Sivu 1/2

Varaosia!?

Lähetetty: 23 Maalis 2008 10:13
Kirjoittaja mönkkäri_mika
Näin käy joskus!

[img]http://www.elisanet.fi/mika.aittokallio ... %20001.jpg[/img]

Juu, eli ostin tuollaisen "kolmonen ei mene päälle" moottorin ja vauriot
osoittautuikin hieman laajimiksi... :(
Mutta asiaan, onko kukaan tilaillut noihin kinuskeihin uusia rattaita?
Miten on käykö jonkun crossin osat, ite oon kuullu et suzukin pitäisi käydä?
Tossa ko. hammasrattaassa on 20kpl hampaita ja en ainakaan äkkiseltään
löytäny sellasta suzukin räjäytyskuvista.
Kaikki infot otetaan innolla vastaa...
P.S
Tässä vielä kuvia kinuskin korjaukseta
http://www.elisanet.fi/mika.aittokallio ... nuski.html

Lähetetty: 23 Maalis 2008 13:57
Kirjoittaja X-Race
Ei toimi kuvasivu. Onko kyseessä 200 vai 300cc -laite? 300 -kuutioisen moottorin pitäisi olla kopio jostakin Suzukista, mutta 20-kuutioisesta ei ole tietoa. Kuvassa näkyvä ketju taitaa olla pakin ketju?

[Edit] Sain kuvat auki. 300 -kuutioinen vehjes näyttää olevan kyseessä ja kuvan ketju tosiaan on pakin ketju. Alkuperäiseen moottoriin verrattuna mitä todennäköisimmin rattaiden hammaslukuja on muutettu, mutta muutkin muutokset pakin lisäksi ovat mahdollisia.

Lähetetty: 23 Maalis 2008 14:16
Kirjoittaja mönkkäri_mika
300cc laite on tosiaan, parit hajotuskuvat löysin
suzuki GZ/GN 250 :stä, mut niissä tosiaan rattaat eri kokoiset ja
tuo pakki tietysti myös sotkee tuota kuviota.

....jatketaan tonkimista! Niin ja jos jollain makaa käyttämättömänä
tollanen 300cc moottori, sellanen mistä sais noi osat, niin ei muuta
kun yhteyttä ottamaan...halpa pitää olla tietty! :D

-m-

Lähetetty: 25 Maalis 2008 08:19
Kirjoittaja ämhoo
kadet89 saattais myydä alkuperäisen koneensa, se kun on laittanut 600 cc katupyörän koneen omaansa. tsekkaa viritysvinkkejä topikkia.

Lähetetty: 25 Maalis 2008 18:37
Kirjoittaja Forthest
300:sen kone on tehty lisenssillä SUZUKI DR 250 mallista.

Lähetetty: 25 Maalis 2008 19:02
Kirjoittaja mönkkäri_mika
Täytyy ensin todeta, että en ole kauaa näiden koneiden kanssa vielä
pelannut, mutta tuon yhden aukasin ja vaihteiston osalta tuo GZ/GN 250
sopisi paremmin kuin tuo DR 250. Tosin molemmat eroavat, pakki sotkee ja
hammasrattaiden hampaiden lukumäärät poikkeevat.( vaikka vaihtelisi vuosimalleja)
Olis kyllä enemmän kuin kiva löytää räjäytyskuvat tästä koneesta, mut
en tiedä mistä...GERN:in huollossakaan ei ainaan niiden sanojen mukaan ole sellasia?! Kai joltain kiinalaisilta sivuilta löytys...vai kokoovatko nekin
ulkomuistista noi härvelit :D

Lähetetty: 25 Maalis 2008 20:04
Kirjoittaja bowtie81
vähän ohi aiheen, mutta tietääkö joku onko 200cc kone myös tehty lisenssillä jostain? Jos joskus joudun avaamaan koneen, vaihtuu ainakin pakkiratas mahdollisuuksien mukaan pienemmäksi, siis välityssuhteeltaan, ihan liian pitkä.

