4x4 Etuperään liityvät asiat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.

Onko etuperä vaihdettu (takuuseen)

Kyllä, etupää "löi tyhjää"
22
22%
Kyllä, poltti sulaketta (magneettikytkimessä vika)
5
5%
Ei, Kaikki toimii kuin elokuvissa
72
73%
 
Ääniä yhteensä: 99

harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Jos tähän keräisi kaikki etuperään liittyvät ilot ja surut.....
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Nyt tuli nähtyä etuperän sielun elämä "livenä"

Kiinnostuneille kuvia on -> http://s184.photobucket.com/albums/x137 ... e/Etupera/

Loppupelissä aika yksinkertainen..
Ainoat rikkimenevät osat käämi ja muoviholkki...
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Menikö takuun piikkiin? tuleekohan kallis remontti jos takuu ei korvaa.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
uudessa muovi holkissa on semmonen jousi joka pitää niitä hylsyjä paikalla kun taas tossa vanhassa on noi pellin palat pitämässä noita hylsyjä.
ja sit se uus muovi holkki on vahvempi.
eli samat osat parannettu kuin polariksen vastaavassa etuperässä
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

VilleM kirjoitti:Menikö takuun piikkiin? tuleekohan kallis remontti jos takuu ei korvaa.
On siis edelleen takuu huollossa. Kävin vain uteliaisuuttani tutkimassa osia, että ymmärtää toimintaperiaatteen.

Täytyy varmaan uudesta magneettikytkimestä mitata käämin vastus, on sitten näppärä purkamatta tutkia onko siinä vika...
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

VilleM kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur (osa nro 3152007) Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.
Viimeksi muokannut harrastelija, 17 Tammi 2008 17:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
L7e-pilotti
4WD
Viestit: 210
Liittynyt: 29 Huhti 2007 17:33
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja L7e-pilotti »

Aika kulahtaneen näköinen tuo Harrastelijan perän laahainpala. Onkos kyseisessä perässä ollut moottori- vai GL-5-öljyt? Kestäisiköhän Polariksen laahainpala paremmin? Kannattaisiko perässä käyttää LS-lukkoperäöljyä, joka olisi huomattavasti liukkaampaa?

Suolainen on hinta Pollen holkilla.Onko tietoa, mitä maksaa Comanchen oma?
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

harrastelija kirjoitti:
VilleM kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur. Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

onko pollen magnumissa sama osa kuin sportsmanissa?
oliko kyseessä pollen paranneltu muoviholkki?
harrastelija
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

sku kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:
VilleM kirjoitti: Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur. Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

onko pollen magnumissa sama osa kuin sportsmanissa?
oliko kyseessä pollen paranneltu muoviholkki?
Tuossa kuva paketin läpi ( vähän epäselvä)
http://i184.photobucket.com/albums/x137 ... senosa.jpg

En kysynyt mihin kaikkiin tuo käy. Olisiko jossain pienemmissä oikean kokoinen holkki?? Eikös 400, 500 ja 700 ole samoilla akseleilla.
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur. Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

onko pollen magnumissa sama osa kuin sportsmanissa?
oliko kyseessä pollen paranneltu muoviholkki?
Tuossa kuva paketin läpi ( vähän epäselvä)
http://i184.photobucket.com/albums/x137 ... senosa.jpg

En kysynyt mihin kaikkiin tuo käy. Olisiko jossain pienemmissä oikean kokoinen holkki?? Eikös 400, 500 ja 700 ole samoilla akseleilla.
tossakin on nuo pellin palat mikkä tulee poikkeamaan
Avatar
VilleM
4WD
Viestit: 127
Liittynyt: 07 Joulu 2007 21:06
Paikkakunta: Himanka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilleM »

Kävin tänään kyseleen polaris kauppiaalta (mp-auto kokkola) etuperästä. Jututin myyjää ja huoltomiestä ja heidän mukaan polariksen etuperässä pitää olla omat öljyt kuulemma jotain lisäainetta joka estää perän rikkontumisen. Vissiin polariksessa ollut samanlaisia ongelmia alkuun.
Myyjän mielestä jos etuperässä käyttää öljyä 15W/40 niin perä ei toimi kunnolla ja voi hajota.
No ostin sitten pure polaris öljyä 14€ litran purkissa ja ajattelin kokeilla miten toimii. Kuulemma parasta öljyä mitä polariksen etuperiin voi laittaa ja pitäisi toimia kunnolla.
Jos jotain kiinnostaa niin öljy on sinisessä litran purkissa (946ml) PREMIUM DEMAND DRIVE FLUID for hub & centralized hilliard clutches.

polaris tuote numero 2871654

Pitää nyt ainakin kokeilla miten käy.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Avatar
sku
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 21 Heinä 2007 06:13

Viesti Kirjoittaja sku »

VilleM kirjoitti:Kävin tänään kyseleen polaris kauppiaalta (mp-auto kokkola) etuperästä. Jututin myyjää ja huoltomiestä ja heidän mukaan polariksen etuperässä pitää olla omat öljyt kuulemma jotain lisäainetta joka estää perän rikkontumisen. Vissiin polariksessa ollut samanlaisia ongelmia alkuun.
Myyjän mielestä jos etuperässä käyttää öljyä 15W/40 niin perä ei toimi kunnolla ja voi hajota.
No ostin sitten pure polaris öljyä 14€ litran purkissa ja ajattelin kokeilla miten toimii. Kuulemma parasta öljyä mitä polariksen etuperiin voi laittaa ja pitäisi toimia kunnolla.
Jos jotain kiinnostaa niin öljy on sinisessä litran purkissa (946ml) PREMIUM DEMAND DRIVE FLUID for hub & centralized hilliard clutches.

polaris tuote numero 2871654

Pitää nyt ainakin kokeilla miten käy.
taidettiin rahastaa sua taitaa ajaa saman asian joku lukkoperäöljy
Vastaa Viestiin