4x4 Etuperään liityvät asiat

Keskustelua Comanche mönkijöistä.

Onko etuperä vaihdettu (takuuseen)

Kyllä, etupää "löi tyhjää"
22
22%
Kyllä, poltti sulaketta (magneettikytkimessä vika)
5
5%
Ei, Kaikki toimii kuin elokuvissa
71
72%
 
Ääniä yhteensä: 98

ajar89
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Helmi 2011 13:11
Mönkijä:: Arctic Cat Thundercat 1000
Paikkakunta: satakunta

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja ajar89 »

Mulla meni tuo häkki sillain että ei meinannut edes huomata ennenkuin toisella purku kerralla kun otti sen lähempään tarkasteluun ja väänsi sitä päistä niin sitten vasta näky että oli neljästä kohtaa halki.
NmH ATV Team. Ex: Comanche Bull 550 efi v.2012
Arctic cat Thundercat H2 1000 v.08
porepe
Noppeli
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Maalis 2013 10:59
Mönkijä:: 500 Pollen rakvaattori
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja porepe »

Huomenta! Kaupankäyntiin liittyvät asiat hoidamme niille kuuluvassa osiossa. Aamuterveisin kingsu.

kyke97
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 17 Maalis 2012 13:07

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja kyke97 »

Paljon pitää olla comanche 300 etuperässä öljyä? mitä öljyä kannattaa laittaa?? purin etuperän ja muovihäkki oli tuhannen kappaleina. vaihdoin uuden häkin ja jouset mutta nyt jumittaa ja ei toimi kuin 4x4 ja keula tuntuu jumittavan ajaessa :roll: nyt on 4dl jotain auton peräöljyä :cry: varmaan liikaa?
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Tätä öljyä etuperään.
http://www.polaris.fi/varusteet-ja-tarv ... x4-oljy-1l

Sitten kun tulee täyttöaukosta öljyä pihalle, niin öljyt on oikealla korkeudella sitten.
Polaris Sportsman EFI 500 Forest DLX T3 2012
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Tarkalleen ottaen se määrä on 200ml, jolla se tulee yli siitä propusta vaakatasossa. Liian vähällä öljyllä ,proppuun asti , oli katkonainen vaikutus nelivetoon, eli kun oli laitettu täyttöaukkoon asti, veto oli katkonaista, huomasin sivustakatsojana kun poika ajeli umpilumessa. Liipasin perän irti, tarkastin häkin , putsasin ja uudelleen kasaus uusilla jousilla(lue alempaa), 200ml tuota pollen demand drive plus öljyä niin pelaa kuin ajatus.
Mutta se 200ml ei mene kuin kallistamalla mönkijää hieman oikealle kyljelle esim tunkkaamalla tai perän ollessa pöydällä. Ohjekirjassakin sanotaan 200ml , kummastuttaa se propun alhaalla sijainti....
Kömpijänä 550Efi .
Pieni vinkki niille joilla on jouset syrtännyt , ne passaa 45-60-8 stefasta , pari stefaa maksaa alle kympin ja on paljon vahvemmat ja paremmin tehty kuin ne alkuperäiset, ollen kuitenkin yhtä joustavat, eli ei vaikuta toimintaan. Ja on halvemmatkin
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja joniv »

itsekin oon mönkijää kallistamalla öljyt laittanu, toinenpuoli nykii minusta silti, pienellä sutimis nopeudella ei näytä tasaiselta pyörinnältä. viimetalvena vaihdettu häkki,liukupala ja poski etuperään.. meni se käämi paskaks niin ostin koko posken, liekö siihen sähkäri laittas uuden uraansa..
Avatar
Act10nM4N
6WD
Viestit: 313
Liittynyt: 10 Joulu 2014 20:58
Mönkijä:: Can-Am Renegade 800
Paikkakunta: Utajärvi
Viesti:

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Act10nM4N »

Oletko säätänyt perän välyksen ? isolla välyksellä nykyttää ilmeisesti kans kans. Ja jos on ne jouset menny syttyrälle niin sama oire , eli ovat siellä välissä eikä oikeassa urassa
Viimeksi muokannut vaughan, 26 Joulu 2014 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Turha lainata edeltävää viestiä, lainaus poistettu. Foorumin säännöt lienee luettu?
Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.....
Nero ei voi tietää olevansa hullu , mutta hullu voi olla tietämättään nero :biggrin:


