätä kokoajan jotain niin tohon mönkkäriin, jotta saisi siitä paremman.
Niin kauan kun painaa kaasu pohjassa, ei etupään vaikutus tunnu pahalta paitsi röykyissä ajaessa,mutta himmatessa kyllä huomaa vetelyä.
Hiukan tietysti ohjaus jäykistyi. Onhan se selvä, että keskittävä voima on voitettava käännettäessä. Vetely loppui ja nyt mönkijä kulkee oletusarvona suoraan. Jonkun vanhan mersun raidetangonpäät M16 -jengalla laitoin. Alatukivarsiin on hitsattu holkit joissa nivelet on kiinni kahdella mutterila. Näin alapäähänkin tuli puolen sentin säätövara. Olisi enemmänkin, jos sorvaisi mutterit ohkasemmiksi, mutta ei säädölle niin ole tarvetta. Yläpallonivelten väljistyessä vaihdan mersun nivelet sinnekin.
eli samanlailla kun mulla oli ex mönkijässäX-Race kirjoitti:Hiukan tietysti ohjaus jäykistyi. Onhan se selvä, että keskittävä voima on voitettava käännettäessä. Vetely loppui ja nyt mönkijä kulkee oletusarvona suoraan. Jonkun vanhan mersun raidetangonpäät M16 -jengalla laitoin. Alatukivarsiin on hitsattu holkit joissa nivelet on kiinni kahdella mutterila. Näin alapäähänkin tuli puolen sentin säätövara. Olisi enemmänkin, jos sorvaisi mutterit ohkasemmiksi, mutta ei säädölle niin ole tarvetta. Yläpallonivelten väljistyessä vaihdan mersun nivelet sinnekin.
tasakaasu tappaa
suurimaa suuret toleranssin
suurimaa suuret toleranssin