Lähetetty: 25 Maalis 2008 20:08
Kirjoittaja Boris
Stormilta taitaa saada aika hyvin osaa kampiakselista laakereihin ja rattaisiin, ainakin DR:ään. Ittelle toi pakki ei kyllä ole mikään pakko. Aikalailla tulee muutenkin vältettyy sen käyttöö järjettömän välityksen ja kytkimen säästämisen takii. Eli jos DR:n kamat kävis sisuksiin, niin sais ainaski huomattavasti laadukkaamman koneen rakennettuu.

Lähetetty: 25 Maalis 2008 21:14
Kirjoittaja mönkkäri_mika
Kyllä samoilla linjoilla, ei pakilla niin väljä, kunhan muuten laiten toimii!
Käsittääkseni, (eli kun katselin noita omia rattaita ja suzukin rattaiden
eroja)...niin voihan rattaita sekotella kunhan vastaratas on kanssa
erilainen eihän siinä muutu kuin välitys. Eli teoriassa voi rakentaa
samanlaisen vaihteiston kun DR/GZ/GN jos (ja kun) rattaissa ei ollut
kuin yhden tai kahden hampaan eroja.
Se mikä tossa comanchen omassa vaihteistossa oli "mielenkiintoista" että
osa rataista oli 20 hampaisia, mutta eri kehäleveydellä.
Toisaalta noi uudet vaihteiston osat, vaikka laittaisikin suzukia tms on
vissiin aika kalliita, ainkin noi akselit näyttäs maksavan ihan mukavasti!

Lähetetty: 05 Syys 2008 22:33
Kirjoittaja Jakelfin
Varaosia tuossa itekki kattelin niin olipa hinnat vähän nousseet viimenäkemän, tai viime talven oikeastaan. :o Mistä ootte tilailleet osia ja millasilla toimituksilla? Onko ylipäänsä mitään luottopuljua mistä löytys näihin kinuskeihin osia vaikka edes 75% varmuudella?

Lähetetty: 21 Syys 2008 14:10
Kirjoittaja metusalemi
mulla eilen kilahti loota. jos oikein noita rattaita ymmärrän niin kolmonen ja ykkönen yhtä aikaa päälle. jumi tuli ja sitten paukahti. mulla on räjäytyskuvat tuohon koneeseen. ainakin jonkilaiset. selitykset vaan on kiinan kielellä ja ainakaan vielä en osaa tulkita sitä. :lol: mutta jos rattaita jostain löytää niin hevosen kokoista ilmoitusta tänne.

Lähetetty: 21 Syys 2008 14:12
Kirjoittaja metusalemi
Jakelfin kirjoitti:Varaosia tuossa itekki kattelin niin olipa hinnat vähän nousseet viimenäkemän, tai viime talven oikeastaan. :o Mistä ootte tilailleet osia ja millasilla toimituksilla? Onko ylipäänsä mitään luottopuljua mistä löytys näihin kinuskeihin osia vaikka edes 75% varmuudella?
http://www.tuontitukku.fi/PublishedServ ... 88,299,343

Lähetetty: 21 Syys 2008 18:13
Kirjoittaja B12
bowtie81 kirjoitti:vähän ohi aiheen, mutta tietääkö joku onko 200cc kone myös tehty lisenssillä jostain? Jos joskus joudun avaamaan koneen, vaihtuu ainakin pakkiratas mahdollisuuksien mukaan pienemmäksi, siis välityssuhteeltaan, ihan liian pitkä.
Lisenssejä tuskin on tarvittu, mutta koneen mallina on käytetty Honda CG125 motskarin konetta. Ei ole tietoa, kuinka paljon Hondaa on jäljellä, mutta tuskin paljoa.

Voi voi!

Lähetetty: 22 Syys 2008 21:28
Kirjoittaja mönkkäri_mika
No niin ny katos sitten kolmonen! :(
Kone on taas irti ja tossa pöydällä, vielä en ehtiny halkasta mut jo tuli
vastaan rataan osia... :evil:
Nää on hienoja laitteita!

Lähetetty: 24 Syys 2008 17:07
Kirjoittaja metusalemi
maanantaina tilasin hammasrattaat ja nyt tylivat. hyvää palvelua.