Järjettömän ajatuksen muuntaminen todelliseksi on mahdollista siinä vaiheessa kun tarpeellisuus peittoaa hyödyttömyyden
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja joniv »

välystä en oo nyt tarkistanu,jouset oli ok ja laitoin ne sinne minne kuulu. tänään sain taas kamppeen kasaan, vaihdelaatikkoon lautoin linhai 300cc cuv:n rattaat ja etuvarissa 7gr rullat + takavarissa malossin keltanen jousi parin sentin lisä shimmillä..(takavari tuskin jaksaa avautua enää kokonaan) ei varmaan kulje 50km/h lujempaa mut työkäyttöön tuo onki.. välitykset tuli aikalailla hitaat, ryömintänopeus 4-5 km/h. nopeusmittari ei taho näyttää nyt oikeaa ku jäätä ja lunta jokapaikka tulvillaan. kytkentä hieman 3000 jälkeen, mites muilla? jos sais löysemät jouset kytkimeen niin kytkis aikasemmin ja nopeuskin alenis entisestään, koska variaattori muuttaa välityksiä noilla kierroksilla ennenku kytkin tarttuu. misä mahtaa bullin huippu vääntö sijaita??( velipojan 400cc polle tais kytkeä jo parintonnin hujakoilla, mutta bullin tyhjäkäyntiki seilaa 1400-2500 välillä. riippuen kelistä ja ryypystä. itellä jos säätää tyhjäköynnin 1400 hujakoille niin kaasua ryntäyttämällä ja kierrosten laskiessa tahtoo sammua, mistähän johtuu? seos taitaa olla nyt 1,5-2 kiekkaa aukia.
Weha
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Tammi 2015 19:26

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Weha »

Ongelmasta toiseen... bull 300cc ja repas 500h ajoja takana

Eli käynti saatu lopultakin kuntoon mutta nyt kun pääsi tekemään töitä ja neliveto päällä puskee lumipenkkaa pidemmälle ojaan niin rusahtaa etuperä ilmeisesti... Eli kun lueskelin foorumia niin häkki ilmeisesti antautui vai olenko väärässä. Neliveto kytkeytyy kyllä ja toimii pihalla pyöriessä sekä lunta työntäessä mutta penkkaa vasten työntäessä rusahtaa samalla kun pyörät lyö tyhjää. Ääni on aika ilkeän kuuloinen. Sulakkeet ei ole palaneet ja muutenkin toimii ihan ok. (kop kop).
Kannattaako suoraan ottaa perä irti ja katsoa mitä se on syöny, tuskin öljyn vaihdolla korjaantuu.
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja joniv »

itellä rutisi jonkin aikaa vaikka toimi neliveto, sit ei enää kytkeytyny ku ihan vahingossa. oli häkki rikki ja liukupala loppu.
Weha
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Tammi 2015 19:26

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Weha »

Moro tietäjät,

Nyt kun häkki antautui ja odottelen osia niin voinko ottaa sähköt mangneettikytkimeltä irti. Olis kuitenkin toimiva mönkijä tosin ilman nelivetoa, pystys pukkimaan tuota kevyttä pakkaslunta. Vai kannattaako antaa olla potilaan "varikolla"? Haulla ei ainakaan minun silmiin sattunu vastaavaa kysymystä.

Weha
Weha
Noppeli
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Tammi 2015 19:26

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Weha »

Moro,

Nyt tartteis tietoa teiltä pioneereiltä :) Miten tuo kuvassa oleva oranssi"panta" on pari milliä ns ylhäällä. Kuva linkkinä

http://aijaa.com/DZOIDx]Kuva[/url]
Kun painasin sitä niin se lupsahti pohjaan, eikait tuo pitäs seilailla noin? Vai olenko väärässä. Osat ilmeisesti pitäs tulla ens viikolla niin sais taas kasaan tuon potilaan.
Bashan07
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:14
Mönkijä:: Comanche bull

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Bashan07 »

Tulipa ostettua 300 bulli pihaan.Onko kaikissa bulleissa etuperä ongelma vuosmallista riippumatta.Olis tarkoitus etuperään vaihella öljyt niin meinasin laittaa 10w40 moottori öljyt vai pitääkö olla tota pollen öljyä kun ihmiset ei näytä olevan yhtä mieltä öljyistä?Pystyykös tuon perän sisuksia tarkastelee paikallaan vai pitääkö purkaa irti et näkee häkin ja liukupalan kunnon??
joniv
4WD
Viestit: 238
Liittynyt: 15 Loka 2009 20:36
Mönkijä:: arctic cat 700 diesel
Paikkakunta: keskipohjanmaa

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja joniv »

perä irti ja palasiksi jos aiot tutkia miltä sisällä näyttää. ite oon käyttäny molempia öljyjä ja kerran korjanu perän. häkki,liukupala ja käämi hajalla.
Bashan07
2WD
Viestit: 51
Liittynyt: 03 Tammi 2010 16:14
Mönkijä:: Comanche bull

Re: 4x4 Etuperään liityvät asiat

Viesti Kirjoittaja Bashan07 »

Itellä 800km ajettu bulli eikä perän kanssa ole ollu ongelmia ainakaan vielä:)Etuperässä ei taida olla lukkoa vaikka moni niin väittää.Itellä suttaa ainakin vaan toinen pyörä.
Vastaa Viestiin