Sama vika oli mulla ekalla kerralla kun koitin irroittaa. Usko loppu kesken, mutta siinä kohtaa avuksi tuli isompi vasara .... vitsi vitsi. Mutta tuli oikeasti ja pari vipuamis apuvälinettä. Kyllä se sieltä lähtee. Kun ja jos ne sieltä irti saatte, laittakaa ihan huolella ja paljon vaseliinia sinne reikään, segerin alle, akselin päälle jne jne. Se seger ura ruostuu, ruoste estää sokkaa menemästä sisään asti että sais ulos sen. Ja sen ruosteenhan aiheuttaa vesi ja kosteus.
Ja sitä metallihilettä tulee niin kauan kuin siellä on ne orkkis laakerit ja kunnes hammaspyörät on hioutunut kunnolla.
Perän välyksen säätö, Sormin kiinni niin että ei jaksa kardaanin tumpista kääntää, siitä vartti takaisin.
Jos lautasen taustaa ei ole oikaustu ja se on kiero, niin uloimpaan kohtaan missä ei enää tunnu nihkeää hinkkausta kun pyörittelee.
Silloin tuntuu ihan pieni välys hampaissa. minimaalinen
4x4 Etuperään liityvät asiat
- Act10nM4N
- 6WD
- Viestit: 313
- Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
- Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
- Paikkakunta: Utajärvi
- Viesti:
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero
Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 28 Helmi 2016 19:24
- Mönkijä:: Comanche 550 ja Polaris 550xp
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Perä kasassa ja hyvin pelaa.
Pakkasella ei tahdo neliveto kytkeytyä vaikka 15W50 öljyt etuperässä.
vähän aikaa kun ajaa lujempaa niin alkaa kytkemään.
Onko tohon mahdotonta ajatella mekaanista nelivedon kytkentää?
Tietenkin helpoin on tehdä lisää käämiä niin kuin aikaisemmin oli jo neuvottu.
Pakkasella ei tahdo neliveto kytkeytyä vaikka 15W50 öljyt etuperässä.
vähän aikaa kun ajaa lujempaa niin alkaa kytkemään.
Onko tohon mahdotonta ajatella mekaanista nelivedon kytkentää?
Tietenkin helpoin on tehdä lisää käämiä niin kuin aikaisemmin oli jo neuvottu.
Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat
Lisää käämiä niin magneetin teho lisääntyy, löysemmät jouset stefoista ja notkeemmat öljyt taitaa olla se paras kikka.
Mulla öljyinä tällähetkellä Dexron III luokiteltua Mobilia. Kaikenmaailman palstoja selailleena jostain luin että Polariksen huollossa oli kerrottu pollen etuperäöljyn olevan käytännössä tuota.
Puhdasta MUTUa siis, en ota vastuuta kenenkään etuperän hajoamisesta. Omaani uskallan kokeilla tuotakin.
Kestävyydestä en tiedä, mutta toimii ainakin pirun hienosti.
Mulla öljyinä tällähetkellä Dexron III luokiteltua Mobilia. Kaikenmaailman palstoja selailleena jostain luin että Polariksen huollossa oli kerrottu pollen etuperäöljyn olevan käytännössä tuota.
Puhdasta MUTUa siis, en ota vastuuta kenenkään etuperän hajoamisesta. Omaani uskallan kokeilla tuotakin.
Kestävyydestä en tiedä, mutta toimii ainakin pirun hienosti.