Comanchen 200 TL suuttimet?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
miju
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2007 21:10
Paikkakunta: Mualimannapa

Comanchen 200 TL suuttimet?

Viesti Kirjoittaja miju »

Onko tietoa minkä muun valmistajan suuttimet käy alkuperäseen kaasariin?
Jonniinjoutavasavolaisukko.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

jaa kaasari on kuulemma keihinin kaasarin kopio että kun kun mittaat moniko millinen kaasari tossa on niin niillä tiedoilla jo pitäis pärjätä.. tosin helpompaa on ottaa suutin irti ja mennä kauppaan ostamaan samanlainen, mutta isompi.. itellä on nyt tossa cömänchessä 112.5 koon suutin.. toimii tosi hyvin tolla,,
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

ainiin jos haluut varmasti helpolla saada ton suuttimen niin motoland ainakin myy tota "viripakettia" missä on eturatas ja se 112.5 suutin.. makso jotain 20e ilman asennus vinkkejä..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

onko siitä suuttimen vaihdosta oikeasti hyötyä, jossain sanottiin että myös tyhjäkäynti suutin pitäisi vaihtaa, ja lopulta muutoksen huomaa lähinnä kulutuksesta, eikö voima riitä jo pelkästään jos pidentää välityksiä kuristusten poiston jälkeen?
Olisko muuten jotain ohjetta kuristusten poistoon? Ajattelin ruuvata pakoputken tuoreeltaan irti kun se vielä lähtee ilman pulttien katkeilua.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Ero on kuin yöllä ja päivällä. Alkuperäinen suutin on niin pieni ettei moottori edes toimi kunnolla. Välitykset ovat jovakiona liian pitkät.
fisubomber
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Joulu 2006 19:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fisubomber »

Liian pieni suutin voi aiheuttaa todella ison tuhon moottoriin.
miju
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Marras 2007 21:10
Paikkakunta: Mualimannapa

Viesti Kirjoittaja miju »

rammer kirjoitti:jaa kaasari on kuulemma keihinin kaasarin kopio että kun kun mittaat moniko millinen kaasari tossa on niin niillä tiedoilla jo pitäis pärjätä.. tosin helpompaa on ottaa suutin irti ja mennä kauppaan ostamaan samanlainen, mutta isompi.. itellä on nyt tossa cömänchessä 112.5 koon suutin.. toimii tosi hyvin tolla,,
Et ole vaihtanut tyhjäkäynti suutinta vai ? KUOPIOSSA jos menee suuttimien kanssa kauppaan, niin nostavat kädet pystyyn kun on kiinalainen.
Jonniinjoutavasavolaisukko.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

fisubomber kirjoitti:Liian pieni suutin voi aiheuttaa todella ison tuhon moottoriin.
Harvemmin laiskoissa vapareissa.
TN
3WD
Viestit: 96
Liittynyt: 01 Elo 2007 10:01
Mönkijä:: SMC WC 500 RE
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja TN »

Keihin urakantainen, ja kooksi 110 tai 112.5
112.5 on itsellänikin, tyhjäkäyntisuutin vakio. Kuuleman mukaan kannattaa vaihtaa tyhjäkäyntisuutin 50 kokoiseksi.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

En ole vaihtanut tyhjäkäynti suutinta isommaksi.. En ymmärrä mitä hyötyä siitä olisi mihinkään..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
fisubomber
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Joulu 2006 19:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja fisubomber »

Harvemmin laiskoissa vapareissa.
No kyllähän se tietty aikansa kestää mutta kyllä se kone siinä kokoajan kärsii
Mieluummin pikkasen rikas ku liian laiha.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt ohjeita mutta miten suutin vaihdetaan, eli siis mitä kaikkea pitää purkaa että saa kaasarin irti?
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

satula pois,sen jälkeen ilman putsari ja vaijeri+luistin pois ja ei muutaku kaasari irti...bensaletku ois tietty hyvä ja irroittaa.... kaasari pohjasta auki ja suutin vaihtoon....itse otin myös peukalokaasun mekanismistä hiukan rälläkällä pois niin luistin nousee ylös asti kaasarissa,toki vaijeri täytyi säätää uudelleen ton jälkeen......pöntöksi laitoin 900cc suitsan pöntön,ei paljon ahdistele ja paljon hiljaisempi ajella
Avatar
veltsu_
6WD
Viestit: 445
Liittynyt: 05 Syys 2007 16:56
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja veltsu_ »

minkä tyhjäkäynti suutin tuohon comanchee käy?keihin 50 tilasin mut eipä ollukaan samanlainen ku alkuperäinen... :roll:
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

SAMPPA74 kirjoitti:satula pois,sen jälkeen ilman putsari ja vaijeri+luistin pois ja ei muutaku kaasari irti..
Pitänee se ryypyn vaijerikin irroittaa...? On vaan pirun ahdasta avata kaasarin vasemman puoleinen pultti kun on suoraan siinä ryyppyhässäkän takana ettei mahdu avaimella kääntämään siinä välissä. Sitä ryyppy"hässäkkää" kuitenkaan ei tarvinne purkaa poijes..?
veltsu_ kirjoitti:minkä tyhjäkäynti suutin tuohon comanchee käy?keihin 50 tilasin
Itsekin mietin josko vaihtaisi 50 tyhjäkäyntisuuttimen. Mitä hyötyä siinä käytännössä on? Itsellä kun kylmällä koneella ei ole tyhjäkäyntiä sitten millään niin auttaiskohan suuttimen vaihto siihen?
Vastaa Viestiin