Sivu 1/24

4x4 Etuperään liityvät asiat

Lähetetty: 12 Tammi 2008 20:25
Kirjoittaja harrastelija
Jos tähän keräisi kaikki etuperään liittyvät ilot ja surut.....

Lähetetty: 15 Tammi 2008 17:21
Kirjoittaja harrastelija
Nyt tuli nähtyä etuperän sielun elämä "livenä"

Kiinnostuneille kuvia on -> http://s184.photobucket.com/albums/x137 ... e/Etupera/

Loppupelissä aika yksinkertainen..
Ainoat rikkimenevät osat käämi ja muoviholkki...

Lähetetty: 15 Tammi 2008 20:37
Kirjoittaja sku
sulla oli vanhan mallinen muoviholkki

Lähetetty: 15 Tammi 2008 20:43
Kirjoittaja harrastelija
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.

Lähetetty: 15 Tammi 2008 21:03
Kirjoittaja VilleM
Menikö takuun piikkiin? tuleekohan kallis remontti jos takuu ei korvaa.

Lähetetty: 15 Tammi 2008 21:24
Kirjoittaja sku
harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
uudessa muovi holkissa on semmonen jousi joka pitää niitä hylsyjä paikalla kun taas tossa vanhassa on noi pellin palat pitämässä noita hylsyjä.
ja sit se uus muovi holkki on vahvempi.
eli samat osat parannettu kuin polariksen vastaavassa etuperässä

Lähetetty: 16 Tammi 2008 11:50
Kirjoittaja harrastelija
VilleM kirjoitti:Menikö takuun piikkiin? tuleekohan kallis remontti jos takuu ei korvaa.
On siis edelleen takuu huollossa. Kävin vain uteliaisuuttani tutkimassa osia, että ymmärtää toimintaperiaatteen.

Täytyy varmaan uudesta magneettikytkimestä mitata käämin vastus, on sitten näppärä purkamatta tutkia onko siinä vika...

Lähetetty: 16 Tammi 2008 14:44
Kirjoittaja VilleM
harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.

Lähetetty: 16 Tammi 2008 16:45
Kirjoittaja harrastelija
VilleM kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:sulla oli vanhan mallinen muoviholkki
Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur (osa nro 3152007) Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

Lähetetty: 16 Tammi 2008 17:23
Kirjoittaja L7e-pilotti
Aika kulahtaneen näköinen tuo Harrastelijan perän laahainpala. Onkos kyseisessä perässä ollut moottori- vai GL-5-öljyt? Kestäisiköhän Polariksen laahainpala paremmin? Kannattaisiko perässä käyttää LS-lukkoperäöljyä, joka olisi huomattavasti liukkaampaa?

Suolainen on hinta Pollen holkilla.Onko tietoa, mitä maksaa Comanchen oma?

Lähetetty: 16 Tammi 2008 20:48
Kirjoittaja sku
harrastelija kirjoitti:
VilleM kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Mistäs sen erottaa??
Aika jännä, sillä tämä on jo kertaalleen takuu uusittu (korjattu) etuperä.
Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur. Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

onko pollen magnumissa sama osa kuin sportsmanissa?
oliko kyseessä pollen paranneltu muoviholkki?

Lähetetty: 17 Tammi 2008 08:13
Kirjoittaja harrastelija
sku kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:
VilleM kirjoitti: Jos korjattu vanhoilla osilla. Itselle ainakin takuuhuollosta vakuutettiin että jos tarvittavaa varaosaa ei ole saatavilla niin otamme ehjästä myytävästä koneesta tarvittavat osat.
Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur. Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

onko pollen magnumissa sama osa kuin sportsmanissa?
oliko kyseessä pollen paranneltu muoviholkki?
Tuossa kuva paketin läpi ( vähän epäselvä)
http://i184.photobucket.com/albums/x137 ... senosa.jpg

En kysynyt mihin kaikkiin tuo käy. Olisiko jossain pienemmissä oikean kokoinen holkki?? Eikös 400, 500 ja 700 ole samoilla akseleilla.

Lähetetty: 19 Tammi 2008 21:33
Kirjoittaja sku
harrastelija kirjoitti:
sku kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Tai siis se eka perä oli vaihto osa, mikä oli korjattu.

Etuperän magneettikytkimen vastus on uudessa osassa noin 30 Ohmia.

Kävin tänään Brantilta kysymässä sportsmanin 400 moviholkkia. Sisä- ja ulkomitat kutakuinkin samat mutta polariksen hieman pitempi. Hinta oli muuten 277eur. Olisikohan jossain 300 mallissa samanlainen holkki.

onko pollen magnumissa sama osa kuin sportsmanissa?
oliko kyseessä pollen paranneltu muoviholkki?
Tuossa kuva paketin läpi ( vähän epäselvä)
http://i184.photobucket.com/albums/x137 ... senosa.jpg

En kysynyt mihin kaikkiin tuo käy. Olisiko jossain pienemmissä oikean kokoinen holkki?? Eikös 400, 500 ja 700 ole samoilla akseleilla.
tossakin on nuo pellin palat mikkä tulee poikkeamaan

Lähetetty: 21 Tammi 2008 12:10
Kirjoittaja VilleM
Kävin tänään kyseleen polaris kauppiaalta (mp-auto kokkola) etuperästä. Jututin myyjää ja huoltomiestä ja heidän mukaan polariksen etuperässä pitää olla omat öljyt kuulemma jotain lisäainetta joka estää perän rikkontumisen. Vissiin polariksessa ollut samanlaisia ongelmia alkuun.
Myyjän mielestä jos etuperässä käyttää öljyä 15W/40 niin perä ei toimi kunnolla ja voi hajota.
No ostin sitten pure polaris öljyä 14€ litran purkissa ja ajattelin kokeilla miten toimii. Kuulemma parasta öljyä mitä polariksen etuperiin voi laittaa ja pitäisi toimia kunnolla.
Jos jotain kiinnostaa niin öljy on sinisessä litran purkissa (946ml) PREMIUM DEMAND DRIVE FLUID for hub & centralized hilliard clutches.

polaris tuote numero 2871654

Pitää nyt ainakin kokeilla miten käy.

Lähetetty: 21 Tammi 2008 16:04
Kirjoittaja sku
VilleM kirjoitti:Kävin tänään kyseleen polaris kauppiaalta (mp-auto kokkola) etuperästä. Jututin myyjää ja huoltomiestä ja heidän mukaan polariksen etuperässä pitää olla omat öljyt kuulemma jotain lisäainetta joka estää perän rikkontumisen. Vissiin polariksessa ollut samanlaisia ongelmia alkuun.
Myyjän mielestä jos etuperässä käyttää öljyä 15W/40 niin perä ei toimi kunnolla ja voi hajota.
No ostin sitten pure polaris öljyä 14€ litran purkissa ja ajattelin kokeilla miten toimii. Kuulemma parasta öljyä mitä polariksen etuperiin voi laittaa ja pitäisi toimia kunnolla.
Jos jotain kiinnostaa niin öljy on sinisessä litran purkissa (946ml) PREMIUM DEMAND DRIVE FLUID for hub & centralized hilliard clutches.

polaris tuote numero 2871654

Pitää nyt ainakin kokeilla miten käy.
taidettiin rahastaa sua taitaa ajaa saman asian joku lukkoperäöljy