Comanche 200 crossin käyntilämpötila??
Comanche 200 crossin käyntilämpötila??
Osaako joku sanoa miten kuumana Comanchen kone käy normaalisti ja onko jotain vialla kun kone hehkuu todella kuumana jo pienen ajon jälkeen ja putki on punahehkussa noin 15 cm alusta. Jäähdytysnestettä tulee paisuntasäiliön korkista yli vaikka pinta on kylmänä reilusti alle minimin?? Kestääkö kone tällaista pitkään? Tuntuu että ei ole normaalia???
Mulla tuli nesteet pihalle paisuntasäiliöstä mutta huomasin että myös syyläri vuotaa yhden kannakeen juuresta joten järjestelmän paineet karkasivat ja samalla alkoi keittämään. Nyt syyläri on paikattu ja systeemi huolella täytetty ja ilmattu. Hyvin toimii eikä enää ole ollut kuumenemis ongelmia (toistaiseksi).
Eli voiko ongelmana olla, että järjestelmästä karkaa paineet jostain esim. paisuntasäiliön korkin kautta ja sen takia neste alkaa kiehumaan ja tuleee korkin reunojen alta yli?? Ratkeaako pulma jos laittaa korkkiin esim jonkin tiivisteen? Mistä neste tulee sitten pihalle jos kiehuu yli vai räjähtääkö joku muu paikka??
ei taida noin toimia.. ei ole comachessa paineen alaista nestejäähyä. eli jäähdytin neste rupeaa kiehumaan siinä 100 asteen kieppeillä.
Älä tulppaa sitä paisuntasäiliötä, räjähtää vielä kuumat nesteet sun päälles. Kyllä siinä on nyt jotain pikaa.. ilmeisesti nesteet eivät kierrä kunnolla kun noin kuumenee ja siksi keittää yli paisunta säiliöstä.
Yritä tutkia että pääseekö neste kiertämään jokapaikassa ja toimiiko vesipumppu. (jos kone on keittänyt jo monta kertaa niin silloin on myös kansipahvi entinen).
Älä tulppaa sitä paisuntasäiliötä, räjähtää vielä kuumat nesteet sun päälles. Kyllä siinä on nyt jotain pikaa.. ilmeisesti nesteet eivät kierrä kunnolla kun noin kuumenee ja siksi keittää yli paisunta säiliöstä.
Yritä tutkia että pääseekö neste kiertämään jokapaikassa ja toimiiko vesipumppu. (jos kone on keittänyt jo monta kertaa niin silloin on myös kansipahvi entinen).
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Juu ei passaa tulpata sitä sit...ei oo päässy/ehtiny tutkimaan kyseistä vehetttä nyt ku se on tuolla eri paikassa, mut tuli mieleen et onko näisssä termostaattia ja jos on ni auttaako jos sen ottaa pois...ei kait siitä nyt haittaakaan luulis olevan..pääseepähän neste kiertämään paremmin ja varsinkin jos se on juminut kiinni.....
Kyllä siinä selkeästi jotain vikaa vedenkierrossa on oltava. Mulla ei näillä kylmemmillä ilmoilla meinaa kone lämmetä tarpeeksi. Flektin muutinkin anturilla toimivaksi ettei liian kylmänä käy.
Termostaatti löytyy kannesta ylävesiletkun lähdöstä. Koita vaikka keittää termostaattia niin näet toimiiko se.
Kyllä ainakin mun comanchessa on paineistettu toi jäähdytysjärjestelmä. Syylärinkorkki ne paineet järjestelmässä pitää eikä paisuntasäiliön.
Ei mullakaan ole ikinä pakari punahehkusena ollut vaikka kuinka on montulla räpätty. Taitaa hiukan laihalla kone käydä.
Termostaatti löytyy kannesta ylävesiletkun lähdöstä. Koita vaikka keittää termostaattia niin näet toimiiko se.
Kyllä ainakin mun comanchessa on paineistettu toi jäähdytysjärjestelmä. Syylärinkorkki ne paineet järjestelmässä pitää eikä paisuntasäiliön.
Ei mullakaan ole ikinä pakari punahehkusena ollut vaikka kuinka on montulla räpätty. Taitaa hiukan laihalla kone käydä.
mönkijätön
onhan siellä painetta, mutta ei niin paljon kuin paineenalaisessa järjestelmässä kuuluisi olla.
Jos syylarissa on painetta ja siitä lähtee tavallinen avoin letku paisunta säiliöön, eikö? Niin silloinhan paisuntasäiliössä pitäisi olla sama paine kuin syylärissä, eikö? No jos paisuntasäiliön korkissa on pieni reikä (niinkuin siinä on) niin siitä pääsee paineet pihalle. Järjestelmä ei siis ole paineenalainen.
Paineen alaisessa järjestelmässä jäähdytysnesteen kiehumispiste on siellä 120-130 asteen kieppeillä.
Normaalissa järjestelmässä se on siinä 100asteen tuntumassa.
Jos syylarissa on painetta ja siitä lähtee tavallinen avoin letku paisunta säiliöön, eikö? Niin silloinhan paisuntasäiliössä pitäisi olla sama paine kuin syylärissä, eikö? No jos paisuntasäiliön korkissa on pieni reikä (niinkuin siinä on) niin siitä pääsee paineet pihalle. Järjestelmä ei siis ole paineenalainen.
Paineen alaisessa järjestelmässä jäähdytysnesteen kiehumispiste on siellä 120-130 asteen kieppeillä.
Normaalissa järjestelmässä se on siinä 100asteen tuntumassa.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Kattoppas sitä syylärinkorkkia. Siinä on tiiviste ja jousi painaa sen tiiviisti kiinni. Se paisuntasäiliön letku ei lähde suoraan syyläristä vaan siinä on se syylärinkorkki välissä joka ne paineet pitää järjestelmässä.
Sulla on sit varmaan syylärinkorkki rikki, jos ei paineet järjestelmässä pysy.. Mulla on ainakin letkut ihan eri tuntuset oli syylärinkorkki kiinni tai auki.
Sulla on sit varmaan syylärinkorkki rikki, jos ei paineet järjestelmässä pysy.. Mulla on ainakin letkut ihan eri tuntuset oli syylärinkorkki kiinni tai auki.
mönkijätön
No juu onhan se jousikuormitteinen tuo syylarin korkki totta ja siitä korkin alta menee letku paisunta säiliöön.
Kyllä se vaikuttaa olevan jossain määrin paineenalainen tuo comanchen jäähdytys systeemi.
Yleensä olen tottunut näkemään vaan että paineenalaisissa järjestelmissä myös paisunta säiliö on paineenalainen, mutta voi sen noinkin toteuttaa.
Eli lämpötilat saa käydä aika pirun korkeella ennenkuin rupee kiehumaan. Veikkaisin että jos kone pääsee keittämään niin samalla menee kyllä aika varmasti kansipahvi kerrasta paskaks..
Kyllä se vaikuttaa olevan jossain määrin paineenalainen tuo comanchen jäähdytys systeemi.
Yleensä olen tottunut näkemään vaan että paineenalaisissa järjestelmissä myös paisunta säiliö on paineenalainen, mutta voi sen noinkin toteuttaa.
Eli lämpötilat saa käydä aika pirun korkeella ennenkuin rupee kiehumaan. Veikkaisin että jos kone pääsee keittämään niin samalla menee kyllä aika varmasti kansipahvi kerrasta paskaks..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...